القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثامن والعشرون

في المستشفي عند رعد وليان
ليان بتعيط
رعد:-اهدي يا ليان دي حقنه بسيطه
ليان بدموع:-انا مش بحب الحقان يا رعد
رعد:-علشان خاطري انا خديها
ليان:-مش هقدار
رعد:-هقولك حديث
ليان:-قول
رعد:-"عن أَبي سعيد وأَبي هريرة رضي اللَّه عنهما عن النَّبي ﷺ قَالَ: ما يصيب المسلم من نصب ولاَ وصب ولا هم ولا حزن ولا أذى ولا غم حتى الشوكة يشاكها إِلا كفر اللَّه بها من خطاياه متفق عليه"
ليان:-معقول شكة الابرة ده يكون فى ذنب بيتغفر لي
رعد:-اااه يا ليان انتي فى نعمه عظيمة مهما كان الحال والله
ليان:-الحمدلله علي كل حال
رعد:-يلا خدي الحقنه
ليان:-ماشي ……اخدت ليان الحقنه
رعد:-مش بتوجع صح
ليان:-مش اووي
رعد:-يلااا نمشي بقاااا
ليان:-يلااا
••••••••••••••••
يوسف راح عند ندي
ندي فتحت الباب:-يوسف ادخال
يوسف داخال:-في ايه
ندي حضانه من وراه لدرجه ان الاروج بضاع علي القميص:-وحشتني
يوسف بزعيق:-بقولك ابعدي في ايه عايزه ايه
ندي بتديها كوبايه مياه:-طيب اهدي خد اشراب علشان تراكز معايا
يوسف بعد ما شرب:-هاااا قولي
••••••••••••••••
وصال رعد وليان
رعد:-غاده
غاده:-نعم
رعد:-حازم جاي النهارده
غاده:-طيب وانت بتستاذن مني ولا ايه
ليان:-يغتي علي القمرر وهو مكسوف
رعد:-هو كلامني وقال انه عايز يجوزك وقال كمان انك موافقه
غاده:-انا مقولتش موافقه انا قولت هفاكر وفاكرات ومش موافقه
رعد:-ليه
غاذه:-يعني بعد ما اطلق اجواز تاني
ليان:-وايه اللي فيها يعني انتي لسه صغيره وزي العسل
رعد:-وغير ان حازم مناسب جدا ليها وكويس
غاده:-لا يا رعد كلام الناس هيبقا وحش اوووي عليا
رعد:-مالكيش دعوه بالناس المهم انتي عايزه ايه انا هسبلك وقت تفاكري
غاده:-ماشي
ليان:-شمس فوق
غاده:-لا في الجامعة
رعد:-يوسف اللي وصاله
غاده:-لا عمي ابراهيم رانت علي يوسف بس تلفونه مغلق
رعد:-حتي مراحش الشركه
غاده:-كلام اسر وشوفه……انا هروح عند فاطمه علشان هتروح اسكندريه
رعد:-ماشي
ليان:-عند اختها ولا هتقعد هناك
غاده:-لا هتقعد
ليان:-ابقا اديها رقمي وخاليها تكلامني
غاده:-حاضر سلام……بقلم هاجر حسين
ليان:-سلام
رعد بيتكلام في الفون:-كويس يا حبيبتي انتي عامله ايه
اسيل:-الحمدلله
رعد:-اسر عندك
اسيل:-ااااه عايزو
رعد:-اااه علشان تلفونه مغلق
اسيل:-ماشي دقيقه…………
اسر:-في حاجه يارعد معلش تلفوني فصال
رعد:-شوفت يوسف النهارده
اسر:-لا ماله انا لسه جاي من المستشفى
رعد:-تلفون مقفول هو كمان ومراحش الشركه ومش في البيت معارفش راح فين
اسر:-متقلقش هيكون فين يعني
رعد:-ماشي لو كلامتها خاليها يكلامني سلام
اسر:-ماشي سلام ………وقافل
ليان:-مش ملحظ ان انا لسه قاعده
رعد:-لا شايفك بس فين المشكله يعني
ليان:-حبيبتك مين يا عووومري
رعد:-هههه عومري اسيل مين غيرها
ليان قامت وكانت ماشيه:-ماشي خاليها تنفعك
رعد مساكها وقاعده علي رجله:-بهزار متزعاليش دي زي شمس
ليان:-وانا مالي براحتك انت حر اصلا
رعد:-خلاص لما اطالقك هطلبه من اسر
ليان مساكته من رقبته:- قولت اي يا روحي
رعد:-ايه هو انا غلط
ليان:-فاكر تعماله كده هتبقى من احد ضحايا الي بيتقتلوا من زوجاتهم يا قرة عيني العزيز
رعد:-طيب ليه ما انا هكون طالقتك
ليان:-حتي لو طالقتني او موت مستحيل يحصل انت فاهم
رعد:-اولا يا روحي بعيد الشر عنك وثانيا انا مستحيل اطالقك وثالثا انا مشوفتش غيرك في حياتي
ليان:-احم طيب سيبني بقا
رعد:-انا مرتاح كده
ليان:-هو حد هياخدني منك علشان تمساكني كده
رعد:-ما تجيبي بوسه
ليان:-لا كده كتير سيبني
رعد سابه:-طيب اجيلك باليل بقا هروح اشوف يوسف……وباسها في خدها وخراج
•••••••••••••••••
فتح عيونه يوسف وكان نايم علي السرير ولقي ندي في حضنه وهو قالع القميص
يوسف:-هو ايه اللي حصل
ندي بدالع:-هو انت نسيت
يوسف مساكه من رقبتها:-انا هقتلك
ندي:-كح كح انت هتموتني ابعد عني
يوسف:-انتي واحده زباله
ندي:-وانا ايه ذنبي انت اللي طلبت كده
يوسف ضربها بقلم ومساكه من شعرها:-من اليوم اللي شوفتك فيها انتي ذباله اصلا وخد تلفونه و قميصه وخراج و ران علي شمس
يوسف:-فينك
شمس:-في الجامعه اهو مستنيها عمي ابراهيم
يوسف:-طيب انا اللي هجيلك سلام
شمس:-ماشي سلام
وبعد شويا وصال وركابة شمس
شمس:-كانت فين
يوسف:-كانت نايم وتلفوني كان فصل
شمس وهي بتبص علي القميص:-متاكد
يوسف بتوتر:-هكداب ليه يعني
شمس:-هو انت مرتبك ومتوتر ليه هو في ايه
يوسف:-مفيش قولتلك كانت نايم
شمس:-لا يا يوسف انت كداب
يوسف:-ليه يا شمس بتقولي كده
شمس:-شوف قميصك من وراه الاول وبعدين شوف تقول ايه
يوسف قلع القميص وشاف اروج:-ممكن تسماعيني الاول
شمس:-لا مش هسمعاك وياريت متتكلامش خالص
يوسف:-متحكميش من غير ما تفهمي
شمس:-وانا مش عايزه اسمعاك
يوسف:-علشان خاطري اسمعيني
شمس:-يوسف متحاولش تبرار نفسك لو حاولت تتكلام هنزال من العربيه والله……بقلم هاجر حسين
يوسف:-ماشي مش هتكلام
وبعد شويا وصالت
شمس رامت عليه الخاتم:-احنا مش هينفع نكمال مع بعض
يوسف بصدمه:-شمس
سبتو وداخالت وهو مشي
شمس داخله بتعيط وليان شافتها
ليان:-مالك يا شمس فيكي ايه
شمس بدموع:-مفيش يا ليان
ليان:-والله يا شمس هتخابي عني ماشي براحتك
شمس:-يوسف
ليان:-مالو هو كويس
شمس:-اااه بس …………وحكتلها
ليان:-طيب ممكن تكوني انتي فاهمه غلط لما يجي رعد ابقا اتكلامي معا علشان يوسف مش كده يا شمس
شمس:-ماشي
وصل يوسف البيت وداخل لقي رعد قاعد
رعد:-كانت فين داااه كله
يوسف:-ليه
رعد:-ايه اللي ليه بقولك كانت فين
يوسف:-كانت في المقابر
رعد:-كداب يا يوسف كانت عند ندي
يوسف:-طيب لما انت عارف بتسال ليه
رعد:-كانت عايزك تقولي بس اظهر انك روحت بمزاجك كانت شوفت القميص قبل ما تخراج من عندها اظهر انك لسه بتحبها ومينفعش شمس تكمال معاك
يوسف:-هههه بس هي كانت اسرع منك وقالت انن مش هينفع نكمال
رعد:-هي عاملت الصح ……وقام وكان هيمشي
يوسف بدموع:-ههه حتي صاحبي اللي كان دايما جنبي وبياخدني في حضنه مش هيسمع مني
رعد:-عايزني اسمع ازاي وانت اللي رايحله
يوسف:-اسمع وبعدين احكام
رعد:-احكي
يوسف:-امبارح لما كلامتني و………………وحكاله
رعد:-ازاي تعامل كده من غير ما تقولي اي حاجه
يوسف:-مش عارف معارفتش اتصراف
رعد:-طيب حصل بينكم حاجه
يوسف:-مش عارف محستش بنفسي
رعد:-طيب سيب الموضوع دااه عليا
يوسف:-هتعامل ايه
رعد:-مالكش دعوه بقا وكلم شمس وقوله كل حاجه وانا هفاهمه
يوسف:-ماشي
رعد وخده في حضنه:-ومتزعالش مني
يوسف:-انا مقدارش ازعال منك ابدا ……بس ياريت الحنيه دي تبقا مع مراتك
رعد:-طيب انا همش واي حاجه كده تكلامني
يوسف:-ماشي
••••••••••••••
وصل رعد وطلع اوضته
ليان كانت لبسه بادي كات لونه أسود وعليه قطه بيضه و بنطلون برموده استرتش ابيض و شعرها مفرود
رعد:-ايه الجمال داااه ……بتعيطي ليه يا ليان
ليان:-عادي مفيش حاجه
رعد:-تعبانه
ليان:-لا
رعد:-خدتي العلاج
ليان'-اااه
رعد:-طيب خدي الحقنه بقا
ليان:-افف انا دراعي باظ من حقنتين
رعد:-معلش يا ليان انا اللي هداهالك وايدي خفيفه
ليان:-ماشي ……وخدات الحقانه
رعد:-امم يلا بقا قوليلي كانتي بتعيطي ليه
ليان:-عادي مفيش حاجه
رعد:-مش عايزك تخبي عليا حاجه
ليان:-كان نفسي ماما ولا بابا يكونوا معايا
رعد:-اعتبريني بابا ولا ماما واحكيلي اللي انتي عايزه
ليان:-بس بابا كان حناين وتيته قالت ان ماما كانت حنينه نفسي اووي اقعد مع ماما يعني انا جيت علي الدنيا وسابتها
رعد:-الله يرحمهم يا حبيبتي انا معاكي اهو واوعدك هحاول متعصبش عليكي بس انتي متعنديش معايا
ليان:-ماشي
رعد:-قلبك ابيض اووي يا ليان انا كانت مفتكر لما تراجعي انك هتبعدي عني
ليان:-مقدارش يا رعد ابعد عنك انا بحبك اوووي
رعد:-انا مش بحبك بس دا انا متيم بيكي وعشقانك يا بت عمي
ليان:-بت عمك دايبة فيك من صغرها ولا انت داري
رعد:-هههه مين قال كده انا حاوالت ابعد عنك احنا وصغيرين ومقدارتش واهو بقيتي ليا انا وبس
ليان:-انا بحبك اووووي
رعد:-مش اكتر مني
ليان:-لا اكتر
رعد:-طيب انا هسبتلك ………وقرب منها وبسها وراحو في عالمهم الخاص من غير وعي منهما
وبقيت ليان مراتها شرعاً وقانوناً
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الصباح
يوسف:-اسمعيني يا شمس
شمس بزعيق:-مش عايزه اسمعاك
غاده خراجه من الاوضه:-في ايه
يوسف:-بتقول ان انا خانته دااه يجي مني انا يا غاده
غاده:-هههه لا طبعا اسيبكم تكامله ……وطالعت
يوسف بعصبيه:-يعني انا هفضل اقول اسمعيني كتير
غاده'-اهدي يا يوسف
شمس:-عايزه اروح الجامعه انا ممكن تسبني
يوسف:-لا اسمعيني الاول وبعدين اوصالك
شمس بزعيق:-قولتلك لا
في اوضته رعد
ليان:-رعد
رعد:-اممم………بقلم هاجر حسين
ليان:-شمس ويوسف صوتهم عالي روح شوفهم
رعد:-سيبك منهم
ليان:-لا قوم شوفهم
رعد:-طيب يا ليان……وقام
ليان:-خد القميص طيب
رعد:-لا علشان تاني مره يحترامو نفسهم
رعد وقف من فوق:-في ايه علي الصبح
يوسف:-انا حكاتلك امبارح وهي مش راضيه تسمعني يراضيك يا كينج
رعد:-انتو مش اطفال علشان تعامله كده
شمس:-بس انت متعارفش حاجه يا رعد
رعد:-لا عارف كل حاجه خاليه يوصلك وهيقولك كل حاجه
شمس:-لا مش عايزه اسمعه
رعد بصوت عالي:-شمس اسمعي الكلام انتي مش صغيره علشان تعاملي كده
شمس بخوف:-ماشي
يوسف:-حبيبي يا كينج
رعد داخال وليان كانت في الحمام وبعد شويا خراجت
رعد:-ايه الجمال دااه
ليان بكسوف:-انا هروح الجامعه النهارده
رعد قرب منها:-ومين قال انا ان هسيبك اصلا
ليان:-انا مرحتش من شهرين ولازم اروح
رعد بسها بوسه رقيقه:-طيب ما تخاليكي معايا النهارده
ليان بعدات:-معلش يا رعد خاليني اروح
رعد:-ماشي هاخد شوار وانا اللي هوصلك خدي العلاج وافطاري عبال ما اخلص
ليان:-ماشي
رعد داخل وليان نزالت
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في عربية يوسف
يوسف:-اهو يا ستي كل حاجه
شمس;-وانت تروح عندها ليه
يوسف:-ما انا قولتلك افتكر بتتكلام جد انه بخصوص رعد سمحيني بقا
شمس:-ماشي
يوسف مساك اديها ولبسه الخاتم:-مش عايزه تتقرار تاني مهما حصل وتسمعيني وبعدين احكامي وبعدين حد يبقا معاها القمر ويبص لحد غيره
شمس:-كُل بعقلي حلاوه
يوسف:-طيب والله بحبك…...نفسي تقوليه بقااا
شمس:-ان شاء الله
في عربية رعد
رعد:-يوسف وشمس قدامنها اهما
ليان:-ممكن يكون بيحاكيله
رعد:-اااه ……مشي جنبهم بالعربيه
رعد:-هاااا ايه الاخبار
يوسف:-طماطم وخيار
ليان:-رشيده وبكار
رعد مشي قدامهم بسرعه:-انا قولت كام مره بلاش تتكلام مع حد من صاحبي
ليان بخوف:-اخر مره
رعد بسها في خدها:-يلا انزالي وخاليا بالك علي نفسك
ليان وهي نزاله:-حاضر
ونزالت وداخالت هي وشمس ولقيت فرح قاعده في الكافتريا
ليان:-فاهمك
شمس:-اااه
ليان:-عامله ايه يا فرح
فرح:-الحمدلله انتو عاملين ايه
شمس وليان:-الحمدلله
ليان:-قومه الساعه10
وكل وحده راحت المدرج بتاعه
عدها اسبوعين رعد وليان كل يوم حبهم بيزيد ورعد مش بيزعاله واسر وفرح قرابه من بعض اكتر وحازم وغاده اتخطبه و شمس ويوسف بيتخانقه دايما بس حبهم بيذيد
في اوضة رعد
رعد:-شايفك مضايقه
ليان:-انا لا ابداا
رعد:-اتكلام يا ليان فيكي ايه
ليان:-مش،عايزه الحقنه
رعد:-كويس انك فكرتيني
ليان:-يا ريتني ما اتكلامت
رعد:-يلا هاتي ايدك
ليان:- ما انت عندك ايديك
رعد:-ياريت ينفع كانت اخدتها مكانك
ليان:-بعيد عنك ياروحي …بس براحه……عااا دراعي باظ
رعد:-معلش تعالي…… احكيلك حدوته
ليان:-لا مش بحبها ……رعد شالها وحطها علي السرير
رعد:-انتي فاكره خروج الحمام زي خروجه يا قطه
ليان:-انا مساكينه يارعد تعاله ذاكري شويا
رعد:-بكره
وبعد شويا تلفون رعد ران
ليان:-تلفونك بيران يارعد
رعد:-سيبك منها
ليان:-لا شوف مين ممكن جاحه مهمه
رعد مساك الفون:-دااه حازم……
حازم:-معلش رانيت في وقت متاخر
رعد:-لا عادي
حازم:-عامر هرب من السجن
رعد :-نعم ………

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات