القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمة حسن

 رواية ملكت الأسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمة حسن

 أسد ضر**بها ب الق*لم وبعدين مسكها من شعرها.انتي مالكي واخدك وقت ما اعوز انتي فاهمه

ملك بدموع.لا.قولت لاا هو ب العافيه

أسد قط**عها هدومها من فوق

وفضل يبوس**ها بع*نف ونزل ع رقبتها وفضل يبو*سها بعن*ف اكتر 

ملك فضلت تعيط وهي بتحاول تبعده عنه

بس أسد زقها ع السرير

أسد وهو وهو بيفتح القميص بتاعه.انا هعرفك.ازاي تقولي لاا .

ملك قامت بسرعه قبل ما أسد يمسك وي وقفت ف ركن ف الاوضه وهي حطه أيدها ع بوقها ودموعها بتنزل بهدوء

أسد بغضب.انتي فين.تعالي هنا حالا يملك.

أسد بغضب اكتر.مللللللك .تعالي هناا

أسد فضل يحاول يلاقها

أسد اتعصب اكتر وحس ب العجز وفضل يكس*ر ف الاوضه كلها

أسد خرج من الاوضه وغضب الدنيا كلها ع وشه

ملك وقعت ع الأرض بتعب وفضلت تعيط لحد ما نامت مكانها

 عند ندي

اتصلت ع حازم بتوتر وخوف 

ندي .ا.االو

حازم .ندي هانم بتتصل عليه .خير

ندي بخوف.انا جيلي ع.عريس.وماما. عايزني اشوفه

حازم بغضب.نعم ي رو*ح ام*ك .

ندي .م.مش هعرف .اعمل حاجه أناا.

حازم.اقسم بالله انتي لو متعدلتيش هعدلك

ندي بعيط.كفايه بق حرام عليك أنا عملتلك اي لكل داا

حازم قفل السكه ف وشها.

عند مراد وصل الفيلا واول حاجه عملها اتصل ع روح

مراد.انتي ازاي تنزلي من غير ما اقولك

روح.وانت مالك . وإياك تتصل عليه تاني يح*يوان

روح قفلت السكه ف وشه

روح بسخرية.فاكرني هخاف منه ولاا ايي داا عند أمه 

روح فضلت تمشي شوي وبعدين طلعت 

روح دخلت الاوضه غيرت وبعدين نامت 

عند مراد . ومالو لما نشوف اخرك.

تاني يوم الصباح

مامته ندي .ندي .ندي يلاا قوم

ندي .....

مامتها.انتي ي بت قومي 

ندي قامت بصداع.اييي ي ماما ع الصباح

امها ب فرحه.يلاا علشان العريس هيجي بليل 

ندي بصدمه .اييي.انتي بتقولي اي 

أمها .مالك ي بت .العريس جي النهارده.يلاا اخلصي 

وأنا هروح اتصل ع خالك

ندي قامت بصدمه تجهز الشقه 

عند ملك صحيت من النوم بتعب 

ملك قامت دخلت الحمام تاخد دش

ملك بدموع.كان كويس وبيعملني كويس .اي اللي مش فاهمه.ليه الموضوع دا مهم عنده اوي كده .

ملك خلصت وبعدين خرجت لبست ونزلت تحت

ملك بتوتر لصفيه.هو ف.فين .أسد 

صفيه باحترام.معرفش يملك هانم محدش شافو النهارده خالص

ملك .شكراا

ف الوقت دا دخل هشام

صفيه.اهلا بيك هشام باشا

هشام .اهلا.ازيك ي ملك عامله ايه

ملك .اهلا ازي حضرتك

هشام.اي حضرتك دي تعالي هنا

هشام سحبها ف حضنه 

ملك اول ما هشام حضنها فضلت تعيط

هشام بهدوء.خلاص اهدي .معلش مكنتش قادر اجي الفترة اللي فاتتت

ملك وهي بتمسح دموعها.لااا عادي ي.

هشام .يا اي 

ملك با ابتسامه.ي بابا

هشام . ايوه كده هو فين بق

ملك .احم.معرفش 

هشام طلع التلفون وفضل يتصل ع أسد بس مش بيرد

هشام اتصل ع مراد .الو

مراد .اهلاا يعمي.حضرتك عامل أي 

هشام .كويس .انت فين

مراد بستغرب.ف الشركه.علشان ابنك مش بيدخلها

هشام.فين أسد يا مراد 

مراد .فين ازاي .

هشام بغضب.مراد انت اكيد عرف أسد فين 

مراد .ابدا يعمي اخر مره كنت عندو امبارح وبعدين مشيت معرفش عنه حاجه

هشام .مراد اتصراف عايز يكون أسد عندي هنا 

هشام قفل السكه

ملك بتوتر.ه.هو فين

هشام بهدوء.متخافيش.

مراد خرج من الشركه وطلع ع شقه الزمالك .لاقها فاضيه

مراد طلع الفيلاا 

مراد اول ما دخل لاقه هشام . اهلا يعمي 

هشام .لاقته

مراد .لااا .عمي أسد مش صغير علشان تعمل كل داا

هشام بغضب.امال عايزني اسبوا كده وهو بيحترك ف البيت ب العافيه ف رأيك هيتحرك ازاي افرض حصلوا حاجه.مراد أنا عايزة أسد يكون عندي دلوقتي

مراد .اهدا بس يعمي

مراد بص ع ملك .عمي عايز اكلمك ف المكتب 

مراد وهشام ودخلوا المكتب .

مراد .احم تقريبا أسد سيب البيت بسببي

هشام .وحضرتك عملت ايي

مراد قالوا ع كل حاجه حصلت 

هشام بغضب .ازاي تقولوا كده .أنت مش عارف أسد

مراد.يعمي كان هيق*تل الراجل وكمان فاكر أن ملك شي عنده ومقدرتش امسك نفسي الصراحه

هشام .طب اتفضل عايز أسد يكون عندي لاني مش هسمحك لو حصلوا حاجه

 مراد خرج بهدوء 

هشام قاعد ع الكرسي بتعب .

هشام رفع رأسه لاقه ملك وقفه قدامه

هشام.تعالي يملك في اي

ملك .حضرتك كويس 

هشام .اه الحمدالله

ملك بتوتر.هو .أسد كويس

هشام .ايوه اطلعي ارتحي انتي فوق شكلك تعبانه

ملك .بس انت شكلك تعبان

هشام . متخافيش اطلعي 

ملك طلعت ودخلت الاوضه.

ملك وهي بتكلم نفسها.اكيد أنا السبب مكنش لازم اعمل كده.افرض حصلوا حاجه.اي اللي هيحصل .لاا لاا اكيد هيكون كويس .

ملك بدموع.يارب يكون كويس أنا مكنش قصدي اعمل كده .

عند روح مامتها بتصحيها

وفاء.روح .يلاا اصحي روح

روح .اوف يماما اي 

وفاء.قومي اغسلي وشك وتعالي عايزكي 

أمها خرجت وسبتهاا 

بعد شوي خرجت روح وراها 

روح .اي ي ماما ف ايي

وفاء.اي رأيك ف العريس

روح.مش حلو ومش عجبني 

وفاء.يعني أيي

روح.يعني مش عايزاا 

وفاء.بس أنا شايفه أنه كويس 

روح.ماما خلاص أنا قولت راي بعد اذنك 

روح دخلت الاوضه.فاكر نفسه هيقدر عليه شكلو ميعرفنيش كويس

عند مراد بعت الحراس يلاقوا أسد 

مراد فضل يدور ع اسد ف كل مكان ف المستشفيات و كل مكان أسد كأن بيروحوا 

بليل عند ندي كنت قاعده متوترة بسبب العريس 

بعد شوي وصل العريس وندي كنت قاعده ف الاوضه ومامتها وخالها براا 

برااا 

خالها خالد .اهلاا بيك ي ابني

العريس ب احترام.اهلا بيك بحضرتك يعمي .طبعاا حضرتك عارف طبعاا أنا جي ليه .أنا يشرفني اطلب ايد الانسه ندي .أنا طبعا جي لوحدي لأن اهله متوف*ين

خالد .اشرف لينا. ربنا يرحمه طب ممكن اعرف شوفتها فين 

العريس.احم ف العياده 

خالد .طبعاا حضرتك شايف يعني المستوي يعني 

العريس.لاا طبعاا أنا عندي اهم حاجه اخلاقها عندي .طب اي مش هنشوف العروسه 

ام ندي .حاضر ثانيه واحده 

 ام ندي دخلت ندهت ندي 

أمها.خدي يللا الصنيه واطلعي 

ندي طلعت ب العصير وخرجت وهي يعينها ف الأرض

ندي .اتفضل 

العريس.شكرا

ندي ف نفسها.هو ماله صوت كاني سمعتوا قبل كده 

خالد.نسبكم إحنا شوي

خالد خرج هو وام ندي 

ندي كنت قاعده وعينهاف الأرض ومتوترة

العريس بخب*ثه.ايي لدرجه ديي خايفه مني 

ندي رفعت عينها بسرعه.انت

حازم وهو بيقرب منها.امال انتي فأكره أن حد يقادر يقرب من حاجه تخصني 

ندي بدموع .امال ليه عملت كده 

حازم.بحب اشوفك وانتي خايفه اوي كده 

ندي .خلصت 

حازم قرب منها ودفن رأسه ف رقبتها.مممم

ندي بخوف وهي بتحاول تبعد.انت بتعمل ايي ابعد حد يشوفنا ابعد 

حازم .وهو بيمشي أيده ع جسمها.لو مبعتدتش

ندي بدموع.كفايه ونبي كفايه

حازم سبها .امسحي دموعك كده يعروسه 

خالد دخل هو وام ندي 

خالد .هاا اي رأيك ي ندي 

ندي.اللي تشوفو .

خالد.نقرا الفاتحه

بعد ما خلصوا

 حازم .أنا عايز الفرح الشهر الجاي...

كلهم...

..


يتبع الفصل السادس والعشرون اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية ملكت الأسد "اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات

28 تعليقًا
إرسال تعليق
  1. عاوزة الفصل الخامس والعشرين

    ردحذف
  2. تحفة بجد متشوقة اوي

    ردحذف
  3. لو هطولو كده هنساها اصلا بلاش سخافه

    ردحذف
  4. حلوه اوي ياريت متتاخريش فى تنزيل الجزء

    ردحذف

إرسال تعليق