القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة حسن

 رواية ملكت الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فاطمة حسن

🌚

روح كنت قاعده مستني العريس 

بعد شوي العريس جي 

مامتها.اتفضلوا ..اهلاا بيكم

العريس .اهلاا بحضرتك

ام العريس (امال). اهلاا بيكي انتي .

ام روح.وفاء.اتفضلوا 

امال . طبعاً انتي عرفه إحنا موجودين ليه .أنا يشرفني اطلب ايد بنتك لي ابني 

وفاء.احم.هو طبعا الشرف لي أنا بس زي ما انت شايفه المستوي مختل...

امال وهي بتتكلم .أنا عندي اهم حاجه ابني وبنت حضرتك عجبتو.امال فين العروسه

وفاء.. ثانيه واحده.روح ي روح

روح دخلت بهدوء وهي ماسكه صنيه اللي فيها العصير وبصه ف الأرض

امال.مشاء زي القمر.

روح بهدوء.شكرا

امال.طب نسبهم لوحدهم

امال ووفاء خرجوا

روح كنت لسه منزله عينها ع الأرض

العريس.والله اللي يشوفك كده يفتكرك محترمه.

روح رفعت عينها بسرعه وبصدمه .انت 

مراد بشر.اه أنا .داا أنا هعلمك الآداب علشان ترفعي ايدك ع اسيادك بعد كده يحيوانه

روح بغضب.اسياد مين .شكلك عايز قلم تاني علشان تفوق 

مراد قرب منها ومسكها من شعرها جامد واتكلم بصوت واطي.انا هعرفك كويس أنا مين 

مراد سبها .لما امك تجي.تقولهاانك موقفه انتي فاهمه

روح يغضب.مستحيل أوفق ع واحد زيك 

مراد.واحد زي.شكلك متعرفيش مين هو مراد الفيومي.وكمان هتوفقي غضب عنك

روح.وانا قولت لاا واتفضل براا

مراد قام بهدوء.هتفضل بس قبل ما امشي احب اقولك اني ممكن بسهوله.مخليش اي شركه تشغلك وااه معاش ولدك هيقف عايز اشوف هتصرفي منين انتي ومامتك

روح فضلت وقفه مصدومه

مراد .يلاا يماما

وفاء. احنا لسه ما اكلنش حاجه مع بعض 

امال.معلش مره تاني بعد اذنك

مراد ومامتها نزلوا واول ما ركبوا العربيه 

مراد .خدي 

امال . كتر خيرك يبه.تومر بحاجة تاني 

مراد .لاا غوري انتي وانا لما اعوزك هتصل عليكي

الست نزلت 

مراد بشر.ومالو نلعب شوي

مراد طلع بي العربيه

فوق كنت روح وقفه مصدومة

وفاء.مالك يقلبي ف اي

روح........

وفاء.مالك يبت

روح.هاا لاا مفيش.انتي اي رأيك ف العريس

وفاء.الصراحه عجبني اويي . مشاء الله احترام وجمال حتي مامته كويسه جدا

روح ف نفسها.ااه محترام جد

وفاء.انتي رأيك .

روح .هفكر يماما.انا دخله انام

روح دخلت الاوضه.اه اه من ابن ***فكرني عبيطه وهسكت بس لاا أنا لازم اتصرف 

عند أسد

رح المخزن القديم

أسد .هو فين 

....تحت رجلك يبه 

أسد قاعد ع الكرسي.صاحو

واحد من الحراس جابه مياه ورمها عليه 

الرجل قام بخوف .انتو مين وعايزين مني اي.

أسد بشر.اهلاا اهلاا نورتنا

الرجل.انت مين يجدع انت وعايز ايي

أسد قام وقرب منه وضربه ب البوكس ف وشه 

.أنا اللي لمست حاجة بتاعته وانا اللي يعمل كده معايا اقتله 

الرجل .أنا معرفش انت بتتكلم عن أيي أنا لسه شايفك النهارده

أسد بصوت عالي.تروح تجيب الهانم وتكسر عينك انت فاهم 

...تحت امرك يبه 

عند ملك كنت قاعده مكسوفه ومش عارفه تعمل اي 

ملك .ما ندي قالتلي عادي مالك .هيقول عليه اي دلوقتي.طب ما أنا مكنتش اعرف.اوف مكنش لازم اقول 

ف الوقت داا الباب خبط ودخلت صفيه.

صفيه.اسد بيه عايزك يهانم

ملك .عايزني فين

صفيه.معرفش ياريت تلبسي بسرعه .

ملك جابت هدوم ودخلت لبست ف الحمام وبعدين خرجت

صفيه.اتفضلي واحد من الحراس تحت هيوصلك

ملك نزلت بخوف وبعدين مشيت مع الحراس اللي كان طول الوقت بيبص ع الأرض

ملك دخلت المخزن لاقه أسد قاعد

ملك كنت لسه هتتكلم بس انصدمت 

الرجل بصدمه هو كمان . انتي

ملك قربت من أسد بخوف.ا.ان.عايزه امشي

سيد.دي كدابه يبه .هي اللي كنت عايزني وكنت بتحاول تغراني . بجمالها

أسد قام بغضب ونزل فيه ضرب

ملك بخوف وصراخ.كفايه . كفايه ي أسد كفايه

أسد كأن زي الوحش مش شايف .

أسد سبه بعد فتره

سيد وهو بياخد نفسه ب العافيه.ع.عندك.حق.ت.تعمل.كل.دا..داا.علشانها...الصراحه.هي ت.تستها.

أسد اول ما سمع كده طلع المسدس بتاعه 

ملك مسكت أيده بخوف.لااا.لااا ونبي ي أسد بلاش.لااا.متعملش كده 

أسد زقها بغضب ع الأرض

وضرب الرصاصه بسسسسسس............

يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية ملكت الأسد "اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات

13 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق