القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثاني والعشرون

الدكتوره:-اتفضلي يا رعد باشا دااه تحاليل المدام ومبروك
رعد:-مبروك علي ايه
الدكتوره:-المدام حامل
رعد بعصبيه:-انتي بتقولي ايه
الدكتوره بخوف:-والله زي ما بقول لحضرتك واهي التحاليل قدامك
رعد بصوت عالي:-انتي متاكده من كلامك داااه
الدكتوره:-اااه والله يا باشا
رعد خراج
•••••••
ليان:-والله يا فرح اسر شكله بيحبك
فرح:-عرفتي ازاي
ليان:-لما كان دلوقت كان شكله زعلان
فرح:-اااه انا هصلي استخارة وشوف
ليان:-ماشي ..بتروحي الجامعه
فرح:-ااااه
ليان:-انا هروح بك……قطع كلامه الباب اللي اتفتح بعصبيه
ليان بخوف:-اكلامك بعدين يا فرح …وقفلت
ليان:-في ايه يارعد
رعد قرب منها ومسك شعرها:-بتخونيني يا ليان
ليان:-صلي علي النبي بس يارعد اخونك ايه دي فرح
رعد بزعيق:-ليان انا مش بهزار
ليان:-بخونك ازاي يعني يا رعد فهمني الاول انت تقصد ايه
رعد ضربها بقلم:-انتوا كلكم زى بعض كلكم صنف واحد
ليان وقعت علي الارض:-يارعد فاهمني ونبي بلاش كده
رعد ضربها برجله في بطنها ليان صرخات
ليان:-حرام عليك يا رعد في ايه
رعد بصريخ:-متعماليش فيها البريئة………قومي
ليان:-مش قادره اتحراك حرام عليك
رعد مساكه ونزال بيها شمس لما شافته اتصدامت
شمس:-في ايه يارعد
مشي رعد وركابها العربيه
ليان:-انت رايح فين
رعد بعصبيه:-مش عايز اسمع صوتك
ليان مش فاهمه حاجه وايه اللي غيرو كده ومش قادره تتكلام
وبعد شويا وصله
رعد:-انزالي
ليان:-انت هتعامل فيا ايه يارعد حرام عليك طيب هنروح فين
رعد:-جحيمي
ليان:- انا مش هطلع معاك
رعد شاله وداخله الاسانسير وطلع اخر دور وداخل الشقه
رعد:-عاملت ايه انا علشان تخونيني هااااا قولي
ليان بزعيق:-انت ببتكلام علي ايه اصلا
رعد ومسك راسها وضربها في الحائطه ليان وقعت علي الارض وضربها برجله في بطنهاوضربها تاني ليان مش متحملة الضرب حتي مش قادرة تتكلم
ليان متحملة الضرب حتي مش قادرة تتكلم
ليان:-ح… حر…… ام عليك انا عمالت ايه
رعد بزعيق:-حامل من مين يا ليان
ليان بصدمه:-حام ل انا
رعد مساكها من شعرها:-ااااه وتحاليل اهي
ليان:-اااااه …… ابعد عني طالقني
رعد:-ههههههه بسهوله كده لسه يا ليان هتشوفي ايام سوده …وفضل يضربها برجله في بطنها
ليان بصعوبه:-ر رعد كفايه
رعد:-عامله فيها البريئة وانتي بتشاغلينها ليه ليه……تلفون رعد ران وكان يوسف……بقلم هاجر حسين
يوسف:-انت فين
رعد:-في الشقه ليه
يوسف:-بسال جبت اتحاليل لي مراتك
رعد وضربها برجله في بطنها:-ااه
ليان:-ااااه
يوسف:-مالها ليان
رعد:-تعبانه سلام
يوسف:-سلام …………اهدي يا شمس انا عارفة مكانه
شمس:-فين
يوسف:-في الشقه انا هاروح وشوف في اي
شمس بعيط:-ماشي يايوسف
يوسف:-خلاص كفايه عيط بقي
شمس:-ماشي بس وانبي طمني
يوسف:-ماشي سلام ومشي
••••
ليان مرميه علي الارض ورعد بيضربها وشه بتنزف من الضرب بتنزف من كل حتي
ليان بصعوبه:-حرام عليك ابعد بقا
رعد بعد عنها:-انا كانت هعاملك كويس بس انتي خالتيني اعمل كده ليه قوليلي ليه
ليان:-والله انا مش فاهمه انت ببتكلام علي ايه ممكن تفاهمني
رعد:-هههه يعني انت مش عارفه ليه…… حامل من مين يا محترامه
ليان:-لا انت اكيد اتجاننت انت مش واثق فيا خالص
رعد:-خااااالص ………الباب بيخبط بيفتح وكان يوسف
رعد:-ايه اللي جابك
يوسف:-عايزك في شغال مهم
رعد:-بعدين
يوسف:-طيب مش هداخل
رعد:-لا ويلا مع السلامه ……ولسه هيقفل الباب
ليان:-يوسف ما تسبنيش معاها …يوسف زقه وداخل ولما شاف ليان اتصدام
يوسف:-انت عاملت ايه حرام عليك انت معندكش قلب
رعد بصوت عالي:-يوسف اطلع باااره
يوسف:-هطلع بس ليان هتمشي معايا
رعد بعصبيه:-انت اتجنانت
يوسف:-اخده المستشفى حرام عليك دي بتموت
رعد:-وانا عايزه تموت ويلااا اطلع باااره بااااره
يوسف بصوت عالي:-مش هطلع مش هطلع ……وقرب من ليان ……يلا يا ليان قومي
ليان:-لا يا يوسف خلاص امشي
يوسف:-لا مش هسيبك معاها يلاا ……لسه يوسف هيقراب
رعد:-ابعد عنها انا هنزالهالك
يوسف:-لا حانين وبتغير عليها مكنتش عمالت كده
رعد:-اسكات يا يوسف احسنلك…ولسه هيشيله
ليان:-ابعد عني انا همشي لوحدي
رعد شالها وقال بغضب:-اخراصي خالص مش عايز اسمع صوتك……انا هاخدك المستشفي وهتاكد انك حامل ولا لا وساعاتها هقرار اعمال فيكي ايه
ونزال وركابها العربيه وبعد شويا وصلو المستشفي
ونزاله وداخاله وراح لي اسر
رعد:-عايز دكتوره ………بقلم هاجر حسين
اسر لما شاف ليان:-هو ايه اللي عاملته داااه
رعد:-هاتلي دكتوره
اسر:-طيب روح الاوضه اللي جنبي
راح رعد وليان
رعد:-عايز اتاكد المدام حامل ولا لا
الدكتوره:-حاضر بس اتفضل انت ……خراج
والدكتوره اللي حلالت لي ليان:-رعد باشا ممكن دقيقه
رعد:-نعم في ايه
الدكتوره بخوف:-اتحاليل اللي اخدتها مش بتعت مرات حضرتك طلع في لخبطه احنا اسفين لحضرتك
رعد بعصبيه وصوت عالي:-يعني ايه لخبطه انتو لازم تركزه في شغلكم
الدكتوره:-اسفه يا باشا والله غصب عني والله
••••
الدكتوره كاشف ونضفتله الجراح وخارجه وليان خراجه
وكان يوسف واقف
ليان:-ممكن يا يوسف شويات مياه
يوسف'-ماشي
ليان اول ما يوسف مشي جرية بره المستشفي
اسر داخل علي صوت رعد:-في ايه يا رعد
رعد:-انت مشغال ناس بهايم معاك
اسر:-طيب هو في ايه
الدكتوره:-التحاليل اتلخبطت يا دكتور والله وللاسف المدام مريضة سكر
رعد بصدمه:-لا مش معقوله اكيد لخبطه راجعي شغالك كويس
الدكتوره:-لا يا باشا انا متاكده ولازم تاخد الاعلاج و حقن الإنسولين
رعد بصوت عالي:-ياريت تركزي في شغالك كويس بعد كده
اسر:-اهدي يا رعد واطلع شوف ليان ……خراج رعد
اسر:-ومن امتي بيحصل ده يا دكتوره ركزي كويس في شغلك
الدكتوره:-حاضر………خراج اسر وراح عند رعد
اسر:-مستني ايه اداخله
رعد:-مش هقدار اوجه يا اسر مش هقدار دااه غير انها مريضة سكر
اسر:-ما انت اللي بتتسرع ومش واثق فيها احمد ربنا انه سكر
رعد:-غصب عني والله
يوسف جاها ومعاها ازازه مياه:-ليان جوها
اسر:-اكيد
يوسف خبط علي الباب وداخال
رعد:-كاشفتي عليها
الدكتوره اللي كشفت علي ليان:-اااه بس مش حامل
اسر:-تمام اتفضلي شوفي شغالك……هااا يا رعد هتعامل ايه قولتلك افهم قبل ما تتصراف
يوسف:-ليان مش جواا
رعد:-يعني ايه مش جوه ..رعد داخال وشف مالقهاش
بصوت عالي زي الرعد:-لياااااااااان
•••••••
ليان وهي بتجري اتخبطت في وحده
ليان بدموع:-اسفه
البنت:-اهدي محصلشي حاجه مالك انتي بتجري ليه
ليان:-عادي عن اذنك
البنت:-اهدي انا ممكن اساعدك
ليان:-لا شكرا
البنت:-اهدي تعالي معايا والله مش تخافي مني
ليان بصت لشكله شفتها مختمره وباين عليها اصدق وكويسه وانها ممكن تساعدها بجد
البنت:-انا كانت هساعدك والله شكلك مش عارفه حاجه هنا
ليان:-ماشي
البنت:-طيب تعالي نراكب تاكسي ونروح عندي في البيت ونتكلام هناك وهشوف اساعدك ازاي انا لوحدي والله
ليان بتبص حوليه خافه رعد يشوفه:-ماشي يلااا
وراكبه التاكس
•••••
اسر:-اهدا ممكن تكون راحت البيت
رعد:-لا هي متعارفش اي حاجه هنا
يوسف:-ممكن تكون ركابت تاكسي
رعد ران علي شمس:-ليان جات عندك
شمس:-لااا
رعد:-لو جات عندك قوليلي
شمس:-ماشي بس انتو فين
رعد قفل:-مراحتش البيت
اسر:-طيب تعالي نشوف الكاميرات
••••
البنت:-دي الشقه العايشه فيها
ليان:-طيب قاعده لوحدك ليه……بقلم هاجر حسين
البنت:-:-كانت انا واختي واخويا بس اختي اجوازت وراح اسكندريه واخويا في لندن مش بيجي كتير
ليان:-اااه
البنت:-انا اسمي فاطمه وانتي
ليان:-ليان
فاطمه:-انا في 3هندسه وبشتغال في مول علشان اصرف علي نفسي و اضيع واقتي
ليان:-طيب ما في شركات
فاطمه:-كده الضغط هيبقا جامد عليا
ليان:-ربنا معاكي
فاطمه:-طيب انا هداخل اجهز الاكل وناكل سوه وانتي ارتاحي علشان شكلك تعبانه
ليان:-بجد شكرا ليكي
فاطمه:-العفوا يا حبيبتي ……ليان حست بدوخه و وقعت علي الارض فاطمه جريت عليها
فاطمه:-ليان ليان
••••••
اسر:-اهي بتجري بارها المستشفى
يوسف:-اكيد هتروح البيت هي متعارفش حد
رعد:-انا واثق انها مش هتراجع البيت
اسر:-من حقها
رعد:-كلم الراجله يا يوسف خاليهم يدورها عليها
يوسف:-وهما يعارفها منين
رعد:-ابعتلهم الصوره
يوسف:-ماشي
اسر:-روح انت وان شاء الله هتراجع
رعد:-لا انا هروح ادور عليها في الشوارع اللي قرايبه من المستشفي
يوسف:-وانا هاجي معاك
نزال رعد ويوسف وفضله يدوره ومفيش فايده
رعد:-كلامت الراجله……بقلم هاجر حسين
يوسف:-اااه يلا نروح يارعد مفيش فايده
رعد:-مش هقدار اروح مش هقدار ادخل البيت وهي مش فيها
يوسف:-اهدا يا رعد اهدا
رعد:-انا السبب ياااارب
••••••
فاطمه:-ليان قومي كلي وخدي البرشامه دي مسكانه انتي تعبانه جدااا
ليان:-ماشي ……شكرا ليكي بجد
فاطمه:-لا مفيش شكرا بنا المهم انتي ايه حكايتك وخاليكي واثقه في والله مش هتندامي
ليان:-طيب انا………

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات