القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية القدر والسند الفصل الواحد والعشرون والاخير 21 بقلم رودي محمد

 رواية القدر والسند الفصل الواحد والعشرون والاخير 21 بقلم رودي محمد 

رواية القدر والسند الفصل الواحد والعشرون والاخير 21 بقلم رودي محمد 


تاني يوم..... 
مليكه:.... صحيت من النوم فضلت تبص ع مالك وهو نايم يخربيت جمال امك ي شيخ اي القمر ده بحبك ي رايق... 
مالك:... بابتسامه طب قولي كلام عدل من غير شغل السرسجيه ده!!!!! 
مليكه:.... خبت وشها انت صاحي يخربيتك 
مالك:... هاااهاااا بحبك ي قلبي وباسها
مليكه:.... قوم يلاااا من هنا 
مالك..... مش قايم تعالي بقي عايزك 
مليكه:..... ولاااااا بطل قلة ادب وقوم 
مالك:.... ي ستي م خلاص بقيت قليل الادب واللي كان كان 😂😂
..... 
حسام::: رهف انا بحبك وعايز اتجوزك 
رهف:.... ابو صراحتك ي اخي طب لف ودور شويه اعمل اي حاجه!! 
حسام:.... بت وربنا اخطفك قولتي اي 
رهف:.... لما مالك يرجع من شهر العسل...... 
حسام........ نعاااااام مليش فيه احنا نتجوز انهارده 
رهف..... لا انت مش طبيعي بقي 
حسام...... وانا مش هستني شهر 
رهف...... يبقي كل شيء قسمه ونصيب 
حسام..... بت قولي لابوكي اني جاي اقابله انهارده تمام 
وسلام بقي وسابها وجري.... 
رهف...... يابن المجنونه 
...... 
عند مالك الباب خبط.... 
مالك:.... مين ابن الرخمه ده 
مليكه:.... هاااهاااا روح افتح 
مالك:::: فتح عايز اي ي ارخم خلق الله 
حسام:...... عايز اتجوز 
مالك:.... قفل ف وشه ولباب 
حسام:..... خبط تاني مليكه ي عم افتح ليه بقي 
فتح ادخل ي زفت..... دخل.....
 حسام...... مليكه انا عايز اتجوز 
مليكه:.... هاااهاا تتجوز رهف صح 
حسام عرفتي منين 
مليكه:...... عيب يستا انت اخويا وهي صحبتي 
حسام:..... يعني هي بتحبني 
مليكه:...... مش بتكره حد قدك قصدي بتموت فيك هاااهااا
مالك:..... م تتجوز بعدي عني 
حسام:.... معلش ي صاحبي بس انهارده كتب كتابي 
مالك:.... انت مجنون يلا انت اتقدمت ليها اصلاا
حسام:..... هتقدم انهارده وهكتب انهارده ولما ترجعو اتجوز هاا
مليكه:.... بس اكيد والدها مش هيوافق 
حسام:..... م انا جاي عشان تيجو معايا تقنعوه 
مالك:... ولاااااا احنا عندنا طياره مش ناقصين جنان 
حسام::... بترجي عشان خاطر صاحبك 
مليكه:.... وافق ي مالك وانبي عايزه افرح بيهم 
مالك:...... استغفر الله العظيم اي يارب اي الناس دي 
....... 
ف بيت رهف......... 
سعاد...... قولت اي ي حاج
ابو رهف...... كتب الكتاب بعد شهر والفرج السنه الجايه 
حسام....... فضل يضرب ف مالك برجله اتصرف 
مالك..... ي عمي احنا لازم نسافر والواد ده ميضمنش
ابو رهف..... نعم.... 😡
مالك....... قصدي يعني عشان عازين نفرح وكده وافق بقي ي حاج 
حسام...... وانبي وافق ي عمي انا بحبها 
ابو رهف...... م تمسك لسانك بدل م احلف مفيش جواز اصلا... 
حسام..... ي ربي.... 
ابو رهف..... عشان خاطر الست سعاد والاستاذ مالك موافق كتب الكتاب يبقي بكره 
مالك.... احنا هنسافر الفجر صعب 
ابو رهف........ ده اخر كلام عندي 
مليكه..... خلاص احنا نأجل سفرنا يومين كمان 
مالك....... بص ليها بغيظ بتهزري صح 
مليكه..... خينا نخلص منه ونسافر براحتنا ده لو سبناه ومشينا هيقرفنا 

ابو رهف..... كتب الكتاب بكره بعد العشاء 
تاني يوم......... 
مالك...... صحي بدري 
وجاب ورده وقعد جمب مليكه ع السرير وبدأ يمشي الورده ع وشها 
مليكه..... بنعاس بدأ تتحرك اممم 
مالك..... قرب منها وبسها قومي بقي ي حبيبتي وحشتيني... 🥰
مليكه........ فتحت عيونها وبصت لماكل بصه كلها حب وشوق 
مالك...... ابو جمال عيونك ي شيخه 
مليكه..... بس ياااا عيب عليك 
مالك...... نفسي اسالك سؤال...... 
مليكه..... وانت من امتي بتستأذن 
مالك...... لي بقيتي سرسجيه فجاهء كده م كنتي كيوت كده ورمانسيه.... 
مليكه..... بضحكه جذابه جدا هااهييي الزمن يستا بيعلم كتير 
مالك....... طب الزمن عايزني اخد حقي ولسه هيقرب منها رن فونه 
مالك بنرفزه مين ابن الرخم اللي ع الصبح ده بص لقي حسام
 مالك...... اوووووف ده كلب البحر اخوكي 
مليكه..... تب شوفه عايز اي
 مالك...... فكك منه تعالي احنا كنا بنقول اي ولسه هيقرب رن تاني..... 
مالك.... ابو تقل دمك ي شيخ فصيل زي اختك م طبعا كان لبن واحد 😂
مليكه...... بضحك اتلم يااااا ورد ع اخويا 
مالك..... وحياة امك م هرد تعالي بس 
رن تاني ........ 
مالك... قام وفتح الفون وبزعيق ابو تقل دمك ي شيخ ياض مش انا مرديتش عليك مره واتنين عايز اي ي زفت ع الصبح كده..... 

حسام...... بضحك هااااهاااا كنت بتعمل اي ي نمس وانا فصلتك 
مالك...... ولااااا هقفل ف وشك عايز اي 
حسام.... م براحه ي ملوكي هااااهااا
مالك..... قفل ف وشه تعرفي انا بقيت بكره حسام ده اوي يعني عطلني من السفر وكمان بيرخم 
رن تاني........ 
مالك....مسك الفون واتكلم بعصبيه.. ولااااا وحياة امك لو م لميت نفسك لابوظ كتب الكتاب انهارده 
حسام...... لااااااو علي اي عايزك يستا عشان نجيب بدله شيك..... 
وف نفس الوقت رنت رهف ع مليكه...... 
مليكه...... حبيبي عامل اي 
رهف.... الحقيني محتاسه عايزه اجيب فستان يلا تعاليلي انا مستنياكي.... 
مالك ... ومليكه... بصوا لبعض وقفلو التلفونات 
مالك.... حسام عايزني 
مليكه.... رهف عايزاني 
مالك ...... انا غلطان اني مسافرتش اصلا 🥺
بعد تعب طول اليوم ف كتب الكتاب بالليل 
رهف كانت قمر اوي لابسه فستان ازرق وكانت قمر 
ومليكه كانت قمر بردو بجمالها الرقيق كانت لابسه فستان نبيتي....( انا بحبه اللون اوي.).. 😂😂
قعدو جمب المأذون..... 
وكان الجو فيه فرح وتوتر وقليل وحب وكان جوا جميل جدا.... 
المأذون.... بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم ف خير 
قام حسام اخدها ف حضنها وفضل يلف بيها من الفرحه 
مالك..... تب بعد اذنكم بقي عندي طياره مبروك ي صاحبي و ف الفرح مش هسيبك وهرخم عليك عندي شهر عثل مش فاضي ليك وسلم عليه..... 
مليكه..... مبروك ي حسام ولسه هتحضنه مالك شدها 
مالك...... عايزاني اقتله يعني 
مليكه.... بضحك بتغير من اخويا 
مالك..... والله من امك نفسها 😂
مليكه.... سلمت ع رهف مبروك ي حبيبتي كان نفسي اقعد معاكي والله بس مالك ينفخني 
رهف....... ف الفرح يروحي تتعوض 
مالك..... يلا ي مليكه بقي 
وخدها وراحو المطار 
مالك.... اخيرا 
مليكه.... اخيرا 😂😂
حسام..... تب ي عمي بعد اذنك هاخد رهف ونخلع شويه 
ابو رهف تعمل اي....؟؟ 
رهف...... قصده ي بابا نتفسح وقالت بصوت واطي ل حسام بابا مش بيحب الكلام ده ف اعدل معاه مش شايفه جايب راجل 
حسام..... عندك حق ي حنفي 😂😂
رهف .......... ضربته جامد 
حسام....... ااااه ي بنتالمجنونه
واخيرا مالك ومليكه وصلو 
بااااااااريس بناء ع رغبة مليكه 
(او رغبتي انا نفسي اروح باريس 😂😂😂ا) 
..... 
مالك..... اخيرا بقينا لوحدنا بعيد عن اخوكي الرخم 
مليكه.... م تقولش عليه رخم الله
مالك..... ونبي تعالي طيب عايزك ف موضوع كده 😂
وخلاااااااص كده اجدعاااان 
اي رايكم ف الروايه بقي 
لو عايزين جزء تاني مش هكتب عشان طول عمري بفضل الروايه الجزء واحد عشان الملل😂😂😂

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية القدر والسند"اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات