القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل العشرون 20 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل العشرون 20 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل العشرون

فرح تلفون ران وكان حازم
فرح:-زوماا حبيبي
:-انا مش حازم
فرح:-اما مين وماسك تلفونه ليه
:-انا زمايلها فى الشغل
فرح بخوف:-فين حازم
:-كان في مأموريه
فرح:-طيب هو فين اتكلام
:-انصاب في المأموريه
فرح بصدمه ودموع:-حازم لا اكيد دااه مقلب منها
اسر:-في ايه يا فرح……واخد منها الفون
اسر:-حضرتك في ايه وماله حازم
:-حازم كان في مأموريه ونصاب و هو في المستشفى دلوقت وكان لازم ابلغكم
اسر:-في مستشفى ايه
:-المستشفى اللي علي الطريق مستشفى الهلالي
اسر:-تمام
اسر:-اهدي يا فرح اخوكي كويس هو دلوقت في المستشفي بتاعتي يلااا نرحلو
طلع اسر وفرح و غاده وركابه العربيه
•••••••
رعد طلع لي ليان و اول مداخل اتصدام
ليان كانت وقعه علي الارض
رعد:-ليان ليان
رعد شاله ونزال
شمس:-ليان مالها فيه ايه
رعد:-مش عارف لقيتها وقعه علي الارض هخدها علي المستشفي………بقلم هاجر حسين
شمس:-انا هاجي معاك
خراجه وركابه العربيه
••••••
اسر و فرح وغاده داخله المستشفي بيجروا
اسر:-في ضابط انصاب وجه هنا فينه
:-اااه يا دكتور ممكن يكون في العمليات دلوقتي الدور الثالث غرفه 200
طلعه وشافه زمايلها اسر قراب منها
اسر:-انصاب فين بظبط
زمايلها عمر:-في دراعه
اسر اتنهد وقرب من فرح
اسر:-صحبها قال انه انصاب في دراعه بسيطه اهدي
فرح بدموع:-اهدي ايه بس ازاي بسيط انت شوفتها
اسر:-اهدي يا فرح انا هداخل اشوفه
فرح:-وبعد ما تشوفه يعني
اسر:-ما تنسيش ان انا دكتور جراحه……وداخل
غاده خداتها في حضنها ;-هيبقا كويس ان شاء الله يا فرح
فرح بدموع:-ياارب ياارب
•••
داخل رعد وهو شايل ليان و شمس وراها
رعد:-دكتوره بسرعه
بتجي الدكتوره وبتنده علي الممرضه وبتجيب الترولي
بيحطوه عليه وبيدخلوه جوه اوضه
رعد:-انا مش عارف مالها معقول دور البرد يعامل معاها كده
شمس:-ااااه هي بتتعب كده واكتر متقلقش
رعد:-جدي وغاده اكيد هتقلقو علينا
شمس:-غاده هنا اصلا
رعد:-جات امتي وزاي
شمس:-فرح اخوها انصاب وجات معاها هي واسر
رعد:-ماشي ابقا نشوفهم لما نطامن علي ليان
وبعد دقائق الدكتوره خرجت
رعد:- هااا يا دكتوره مراتي عامله ايه
الدكتوه:-المدام فاقت الحمدلله بس السخونيه كانت عالية اووي بس متقلقش هي مع العلاج هتروح وياريت تاكل كويس هي دلوقتي كويسه
رعد:-طيب الحمدلله ..........داخل رعد وشمس لي ليان
رعد:-هااا يا ليان عامله ايه
ليان:-انا جيت امتي هنا
رعد:-اغمي عليكي ولقيتك واقعه علي الارض وجبتك هنا
ليان:-طيب انا عايزه اعمل تحاليل علشان اتاكد ان معنديش كورونه وبطني وجعاني ليه
شمس:-ما انتي كويسه يا ليان اهو
ليان:-لااااا مش همشي غير لمااعمل تحاليل
رعد بعصبيه:-ماشي يا ليان زاي ما تحبي هشوف الدكتوره علشان تعاملك الزفت
ليان:-عاااا بيزعق فيهااا…بقلم هاجر حسين
شمس:-اسكتي يا مجنونه
••••••
طلع اسر و فرح جريت عليه
فرح:-هااا يا دكتور حازم عامل ايه
اسر:-كويس
غاده:-جراحه بسيط يعني
اسر:-وهو مش بسيط اووي انا قصدي انه لما مجاش في اي مكان في جسمه الحمدلله
فرح بدموع:-عايزه اشوفه
اسر:-هيروح اوضه عاديه وابقا رحيلو
فرح:-ممكن طيب يا دكتور اسر متتكلامشي معايا خالص في المستشفي
اسر:-ودااه ليه ان شاء الله وانا بكلامك عن اخوكي والله
فرح بدموع:-كل الدكاتره والممرضين عيونهم عليا غلطة في ايه انا
اسر:-ماشي يا فرح………وسابها ومشي
غاده:-ليه يا بنتي كده هو بيكلامك بكل احترام
فرح:-موضوع كبير ابقا اقولك بعدين
••••
رعد:-ارتحتي يا ليان اهو عاملتي اتحاليل
ليان:-ااااه جدااا
شمس:-مجنونه من يومك
ليان:-هما مش هيعارفوني عندي ولا لا
رعد:-لا يا ليان علشان في ناس كتير وبعدين مش هيطلع في نفس الدقيقه
ليان:-طيب
شمس:-طيب يلاا نشوف فرح وغاده
رعد:-اااه يلااا
ليان:-ليه مالهم
رعد:-بيقوله حازم انصاب
ليان:-ياللهههوي يا حرام دااه ماسكين
شمس:-احم اسكاتي
رعد:-هروح انا وخاليكم انتو هنا
شمس:-لا انا هاجي معاك
ليان:-وانا هقعد لوحدي مينفعش والله يا رعدي
رعد:-هههه رعدي طيب يلا يا مجنونه
ليان:-ما انا مش قادره امشي هاتو الترولي وذقوني بيها
شمس:-هههههه وانا حبيبتك خديني جنبك
رعد:-طيب يلااا علشان منتاخرش علي جدي
خراجه ورعد كلام اسر وعارف مكان الاوضه
فرح بدموع:-عامل ايه يا زومه
حازم:-كويس والله وبلاش عياط بقي
فرح:-لا انت تعبان يا حازم
حازم:-انا تعبان يا فرح ماشي شكرا
فرح:-ههههه لا مش قصدي انا قصدي ان الجرح تعبك
غاده:-حمدلله علي سلامتك ياحضرت الظابط
حازم:-الله ياسلمك ياغاده …وبلاش حضرت الظابط دي قوليلي ياحازم زي مبقولك كده
غاده:-ماشي
داخل رعد
رعد:-الف سلامه عليك ياحازم
حازم:-الله ياسلمك يارعد
ليان:-احم حمدلله علي سلامتك ياحضرت الظابط
حازم:-الله يسلامك يامدام ليان
وبعد شويه
رعد:- طب نستاذن احنا……يلااا بقي ياليان علشان العلاج بتعك
ليان:-يلاا… سلام يافرح
فرح:-سلام ياحبيبتي
ومشيو
في العربيه كانت ليان وغادة وشمس
غادة:-عامله اي ياليان دلوقتي
ليان:-احسن الحمدلله بس عندي احساس ان عندي كورونا
شمس:-ههههه يابنتي اللي عندو كورونا يبقي بيموت مش بيموت الناس من الضحك
ليان:-متصلوا علي النبي كده ونكسب كلنا حسنات
الكل:-عليه افضل الصلاة والسلام
ليان:-زهقانه
رعد بيحط ايدوا علي راس ليان:-ااااه ده انتي سخنتي تاني
ليان:-لا انا احسن من الاول.....بقلم هاجر حسين
رعد:-احسن ازي بس اسكتي خالص لحد مانوصل
وبعد شويه وصلو الڤيله
ليان كانت نزله بس كانت حاسه انها داخيه ومشت خطوه ومقدرتش بس رعد لحقها وشالها وطلع بيها علي الاوضه وحطها علي السرير
رعد:-يلااا خدي العلاج
ليان:-تؤتؤ مش عايزه
رعد:-ليه
ليان:-كل الادوية موساكنه وبرجع اتعب تاني
رعد:-طيب يا حبيبتي خديها علشان تخفي شويا ولا انتي عايزه تبقي تعبانه علي طول
ليان:-لا انا هنام
رعد:-طيب انا هنزال اشوف جدي علشان هيمشي و هجبلك تاكلي
ليان:-ماشي………وخراج
•••••
داخال اسر لحازم
اسر:-عامل ايه دلوقت يا بطل
حازم:-الحمدلله يا دكتور احسن من الاول
فرح بهمس:-هو دااه دكتور اسر اللي قولتلك عليه
حازم:-هو ينفع اروح
اسر:-ااه و الدكتوره فرح شاطره واكيد هتاخد بالها منك
فرح:-اااه اكيد طبعا……هناخد تاكسي صح
حازم:-ااااه
اسر:-انا ممكن اوصلكم
فرح:-لااا شكرااا …يلا يا حازم
حازم:-طيب ما الدكتور هيوصالنه
فرح:-لو عايز انت روح وانا هاجي بتاكسي
اسر:-ليه يعني يا دكتوره فرح وبعدين انتي مش هتبقي معايا لوحدي واخوكي معايا
حازم:-عادي يا دكتور وصلني وهي خاليها هنا
فرح:-والله يا زوماا
حازم:-مقدارش
اسر:-اركابه
••••••••••••••
عند يوسف بيصحي علي صوت الفون
رعد:-ايه يابني مختفي ليه فينك
يوسف:-اصله كانت نايم بقالي كتير نومي مش مظبط
رعد:-تروح تنام يوم كامل
يوسف:-من الطريق والله يا عم وحتي مقدارتش انام من تيته كل دقيقه كل كل وهو انا مش باكل هنا ولا ايه
رعد:-ههههه طيب خلاص انا كنت بطمن عليك …سلام علشان اشوف جدي هيمشي انهارده
يوسف:-وشمس برضو هتامش
رعد بستغراب:-اه هتامشي ليه
يوسف:-اسكت مش انا وشمس خطوبتني بعد اسبوعين كده
رعد:-نعااااااام ياروح امك اللي هو ازاي ده
يوسف:-اي مالك يارعد هو انا بقولك هاتها لفه ولا اي انا بقولك هنعمل خطوبه وبعد نتجوز
رعد:-اااازاي يعني وانا معرفش حاجه
يوسف:-بقولك ايه يارعد انا خلاص هتجوز شمس يعني هتجوزها
رعد بعصبيه:-اقفل يازفت لم اروح اشوف جدي
قفل رعد وهو متعصب:- ازاي ماقالوش حاجه زي دي ……ورح عند جدو
رعد:-هو بجد يا جدي وافقته علي يوسف
محمد:-اااه بس لسه انت لما نشوف رايك هو يوسف مش كويس ولا حاجه
رعد:-لا يوسف كويس بس شمس لسه صغيره
محمد:-صغيره ليه ليان صغيرها ما هما الاتنين في نفس السن
رعد:-لا مش كده
محمد:-هو فيها حاجه يا رعد مخاليك ترفض كده
رعد:-لا بس شمس مش قد المسؤليه
محمد:-مسؤلية ايه يا رعد هو في ايه بظبط
رعد:-لا مفيش يا جدي انا خلاص موافق
محمد:-طيب يا ولدي انا همشي وشوف رأي شمس واقرو الفاتحه هنا واحنا نيجي علي الفرح
رعد:-انا اللي هوصلك
محمد:-لا خاليك مع ليان ابراهيم اللي هيوصلني
رعد:-ماشي …
محمد:-خاليا بالك من ليان
رعد:-حاضر ………ومشي
رعد طلع لي شمس خبط علي الباب وداخل
رعد:-شمس
شمس:-نعم
رعد:-جدي مشي
شمس:-طيب انا مش همشي ولا ايه
رعد:-لا ………هو انتي موافقه علي يوسف
شمس:-لا ……
يتبع الفصل التالي اضغط هنا 
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات