القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية من احييت قلبي الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

رواية من احييت قلبي الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية من احييت قلبي الفصل الاول

 في يوم من الايام صحيت حياه من النوم علي ضوء الشمس يملا اوضتها
قامت اتوضت وصلت ودعت ربنا يوفقها في يومها انهارده وراحت تصحي اختها
حياه : ياسميييين ياسو قومي يلا عشان منتأخرش علي المدرسه
ياسمين: صباح الخير.
حياه: صباح الهنا يا ياسو يلا قومي عشان نفطر مع بعض
يا سمين : حاضر
قامت ياسمين لبست وجهزت وفطروا مع بعض وراحت حياه توصلها لحد المدرسه ورجعت نضفت البيت
وفتحت الجرايد تشوف الوظائف الخاليه
تلفون البيت رن وراحت حياه ترد
حياه : الو
المديره : الو انسه حياه
حياه: ايوا مين
حياه: ايوا اهلا بحضرتك فيه حاجه حصله لحياه
المديره : ياسمين تعبت شويه ونقلناها المستشفي
حياه: ايه طيب مستشفي ايه
المديره : مستشفي ............
حياه: انا جايه حالا
ولبست حياه بسرعه وراحت المستشفي
حياه : خير يا دكتور
الدكتور : مين حضرتك
حياه: انا اختها
هي حالتها ايه يا دكتور
الدكتور : مخبيش عليكي اختك عندها القلب ولازملها عمليه في اقرب وقت
حياه بصدمه: ايه.... طيب ممكن اشوفها
الدكتور : اه اتفضلي بس يا ريت تطمنيها
حياه: حاضر
ودخلت حياه لياسمين لقتها قاعده علي السرير شكلها تعبان جدا
حياه: ياسمين يا حبيبتي انتي كويسه
ياسمين : ايوه كويسه
بس انا فيه ايه
حياه: مفيش يا حبيبتي دا شويه تعب بسيط. زي برد كدا متقلقيش المهم دلوقتي خدي بالك من نفسك وانا شويه وهجيلك
ياسمين : هتروحي فين
حياه: مشوار صغير
ياسمين : متتاخريش عليه
حياه: حاضر يا حبيبتي
طلعت حياه بسرعه من المستشفي وقعدت في الجنينه تعيط
حياه : يارب اعمل ايه دلوقتي بس ياسمين بضيع مني ومش عرفه اعمل حاجه والمبلغ المطلوب كبري جدا
بس لازم ميأسش انا مستحيل هفرط في ياسمين بسهوله علي الاقل اروح اشوف الوظيفه يمكن تبقي ديه الباب الي اقدر اوصل بيه للمبلغ
ومسحت دموعها وقامت راحت علي الشركه
حياه : لو سمحتي
السكرتيره : نعم
حياه : كنتوا طلبين سكرتيره هنا في الشركه
السكرتريه : اه يا فندم
مكتب استاذ شريف في الدور التالت اول مكتب علي ايدك اليمين
حياه : شكرا
راحت حياه للمكتب وخبطت سمعت صوت بيقول ادخل فدخلت علي طول
حياه : مساء الخير
شريف : مساء النور يا فندم
اتفضلي
خير
ساره: انا كنت جايه اقدم علي شغل. انا خريجه السون
شريف : c.v بتاعك لو سمحتي
حياه: اتفضل
شريف : ايه ده يا انسه الc.v فاضي لا فيه دورات كمبيوتر ومعكيش غير انجليزي وفرنساوي علي الاقل عشان تشتغلي هنا يبقي معاكي كمان الماني
انا اسف يا انسه مش هقدر اعينك
حياه بخيبه امل : شكر
وطلعت بره الشركه وحست بالضعف و الوحده وعيطت

قدام شركه مراد مكاوي ينزل مراد من عربيته ويدخل الشركه يلمح بنت وقفه بتعيط استغرب اوي وحس فيها براءه الاطفال وكأنها طفله تاهت من مامتها
مراد : مالها ديه يتري اروح اشوفها ولا لا
انا مالي بيها
بس مش هخسر حاجه لو اطمنت عليها يعني وشوفتها عيزه مساعده
راح مراد في اتجاه حياه
مراد : لو سمحتي يا انسه
حياه مسحت دموعها : نعم
مراد :في حاجه او مشكله بتوتجه حضرتك انا ممكن اساعدك
حياه : ها لا اشكرا
ومشيت خطوتين
مراد : انا صاحب الشركه لو في حاجه او حد ديقك تقدري تقوليلي
حياه فكرت تقوله علي الي حصل بس كرامتها منعتها لانها فعلا مش كفاءه للشغل
حياه : مفيش حاجه يا فندم شكرا
ومشيت
مراد : عم عبده
عم عبده السواق : نعب يا مراد بيه
مراد : وري الانسه ديه تعرفلي كل حاجه عنها
عم عبده : امرك يا بيه
وطلع مراد مكتبه
مراد بعصبيه رمه جاكت البادله علي الكرسي : ايه الي انا هببته ده وانا مالي بيها ايه الي خلاني ابعت عم عبده وراها
اووف عادي مش قضيه فكك منها وركز في شغلك وقعد علي المكتب وطلب قهوته وبدأ يشتغل

للفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' من احييت قلبي '' اضغط عي اسم الرواية

reaction:

تعليقات