القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية القدر والسند الفصل التاسع عشر 19 بقلم رودي محمد

 رواية القدر والسند الفصل التاسع عشر 19 بقلم رودي محمد

رواية القدر والسند الفصل التاسع عشر 19 بقلم رودي محمد

روايه_القدر_والسند
البارت_التاسع_عشر 

مالك: هنتجوز امتي ي هانم 
مليكه: ف اي ي ولااااااا م احنا متجوزين 😂
مالك: بت ااتعدلي بدل م اعدلك هنتجوز امتي جواز بجد 
مليكه: بص ي مالك بصراحه انا عايزه اطلق انت زي اخويا 😊
مالك:... اللهم م طولك ي روح!! 
مليكه:.... روح مين دي يروح امك قول انك بتخوني قول؟! 
..... 
مالك:... بت هاتي حد كبير اتكلم معاه عايز اتجوز انا 
مليكه: لما اخلص من قضيه عمي واروح لدكتور نفسي 
مالك: تصدقي هشتمك وانا اي يروح امك 
مليكه: هاااهااا عايزه واحد غيرك انت انا مش هعرف اتعامل معاك اساسا م انت عارف كل حاجه عني.... 
........ ....... ......... 
ف قسم الشرطه......
....... 
عمار:... عايز اشوف مليكه... 
خالد :.... هنبلغها ي عمار بيه 
عمر:.... رن ع مالك: ازايك ي عم 
مالك:..... بخير يسطا انت اي اخبارك
عمر:.... تمام ي صاحبي ابويا عايز يشوف مليكه 
مالك:... ليه؟! 
عمر:... مش عارف بس انا رايح بكره لو عايزه تجي 
مالك:... تمام ماشي ي عمر نتقابل هناك 
مالك: مليكه عمك عايز يشوفك 
مليكه:... مش عايزه اشوفه نتقابل ف المحكمه 
مالك:... تعالي بكره نشوفه عايز اي 
مليكه!....... بس ي مالك اصل
مالك:.... مفيش بس ده اول حاجه ف العلاج هنواجهه الحاجات االي بنخاف منها مهما كانت تمام. 
. ..... 
ف االشركه....... 
حسام:.... مشغول بورق ف ايده 
فجأه الباب اتفتح..... بص..ع الباب انتي غبيه مش تخبطي....... اي ده رهف 
رهف:..... بتذمر انا غبيه ي استاذ حسام
حسام:.... م دي مش دخلت بني ادمين بصراحه 
رهف:.... قصدك اني مش بني ادمه اغلط اغلط 
حسام....بزهق بت عايزه اي 
رهف:.... بت اما تبتك انا جايه هنا اشتغل وبس 
حسام:... بت لما تبتني ده انتي لسانك عايز قطعه... 
رهف:... بنظرة ترجي 🥺... بس ي حسام عشان نبقي متفقين انا دبش ومليش ف الدلع والكلام ده تمام هتلاقيني برمي ااالكلام ف وشك وان شالله تولع انت.... انا مالي. 🤷‍♀️
حسام:... لا مهو واضح.... وحيات امك لقطع لسانك ده 
رهف:... طب انجز ي حيلتها وقولي هشتغل اي 
حسام:...... بعصبيه بصي ي رهف عشان نبقي متفقين االصداقه حاجه والشغل حاجه وانا هنا المدير لسانك ده تلميه معايا تمام.... 

رهف:.... وثانياً ي حسام افندي.. 
حسام:... ثانيا اسمي مستر حسام.. او بشمهندس حسام.... 
رهف:... بضحكه جذابه هاااهااااا ب اي بشمهندس يلاااااا ده اانت ساقط اعدادي يلااااااا 😂😂
حسام:.. بعصبيه وصوت جهوري ررررررررررهف احترمي نفسك... 
رهف:.... بصت ليه بدموع وبصت ف الارض اسفه 
حسام:.. حس انه دايقها.... دبس قرر يكمل كلامه.... 
انتي هتبقي المساعده بتاعتي تمام 
رهف:... تمام بعد اذنك 
حسام... رهف.... 
رهف:... وقفت وبصت ليه بحزن نعم 
حسام:... رانيا بره هتفهمك كل حاجه ولو عايزه حاجه تعالي ليا 
رهف:.. تمام اي اوامر تانيه ي مستر حسام 
حسام:....... ب ابتسامه... اه
رهف:... اتفضل؟! 
حسام: وهو بيسند ايده ع المكتب وبيبص ليها بهيام قولي مستر حسام تاني كده... 

رهف:.... ب ابتسامه بتقول حاجه حضرتك 
حسام: احم احم لاا اتفضلي 

سعاد:... هتروحي ي مليكه خلاص 
مليكه:... اه ي ماما مالك مستني تحت هشوفه وارجع ع طول.... 
سعاد:... خلي بالك من نفسك واوعي ياثر عليكي 
مليكه:... مش تقلقي مالك معايا وعمر كمان.... 
...... نزلت مليكه وركبت العربيه.... 
مالك:... مفيش صباح الخير حتي
مليكه:.... م قولت ف الفون هو كل شويه 
مالك:... تب ف الفون كانت صباح الخير... ساده 
مليكه:.... احطلك سكر مثلا ... 
مالك:.... ابو رخامتك ي شيخه لا قولي صباح الخير برومانسيه كده وهاتي حاجه حلوه 
مليكه:... ولااااا اظبط وضحكت هااااهااا
 مالك:.... انا استاهل....... 
....... 
ف القسم.......... 
مليكه: ازيك ي عمر 
عمر:... مليكه وحشاني 
مالك:... م تتلم ي عمر بدل وربنا اخد فيك تابيده 
عمر:... هاااهاااا اومال لو شوفتنا واحنا بنهزر هتعمل اي 
مالك:... مفيش هزار تاني يابا 
... دخلو عند المقدم خالد........خالد طب ي جماعه اسبكم شويه..........و سابهم وخرج 
وكان عمار قاعد..... 
عمار:... ازايك ي مليكه 
مليكه:...... 
عمار:.... مش عايزه تردي عليا 
مليكه:... عايزه اعرف انت لي عملت كل ده 

عمار:.. عشان بكرهكم بكره ابوكي لانه كان مفضل عليا ف كل حاجه حتي امك انا عارف انها خبت عنك وانا عشان كده طلبت اشوفك انا كنت بحب امك ومن واحنا عيال صغيرين بس هي كان بتحب ابوكي 
فضلته عليا واختارته هو........ 
حتي جدك كان بيحبه اكتر مني كان هو الكل ف الكل وانا صفر ع الشمال...؟... 
زمان لما مات جدك قسمنا الميراث وابوكي فتح الشركه وانا خسرت كل فلوسي... 
رجعت ليه شغلني معاه كان نفسي ابقي مدير م اخويا صاحب الشركه بس كنت موظف زي زي اي حد 
مقدرتش اقعد اخدت منه فلوس وسافرت وقتها كنت متجوز ملقتش شغلانه كويس اشتغلت ف كل حاجه غلط لحد م عملت نفسي وف الاخر هو بردو كان صح وانا غلط..... 
حاولت اتجوز امك بحجت اني اربيكي بدل م امك تتجوز حد غريب....... 
بس امك طلعت لسه بتحب ابوكي ورفضتني للمره التانيه وكانت ترفض اي حد 
قررت اني لازم ادمركم بس اخد كل حاجه كل حاجه 
.... 
مليكه.......... عشان كده كنت عايز تمضيني ع عقد تنازل 
عمار..... كنت بعمل كل ده لابني بس طلع غبي 
عمر:... بعصبيه انت قتل روحي يابا قتلت روحي ميرنا فاكرها 
عمار:... كان لازم تموت عشان تفوق لنفسك 
مليكه:.. باي حق باي حق تقتل روح بريئه انت اي انت مستحيل تكون بني ادم انا بكرهك بكرهك.... 
    .......... 
وخرجت جري من هناك 
مالك جري وراها مليكه استني 
مليكه: .... بدموع مش قولتلي ي مالك انك هتحميني. .. 
مش قولتلي ان ايدك هتسندي لما اقع 
مش قولتلي عيطي وانا ف ضهرك 
عايزه اعيط ي مالك 🥺..... 
مالك:... بحزن عيطي انا جمبك ف اي وقت وضمها لحضنه 
.... فضلت تعيط وفقدت الوعي مالك شالها ومشي 
ف البيت حطها ع السرير وخرج... 
مالك:... بصي ي خالتو انا عايز احدد ميعاد الفرح 
سعاد:.. ايو يابني حدد انت ومليكه وانا جاهزه 
مالك:..... خلاص يبقي الخميس الجاي انا مش قادر استني اكتر من كده..... 
............. 
يووووووم الخميس........ 
مالك: ...... قومي ي مليكه انهارده فرحنا 
مليكه....... ولاااااا ابعد عني انا رجعت ف كلامي مش هتجوز..... 
رهف هاااهااا قومي ي بت الله انجزي ورانا حاجات كتير.... 
مليكه... دارت وشها ف البطانيه والله م انا قايمه 
مالك:... وحيات امك ي مليكه لو م قومتي لاشيلك زي م انتي كده واروح بيكي القاعه 
مليكه: يابن سميحه العمشه والنبي تعملها م انت مجنون.. 
مالك..... قومي بقي وسحب منها البطانيه... 
مليكه:.... قامت 
بس مالك اتفاجئ باللي عملته ..... 

يتبع الفصل العشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية القدر والسند"اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات