القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية القدر والسند الفصل الثامن عشر 18 بقلم رودي محمد

 رواية القدر والسند الفصل الثامن عشر 18 بقلم رودي محمد

رواية القدر والسند الفصل الثامن عشر 18 بقلم رودي محمد

دخلت مليكه ودخل حسام وعمر وهاني وسعاد 
مليكه:.. عمي 
عمار:... بتمثيل بنتي شوفتي بيتهموني اني انا قتلت اخويا 
مليكه:... كفايه ي عمي تمثيل 
كنت عايز تبعدني عن مالك عشان كان بيحميني خطفتني و سوئت سمعتي وكرهت مالك فيا عملت كل حاجه غلط قتلت اخوك...... عشان طمعك وجشعك
دمرت حياتي وحيات ابنك..... حرام عليك حرام عليك ليه...ليه. بتعمل كده ليه.. الفلوس بتعمل فيك كده انت مش محتاج فلوس.... 
انت اي ي اخي وتجي تاخدني ف حضنك عادي بكل برود انت معندكش قلب..... وكملت بدموع..... 
ملعون ابو الفلوس اللي تعمل كده ياخي 
وخرجت جري..... 
مالك..... خرج وراهاا
عمر.. خالد بيه في كمان حاجه.... وبص ع عمار وكمل كلامه...... عمار بيه متهم بقضية قتل ميرنا عبد العزيز ياريت تتواصل مع الرائد محمود 
عمار: .... انت بتبلغ عن ابوك ي عمر 
عمر....... كفايه بقي انا جيت الدنيا دي عمي كان يقف ف ضهري عمري م شوفته جشع وطماع زيك ولا فيه الحقد والكره ده 
انا اتربيت ع ايد عمي لو ناسي....... علمني اني اقف ف وش الغلط حتي لو كان من ابويا 
وانت قتلت اكتر واحد حبيتها ف حياتي اسفي ع الزمن....... 
ومشي..... 
سعاد:... بصت ليه وكملت كنت عارفه انك ورا كل ده بس مكنتش عارفه اثبت حاجه عليك بس طلع عندي رجاله بجد اثبتو حقي..... 
عمار: عملت كل ده عشان حبيتك بس انتي حبيتي اخويا وفضلتيه عليا حاولت اكسره عشان اكسرك 
بس طلعتي قويه ومقدرتش اكسرك 
سعاد........ ولا هتقدر تكسرني ي عمار 
هاني:.... دي الاوراق ي فندم اللي تثبت ان عمار بيه كان بيشتغل ف الممنوعات عليه قضايا كتير وتهرب من ضرايب غير جرايم القتل 
خبط الباب...... 
دخل العسكري ومعاه اتنين 
خالد مين انتوا 
حماده... انا حماده مطوه ي بيه 
المجهول التاني.... 
انا علاء....... كنت باخد اوامري من الباشا 
خالد تمام اوي كده 
ملحوظه 
(مجهول واحد ده عمار بيه 
ومجهول اتنين ده علاء) 
مليكه بدموع.... ليه ي مالك كل ده ليه 
مالك:... بس بين الشر بيبان الخير
مليكه... انا تعبت تعبت اوي 
مالك:... عندي مفاجاءه ليكي 
ظهرت رهف...... 
رهف:.... ب ابتسامه مش ناويه تسامحيني بقي 
مليكه:... انا مش فاهمه حاجه 
مالك: انا هفهمك 
مالك: رهف ساعدتني كتير اوي كانت بدور ورا عمار بيه بردو وبشكل سري وقررت تخاطر بنفسها عشان خاطرك 
فلاااااش باك 
رهف.... انا عايز اساعد مليكه ي مالك مش هقدر اشوفها بتتعذب كده وانا شاكه ف عمها وهو بيلف حواليها دايما 
مالك: ف حاجه واحده بس عشان تساعدي بيها مليكه 
رهف:... بلهفة انا تحت امرك 
مالك: تشتغلي مع عمار لازم يثق فيكي تبقي زي ضله كل حاجه تبقي تحت ايدك 
رهف: تمام وانا موافقه بس انا هعمل اي 
مالك: انا عارف ان بيشتغل ف الممنوعات بس مش قادر اثبت حاجه دي مهمتك 
رهف اشطا موافقه وكله يهون 
........... 
بااااااك
.... 
بس ي ستي وفضلت ورا عمك وجابت كل المستندات اللي بتثبت ده وهي اللي كلمت حسام وقالت ليه انه جهز عقد تنازل ع اساس عقد شراكه 
مليكه:.. جريت عليها حضنتها انا اسفه بس ريم كرهتني ف كل الناس 🥺
رهف:.. ولا يهمك ي حبيبتي انا معاكي لاخر عمري بكل صدق وحب 
حسام... جي عليهم اي ده اي ده كل دي احضان ي ست مليكه طب وانا ده انا حتي تعبت اوي ف الموضوع ده... 
مليكه:... حبيبي ي حسام تعالي اما احضنك 
حسام....: قرب من رهف وفاتح ايده تعالي احضنيني 
رهف: بصوت رجولي! اي ي زميلي هي هناك الله 
كلهم ضحكوا...... 
مالك طب ي جماعه هخطف مليكه انا عايزها ف موضوع كده باي 
حسام.:.. بص ل رهف وانتي مش عايزاني ف حاجه 
رهف:... بضحكه لا عايزه اروح بس 
حسام...:.... ابو تقل دمك ي شيخه 
رهف .... نعم يروح امك بتقول اي 
حسام:.. ي ستي بهزر بس متبقيش رزله كده تعالي نتمشي شويه مع بعض.... 
رهف:... اسفه 
حسام:.... غوري انا غلطان اصلا 
رهف بضحكه هاااهااا خلاص خلاص موافقه
حسام:.. عمل مقموص لا خلاص انا مروح 
رهف ولااااااااا امشي قدامي بدل م افضحك ف الشارع هاااهاااا 
فضلو يجروووو ف الشارع زي المجانين 😂😂😂


يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية القدر والسند"اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات