القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل السابع عشر

رعد شال ليان بسرعه ودخل بيها الحمام وحطها فى البانيو وشغل عليها الميه وبعدين خد وخرج بيها من الحمام وحطها على السرير وبدا ينشفلها جسمها وغيرلها هدومها
رعد:-ليان فوقي بقا يا ليان مش متعود عليكى نايمه كل دا مش متعود عليكى ساكته كدا قومى حتى لو هتتخانقى معايا………طلع الفون وران علي اسر
اسر:-الووو
رعد:-اسر ابعتلي دكتوره دلوقت
اسر:-في ايه
رعد:-ليان سخنه اوووي عايز دكتوره بسرعه
اسر:-طيب اعملها كمادات ميه ساقعه
رعد:-ماشي.…قفل ونزال جباله وقعد يعمالها كمادات
وبعد شويا الدكتوره جات واسر داخالت الدكتوره تكاشف عليها وبعدين طلعت
رعد:-طمنيني يا دكتوره مالها
الدكتوره:-مدام ليان شكلها خدت برد جامد وانا هكتبلها على شويه ادويه تاخدها وهتبقا تمام وانا شايف ان درجه حرارتها نزلت كتير عن الاول الحمد لله…بقلم هاجر حسين
رعد:-الحمدلله
اسر:-طيب يارعد انا هجبلك الادويه وانت خاليك مع مراتك
رعد:-ماشي
مشي اسر والدكتوره و رعد داخل لي ليان
رعد:-ليان فوقي بقا
ليان بتعب:-امم انا كويسه
رعد:-اعراض كورونه وبدات اخاف منك
ليان:-هههههه مش قادره اضحك والله يا رعد اسكات مش هتروح اشركه
رعد:-لا انا هنزال اجبلك فطار ويكون اسر جبلك الدواء
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الصعيد يوسف وصل
زينب:-ازيك ياحبيبي وانا اقول الصعيد نورت ليه
يوسف وهو بيبوس ايدها:-منوره باهلها ياروحي
وسلمو علي بعض وداخلو ويوسف كانت عيونو بتدر علي شمس
زينب لحظت:-مالك يايوسف ياحبيبي
يوسف:-لا ولا حاجه
زينب:-طيب يابني روح ارتاح شويه عبقال ماالكل يجهز
يوسف:-ماشي
وطلع يوسف وهو طالع شاف شمس
يوسف:-ازيك ياشوشو
شمس:- تمام الحمد لله …وحضرتك عامل اي
يوسف:-لالا حضرتك ايه بقي بلاش حضرتك دي
شمس:-خلاص يبقي ابيه انت زي رعد يعني اخوويا
يوسف:-نعااام يختي اخوكي اللي هو ازي يعني
شمس:-مالك ياابيه يوسف
يوسف:-ابيه؟امشي ياشمس من قدامي وانا بليل هعرفك اخوكي ازاي امشي
مشيت شمس وهي مش فاهمه يقصد اي بكلامو
داخل يوسف اوضة ونام لان كان تعبان
وبعد شويه الاكل جهز
زينب:-شمس معلش يابنتي روحي قولي ليوسف ينزل معلش ياحبيبتي
شمس:-طب خلي اي حد يروح
زينب:-روحي ياشمس
شمس:-حاضر حاضر
وطلعت شمس وخبطت مافتحش خبطت تاني
يوسف كان طالع من الحمام والمنشفة علي وسطه وفتح الباب
شمس اول لما شافتو كده اتخضت
يوسف سحب شمس في الاوضه
يوسف:-ايه مالك شوفتي عفريت ولا اي
شمس بعضب وهي حطه ايديها علي عينه:-انت مجنون ازي تعمل كده اوعي خاليني اطلع
يوسف :-لا عادي ماتفهميش غلط مش انا برضو زي رعد
شمس:-لوسمحت ابعد وتيته بتقولك الاكل جاهز
وطلعت
ويوسف لبس ونزل
يوسف:-مساء الورد
الكل:-مساء الخير
محمد:-اقعد يابني مالك
يوسف:-لا مافيش بس انا عايز اقولكم حاجه الاول
محمود:-طب اقعد الاول وبعدين نتكلم انت شاكلك تعبان من السفر
يوسف:-لا انا هتكلم الاول ……بصو بقا من غير لف ودوران انا طالب ايد الانسه شمس
شمس اتصدامت
محمد:-انت يا ابني شاب محترام وكويس انا موافق شوف راي محمود وشمس
محمود:-وانا اكيد موافق بس الاهم راي شمس ورعد
زينب:-خلاص البت اتقلبت طماطميه سبوله كام يوم تفاكر……يبقا يا يوسف مينفعش تروح معاك القاهره لوحدكم
يوسف:-ليه انا بخاف عليها اكتر من نفسي
محمد:-لا انا هروح معاكم اقعد يوم علشان اشوف رعد بيعامل ليان ازاي بس مش عايزو يعارف ان انا جاي
يوسف:-تمام……بانسبه لشمس اللي متكلامتشي اعتبرها موافقه
شمس:-اه لا لا مش موافقه انا لسه في جامعه وكده يعني
يوسف:-نعااام ياختي اللي هو ازاي ده
محمد:-مالك ياشمس يوسف كويس وانتي هتكملي يبقي عايزه اي تاني
شمس:-ممكن تسبولي فرصه ……وجريت علي اوضتها
محمد:-مبروك يابني
يوسف:-الله يبارك فيك ياجدي
زينب:-مبروك ياحبيبي
يوسف:-الله يبارك فيكي ياروحي انتي
محمود:-مبروك يايوسف
يوسف:-الله يبارك فيك عمي
••••••••••••••••••••••
عند رعد
نزال يجبله الفطاره واسر جبله العلاج
رعد:-مش عارف اشكرك ازاى يا اسر والله……بقلم هاجر حسين
اسر:-علي ايه يا صحبي داااه واجبي المهم خاليك جنبها ولو سخنة اعمالها كمادات
رعد:-ماشي يا صاحبي………ومشي
رعد اخد العلاج و الفطار وطلع ولقا ليان نايمه
رعد:-ليان… ليان
ليان:-اممم
رعد:-قومي خدي العلاج علشان تفطري يلاا
ليان:-طيب سيبني شويه صغيرين
رعد:-اي اللي سيبني شويه صغيرين دي قومي ياليان يلااا
ليان:-…………
رعد بخبث:-ماشي براحتك
وجاب الميه ورش عليه بس مش كتير
ليان:-عااااااا ……هو في حد بيصحي حد كده
رعد:-معلش بقا قومي افطري وخدي العلاج
ليان:-انا تعبانه اووي يا رعد والله
رعد:-معلش يا حبيبتي هتاخدى الدواء دا وهتبقي كويسه
ليان:-معلش يا ايه
رعد:-حبيبتي
ليان:-قول والله
رعد هو وبيحضنها:-والله انتي روحي يا ليان
ليان:-لا كده كتير ياارب اتعب كل يوم علشان اشوفك جنبي كده
رعد:-بعيد الشر عنك يلاا بقا خدي الدواء
ليان:-حاضر…………رعد أدالها الدواء
رعد:-يلاا افطري … رعد بداا يأكلها
ليان:-كفايه بقا يا رعد
رعد:-ماشي اشرابي دي
ليان:-لبن لا ونبي
رعد:-ما انتي حبتيها
ليان:-لا والله ابدااا بشرابه بعافيه
رعد:-طيب علشان خاطري اشرابيه
ليان:-حاضر يا رعد
رعد:-شطوره يا لي لي
ليان:-كانت عايزه اروح الجامعة النهارده
رعد:-لما تخافي ان شاء الله……ابقا اشرحلك اي حاجه عايزه
ليان:-بجد
رعد:-ااااه
ليان:-طلب العلم طلع صعب أنا هطلب اكل ……بقلم هاجر حسين
رعد:-ههههه طيب ارتاحي شويا
ليان:-رعد…هو انت
رعد:-انا ايه
ليان:-هتجواز غاده بجد
رعد;-ليه فرح مش قالتلك
ليان:-قالتلي ……طيب انت هطلقني
رعد:-ارتاحي يا ليان هروح اخد دوش وشوف حال اللي موضوع غاده
ليان:-وهتسيبني
رعد:-مش هطول عليكي
ليان بزعل:-ماشي يارعد
رعد:-خلاص مش همشي
ليان:-لا خلاص انا هنام اصلا
رعد:-ماشي
داخل رعد اخد دش وبعدين طلع لقي ليان نايمه
نزال وكانت غاده قاعده
رعد:-صباح الخير
غاده:-صباح النور ....هي ليان مالها داده صفيه قالت انها تعبانه
رعد:-ااااه خدت برد هي نايمه دلوقت ابقا خاليا بالك منها
غاده:-حاضر...... انت رايح الشركه
رعد:-لا ومش هتأخر
غاده:-ماشي ربنا معاك
وخراج رعد
●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•
في المستشفى عند اسر الباب خبط
اسر:-أدخل ……بقلم هاجر حسين
داخال راجل كبير في السن مش كبير اوي بيشتغل في المستشفى
اسر:-ادخل ياعم فتحي
فتحي:-انا جاي اكلام في موضوع بس ياريت من غير عصبية
اسر ببتسامه:-اتفضل ياعم
فتحي بخوف:-بصي يا بني المستشفى كله بتتكلم عليك انت ودكتوراه فرح
اسر بصدمه:-بيتكلامو ازاي يعني
فتحي:-انا لو مش خايف عليك ولا عليها مكنتش قولتلك وانت زاي ابني ..بيتكلام بيقوله ان الدكتوره فرح انها مش كويسة وان في علاقه بينكم
اسر بصوت عالي:-مين ال اتجرأ يقول كده مين وانا ادفنو مكانو
فتحي:-اهدي يابني وفرح بنت وكلام الناس عليها وحش …متزعلشي مني يابني كان لازم اقولك
اسر:-لا مزعالتش ولا حاجه والله
فتحي:-طيب يابني عن اذنك
اسر:-اتفضل ……بقلم هاجر حسين
خراج عم فتحي وبعد شوية خراج اسر
فرح كانت بيتكلام ليان في الفون
فرح:-صوتك مالها
ليان:-تعبانه شويا
فرح:-الف سلامه عليكي ياروحي
ليان:-الله يسلمك …مش عارف رعد اتغير معايا ليه بقي يعاملني كويس جدا
فرح:-بجد يعني رعد بيعاملك كويس
ليان:-اااه والله يا بنتي
فرح بصوت واطي:-لولولولولي طيب انا هاجي اشوفك النهارده سلام
ليان:-سلام
فرح بتلف وراها لقيه اسر
اسر:-زغرودتك حلوة اوي
فرح:-طيب يلا شد حيلك و أخطب ولا اتجواز علشان ازغردلك
اسر:-هو فيه عروسة بتزغرد يوم خطوبتها
فرح بصدمه:-ايه
اسر:-ايه

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات