القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية القدر والسند الفصل السابع عشر 17 بقلم رودي محمد

 رواية القدر والسند الفصل السابع عشر 17 بقلم رودي محمد

رواية القدر والسند الفصل السابع عشر 17 بقلم رودي محمد


فعلا كلامه صح ومعايا الدليل.... 
مليكه:.. لفت للصوت وقالت بصدمه عمر.. 
عمر: اه عمر 
مليكه: انت عارف بتقول اي ده باباك 
عمر: للاسف ي مليكه هو ابويا فعلا بس ارتكب غلطات كتير وانا مش قادر اعيش ف كل الغلطات
 دي 
مليكه: واي دليلك 
مالك: دليله الواد حماده 
فلاش باااااااااك 
مالك:.. انجز قول. واللي عايزه انا هعمله ليك 
حماده: امي ومراتي عايز عليهم حمايه انا مش قدكم 
مالك: متقلقش ف حمايتي 
حماده: كل اللي اعرفه ان حد قريب اوي من مليكه حد عارف عنها كل حاجه 
مالك: انت هتستعبط قول مين.... 
........ 
حماده: والله ي باشا معرف غير كده لاني عمري م شوفته ولا اتكلمت معاه بس اللي بيوصله واللي كنت باخد منه الأوامر علاء واحد اسمه علاء تقدر تعرف منه كل حاجه..... 
مالك:... تمام هتفق معاك ع حاجه ف اتنين تبعي هيجوا ليكي تمام بعدها تطلب انك تقابل الباشاا الكبير ف امر مهم تمام 
حماده: ايو ي باشا بس 
مالك:... مفيش بس تنفذ وانت ساكت 
.............. 
بااااااااك
مليكه:.. بردو اي يثبت انه عمي 
..... هاني 
مليكه:.. انا قولتلك اني اعرف والدك كان مديري 
فلاش باااااك......... 

عمار.:.. ازايك ي هاني 
هاني: عمار بيه اهلا بحضرتك اتفضل 
عمار: بص ي هاني انا مش هطول عليك عايزك ف خدمه صغيره وليك مقابل 
هاني: مش فاهم لو اقدر اخدم حضرتك من غير حاجه انا موافق 
عمار: عايز اعرف كل المشاريع اللي الشركه داخلها الفتره دي وكمان عايز كشف بالمزانيه بتاعة الشركه 
هاني: بتردد ايو بس ده بصفت حضرتك اي لا انت صاحب الشركه ولا حتي شريك فيها 
عمار: عايز كام 
هاني: اسف ي عمار بيه مش هتقدر تشتري ضميري بالفلوس شرفتني 
عمار: هسيبك تفكر بس لو رفضت صدقني هتندم وانا هاخد اللي عايزه غصب عنك سلام 
......... 
بااااااك..... 
....... 
مليكه:.. انا مش فاهمه حاجه 🥺وبدات الدموع تتجمع ف عيونها 
مالك: اهدي ي مليكه عشان نكمل لسه عمك عمل كتير اوي عشان الشركه دي 
لما عملت حادثه 
فلااااااااش بااااااك........ 
انت كويس جدا ي استاذ مالك 
مالك: عايز اتفق معاك ع حاجه ي دكتور اي حد يسالك عني انا ف غيبوبه تمام 
الدكتور:... ايو بس ي مالك 
دكتور وليد احنا صحاب من زمان وعمري م هعمل حاجه غلط بس انا داخل ف مأمراه ولازم اثبت براتي 
.......... 
بااااااك
...... 
مالك: ولما جيتي ليا ي مليكه اتفقت معاكي ع كده واتفقت مع خالد انتو بس كنتوا تعرفو عشان كده ثبتك تقربي من عمك لحد م كان عايز يمضيك ع عقد الشراكه اللي خالد لحقك فيه
خالد:... طلع العقد 
خالد: والحقيقه ي مليكه ده مكنش عقد شراكه بس 
ده عقد تنازل عن كل املاكك
مليكه: بدات تفقد الوعي مسكت ف مالك وقالت بصوت ضعيف بابا قالي وفقدت الوعي مالك شالها ودخلها الاوضه 
ف بيت عمار....... 
رن جرس الباب 
عمار:.. فتح ورد بصدمه افندم 
انا المقدم خالد: تقدر حضرتك تتفضل معانا 
عمار:... لي انا عملت اي 
خالد:.. هتعرف كل حاجه هناك 
عمار:.. رن ع المحامي بتاعه ونزل معاه 
عمار:.. هاجي ب عربيتي 
خالد:.. مفيش داعي ي باشا حضرتك هتشرفنا شويه 
عمار:.. يعني اي انتو عارفين انا ممكن اعمل اي فيكم 
خالد:.. كفايه كلام ي باشا انت مش قده اتفضل 
......... 
ف بيت مليكه....... 
سعاد:... كنت عارفه ان هو ورا المصايب دي 
مالك:... لما بدات ادور وراه كل م امسك خيط كان يلفه حوالين رقبتي عشان كده كنت خايف عليكي ي مليكه وكنت برفض حبك لانه كان يعرف عنك كتير اوي 
مليكه: عايز اشوفه 
مالك:.. حاضر هنروح كلنا
...... 
ف قسم الشرطه........ 
خالد... انت متهم بقتل علي الدمنهوري اخو حضرتك 
عمار باستهزاء.... هاااهااا انت بتقول اخويا انا اقتل اخويا 
خالد:.. ب ابتسامة نصر عادي نشوف الادله مع بعض 
فتح فيديو ليه 
عمار: اكتبلي نص الشركه ي علي م انا مش هطلع من المولد بلا حمص 
علي:... انا كتبت الشركه باسم بنتي مليش حق اديك جنيه فيها 
عمار:.. يبقي تموت ي علي 
علي:... انت اتجنت وفجاءه وقع ع الارض اثر عيار ناري 
عمار:... بعد م ضربه بالنار معلش ي اخويا ودور بنتك جاي بعدك هااهااااهااا
ومشي....... 
خالد... قفل الفيديو 
عندك حاجه تقولها
عمار.... الفيديو ده متفبرك 
خالد:... انا وانت عارفين انه مش متفبرك 
ولسه ياباشا عندك قضايا تانيه كتير اوي اوي 
خبط الباب دخل العسكري 
تمام ياباشا ف ناس بره عايزين يشوف المتهم عمار 
خالد:.. خليهم يتفضلوا 
دخلت مليكه عمي..... 

يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية القدر والسند"اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات