القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل السادس عشر والاخير 16 بقلم موني وسكر

   رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل السادس عشر والاخير 16  بقلم موني وسكر

رواية وقعت في المنتقم الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل السادس عشر والاخير

ومشيت معاها اسيل وكانت متعصبه جدا
اسيل: يعني يا طنط يرضيكي ال بيعمله دا؟
مفيش نزول مايه وكلو نازل المايه
حتي هو
قلتله خلااص مش هتنزل انا كمان مش هنزل هتنزل هنزل وخدني علي قد عقلي ف البيت. لحد ما نيجي هنا
واسماء نازله عادي
وهو اصلااااا شكلو عاجبه ال بيحصل😡
امينه : وهي اسماء هتفرق مع فهد في ايه
ما تنزل المايه ولا تلبس عريان ولا تمشي تترقص هو ماله بيها
اسيل: وهو انا افرق معاه ف ايه؟ ما حضرتك عارفه ال فيها
ابنك لو كان عليه كان عايز يطلقني من يوم ما ابويا اتسجن
امينه : مش ممكن يا اسيل
معقوله مش شايفه خوفه ولهفته عليكي ولا يوم ما ايدك اتجرحت طلع يجري بسرعه علي المستشفي ولا ماشوفتيش غيرته عليكي لما بيقولك انو مش عايز مراته تلبس مايوه
ايه يا اسيل انا كنت فكراكي اذكي من كده بكتيييير
اسيل سكتت شويه كدا بتفكر ف كلامها
اسيل:بس يا طنط حضرتك عارفه الظروف ال اتجوزنا فيها واكيد لو حضرتك قبلتي عمو مش هيقبل جوازنا يكمل لاني بنت حسن وغير كدا فهد عمرو ما هيقبل هو ممكن يكون حبني زي ما انا حبيتو بس مظنش يقبلني ك زوجه ف يوم من الايام
امينه ضربتها علي راسها بخفه : بس يا بت بلاش الكلام ده وعلي محمد فمفيش اطيب منه وديما يقول مش هناخد العيال بذنب اباءهم اما بقي يا ستي فهد ف دي انتي وشطارتك
وعمر ما فهد يفكر بالطريقه ديه ابني وانا عرفاه
اسيل ابتسمت: بس يا طنط مترجعيش تزعلي علي ابنك من ال هعمله فيه طول الفتره ال فاتت هو ال بيربيني الفتره الجايه بقا انا ال هطلع عينه😂
امينه : 😂براحتك
هو الي جابه لنفسه
الله يكون في عونك يا فهد اسيل من اليمين و اسماء من الشمال عيني عليك يا بني 😂
اسيل: اسماء اسماء مييين دا انا خمس دقايق وهدب السكينه ف بطنها من ال بتعمله دا انا ال مراته مش هي وانا هطلعه عليها والله بس هي تصبر عليا هي كمان
فهد : اقرأ الفتحه علي روح مين دلوقتي فهد ولا اسماء
اسيل: الاتنين يا طنط الاتنين😂
امينه : 😂😂😂😂
اسيل: انا هروح اشوف بقا ايه ال بيحصل هناك ولو سمعتي صويت متقلقيش ابقي بقتل اسماء 😂
وراحت اسيل لقت فهد ف المايه واسماء عماله بتتلزق فيه
فضلت قاعده مكانها ومش طايقه نفسها
لحد ما طلع فهد ووليد ووراهم طلعت اسماء من المايه وطبعا لقي اسيل وشها قالب
اسماء: انا عايزه اتمشي يلا يا فهد والنبي نتمشي
اسيل: ايه يا اسماء يا حبيبتي تنزلي المايه مع فهد وتتمشي مع فهد وانا فين يا حبيبتي انا وفهد هنقوم نتمشي دلوقتي معلش بقا شوفيلك حد تتمشي معاه
عمته: طب وفيها ايه ما هي بنت خاله
اسيل: مره تانيه بقا يا طنط مش يلا يا فهد ولا اييع
فهد : اسماء لو عايزه تتمشي اتمشي مع وليد
وليد مال عليه
وليد : بقي فينا من الحركات ديه
فهد : اشرب
وليد : اسفوخس علي ديه قرابه
فهد : يلا يا اسيل
سلام انا بقي
وليد : واطي
اسيل مسكت ف ايده عشان تغيظ اسماء لحد ما بعده وبعدين سابت ايده ومشيت لوحدها
فهد : ده اسمه ايه ده
اسيل: والله معرفش بقا اسال نفسك
فهد : نعم ؟!
انتي مالك يا بت انتي مش مظبوطه من الصبح كل ما اكلمك تقوليلي اسأل نفسك ما انا لو عارف كان ايه الي هيحوجني ليكي مثلا
اسيل: يحوجك ليا؟ ومالي؟ كل ال انت عملته دا وبتقولي كدا لو شايف ان مفيش حاجه حصلت اصلا يبقي مفيش
فهد مسكها من ايديها وقفها
فهد : بقولك ايه اتكلمي عدل من غير الغاز
اسيل بغضب: هو انت حقيقي مبتشوفش نفسك غلطان كل حاجه لا ووحش وبحاول ارضيك واعملك ال يعجبك وف الاخر تتخانق نعايا وتزعقلي قدام اسماء وتنزل المايه بردو وهي تفضل تتمرقع عليك ولا ليا اي اعتبار ف ام اليوم ممكن افهم هي تحط ايدها عليك لييييه هي تنزل المايه عادي وتدلع عليك واتت تسكت انما انا انزل المايه وانا مراتك وابقي معاك لا حرام مينفعش.
فهد : طب اهدي كده عشان الدخان الي طالع ده
وبعدين اسماء اسماء اسماء اييييبه طلعالك في البخت
انتي لو قفشتيني مع واحده غيرها ما هتعملي كده
وبعدين اسماء تنزل المايه تتكلم تلعب تعمل الي هي عيزاه انا مالي بيها
وبعدين انا زعقتلك قدام اسماء بس ما امة لا اله الا الله كانت موجوده مزعلاكي بس اسماء موجوده 😂
اسيل خبطته ف كتفه: علي فكره الحوار ميضحكش واكملت بمكر لما هي يبقي مالك بيها امال انت مالك بمين
فهد : ربنا يرزقني ببنت الحلال
اسيل: نعم؟!! ماشي يا فهدد تمام.
وبعدت عنه وقعدت قدام البحر وضمت رجليها وسندت راسها عليها
فهد راح قعد جنبها : هنتمشي ولا هنقعد
اسيل بدون نا ترفع راسها : انا هقعد عايز تتمشي اتمشي انت
فهد : ايه ام التكشيره ديه
كل ده عشان اسماء
حقك عليا يا ستي تحبي اهزقها قدامك عشان تبقوا متساوين
اسيل:اة وتقولها تلم نفسها وانك راجل متجوز ومش بتشوف ست حلوه غير مراتك
ومتزعقليش تاني قدامهم
فهد : اسيل انتي مش ملاحظه حاجه
اسيل: لا ايه ال حصل؟
فهد : في حتة غيره كده جديده عليكي
لتكونيش يا بت حبتيني
معزوره ما انا فعلا اتحب
اسيل اتوترت : انا ... اتا قايمه ارجعلهم
وقامت كانت لسه هتمشي لقته مسك ايدها
فهد : ما سمعتش رد
اسيل: انت عايز ايه
فهد : اجبي علي السؤال السابق
ههههههههه
اسيل: اظن انت عارف الاجابه ولو مش حاسس هتبقي دي مشكلتك انت بقا
فهد : فكره موضوع اعيرك بأبوكي والجو ده فكراه
اسيل: اة
فهد : اسكتي مش لقتلها حل
اسيل: ايه هو
فهد : كان المشكله اننا لما نتخانق اعيرك بابوكي
خلاص مش هنتخانق بس اسمعي انتي الكلام الاول
وبنسبه للعيال فانا قررت اسيب الدخليه واكمل في الشركه وحده ابقي راجل اعمال وينتهي اسطوره الصقر ظابط الدخليه المكافح 😂
اسيل: يعني افهم من كدا انك انت.....
فهد : تصدقي اسماء بتفهم اسرع منك انا اروح اشوفها
يا اسمااااء
اسيل شدته من التيشرت
اسيل: اسمااءء مين اسماء ف عينك انت انت جوزي وحبيبي انا وبس انت فاهم ولا مش فاهم
فهد : فاهم يا فندم
اعوذ بالله من الي يفكر يزعلك
اسيل: طيب متبقاش تزعلني يا خفيف مدام مش عاجبك زعلي
وقعت ف القفص يا حبيبي وانا ال هطلع عينك خلاص😂
فهد : انا ليه حاسس بإبتسامة غدر في الموضوع مش مطمناني
اسيل: كلو باوانه يا روحي 😂
اسيل: بس بردو هترجع وتقول لاسماء تبطل مرقعه وان مفيش واحده تملي عينك غيري ماشي ولاا مش ماشي
فهد : قولت حاضر
يلا قدامي عشان نرجعلهم
اسيل:فهد
فهد : نعم
اسيل: بحبك. .. احم يلا عشان منتاخرش عليهم
فهد خدها في حضنه
فهد : وانا كمان يا حبيبتي
اسيل: ابو الهول نطق يا فهد😂
فهد : غوري يا بت قدامي
اسيل: يلا يلا نرجع وهنبقي نشوف غوري دي بعد نا نروح😂
وحط ايده علي كتفها ومشيو يهزرو ويضحكو لحد ما وصلو
اسيل بصت ل امينه وابتسمت
امينه فهمت وانبسطت
اسيل بهمس: ايه ما تقول ساكت لييه
فهد : اقول ايه ؟!
اسيل: نعم ال اتفقنا عليه
فهد : هو ده وقته
لما نروح حاضر يا زنانه
اسيل: ماشي يا فهد اما اشوف
فهد : هتشوفي السعد والهنا كله يا حبيبتي بس اهدي عليا بس
اسيل: ايوا ايوا ثبتني بكلمتين حلوين عسان عارف اني بحبك وبضعف كدا😂
انا هروح اشوف طنط بقا وكدا واجي
فهد : ماشي
وراحت اسيل عند امينه
اسيل: شفتي ابنك ملحقتش اطلع عينه ثبتني كدا وكدا بقا😂
امينه : هههههههه حلانجي طالع لابووووه 😂
اسيل: اعمل ايه ف قلبي ال حبو وخلاني اصالحر ف ثواني دا😂
ابنك السبب
ليقطع حديثهم
فهد : ماما
امينه: نعم يا حبيبي
غهد : امال فين بابا
امينه: هتلاقيه قاعد مع وليد او بيتمشي
فهد : طيب ابقي روحي وادي الفستان بتاع فرحي ده الدراي كلين
امينه : ليه يا حبيبي
فهد : اصل فرحي قرب
عقبالك
امينه : امشي يا ولد
ليمشي فهد ويذهب لولده
فهد : بابا يا احلي بابا
اسيل: فستان ايه دا يا طنط؟
امينه : كنت مسافره مره فرنسا وعجبني فستان اوي هناك جبته وقولت هعينه ليوم ما فهد يتجوز والبسه في فرحه
اسيل: هو فهدد هيتجوز عليااااا؟؟؟؟
وقلمت تجري وراه فهد
امينه : 😂😂😂
اسيل: فهددددددد
فهد وقف
فهد : في ايه يا بت مالك
اسيل: انت هتتجوز عليااااا هتتجوز يا فهد ويا تري هتتجوز مين اسماء صح
اة عشان كدا قلتلي لما اروح
فهد : اجوز عليكي ايه يا هبله
مين قال كده
اسيل: امال ايه فستان فرحك ال طنط هتطلعه دا
فهد : فين المشكله
امي هتلبس فستان في فرحي
اسيل: وتقولي مش هتتجوز فرحك ازايييي
فهد : فرحي عليكي يا هبله
اسيل: اييه؟ يعني احنا هنعمل فرح ونعزم ناس وكدا بجددددد؟؟؟؟
الله
بس فيه مشكله
فهد : اشجيني يا نكد
اسيل: عمار يا فهد
فهد : اييييه ماله الزفت
اسيل: اكيد هيعرف بحوار اافرح ومش بعيد يجي وممكن ياذيك يا فهد
فهد : هيبقي في حراسه ومستحيل يعرف يدخل
متقلقيش
اسيل: ماشي استعد بقا يا معلم عشان ورانا شوبينج قددد كدا😂 فستان ولبس وحجات كتييير اوي
فهد : اروح الاول اكلم ابويا وبعدين ارجع نشوف الموضوع ده
اسيل: ماشي.
وطبعت بوسه علي خده ومشبت
راح فهد لباباه
فهد : بابا
محمد: خييير استر
فهد : لا خير ماتقلقش
انا عايز اتجوز
محمد: نعم؟ تتجوز مين
فهد : هتجوز اسيل
محمد: اسيل بنت حسن يا فهد؟
فهد : اه
محمد: متوقع مني اقولك ايه يا ابني
انا متعودتش اخد العيال بذنب ابهاتهم
علي بركه الله يا ابني
فهد وهو بيبوس راس ابوه : حبيبي يا محمد باشا
محمد: والله ووقعت ومحدش،سمي عليك يا ابن محمد😂
فهد : اذا كان محمد بذات نفسه وقع انا مش هقع 😂😂
محمد: الحب ملوش كبير يا واد
فهد : يا عيني
محمد: امشي ياض من هنا
فهد: ماشي ماشي
ومشي فهد وعدي اليوم علي خير وروحو البيت
عدي اسبوع وفهد قدم استقالته من الداخليه والكل بدأ في تجهيز الفرح وااست سعاد وادم جم من القاهره وبدأت التجهيزات علي اعلي مستوي وجه يوم الفرح
اسيل كانت ف الاوضه خلصت كل حاجه وكانت متوتره من كميه الناس ال تحت
وامينه دخلتلها
امينه: بسم الله ماشاء الله ايه القمر دا
اسيل: ربنا يخليكي يا ماما هو فيه ناس كتير. اوي تحت ؟
امينه: غير المعازيم الفيله مترشقه ظباط يا بنتي
اسيل: يا نهار وفهد فين
لقت الباب بيخبط وبيتفتح
وكان فهد في ابهي صوره. ببدلته السودا
فهد : اوباااااااا مين المزه ديه
اسيل : لا والله انا حلوه طول عمري بس انت ال مكنتش واخد بالك
فهد : علي فكره مش بكلمك انا بكلم ماما القمر ديه يا بختك يا عم محمد
امينه : بس يا واد بكش
وبطلوا انتوا الاتنين مناكشه في بعض اعقلوا بقي
فهد اطله بره وناديلي ست سعاد
اسيل: احسن فرحانه فيك والله اهي مامتك ال هتاخدلي حقي منك 😂
فهد : حاضر
طلع فهد ودخلت سعاد
سعاد : بسم الله ما شاء الله
اسيل : ايه رايك يا مامي
سعاد : قمر
امينه : انا ناديتلك عشان القمر ده مش ناوي يعمر كتير مع فهد
سعاد : طبعا هتقوليلي علي عنادها وطولة لسانها
امينه: وبتتعامل معاه الند بالند
وده طبعا ماينفعش
اسيل: مش هعمر ليه بس يا طنط اعمل ايه يعني ما ابنك ال بيستفزني 😂
امنيه : استفزك ؟!
وهو لما يعاكس مراته فين الاستفزاز فكده عشان تردي عليه رد واقف
علي فكره هو ادايق
اوعي تزعلي مني يا اسيل
انتي مرات ابني يعني في مقام بنتي ويهمني اشوفكم انتو الاتنين سعده في حياتكم
ولا ايه يا ست سعاد
سعاد : عداكي العيب يا مدام امينه
والصراحه ليكي حق في كل الي قولتيه
اسيل: خلاص انا هصالحه بس اطلعو نادولو وسيبوه يدخلو كدا وانا هعرف اصالحه بمعرفتي
امينه : الاهم انك تخدي بالك بعد كده
ربنا يسعدكوا يا حبايبي
سعاد : امين يا رب
اسيل: حاضر
طلعت سعاد وامينه
امينه : فهد
ادخل لعروستك واحنا مستنينكم تحت
ودخل فهد لاسيل من غير ما يخبط
قربت منه و ولقت ايدها حوالين رقبته
اسيل: فهد
فهد : نعم
اسيل: انا اسفه متزعلش انا عارفه اني كنت رخمه معاك ساعه ما انت دخلت بس انا مقصدتش. ازعلك انت عارف اني مش بيهون عليا ازعلك عشان انت اغلي حاجه ف حياتي صح ولا لا
فهد : صح
بس يا حبيبتي مش كل كلمه اقولها لازم تردي وداري كسوفك عني
يا ستي انا نفسي اشوفك مكسوفه انا جوزك يعني تستقوي علي الناس كلها وتيجي لحد عندي وتحني
صح ولا ايه يا سيلا
اسيل: صح يا قلب سيلا انا مش هعمل كدا تاني متزعلش
فهد : حصل خير يا قلبي
يلا عشان ننزل
اسيل: يلا يا حبيبي
ومسكت ف ايده
ونزلو سوا
ونزل فهد واسيل تحت
وبداو يرقصو سلو مع بعض
وفجاه رصاصه تخرج من مسدس تخترق صدر فهد
اسيل صرخت وقع علي الارض هرج كتير ف المكان وكل الظباط اتحركو
اسيل. رفعت دماغ فهد علي رجليها
اسيل بعياط: لا لا لا فهدد متغمضش عينك انت هتبقي كويس لا انت مش هتسيبني. حدد يطلب الاسعاااااااااف بسرعه فهد رد عليا والنبي
فهد : ااااااه
اسيل انتي كويسه كلكم كويسين
اسيل:هششششش سيبك مننا احنا انت الرصاصه......
فهد فتح زارار قميصه
فهد : متقلقوش انا مأمن نفسي وكنت لابس واقي الرصاص
وليد: تمام يا فهد قبضنا علي عمار وهناخده علي النيابه دلوقتي
فهد : تمام
امينه : طيب نبهوني طيب
انا كنت هموت من الخضه
فهد : بعد الشر عليكي يا ست الكل
اسيل كانت واقفه مزهوله مش مستوعبه كانت واقفه ايدها تلج وبترتعش
اسيل : انا قلتلك يا فهد يوم ما كنا علي البحر عمار مش هيسكت
فهد مسك اديها وخدها في حضنه
فهد : اهدي يا حبيبتي انا كويس وعمار انقبض عليه اهدي
اسيل: ارجوك كفايه اليوم لحد كدا كفايه ال حصل بقا انا مش عايزه الفستان ولا الفرح ولا اي حاجه مجرد فكره انك كنت هتروح مني كفيله تقتلني وانت مفكرتش تعرفني يا فهد انا كان قلبي هيقف والله😢
فهد : بعد الشر عنك يا قلبي
اسيل : انا عايزه اروح
فهد : حاضر
وانفض الفرح وركب فهد واسيل العربيه وطلعوا علي الاوتيل
طلعو الجناح بتاعهم اسيل. غيرت الفستان ولبست بيجامه ستان وشالت الميك بس بس بردو كانت لسه خايفه ومتوتره شويه وفهد كان عارف دا
وخلصت وطلعت نن الحمام
فهد خدها في حضنه ودفن راسه في رقبتها
فهد : اهدي يا حبيبتي
عدت علي خير وانا كويس اهو
اسيل حضنته اوي
اسيل بعياط: فهد تخيل لو انا مكانك كنت هتعمل اييه انا حقيقي اترعبت اتت مش مستوعب انا ايه ال حسيته ساعتها
فهد : اسف
ماكنتش فاكر ان الموضوع هيأذيكي كده وبعدين احنا كنا حطين احتمال يغني مش اكيد خفت اقولك اخوفك علي الفاضي
اسيل: انا كنت متاكده انو مش هيسيبنا بس متوقعتش انو يفكر ياذيك انت انا قلت هياذيني انا
فهد : بعد الشر
كان زماني دفنته مكانه
وبعدين انا كويس وانتي كويسه سيبك بقي من النكد ده
اسيل: ماشي يا سيدي ربنا ما يحرمني منك يا حبيبي ابدا
فهد : ولا يحرمني منك يا قمري
وقرب منها وباسها
اسيل وشها احمر واتكسفت
وقضو اول ليله ليهم كزوجين
مازن : وبعدين يا نانا
اسيل : الاميره اتجوزت الامير وعاشوا في تبات ونبات وخلفوا صبيان وبنات
وكده تبقي خلصت قصة الاميره الي حبت المنتقم بتاعها
ليليان : الله يا نانا حلوه اوي
يا تري في حاجه كده في الحقيقه يا نانا
اسيل : الله اعلم يا حبيبة نانا
ليدخل فهد ويجري عليه الاطفال
الاطفال : جدووووو
فهد : ااااه حبايب جدو
مازن : فين الشكولاته يا جدو
فهد : اهي يا حبيب جدوا اتفضلوا
الاطفال : هييبيييه وطلعوا في الجنينه يلعبوا
وراح فهد ناحين اسيل وباس راسها
اسيل : حمد الله علي السلامه يا حبيبي
فهد : الله يسلمك يا حبيبتي
ايه كانتي بتحكيلهم ايه
اسيل : الاميره الي حبت المنتقم بتاعها
فهد : ياااااه دي قصه طويله اوي اسيل : احلي قصه عشتها في حياتي
ربنا يخليك ليا يا حبيبي
فهد : ويخليكي ليا يا قلبي

تمت رواية وقعت في عشق المنتقم كامله علي مدونة كوكب الروايات

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' رواية وقعت في عشق المنتقم '' اضغط علي اسم الرواية

 

reaction:

تعليقات