Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية القدر والسند الفصل الخامس عشر 15 بقلم رودي محمد

 رواية القدر والسند الفصل الخامس عشر 15 بقلم رودي محمد

رواية القدر والسند الفصل الخامس عشر 15 بقلم رودي محمد

مليكه:....... انتي اي فكرك بيا ي رهف؟ 
رهف: عمري م نسيتك لية كرهتيني برغم انك عارفه اني مظلومه وكل ده كان بسبب ريم.... 
مليكه:... وهي بتدخل وسابت باب الشقه مكنتش عايزه حاجه تفكرني بالماضي ولا بالخذلان اللي عشته 
رهف: هي كمان دخلت وهي بتقول.... بس ريم فضلت معاكي فتره كبيره؟ 
مليكه: ..... مكنتش اكتشفت كدبها وخداعها كنت عميه ماشيه بكل غباء وسذاجه وراهاا 
رهف: مليكه انا بحبك عمري م نسيتك انتي اكتر حد حبيته بجد تعالي نرجع صحاب؟! 
مليكه:.... صدقيني ي رهف مبقاش عندي ثقه ف حد خالص كل اللي عشته خلاني فقدت الثقه ف كل الناس حتي اقرب م ليا وجلست ع الكرسي بتنهيده ..... 
رهف: عارفه موضوع مالك بس احب اقولك من واحده اتظلمت قبل كده بلاش تظلميه..... 
مليكه: بضحكه كلها استهزاء وغباء.. وانا لية كل الناس ظالماني  
رهف مسيرك تعرفي مين بيحبك بجد ومن بيتسلي بيكي بعد اذنك.... 

.... خرجت وانا فضلت افكر ف كل حاجه ف الماضي واللي عشته ف الخذلان حاسه اني عايشه ف دوامه مش قادره اخرج منها للنور...... 
.......................... 

ف المستشفي........ 
مالك: واجهزه كتير متوصله بيه 
دخلت مليكه وبصت عليه وبدموع قربت منه 
مليكه: تعرف اني مش عايزه اعيط عشان مش عايزه حد يشلني غيرك تعرف ان بعد كل ده لسه بحبك بس لازم ابعد ي مالك مش هقدر اكمل انا اسفه 
عمر: ازيك ي حسام 
حسام: ابو الصحاب عامل اي 
عمر: تمام ي حسام عايزك ف موضوع مهم 
....... 
سعاد اروح اغير هدومي واهو مليكه جمبه 
ف البيت دخلت سعاد اااه ي ضهري مش قادره قعده المستشفي دي تموت الواحد 
خبط الباب........ 
سعاد:.... ي ترا مين جاي فتحت عايز اي تاني 
عمار: ...... ازيك ي سعاد مش هتقوليلي اتفضل 
سعاد: بتذمر دخلت وسابت الباب 
عمار: لي ي سعاد بتعملي كده لي بتكرهيني كل الكره ده 
سعاد:.؟.... بص بقي لو جاي عشان تقول الكلمتين دول ف وفرهم لنفسك انا مش عايزه صداع 
عمار:..... لسه شرسه زي م انتي متغيرتيش 
سعاد:...... بس انت اتغيرت اوي اتغيرت للاوحش للاسواء بقيت اسود اوي من جوه بقي الشر باين ف عنيك.. 
عمار: وهو بيقعد الزمن بيعمل اكتر من كده 
سعاد: ملعون ابو الزمن اللي يخلي جوا الواحد حقد وحسد وكره بالشكل ده 
عمار: بعصبيه وقام من مكانه كفايه بقي بتتكلمي وكان مفيش حاجه حصلت نسيتي زمان نسيتي انا كنت ايه كنت هامش 
وانا مينفعش اكون هامش فاهمه؟!....... 

سعاد: عشان كده قلبت غول ابعد عن بنتي عشان لو حصلها حاجه انا مش هرحمك وابواب جهنم هتتفتح عليك فاهم قالت كده وهي بتبص ف عنيه بحده 

عمار: بص ليها باستهزاء 😒لسه غبيه زي م انتي وسابها ومشي.....
........ 
رهف:...... الو كله تمام 
الشخص الاخر: حلو اوي كده استمري معاها تمام اياكي تسبيها...... 
رهف: بابتسامه متقلقش...انا م صدقت اصلا...
مليكه:.... قوم ي مالك برغم زعلي منك مش قادره اشوفك كده قوم عشاني قوم مسكت نفسها عشان مش تعيط.... 
رن فونها مليكه يووو عايز اي بس خرجت برا الاوضه الو 
عمار: اي ي قلب عمك انتي فين 
مليكه: ف المستشفي.. 
عمار: بعصبيه بس بيداريها بتعملي اي عندك؟ 
مليكه: مفيش ي عمي كنت جايه اطمن بس وهمشي خلاص... 
عمار: طيب ي حبيبتي تعالي ع البيت عازمك انهارده.... 
مليكه: اسفه ي عموا بس 
عمار: مفيش بس ده عمر يزعل اوي ده موصيني انك تكوني موجوده 
مليكه: باستغراب عمر؟ 🙃
عمار: اه ي بنتي بيقول وحشتني وكده 
مليكه: برفعة حاجب حاضر ي عمو هاجي ان شاء الله.... 
حسام... لو سمحت ف واحد اسمه حماده وليه اسم شهره كده 
القهوجي... اه ي باشا اسمه حماده مطوه هتلاقيه متلقح ع القهوه هناك.. 
حسام: انت حماده مطوه 
حماده: هو احنا مش هنخلص ولا اي 
حسام: انا الرائد حسام يروح امك 
حماده: بتوتر انا مليش دعوه بحاجه يباشا انا بنفذ تعليمات وبس 
حسام عارف: قولي بقي تعليمات من مين 
حماده! معرفش ياباشا 
حسام: انا كده هزعل وزعلي وحش تحب تجرب 
حماده: ياباشا لو هعرف هقول 
حسام: امم اظاهر مفيش فايده شاور بايده نزل حد من العربيه وشد حماده واخده معاه 

ف مكان مااا........ 
مجهول واحد: بتقول اي ي غبي يعني اي حماده حد خده مين اللي خده 
مجهول اتنين: لسه ي باشا مش عارف بس اكيد هعرف وهبلغك 
مجهول واحد: م انا مشغل معايا حمير ورمى الفون كسره 
عمر: اي ي مليكه اخبارك؟ 
مليكه: تمام ي عمر اومال فين عمو 
عمر: مش عارف جاله تليفون ونزل 
مليكه: مفيش اخبار 
عمر: متقلقيش تعالي ناكل بقي 
............ 
ف المستشفي....... 

صدر صوت للاجهزه عند مالك وجات الممرضات تجري والدكتور 
سعاد: ف اي مالك ماله 
حسام اهدي هو اكيد كويس 
بعد نص ساعه خرج الدكتور 
الدكتور!: انا اسف 😔

يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية القدر والسند"اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات