Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الرابع عشر

اسر قام وضربه بوكس:-انا قولتلك احترام نفسك ياروحمك ويلاا اطلع بااره …انت مرفوض
خراج احمد
فرح بدموع:-انا اسفه يا دكتور والله انا مش بكداب هو اللي كداب
اسر:-عارف هو مش اول مره يعماله بس انا سبتلو فرصه ودي كانت اخر فرصه………ممكن تبطلي عياط
فرح:-ماشي……بعد اذنك
اسر:-اتفضلي
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
عند ليان في الجامعه
ليان:-اففف انا ذهقت داااه كله تاخير……وتلفونه ران
ليان:-فين عم ابراهيم
رعد:-اطلعي مستنيكي بااره…وقفل
ليان:-انسان بارد……طلعت ليان ولقيت رعد اللي في العربيه
ليان وهي بتراكب:-يعني جيت انت
رعد:-كانت مروح فقولت اخدك معايا و لو مش حابه ممكن انا امشي
ليان:-لا عادي مش فارقه انت والسواق واحد
رعد واقف العربيه:-انزالي
ليان بخضه:-انزال ايه يارعد……صلي علي النبي
رعد:-عليه افضل الصلاة والسلام .انزالي اركابي جنبي يا ليان
ليان:-ماشي
نزالت ليان وركابت جنبها
ليان:-اهو حاجه تاني
رعد:-هاتي ايدك
ليان:-طيب ما انت عندك هتاخدها ليه
رعد:-بقولك هاتي ايدك
ليان:-طيب هو ينفع امسك ايد السواق وبعدين انت بتوجعني لما بتمسكها جامد
رعد:-شطوره يا ليان …يعني انا السواق بتاعك برضو
ليان:-لا انا كانت بهزار
رعد:-جيتي ليه الجامعه
ليان:-ما انا قولتلك……المهم في رساله جاتلي من رقم مش مسجل انك بتخوني وعلشان كده انا روحت عند حبيبتك………بقلم هاجر حسين
رعد:-هاتي اشوف الرقم كده
ليان:-اهو هو دااه
رعد:-طيب هو مغلطتش هو قال الحقيقه عموما انا هخدو وشوفه مين
ليان:-يعني انت كانت بتخوني بجد
رعد:-ااااه ما انا بقولك انه قال الحقيقه
ليان:-اهااا طيب
رعد:-غاده في البيت مستنياكي
ليان:-اممم طيب
وبعد شويا وصلو وغاده كانت مستنيهم
رعد:-عامله ايه يا غاده
غاده:-الحمدلله وانت
رعد:-الحمدلله …ليان مراتي
غاده:-ازايك يا ليان
ليان ببرود:-الحمدلله……عن اذنكم
غاده;-اتفضلي
طلعت ليان اوضته
غاده:-رعد ليان باين انها كويسه وطيبه بلاش من اللي انت عايز تعامله بلاش تجراحه هتستفاد ايه
رعد:-عادي المهم انتي خلاص قرارتي علي الطلاق
غاده:-ااااه ……انا خايفه انه يجي هنا تاني
رعد:-لا متاخفيش انا قولت لبواب ميداخلوش
غاده'-ربنا يخليك يااارب
•••••••••••••••••••••
عند فرح
واقفه قدامم المستشفى وبتتكلام في الفون
فرح:-يعني اخد تاكسي
حازم:-اااه معلش يا حبيبتي علشان عندي شغال
فرح:-ماشي يا حبيبي خاليا بالك من نفسك ومتتاخرشي وابقا طمني عليك كل شويا ماشي
حازم:-حاضر ياروحي سلام
فرح:-سلام………ياارب القي تاكسي بقااا
طلع اسر بالعربيه من المستشفي و وقف قدام فرح
اسر:-واقف ليه يا دكتوره فرح
فرح:-مستني تاكسي
اسر:-تعالي اوصلك واعتبريني انا التاكسي
فرح:-تسلم يا دكتور متقولشي كده
اسر:-تعالي انتي اصلا بيتك في طريقي
فرح;-ماشي………وتلفونه ران
حازم:-هااا ركبتي
فرح:-اااه يروحي بس مش تاكس
حازم:-امال ايه
فرح:-مع الدكتور اسر
حازم:-ليه يا فرح ما كنتي ركابتي تاكسي
فرح:-واقفة كتير ومفيش
حازم:-ياااراجل
فرح:-ااااه لما اوصل البيت هكلامك سلام
حازم:-ماشي يا فرح لما اجي البيت سلام
اسر :-اخوكي
فرح:-ااااه……بقلم هاجر حسين
اسر:-تحبي نطلع نتعشي سوا
فرح:-ياريت بس زوما هيزعال
اسر:-مين داااه
فرح:-اخويا
اسر:-وايه اللي يزعاله انتي خارجه معايا وهنتكلام في الشغل شويا
فرح:-ومفيش عشا ولا ايه
اسر:-ههههه لا فيه اصلا انا جعان هااا هروحك وروح اتعشي لوحدي ولا ايه
فرح:-لا طبعا جايه معاك علشان مش عايزه اندومي انا ذهقت منه
اسر:-هههه ليه مش بتعارفي تطابخي
فرح:-لا بعارف بس اندومي بس والحاجات الخفيفه داااه لو كان فيها خفيف وحازم مش هنا واكيد هاكل اندومي
اسر:-لسه هعارف انك دمك خفيف اللي يشوفك يقول انك مش كده خالص
فرح:-امال لو شوفة ليان صحبتي تقول ايه
اسر:-اااه معاكي في طب
فرح:-لا في هندسه جوزها رعد
اسر:-اااه عارف اخر مره كانت مع رعد ضحكتني كتير
فرح:-اااه هي قموره اووي
اسر:-اااه……انزالي وصالنها
نزالو وداخله المطعم وطلبه اكل
وفرح بتاكل
اسر بضحك:-كلي انتي مكسوفه ولا ايه
فرح والاكل في بقها:-اتريق براحتك يادكتور
اسر:-بهزار معاكي
فرح:-انا اكالت اصلا ويلا علشان زوما هيتخانق معايا
اسر:-ماشي يلااا ……بقلم هاجر حسين
ركابه العربيه
اسر:-فرح انتي واخوكي بس عايشين مع بعض
فرح:-اااه عرفت ازاي
اسر:-اصلا مش بتتكلام علي حد غير اخوكي
فرح:-انا ماليش غيره هو كل حياتي والله مش بقدار اقعد دقيقه من غيره اهو في الشغل وبالي مشغول عليها
اسر:-هو بيشتغال ايه
فرح:-هو ظابط وقمر كده ربنا يحميها يااارب
اسر بغيظ:-طيب ربنا يخليكم لبعض
فرح:-يااارب………شكرا جدااا يا دكتور علي العشا واتوصيله دي
اسر:-العفوااا سلام
فرح:-سلام
طالعت فرح ومكنشي لسه جاه حازم
فرح:-ربنا معاك ياارب يا زومه اروح انام بقاااا
وغيرات هدومه ولقيت السلسله مش موجوده في رقبتها……يالههههوي راحت فين معقوله وقعت مني ياارب تكون في عربيه دكتور اسر
••••••••••••••••••
في قصر رعد الهلالي
في اوضة ليان
ليان كانت لابسه قميص احمر يصل للركبه وسايبه
شعرها وداخل عليها رعد
ليان بخضه:-اعتقد فيها باب
رعد بسرحان في جماله:-اااه عارف وايه المطلوب
ليان:-انك تخابط قبل ما تداخل
رعد:-بس انتي مراتي وعادي
ليان:-مراتك علي ورق وقدام الناس بس …اتفضل اطلع بااره
رعد:-يعني انتي مش عايزه علي ورق يا ليان
ليان بتوتر:-اطلع باااره يا رعد
رعد:-لا مش هطلع وهنام هنا
ليان:-ودااه ليه ان شاء الله ……عموما همشي انام في
اي اوضه تانيه
ولسه هتمشي رعد مساكها
رعد:-هتطلعي كده
ليان:-مالكشي دعوه وسيبني
رعد:-لا احنا هنام في اوضه واحده
ليان:-ودااه ليه ان شاء الله
رعد:-علشان غاده والشغالين راجعو كلهم
ليان بتمثيل:-واناا مالي انا مش عايزه ابقا معاك في مكان واحد
رعد:-من وراه قلبك
ليان:-طيب سيبني بقااا
رعد بغضب:-ليان خلاص نامي هنا واسكاتي
……رعد راح نحيت الباب وقافله واخد المفتاح
رعد:-وريني بقا هتطلعي ازاي
ليان:-ماشي مش هطلع بس هنام فين لا فيه الكنبه ولا الاريكة اللي بقراءه في الروايات
رعد:-في سرير اهو ولا انتي مش شايفه
ليان:-نعاااام انام جنبك انت ليه
رعد:-براحه شويا انتي تطولي اصلا
ليان:-افففف ……وداخالت الحمام وبعد شويا خراجة وكانت مغيره هدومها كانت لبسه ترينج بينك
ولقيت رعد نايم على السرير ولابس بنطلون بس ومن فوق الصدره عريان
ليان بصت بعيد:-هو ايه داااه لحظ اني معاك في الاوضه
رعد ببرود:-وفيها ايه يا لي لي ما انتي مراتي
ليان:-كام مره اقولك قدام الناس بس يا رعد نام بهدومك
رعد:-لا لو حابها تنامي نامي لو مش حابه خاليكي براحتك
ليان:-بارد
رعد:-نامي واسكتي
ليان:-انت مالك انا حره…… زمن قاسي وجعلي راسي
رعد:-شكلك انتي اللي هتوجعيلي راسي……روحي نامي في الحمام……بقلم هاجر حسين
ليان:-ما تروح انت …وراحت علي السرير
ليان:-واهو هنام علي السرير ولو اطول في حضنك هنام عادي
رعد بصوت عالي:-ليااااان اسكاتي عايز انام
ليان:-قاسي وجرح احساسي
رعد خدها في حضنها:-نامي بقا يا ليان
ليان:-لا ابعد
رعد بعصبيه:-مش هبعد اسكاتي بقا بقولك عايز انام انتي مش بتفهمي
بعد شويا
ليان:-رعد فاتح عيونك انت نمت بسرعه
عايزه اشوف عيونك الحلوين فاتح
رعد فتح عيونه:-صبرني ياارب
ليان:-ههه انت منمتش
رعد:-بطلي رغي ونامي علشان انام ممكن………وحضانه جامد:-مش عايز اسمع صوتك تاني
ليان;-حاضر بس ابعد
رعد بصوت عالي:-اخراسي نامي يلااا
ليان بخوف:-نمت اهو
••••••••••••••••••
عند فرح صحيت علي اذان الفجر
فرح:-اروح اصحي زوما يصلي
وراحت مالقيتش حازم في الاوضه بتعتو
فرح بخضه:-ياربي الساعه 4وحازم لسه مارجعش ليه
يارب استرها معاه انا ماليش غيرو يارب
اتوضة وصالت
وفضلت تعيط ……وبعد شويه لقيت الباب بيفتح فرح جريت علي الباب
فرح:-كنت فين ياحازم كده تقلقني عليك
حازم حضن فرح:-معلش يافرح انا اسف ياحبيبتي والله بس كنت محتاج اقعد لوحدي شويه
فرح:-طب كنت طمني ياحازم
حازم:-والله الفون فصل شحن
فرح:-كانت قاعد فين بقا
حازم:-علي النيل
فرح بغضب:-هو انت ايه مش هتنسها بقا حرام عليك ما هي سبتك وعايشه وانت دايما بتفاكر فيها ليه حرام عليك
حازم:-ههههه لا والله انا نسيتها خلاص انا كانت قاعد لوحدي علشان خلاص بقرار اني اجواز
فرح بفرحه:-بجد ولا كلام زاي كل مره
انت صبر على اللي انت كانت فيه دلوقتي ربنا هيفتحلك بيبان عوض ملهاش آخر
حازم:-لا بجد ……ان شاء الله وبعدين انا عارفك زعالتي ليه لما قاعدت علي النيل
فرح:-ليه
حازم:-علشان انتي مكنتيش معايا
فرح:-هههه ااااه فعلا يلا بقا روح نام
وداخلو كل واحد اوضه
فرح:-الحمدلله ماسالنيش علي اسر
••••••••••
في الصباح
رعد بخضه:-………

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات