القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الثالث عشر

عامر:-هو فين رعد
صفيه:-اهدا يا باشا هندهولك
عامر:-ررررعد ررررعد
رعد هو ونازل من اسلم:-عامر اهلا ايه المصيبه الجديده
عامر:-فين مراتي يارعد
رعد:-تقصد ايه
عامر:-متستهبلش يا رعد قول غاده فين
رعد بصوت عالي:-لا اظهر انك انت جاي تهزار
عامر:-لا مش بهزار هي كل مره بتسيب البيت بتيجي عندك
رعد:-انا مشفتهاش من فتره غاده لو حصله حاجه هتندام انت فاهم
عامر:-رعد كل مره بتراجع معايا بلاش الشغل اللي بنعماله داااه………بقلمي هاجر حسين
رعد:-اقسم بالله يا عامر الكلب لو غاده حصله حاجه هخليك تندام ويلااا باااره
ليان نزالت علي الصوت
ليان:-في ايه ياا رعد
عامر بخبث:-الله الله دي مراتك مكنتش اعارف ان بنات الصعيد حلوه كده
رعد قرب منه ومسكه من رقبته وزنقه في الحيطه:-احترام نفسك ويلاا اطلع بااااااره
عامر:-بس انا اللي هخليك تندام انك بتبعد عني مراتي
رعد بصوت عالي:-باااااره يا حيوان
خراج عامر
ليان:-هو مين داااه ياا رعد ومالها مراته
رعد بعصبيه:-مش عايزك تنزالي يا ليان ولما اكون مع حد انتي فاهمه
ليان بخوف:-حاضر بس انا قلقت عليك لما صوتك عالي
رعد بعصبيه:-ولما انتي هتنزالي هتعاملي ايه يعني
ليان:-انا اسفه مش هتتقرار تاني……بس ممكن اعارف مين داااه
رعد:-لا واتفضلي علي اوضتك
ليان:-طيب قولي انت رايح فين
رعد بصوت عالي:-قولتلك اطلعي علي اوضتك
ليان:-ماشي يا رعد براحتك
رعد بغضب:-ليان روحي من وشي
••••••••••
غاده:-والله احلي اكلاها اكلاتها في حياتي
فرح:-اكيد طبعاا يا بنتي ما انتي قاعده مع الدكتوراه
فرح وانا مش اي حد هههههه بهنا وشفاء ياروحي
غاد:-الله يهنيك ياارب……بقلم هاجر حسين
فرح:-الله انتي بتعارفي تردي انا لما حد بيقولي كده بقوله شكرا
غاده:-ههههه ……تلفوني فصل شحن واكيد عامر راح لرعد ورعد قلقان عليا
فرح:-طيب هحطلك تلفونك علي الشحن وخدي تلفوني كلاميها بيها وانا هروح عند حازم مش هطول عليكي
غاد:-ماشي
''''
فرح راحت في الشقه اللي قبالهم اللي هي شقة حازم
فرح:-سرحان في ايه بقا
حازم:-ولا حاجه اكالتو
فرح:-اااه وانت
حازم:- ااااه .........شوفتي الدنيا فيها ايه وحده استحمالت قد ايه وعاملت ايه علشان جوازها …مش زاي مراتي اللي سابتني علشان مهتام بشغالي
فرح:-وانت كانت حابب مراتك اوووي
حازم:-لا
فرح:-ياريت تجاوز زي ما هي اتجوازات ولا انت مش قادر تنسها
حازم:-هههه لا والله انا نسيتها اصلا وهجاوز بس لما القي وحده كويسه
فرح:-ياريت وقرايب بقاا
حازم:-ان شاءالله
••••••••
رانت غاده علي رعد
غاده:-الووو يا رعد انا غاده
رعد:-انتي فين يا غاده
غاده:-انا ذهقت يارعد من عامر وسابت البيت ومشيت وشوفة واحد وطالع ظابط وحاكتله كل حاجه……………وانا قاعده عندها دلوقت
رعد:-انتي اتجاننتي يا غاده بتسمعي كلامه وتروحي عندها البيت
غاده:-انا قاعده مع اختها وهو ساب البيت
رعد:-طيب اعارفي اسمو ايه والبيت فين علشان اجيلك دلوقت
غاده:-ماشي ثواني
نداهت غاده علي فرح
غاده:-رعد هيجيلي عايزه اعارف البيت فين
فرح:-(………)
غاده:(……)يارعد
رعد:-ماشي انا جيليك سلام
غاده:-سلام……بقلم هاجر حسين
فرح:-علي فكره انا حبيتك اوووي خاليني اشوفك بقا ولا انتي هتمشي ومش هتسالي فياا
غاده:-لا والله انا عمري ما هنسها كفايه الوقفه اللي واقفتها معايا وانا وربنا حبيتك اووي
فرح:-اما نشوف بقا
وبعد شويه وصل رعد وطالع ومع خبطت الباب طلع حازم من الشقه التانيه
حازم:-ازيك يا استاذ رعد
رعد:-الحمدلله فين غاده
حازم:- في الشقه دي
فاتحت فرح
رعد:-كده يا غاده مش المفروض تيجي عندي
غاده:-معلش يا رعد ما كل مره بروح عندك بيجيلي
رعد:-ماشي يا غاده يلا بقا تعالي معايا
غاده:-انا مش عايزه ارجع يا رعد انا عايزه اطلق
رعد:-وانا مش هسيبك معاها تاني يلا……مش عارف
اشكرك ازاي يا حازم انك خالية غاده عندك
حازم:-لا ابدا داااه واجبي
غاده:-شكرا ليكم بجد سلام
فرح:-سلام يا حبيبتي
نزاله وركبه العربيه
غاده:-رعد انا لوجيت عندك الڤيلا هيراجع ويخدني تاني
رعد:-لا مستحيل طبعا انا سبتلو كذه فرصه لكن مفيش فراص تاني وانا مش هسيبك ليه تاني بس انا هوديك الشقه عقبال ما اظبط الدنيا
غاده:-ربنا ميحرمنيش منك يارعد يارب
رعد:-دااه واجبي وبعدين انتي اختي……انزالي هنا الشقه
ونزاله و طلعه الشقه
رعد:-كل حاجه عندك لو احتاجتي حاجه كلميني وكمان شويا البادي جارد هيجي هيقاف علي الشقه علشان اطمان عليكي
غاده:-انا مش عارفه اشكرك ازاي انت لو اخويا بجد مش هتعامل كده
•••••••
عند ليان
ليان:-هو مين يا دادا اللي كان هنا
صفيه:-دااه عامر جوز غاده هانم
ليان:-غاده مين
صفيه:-تبقا ا………قطعه صوت تلفون شمس
ليان:-قلبي اللي وحشاني
شمس:-اااه واضح انتي نسيتيني اصلا
ليان:-قلبي وانا اقدار اصلا داااه انتي روحي اقسم بالله
شمس:-ما انا بقولك واضح اوووي انتي ولا بتبعتيلي
رساله ولا بتراني ولا في بالك اصلا
ليان:-بس في قلبي والله عامله ايه
شمس:-الحمدلله ورعد اخباره ايه
ليان:-كلاميها وساليها…المهم سيبك منها حاولي انك تيجي هنا انا زهقت من القعده لوحدي
شمس:-اااه ما انا هاجي بس لما دادا كريمه تخاف علشان مسبش تيته لوحدها
ليان:-ماشي ياروحي مستنياكي
شمس:-سلام هشوف جدو
ليان;-ماشي ياروحي سلام……بقلم هاجر حسين
قافلة ليان ولسه هتسيب الفون شافت رساله
(جوزك بيخونك لو عايزه تتاكدي روحي العنوان داااه (………))
ليان بصدمه:-معقوله رعد يعمل كده لا لا مستحيل مستحيل……انا هران عليها
رانت ليان ومش بيفتح
ليان:-انا هروح اتاكد بس انا خايفه يطالع الكلام غلط ……لا انا هروح واللي يحصل يحصل بقااا واخد تاكسي علشان ميعارفش
غيرات هدومه ونزالت وركبت التاكس و وصلت وشافة رعد بيركاب عربيته وطالعت ولقيت البادي جارد واقف علي الباب
ليان:-ممكن اداخل للهانم اللي جواا
البادي جارد:-ممنوع اي حد يقابله
ليان:-طيب هي مين اللي ساكنه هنا
البادي جارد:-مينفعش اقول لحضرتك
ليان خبطت علي الباب
البادي جارد:-مينفعش اللي بتعامليه داااه انت مكنتش بنت كانت مدية ايدي عليكي
غاده طالعة علي الصوت
غاده:-ايه في ايه انتي مين
ليان بصدمه:-معلش الشقه طلعت غلط
نزالت ليان مصدومه خدات تاكسي وروحت وداخالت من الباب الخلفي وطالعت الاوضه
••••••
رعد:-صفيه
صفيه:-نعم يا باشا
رعد:-ليان فين
صفيه:-اخر مره شوفتها في الاوضه
رعد:-بس هي مش فوق
صفيه;-هروح الشوفه في الجنينه
رعد:-خلاص هروح اشوفها انا
خراج رعد وملقهاش
وداخل ولقي صوت كسير فوق
طالع رعد وخبط: -في ايه يا ليان ……افتحي
ليان افتحي الباب علشان خاطري…رعد بيشوف المفتاح مش بيلقيهابحاول يكسر الباب وبعد شويا ليان فتاحت الباب …ورعد شاف الاوضه كل اللي فيها مكاسر
رعد:-في ايه
ليان بعيط وصوت عالي:-طالقني
رعد:-طيب ممكن تهادي وتقولي في ايه
ليان بدموع وصريخ:-بقولك طلقني طلقني
رعد قراب منها وخدها في حضنها:-طيب عايز اعارف ايه اللي مغيرك في اي ايه اللي حصل
ليان بزعيق:-ابعد عني ابعد
رعد بصوت عالي:-في ايه يا ليان فاهميني ولا انتي مش بتجي غير بضرب ولاهانه
ليان:-بقولك طلقني
رعد:-مش هينفع نطلق غير بعد سنه
ليان:-اااه دااه الاتفاق اللي بينك وبين جدو بس طالقني و ابقا ارجع الصعيد بعد سنه
رعد:-مينفعش تقعدي معايا بعد الطلاق يا ليان
ليان:-اقعد في اي شقه بس طلقني ونبي
رعد:-انتي ……ران تلفون رعد وخارج
رعد:-في ايه
المتصل:-يا باشا كان فيها وحده من ساعه وكانت عايزه تداخل للهانم غاده
رعد:-مش ساعه ولسه فاكر تكلامني كانت لبسه ايه
المتصل:-حجاب اسود وفستان ابيض
رعد:-تمام اقفل واي حاجه زاي كده تكلامني
قفل و رعد ران علي غاده
رعد:-الوو ياغاده
غاده:-ايوا يارعد
رعد:-هو في حد جالك من شويه
غاده:-واحده
رعد:-دي ليان مراتي
غاده:-بجد يارعد انت اجوازت امتي طب هو في حاجه حصلت يعني
رعد:-لا مافيش اسمعي بكره هبعتلك السواق تعالي معه وانتي قدامها حبيبتي وهتجوزك بعد ماطلقها ماشي
غاده:-لا يارعد مش هقدر اعمل كده انت عايزني اخرب عليكم لا يارعد اسفه
رعد:-ياغاده افهمي انا وليان مش بنحب بعد وهنطلق بعد سنه وهي مفاكره اني بحبها
غاده:-طيب اللي تشوفه بقااا
(غاده من 6سنين كانت بتشغال عند رعد في الشركه هي ملهاش حد خالص ورعد بيثق فيها جدااا وبعتبرها اخته ودايما بيقف معاها )
رعد:-تمام انشاءالله يلاا سلام
غاده:-سلام
رعد قفل مع غاده وراح نام
عند ليان كانت قاعده بتعيط
ليان لنفسه:-ماشي يارعد يعني انا بحبك من عشر سنين وانت بتحب واحده تانيه ماشي وعد مني يارعد اني هنساه الحب اللي كنت بحبهولك
ونمت من كتر العيط
••••••••••••••••
ليان صحيت من النوم كانت مصدعه من كتر العيط
قامت اخدت دوش وصلت ونزلت رعد كان بيفطر ليان قاعدة من غير ماتصبح علي رعد وهو اضايق جداا
وقاعدة تاكل عادي خالص
رعد خلص اكل
رعد:-يلاا علشان تروحي الجامعه
ليان ببرود:-لامش هروح
رعد:- يعني ايه مش هتروحي
ليان بنفس البرود:-يعني مش هروح ولو هروح مش هروح معاك
وقامت وسبتو
رعد بعصبيه:-استني هنا انا مش بكلامك
ليان:-عايزه اي
رعد:-في ايه مالك علي الصبح
ليان:-ليه عايزني اخدك بالحضن ولا اي
رعد:-عادي مانا جوزك برضو مش ده كان كلامك يالي لي
واااه صح خرجتي روحتي فين ومن غير ماتقوليلي اوعي تفتكري انك لما تخرجي من وراياا مش هعرف انك بتروحي فين
ليان:-اولاً انت جوزي بس قدام الناس بس في الحقيقه انت عدوي…ثانياً مش محتاجه اخد رائك اخرج ولا لا…وثالثاً بقي لما انت عارف انا روحت فين بتسال ليه
رعد:-هههه عايزه تعارفيني انك مش بتحبيني
ليان:-ااااه مش بحبك هحبك ليه هااا قولي ليه انا اللي شوفتها امبارح يخاليني اكرهك اوووي
رعد:-الحب باين في عيونك يا ليان
ليان:-اكيد هيجي اليوم اللي هشيلك من قلبي
رعد:-عادي ………عموما اللي روحتي عندها امبارح هتجلك النهارده
ليان:-اه طب كويس
وسابتو وطلعت الاوضه بتعتها
رعد:-ماشي ياليان انا هعارفك تسبيني وتمشي ازاي ماشي
وخارج علي الشركه
في اوضة ليان
ليان:-يعني هيجيبها هنا وانا هستنها كمان لا انا لازم الروح الجامعه……لبست والسواق هيوصالها
وبعد شويا وصالت وقاعدت في الكافتريا
فرح:-الجميل سرحان في ايه
ليان ببتسامه:-اقعدي
فرح;-عامله ايه
ليان:-الحمد لله وانتي اخبارك
فرح:-اهو تعبانه
ليان:-ليه
فرح:-مش لقيه جثه
ليان:-ههههههه انا كانت بهزار معاكي
فرح:-اااه عارفه …رعد كان عندنا امبارح
ليان بستغراب:-رعد جوزي ليه
فرح:-اااه كانت في وحده ساعدها اخويا وقالت انها اختو بس هي مش اختها اكيد انتي عارفه
ليان بدموع:-اااه اااه
فرح:-مالك
ليان;-مفيش عادي
فرح:-ليان انا حبيتك والله من اول ما شوفتك وحسيتك انك كويسه وطيبه فلو حابه نكون اصحاب مفيش مشاكل انتي تحكيلي اللي مضايقك وانا احكيلك ونبقا قرايبين من بعض ايه رائك
ليان:-اكيد موافقه
فرح:-رقمي اهو خديها
ليان:-ماشي
فرح:-انتي مجوازه رعد عن حب ولا اي
ليان:-مش عارفه ممكن
فرح:-ازاي
ليان حكتلها كل حاجه كانت مستنيها حد يسالها عن حياتها اتكلامت من غير ماتحس
ليان:- اهي كله دي حياتي
فرح:-زاي الروايات بظبط
ليان:-اااه والله اصلا انا كانت بقراء روايات كتير وكانت بستمتع و اهو لقيته في نفسي
فرح:-طيب محوالتيش تقرابي منه
ليان:-لا ومش هحاول
فرح:-ليه……طيب اخته مش بتقعدي معاها دي حتي طيبه
ليان:-شمس انتي تعارفي شمس
فرح;-لا اعارف غاده
ليان:-نعاااام هو معندوش غير اخت وحده بس …
فرح:-طيب هحكيلك يا ستي امبارح ……………وحكتلها كل حاجه
ليان:-طيب انتي معاكي صوره ليها
فرح:-اااه
ليان بصدمه:-دي اللي كان بيخوني معاها امبارح
فرح:-لا لا هي حكتلي عنها انها اخوها ولو كان اي حاجه من اللي انتي بتقوليه كان هيبان عليها
ليان:-ماشي انا هتاكد وهكلامك
فرح:-بس انتي لازم تقولي لرعد علي الرساله علشان يبقا عاارف
ليان:-ابقا اقوله
فرح بتبص في الساعه;-يالههههههوي وقت المحضره عدي
ليان:-ههههههه وانا كمان
فرح:-الحق اروح المستشفى يلا سلام
ليان:-سلام
تلفون ليان ران
ليان:-نعم عايز ايه
رعد:-اتكلامي كويس يا ليان
ليان:-اكلامك كويس بتاع ايه
رعد:-ليان احترامي نفسك و روحتي ليه الجامعه ما انتي قولتي انك مش هتروحي
ليان:-اااه ما انا لازم اقولك كده علشان مش حابه انك انت اللي تجيبني المهم ابعتلي السواق
رعد:-ماشي حسابنها في البيت من غير سلام
ليان:-يعني انا هموت علي سلامك اوووي
••••••••••••••
وبعد شوياا وصلت فرح المستشفى
اسر كان بيمر وشاف فرح
فرح:-المحضره فاتتني فيجيت
اسر:-اااه تمام اتفضلي شوفي شغلك
فرح:-ماشي ……فرح هي وماشيه اتخبطت في شاب
فرح:-اسفه يا دكتور احمد مكنتش مركزه
احمد:-اااه ما انتي هتركزي ازاي وانتي مركزه علي الدكاتره
فرح:-نعااام انت تقصد ايه متحترام نفسك
احمد:-هو انا غلط في ايه هااا قولي
فرح:-بقولك احترام نفسك انا مش مركزه كانت انت ركزت ولا انت متعمد انك تخبط فياااا
احمد قربله وقاله:-اااه متعمد
فرح:-انت انسان سافل ومش محترام
احمد:-احترامي نفسك يابت انتي
اسر;-ايه في ايه يا دكاتره يا محترامه
فرح شايفه كله اللي في المستشفى مركزا عليها
فرح بدموع:-معلش يا دكتور اسر ممكن نروح مكتب حضرتك
اسر:-تماام اتفضلو
وداخلو المكتب
اسر:-عايز اعارف في ايه علشان صوتكم دااه
احمد:-انا هقول لحضرتك انا كانت ماشي عادي وهي كانت ماشيه تبص يمين وشمال وتخبطت فيا وياريت سكاتك يا دكتور فضلت تقولي انت سافل ومش محترام
اسر بغضب'-صح الكلام دااه يا دكتوره فرح
فرح بدموع:-لا يا دكتور هو كداب هو قالي اني ماشيه ابص علي الدكاتره ولما قولتله كانت ركزت انت قالي انه اتعمد انه يخبطني
احمد:-انتي كدابه
اسر بعصبيه:-احترم نفسك
احمد:-اااه المفروض اسكات علشان حبيبت القلب
اسر قام: -

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات