Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق في حي شعبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ايات وقلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ايات وقلب نورك 

رواية عشق في حي شعبي الفصل الاول 1 بقلم ايات وقلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل الثالث عشر

ابتسمت هايدي بخبث وتحدثت بمكر....... انهارده بليل بداية أول حاجه هتحصل ليكوا
شروق بتوتر.. طب وجيجي هتعملي معها اي
هايدي... لا جيجي ملكيش دعوه بيها سبيها عليه انا
.......
رجع عيسى الى القصر
و دلف لغرفته
جيجي وهيا تحتضنه بفرحه.. باااابي وحشتني اووي لي سيبتني كل ده
عيسى وهو يرفعها لتكون نفس مستواه.. وانتي كمان ياقلب بابي وحشتيني اوي اخدتي العلاج
جيجي.. بابي نزلني هقع
ضحك عيسى بشدة.. تقعي تقعي ازاي يعني وإنتي معايا ها ازاي
جيجي بحب ...... بابي انت ضحكتك حلوه اوي
عيسى وهو يغمز لها بوقا*حه...... هروح اخد شور وجيلك ياقمري
جيجي ببراءة...... بابي مش تتاخر عليه
عيسى بحزن مصطنع... تؤتؤ تعلي معيا
دلف بها عيسى إلى الحمام وبقوا سويا يقفوا تحت مرش المياه
عيسى و قد بدأ في تقب*يل شفت*يها بحنان
جيجي بطفوله........ بابي بو*قي وجع*ني
قام عيسى بعض*ها في الجزء السفلى من شفت*يها حتى يتمكن منها أكتر
جيجي بب ال*م...... ااه يا بابي
لم تكمل كلامها لان عيسى قد تعمق اكتر وبدأ في التهام شفت*يها
بع*نف
.......
حان موعد العشاء وجلس شادي وهايدي
هايدي.. اومال فين عيسى وجيجي
شادي وهو يمسك يدها... سيبك منهم المهم اجهز انت ياوحش عشان عندنا معركه انهارده
هايدي وهيا تلوح بيدها.. يخربيتك اتهد يهدك ربنا يا بعيد ولا انت بتتعاطى حاجه يلا.
شادي وهو يغمز لها بوقا*حه.. ابدا ياقلبي كله طبيعي مانتي عارفه
هايدي.. لا لا مش عارفه مهو ده مش تعامل انسان طبيعي ابدا
شادي وهو ينظر لها بغموض.. وانتي شوفتي فين ياختي الانسان الطبيعي
هايدي.. ياعم اتلهي دى انا اللي بدرس في آثار الفراعنه اللي طول بعرض يهز الارض مفيهومش نص صحتك
شادي وهو ياكل....... لا عندهم ياختي بس كانوا بيخفوا من الحسد عشان عنين واحده زيك
هايدي وهيا تمصمص شفتيها.. زيي اسم الله انت اللي عيارك فالت
شادي وهو يبتلع الطعام ... الله يرحمك يا غاليه
هايدي.. ودي مين بقى ان شاءالله
شادي...... دي واحده معرفه يعني بعون الله راحت العتبه والحسين وشارع المعز ووسط البلد ولفت مصر كلها علي رجلها البت بطل ولا نطقت كلمه كانت مشيه زي الاسد شايفاا الصحه
هايدي... وحيات امك وانت تعرفها منين دي كمان دا انت اسمك شادي
شادي باعتراض... بقولك ايه انا اسمي شادي اه بس دا اسم مش لقب وعرفت بنات اشكال والوان و إنتي زات نفسك عارفة اني راجل اوي كمان
هاايدي وهيا تمسك السكينه...... شكلها معرفه فعلا يا روح امك
شادي وهو يرجع إلى الخلف........ هدي نفسك ياوحش هو في غيرك ف القلب
...................
عيسى وهو يقف وبجانبه جيجي.. اوباا انت إتثبت ولا اي
شادي....... تعالى يعم الحق صاحبك بنت الغداره عايزه تموتني
عيسى.. وانا مالي انت ناسي كلامك لياا
شادي. وهو يضيق عيونه بنظرة غموض....... صح انت صح
اقترب شادي في لحظه من هايدي واخد من يدها السكينه وقام بمسك زراعها و لواها الى الخلف
هاايدي وهيا تحاول الفرار........ ااه يابن الجزمه سيبني يلا
شادي وهو يهمس في اذنها.. اقسم بالله العظيم لو عملتي اي لحظة غدر لهندمك وهتطلعي على اوضتك دلوقتي حالا
هايدي بتعجب....... بس سيب دراعي طب ونكمل اكل
شادي بصوت عالي........ لا مفيش طفح يلا على فوق
هايدي...... حاضر حاضر بس سيب ايدي
ترك شادي زراعها بينما هيا فرت هاربة إلى غرفتها
عيسى وهو يكتم ضحكته..... اي ده هياا بتجري ليه م براحه يعم الوحش
شادي بحدة....... ملكش دعوه خليك ف حالك
صعد شادي إلى الغرفه بغضب
بينماا جلس عيسى و جيجي يتناولان الطعام
جيجي ببراءة... بابي انت هتخرجني انهارده صح
عيسى....حاضر ياعيون بابي
جيجي... انا بحبك اوي يابابي
عيسى وهو يشعر بقلبه ينبض بشدة حيث قام و اجلسها علي قدميه و وضع يدة علي شعرها........ انتي اغلى حاجه عندي يا جيجي بقيتي الهواء اللي بتنفسه ثم دفن راسه داخل عنقها.
.......................
عند شادي في الغرفة
هايدي بقوة...... في اي
انت اي اللي خلاك تعلى صوتك عليا تحت لا و اي طلعتني ب أسلوب وحش قدامهم
شادي وهو يقف امامها و النيران تخرج من عينه تحدث بصوت جهوري...... عارفه يا هايدي لو شفتك لو بس واقفه قصاد اي راجل و بتضحكي او تهزري او حتى بتتحركي هدفنك انتي فاهمة
هايدي........ لا مش فاهمة إنت أكيد انسان مريض
شادي و هو يمسك يدها بغضب....... ايوة فعلاً مريض عارفة أنا مريض بيكي يا هايدي
هايدي بغضب....... شيل ايدك انت اتجننت
شادي و هو لايشعر بنفسه دفعها على الأرض بقوة
سقطت هايدي على الارض وبدأت الدم*اء أن تخرج من تحتها
افاق شادي من غضبة الجحيمي بسبب رؤيته للدم*اء و اتسعت عيونة بصدمه وهو يقترب اليها... هاايدي هااايدي ردي عليه في اي انا انا مش قصدي
حملها شادي بين يديه وبدا في الركض مثل المجنون حتى رآه عيسى وهو يحملها
عيسى.......... في اي يا شادي اي اللي حصل
صعد شادي الى السياره وهو يحملها بين يديه ولم يرد علي احد
بعد فتره وصل إلى المستشفي شاادي بصوت قوي.... دكتووووووور بسرعه يا بهاااااايم
الممرضه... دخلها الاوضة دي بسرعه
الدكتور......... لو سمحت اخرج برا عشان أعرف اشوف شغلي
شادي وهو يخرج سلاحه بغضب.... اطلع برا
هاتولي دكتوره ست مش رااجل
الدكتور بتوتر ......... يافندم ا...ان... انا الدكتور اللي موجود دلوقتي
شادي و هو يوجه السلاح عليه بغضب.......... قلت شفولي دكتوره بسرعه
خرجت الممرضه بسرعه لتحضر دكتوره لهذا المجنون كما أسمته
بعد مرور دقيقتين
دلفت الدكتوره الى الغرفه
........ اي في اي لكل ده
شادي بصوت عالي........ مراتي وقعت شوفي مالها بسرعه
ارتعبت الدكتوره من نظره شادي التي تدل على أن الجحيم قادم لا محالة وبدأت في الكشف علي هايدي
.................
بعد مرور بعض الوقت
هايدي بصوت ضعيف.. انا فين
اقترب منها شادي وهو يخبئ دموعه......... انا اسف مكنش قصدي والله
الدكتوره... حمدالله على سلامتك الحمدلله لحقنا البيبي ف اخر لحظه
هايدي بصدمه.. بيبي بيبي اي
قاطعهم دخول عيسى وجيجي إلى الغرفه
عيسي......... في اي ياشادي هي هايدي مالها
شادي وهو لم يستوعب كلمه بيبي ........ بيبي بيبي يا عيسى
عيسى بعدم فهم.. اي بيبي دي
شادي بضحك.. انا هبقاا اب يا عيسى هايدي حامل
ابتسم عيسي بشدة.. مبروك ياصحبي يتربى ف عزك
جيجي ببراءة.. بابي يعني اي بيبي
عيسى...... يعني هايدي في جوا بطنها طفل صغير وبعد كام شهر هيخرج ويبقا بيبي صغير
جيجي بطفوله.. وانا وانا يابابي كمان عايزه بيبي عشان خاطري
عيسى وهو يضحك....... بس كدة من عيني ياقلبي اجمدي إنتي بس كده وهخليكي تجيبي أحلى بيبي
جيجي ببراءة....... مناا تمام اهو عايزه بيبي بقاا
عيسي...... تمام اي انتي يادوبك بتستحملي البو*س*ه ب العفايه اوعدك لما تخفي انا اللي عايز اجيب منك أحلى بيبي
هايدي وهيا تخبئ دموعها......... شروق عايزه شروق
شادي بتعجب........ حبيبتي سامحيني مكنش قصدي بعدين شروق مش وقتها خالص
دلفت شروق وهيا تمسك كيس شيبسي........ هيا مين اللي مش وقتها يا باشا كدة ازعل منك و أنا زعلى وحش سلامو عليكو
هايدي بحدة....... لو سمحت ياشادي اطلعوا برا كلكم وسبوني انا وشروق
شادي..... لا انا مش هسيبك
هايدي...... لو سمحت اخرجوا كلكم برا
خرج عيسى وجيجي بينما خرج شادي وهو حزين
شروق وهيا تجلس امامها....... ها في اي
هايدي...... مصيبه يا شروق
شروق....... لي حصل اي
هايدي...... أنا حامل من شادي
شروق..... طب و هتعملي اي هتستني لحد ماتولدي
هايدي بسرعة........ لالا بكره بكره كل حاجه تخلص كلمي سيد وقوليلوا ينفذ بكره مستحيل مستحيل استنا
شروق.. انتي متاكده طب وجيجي
هايدي بصوت عالي..... ملكيش دعوه روحي كلمي سيد خلية ينفذ وانا خلاص بكره هنهي كل حاجه و......
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشق في حي شعبي''  اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات