القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير بدر

 رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير بدر 

رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير بدر 

ايسل حطت ايدها علي بؤه : إياك تقولها انت ناسي حبنا ليه بتاخدني بزنب امي ليه وبعدين قعدت علي الارض بتعيط بخبث ومسكت رجله ابوس رجلك ما تظلمنيش انا بحبك 

ياسين افتكر كلام خديجه: تمام بس خديجه زيها زيك مراتي زي مانتي مراتي 

ايسل : مايهمش المهم اني افضل مراتك انت عارف بحبك اد.ايه 

ياسين سابها وخرج 

راح لخديجة  

 حمزه ومراد قابلوه

مراد : مالك ياصاحبي ليه شايل الهم دا كله  

ياسين : مش عارف اعمل اي حياتي ملغبطه اوي مش عارف انا عايز اي 

حمزه : صلي وادعي ربنا وصدقني هايدلك علي الصح وفك كدا شويه خلينا نضحك يخربيت النكد 

وبعدين مراد وحمزه بداو يضحكوه علشان هما حاسين بيه

ياسين : اقوم اشوف خديجه بقا 

ياسين خبط وأمه فتحتله 

ياسين : عايز اطمن علي خديجه 

فيروز : لاحظه

فيروز بصيت لريم : البسي النقاب ياحبيبتي علشان ياسين جيه 

ريم : حاضر 

ريم جهزت وياسين دخل 

ياسين : سلام عليكم 

كلهم : وعليكم السلام 

فيروز : نسيبكم احنا بقا 

ياسين : تمام ياماما 

وقعد جنب خديجه 

ياسين : بقيتي احسن 

خديجه بتوتر وبتبعد عن عينه: اه الحمدلله انا عايزه اخرج 

ياسين: حاضر هاسالك ينفع والا لا 

خديجه هزيت رأسها 

ياسين خرج يجيب دكتوره 

عند فيروز 

فيروز وريم خرجوا مراد شافهم قاملهم 

مراد بص لريم وبعدين بص لفيروز : كله تمام عايزين حاجه 

فيروز : لا ياحبيبي 

انتو لسه قاعدين ليه زمانكم تعبتوا 

مراد بابتسامه : ولا تعبنا ولا حاجه 

فيروز : ربنا يخليكم ليا ياحبيبي 

فيروز : ريم حبيت اعرفك دا مراد صاحب ياسين .

ريم بحرج : اتشرفت عن اذنكم

فيروز: رايحه فين 

ريم : اتاخرت اوي لازم امشي 

مراد : بس الوقت اتأخر ينفع اوصلك

ريم بتوتر : لا ماينفعشي 

مراد: ليه 

ريم : علشان مافيش محرم وغلط اركب معاك 

مراد: بس سواق التاكسي بتعرفي اعتبريني سواق تاكسي بس علشان الدنيا ضلمة اوي 

ريم : لا معلشي 

فيروز : استنوا اشوف ياسين ولو كدا اجي معاكم وياسين ياخد خديجه ويروح 

مراد : تمام

ريم راحت قعدت في جنب وهي مكسوفه 

فيروز دخلت لخديجة في الوقت اللي ياسين دخل فيه 

ياسين : خدتلك اذن خروج 

خديجه : تمام شكرا ولسه هاتقوم حسيت بدوخه 

ياسين جري عليها 

خديجه اتحرجت : احم انا اسفه

ياسين : ارتاحي قوليلي محتاجه ايه وانا اجبهولك

فيروز : طب انت ساعدها وانا رايحه مع مراد علشان يوصل ريم 

ياسين : ماشي يا أمي وخلى حمزه يمشي علشان هنا من بدري

فيروز : حاضر ياحبيبي خد بالك منها

ياسين: عنيا 

فيروز سابتهم وخرجت

ياسين ساعد خديجه ولبسها النقاب وخدها وخرج 

خديجه طول الطريق مش بتتكلم 

وبعدين وصلوا 

خديجه : شكرا 

ياسين ماردايش ومشي معاها 

خديجه طلعت فوق ومارضيتشي تتكلم معاه 

وياسين قعد مخنوق 

خديجه افتكرت حاجه ونزلتله وهي متوتره 

خديجه وهي بتفرك في ايدها: احم ممكن طلب 

ياسين بصلها وهو فرحان : اتفضلي 

خديجه بصيت في الارض : انا انا عايزه منك مساعده 

ياسين : قولى ماتخافيش 

خديجه : عايزه منك فلوس لعمليه واحد اخو صاحبتي صغير وهي مش معاها فلوس وأهلها متوفيين 

ياسين : بس كدا بكرا نروح المستشفي ونشوف الإجراءات 

خديجه بفرحه : بجد 

ياسين : ايوا بجد 

خديجه : شكرا جدا عن اذنك وسابته وطلعت وهي فرحانه

عند فيروز 

ريم ركبت جنب فيروز ورا

كلهم كانوا قاعدين في صمت 

ومراد كان فرحان جدا 

حتي لو مش بيكلمها 

وصلوا 

ريم : ايوا هنا شكرا جدا لحضرتك عايزه حاجه يا طنط فيروز 

فيروز : لا ياحبيبتي خدي بالك من نفسك وسلميلي علي ماما 

ونزلت ركبت جنب مراد 

مراد فضل باصص لاثرها

فيروز : عجباك 

مراد اتحرج: هي مين دي 

فيروز : مش عليا يا واد انا اللي مربياك 

مراد : انا حبيتها حتي لو ماشوفتهاش بس حسيت براحه تجاها كفايه انها صاينه اللى هايجي يتقدملها ومش مبينه حاجه من جسمها انا ماستهلهاش 

فيروز : ليه بقا دا انت حليوه 

مراد ضحك : اعتبر دا غزل صريح 

فيروز ضحكت : شوف قرارك بس تعجل علشان ماتروحشي من ايدك 

مراد فكر في كلامها : ادعيلي بس يا أمي 

فيروز: حاضر ياحبيبي 

(ملحوظه فيروز تبقا ام مراد من الرضاعه علشان ماحدش يقول ازاى بتكلمه كدا وفين الاحترازات وهكذا ) 

نرجع لقصتنا 

تاني يوم 

خديجه رنيت علي ريم علشان تديها رقم فاطمه 

ريم : حبيبي حبيبي وحشتيني 

خديجه : حبيبتي وانتي اكتر بقولك هاتيلي رقم فاطمه 

ريم : حاضر ومليتها 

خديجه : اكلمك بعدين ياروحي استودعك الله وقفلوا 

خديجه نزلت لاقيت ياسين وفيروز مستنينها علي الفطار 

خديجه : سلام عليكم 

ياسين وفيروز : وعليكم السلام 

فيروز : عامله اي دلوقتي ياحبيبتي 

خديجه : الحمدلله ياماما احم دا رقم صاحبتي هاتفق معاها تقابلنا 

ياسين : خليها تروح مستشفي ****** وهما هايقوموا بكل حاجه. 

خديجه : شكرا بس لازم اروح معاها 

ياسين : مافيش مشكله انا معاكي يالا 

فيروز : كلوا الاول وبعدين قوموا 

خديجه : حاضر وخلصوا 

خديجه : هارن على فاطمه 

ياسين : تمام 

خديجه رنيت علي فاطمه وسلمت عليها 

خديجه: ممكن تنزلى انتي واخوكي مستشفي **** 

فاطمه بقلق : ليه 

خديجه بابتسامه : انزلى بس 

فاطمه : حاضر 

وجهزت اخوها ونزلوا 

خديجه خلصت و مشيت مع ياسين

طول الطريق ساكتين بس القلوب هي اللي متلاقيه في الوقت دا 

( اوقات كتير بيكون جوانا حاجات بس مش عارفين نفصح عنها ولا عارفين نخرجها ازاى القلوب في الوقت دا هي اللي بتنطق ) 

وصلوا المستشفي 

ودخلوا لاقوا اتنين واقفين 

خديجه : فاطمه 

فاطمه بصتلها 

وفاجاه 

ياسين: انتي 

فاطمه بصدمه


يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية منتقبة اوقعتني في حبها" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات

11 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق