القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الثاني عشر 12 بقلم موني وسكر

   رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الثاني عشر 12  بقلم موني وسكر

رواية وقعت في المنتقم الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الثاني عشر

مسك فهد التليفون وكلم ادم
فهد : ادم
ادم: ايه يا فهد حصل حاجه ولا ايه
تكام حسن وتقابله بكره
ادم:ليه
فهد : البضاعه هتدخل الاسبوع ده
ادم: ازاي
فهد : ازاي ديه سبها عليا
تكلمه وتقابله
ادم: حاضر
فهد : وبعد ما تخلص
تروخ تقعد مع ست سعاد في الفيلا عشان انا في اسكندريه
ادم: هقعد ازاي واسيل موجوده مش هياخدو راحتهم يا ابني
فهد : اسيل معايا
ادم: طيب ماشي
فهد : الو
واليد : الو فهد باشا
فهد : انت فين ياض
واليد : في اسكندريه بشوف الوالده عمتك يعني
فهد : عمتي بردوا ولا عرفت بتعب خالك ومقولتليش يا واطي
وليد: هو انت عرفت
فهد : تعلالي علي المستشفي
وليد: حاضر مسافه السكه
وقفل فهد مع وليد وبعد شويه وصل وليد
وليد: خير فيه ايه
فهد : خير
ده انا هنفخك بس مش واقته
وليد : ليه بس
ده انا حبيبك
فهد : هنشوف الموضوع بعدين
في حاجه اهم دلوقتي
وليد : خير
فهد : الصفقه هتتسلم في مينا اسكندريه اخر الاسبوع ده
وليد: كش كانت اخر الشهر
فهد : كده كده الشحنه موجوده مافرقتش بقي اخر الاسبوع من اخر الشهر
وليد: ماشي انا هتصرف
ها هتعرف تظبط الدنيا مع اللواء محمد
فهد : هبلغك بالمعاد ليليتها قبل العمليه بنص ساعه
تمام
وليد: اة متقلقش قولي بس وانا هظبط الدنيا
هو انت سايب اسيل ومامتها لوحدهم ف القاهره
فهد : لا
اسيل هنا وست سعاد مع ادم في الفيلا
وليد: طيب قوم روح لمراتك وانا هقعد مع طنط يلا
فهد : لا
روح انت وظبط الدنيا وانا هبات هنا
وحسك عينك تقول مراتك ديه تاني ماما ماتعرفش
وليد: متعرفش! ؟ انت بتهرج والله مش قايل لامك
فهد : لا مفهمها انها السكرتيره بتاعتي
وليد: امك لازم تعرف انت هتخبي لحد امتي ما الصفقه اخر الاسبوع وكل حاجه هتنكشف
فهد : وهي تعرف ليه الصفقه هتخلص وانا واسيل نطلق وبس
وبعدين عيزيني اقولها اني اتجوزت من غير علمها ده يجرالها حاجه
وليد: اسيل علي كلامك اخر مره عنهل مش هترضي انكو تتطلقو
فهد : وهو مين الي بيطلق التاني
وليد: متظلمهاش يا فهد يمكن تكون بتحبك وانت تضيعها بغبائك
فهد : مش وقتها دلوقتي
خلينا في الخطه
وليد: يا سيدي الخطه هتمشي........
وموبايل فهد رن
فهد : استنا ده رقم غريب
فهد : الو
اسيل: ايوا يا فهد
انا اسيل
فهد : اه أسيل
عامله اي
اسيل: الحمد لله وصلت المستشفي؟
فهد : اه
اسيل: باباك عامل ايه؟
فهد : الحمد لله
حالته مستقره
اسيل: طيب الحمد لله.
فهد : كلمتي مامتك
اسيل: لسه مكلمتهاش
فهد : طيب روحي طمنيها وبلغيها انا ادم هيجي بكره عشان يبقي معاها وانك مش هتنزلي القاهره دلوقتي لحد ما حسن يترمي في السجن تمام
اسيل: هيترمي ف السجن ازاي
فهد : يلا يا أسيل سلام
اسيل: فهد
فهد : نعم
اسيل: هتوحشني
فهد : سلام يا أسيل
اسيل: سلام
وليد: ما تعدل طريقتك دي بقا
فهد : هو انا قولت حاجه
وليد: هي اكيد بتقولك حاجه رانت تقولها سلام يا ابنييي حرام عليك
فهد : امال اقولها ايه
وليد: تعاملها عدل وترد عليها زي ما بتكلمك
فهد بغضب : عشان تحبني وبعد كده اطلقها فقلبها ياعيني ينكسر وبقي انا ابن ستين في سبعين مش كدن
وليد: وانت اش دراك ان هي متكونش حبتك اصلااااا وبعدين ايه ال يمنع تحبك ايه
فهد : انت عارف لو امي عرفت بالجوازه ديه وحولت تخليني اكمل فيها قسما بالله مكانت زنت عليا كده زي ما انت والزفت التاني بتزنوا علي وداني
وليد: لاننا شايفين البنت كويسه وتساهلها بعد كل ال حصل
فهد : طيب يا مصلح اجتماعي انت واخوك روح شوف هتعمل ايه وبلغني اول بول
ويلا سلام هوينا عيزين ناخد نفس
وليد: سلام
عند اسيل
اتصلت اسيل بمامتها
اسيل: الو يا مامي
سعاد : الو يا حبيبتي
انت. فين لحد دلوقتي
اسيل: انا مع فهد ف اسكندريه يا مامي ومش هنرجع اليومين دول وادم صاحبه هيجيي يقعد معاكي بكره
سعاد : اهدي اهدي كده وفهميني براحه
اسيل: انا مع فهد ف اسكندريه
مش هنرجع خالص اليومين دول
سعاد : ليه
اسيل: فهد عند شغل
سعاد: هتسبوني لوحدي
وباباه تعبان
اسيل: لا ادم صاحبه هيجيي بكره يبات معاكي
سعاد : تمام يا بنتي
خلي بالك من نفسك
اسيل: حاضر يا مامي بقولك يا مامي عايده اتكلم معاكي
سعاد : خير يا حبيبتي
اسيل: حصل انهارده موقف ومش عارفه حاسه ان فهد بيستعر مني
الام : بيستعر منك ؟!
ليه
اسيل حكتلها ال حصل ف المستشفي
الام : بصي يا أسيل هو اكيد طبعا صعب علي اي ام في الظروف الي هما فيها ديه تعرف ان ابنها متجوز اكيد صعب
اسيل: مش عارفه بقا
الام : اصبري لحد ما فهد يهدي ويخلص شغله مه حسن وبعد كده خدي قرارك
الام : ما انا مش عارفه اقولك ايه يا أسيل
هو انتي بتحبيه
اسيل:مش عارفه.. بس انا مبسوطه وانا معاه بحس اني لاقيه نفسي حاسه ب امان غريب اوي
الام : استني الوقت المناسب واطلبيها وعفري لحد ما توصلي لل انتي عيزاه
اسيل: مش عارفه بقا يا مامي انا هنام بقا
الام: تصبحي علي خير يا حبيبتي
اسيل: وانتي من اهله يا مامي
وقفلت اسيل مع مامتها وخدت فتره لحد ما نامت
وعدي الاسبوع بدون احداث مهمه واغلبيه الوقت سايب اسيل ف الاوتيل ودايما بيطمن علي باباه ومامتخ
‘بيظبط الخطه مع وليد
ويوم تسليم الشحنه
فهد اتصل بوليد
فهد : وليد
التسليم بعد نص ساعه اجهز
يقفل فهد موبيله
أسيل : انت رايح فين
فهد : هروح ازور بابا وعندي مشوار هخلصه وارجع
اسيل: مشوار ايه
فهد : لما اجي هتبقي تعرفي
سلام
اسيل: سلام
نزل فهد من الاوتيل وركب عربيته وطلع علي المستشفي وراح لاوضة ابوه وخبط
الام : ادخل
ليدخل فهد
فهد : سلام عليكم
الام : وعليكم السلام يا حبيبي
فهد : بابا
الاب مابتردش
فهد بتنهيدة حزن : انا جي اسلم عليك واطلب منك تدعيلي
الام بخوف : ليه يا فهد ؟!
فهد : كده يا اعيش وبابا رافع راسه بيه يا يبقي انهارده اخر يوم في عمري
الام بدموع : بلاش يافهد
فهد باس راس امه : دعواتك
الام بدموع : ربنا معاك وينصرك علي الظالمين
فهد : يا رب
راح فهد لابوه وباس ايده
فهد : محتاج دعواتك اوي يا بابا ارجوك ما تحرمنيش منها
الاب : ربنا ينصر الحق
فهد : امين
سلام عليكم
الام : وعليكم السلام
ومشي فهد

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' رواية وقعت في عشق المنتقم '' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات