القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية القدر والسند الفصل الثاني عشر 12 بقلم رودي محمد

 رواية القدر والسند الفصل الثاني عشر 12 بقلم رودي محمد

رواية القدر والسند الفصل الثاني عشر 12 بقلم رودي محمد


انا المقدم خالد محمود.... 
مليكه بصت ليه وبصت لمالك علامة استفهام ف عيونها؟؟؟ 
مالك:... ليه 
المقدم خالد:.. حضرتك متهم ف قضية قتل وانا دخلت لوحدي هنا عشان مش عايز شوشرة ف اتفضل معايا لو سمحت.. 
مالك:... بص ليه وبعدها رجع بص لمليكه وكأنه بيقولها متصدقيش انا برئ
مالك: تمام انا جاي مع حضرتك 
خرج مالك ومعاه المقدم خالد....   
حسام: في ايه ي مالك ومين ده ورايح فين 
خالد: انا المقدم خالد وعاوزين مالك لانه متهم ف قضيه قتل.... 

سعاد: يامصبتي قتل اي ي بني ده مظلوم اكيد 
حسام: قتل مين ي مالك انا مش فاهم حاجه 
 المقدم خالد: قتل علي الدمنهوري 
سعاد وحسام بصدمه وف صوت واحد.... ايه
سعاد.:. بصت لمالك جامد ومسكت دماغها وفقدت الوعي 
حسام: جري عليها شالها 
دكتور عايز دكتور بسرعه 

مالك... مشي مع خالد وكل اللي ببفكر فيه مليكه وبس هتعمل اي ي تري
مجهول واحد.:.. نفذت ي باشا 
مجهول اتنين:... حلو اوي كده هاااهااااهااااهااا.. ضحكه شريره 😂..
 
ف المستشفي
............... ............. .............. 
مليكه: ماما انتي كويس 
سعاد: اه ي بنتي تمام مليكه متصدقيش كلامهم مالك عمره م يعمل كده 
مليكه.:.. ماما انتي كنت عارفه ان.. ان... ان بابا مات مقتول 
سعاد: بحزن وتردد وخوف من الماضي وخوف ع بنتها... اه ي بنتي كنت اعرف 
مليكه: ليه محدش قالي ليه خبيتوا عليا ليه من حقي اعرف 
سعاد: كنتي صغيره خفت اقولك 
........خبط الباب دخل حسام يلا ي جماعه انا خلصت اجراءات المستشفي نقدر نمشي دلوقتي 
خرجوا من المستشفي............ 

عمار... 
ايوا ي عمر انزل وتعالي انهارده 
عمر.:. ي بابا افهمني 
عمار.:.. عمر ده اخر كلام عندي هتجي غصب عنك فاهم 
عمر: بتنهيده حاضر ي بابا 

مش معقول ليه بابا بيعمل كده مش عايز انزل مصر انا 
مياده: انزل ي عمر انت مش قد شر ابوك انا اعرفه كويس ده ملوش عزيز حتي لو ابنه انزل يبني ربنا يهديه 
عمر:... تمام ي ماما 

ف بيت مليكه ....... 
دخلو البيت 
حسام: ... بعد اذنكم انا هروح اشوف مالك  

مليكه.... 
سعاد..... 
حسام.: تمام لو احتاجتوا حاجه كلموني 
....... خرج حسام من البيت راح للمحامي....... 
المحامي:.. اسف ي حسام بس الموضوع صعب ده فيه فيديو متسجل صعب اخرجه انهارده مهما كان لازم يبات هنا 
حسام: بعصبيه يعني اي هو مقتلش 
المحامي: اثبت بالعقل ي حسام اهدي كده وهنتصرف 

........ ف بيت مليكه خبط الباب......... 
مليكه: حاضر فتحت 🥺😳عمي اتفضل 
دخل عمار..... وبص ع سعاد 😒هو ده اللي واثقه فيه وجوزتيه بنتك 
سعاد:.. عايز اي ي عمار 
عمار:. عايز اقولك اني مش هسيب حق اخويا .. وانتي ي مليكه انا هرفع عليه دعوه عشان يطلقك ده قتل اخويا الوحيد مقدرش اأمن عليكي معاه 😥😒
مليكه:.. ماشي ي عمي اعمل اللي شايفه صح 
سعاد:.. مليكه انتي اتجننتي 
مليكه:... انا اتجننت ي ماما لما وهمت نفسي انه بيحبني اتجننت لما فرحت اني اتجوزته انا اسفه مش هقدر اكمل بعد اذنكم 
عمار.:. بفرحه عين العقل ي بنتي طول عمري بقول عليكي طالعه لعمك 
سعاد.:. اطلع برا ي عمار برااا
عمار..:. ماشي بس خليكي فاكره اني عايز مصلحتك 
........ ........ ......... 
ف مطار القاهره وصل عمر... 
اااااف عايز مني اي بس ي بابا 
...... ..... ...... 
ف قسم الشرطه 
حسام.. مالك عامل اي 
مالك... تمام 
حسام... انا اتكلمت مع المحامي وطمني 
مالك... مليكه عامله اي 
حسام... متقلقش ي صاحبي هتبقي تمام 
دخل المحامي: انا اسف ي مالك بس فيه خبر مش حلو عشانك 
مالك: بثبات انفعالي قول مبقتش فارقه 
المحامي .. مليكه رفعت دعوه عايزه تتطلق 
مالك ... ليه ليه مليكه بتعمل كده مش المفروض تصدقني 
انا مستحيل اعمل كده ليه ليه وخبط ع مكتب الضابط باديه 
حسام:.. اهدي ي مالك هي اكيد الصدمه بس مأثره عليها انا هتكلم معاها متقلقش 
مالك...... 
............. 
ماما: انا نازله اتمشي شويه 
نزلت تتمشي وهي سرحانه خبطت ف حد مش تفتح انت اعمي مش بتشوف 
..... الشخص.. وهو بيقلع النضاره وكل علامات الوسامه اتجمعت فيه وحشتيني 😎
مليكه.. هاااااا وهي فاتحه بؤقها كده 😯😅😅
ي ترا مين اللي شافته مليكه 
وياترا مالك هيعمل اي ف القضيه 
وهل هيطلق مليكه ولا لا... 



يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية القدر والسند"اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات