القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق في حي شعبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ايات وقلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ايات وقلب نورك 

رواية عشق في حي شعبي الفصل الاول 1 بقلم ايات وقلب نورك

رواية عشق في حي شعبي الفصل الثاني عشر

تسعت عيون هايدي عندما رات شادي يقف خلفها
هايدي بتوتر... شادي انت واقف هنا من امتاا
شادي..... مالك ياحبيبتي انا لسه داخل لقيتك قاعده سرحانه مع نفسك
هايدي وهيا تاخذ انفاسها بارتياح...... مفيش بس كنت سرحانه ف جيجي لأنها راجعه من برا مع عيسى وبتعيط وعيسى عيونه كلها شر انا خايفة علي جيجي اوي
شادي.. متخافيش انا هطلع اشوف في اي
هايدي.. ماشي وابقاا طمني عليها
..........
في غرفه عيسى
كان عيسى كأنه يحتضن الجحيم في عينيه من شده الغضب
عيسى.....إنتي كنتي مبسوطه وهما عينهم عليكي صح
جيجي وهيا تحتضن نفسها وتبكي... لا بابي انا معملتش حاجه
عيسى وهو يكسر كل زجاج الغرفه.. اسمعي انتي مفيش ليكي خروج من الاوضه دي انتي فاهمة
جيجي وهيا تبكي بشهقات مثل الاطفال.... حاضر بس بس متعملش كده
يجلس عيسى علي الارض ويضع يده حول راسه بتعب
جيجي وهيا تقترب منه بخفوت وتضع يدها علي راسه بحنان.. بابي جيجي مش عملت حاجه جيجي بتحب بابي جيجي مش عملت حاجه
عيسى و قد تبدلت ملامحه تماما و يتحدث بضعف مثل الاطفال... بس جيجي وجعت قلبي انهارده
جيجي وهيا تحتضن راسه بحنان... بابي مش يزعل من جيجي انا مش قصدي اوجع قلبك
دلف بين يديها اكتر ودخل بين احضانها وبدا يبكي كالطفل الصغير و يتفوه بكلمات كثيره وهو يبكي...مش هقدر اشوف حد يبصلك يا جيجي
‏جيجي ببراءه .. بابي لي كل ده
‏عيسى وهو ينظر لها بضعف.. عارفه ياجيجي انا مش وحش بس بخاف اتعلق ب حاجه وتروح مني انا بحب شادي بس هو غبي متعلق ب هايدي وهايدي هتغدر بي انا لو عليا عايز ابعد هايدي عن شادي ب اي تمن حاولت اني اتعدى عليها وهدتها عشان لو في حاجه جواها تنساها لاما تبعد عننا ان...انا..انا خلاص هخلص كل حاجه وهخلي شادي يبعد عني عشان هو متعلق بيها وهيا هتبعدك عني عشان كده انا مش عايز اتعلق بيكي إنتي كمان
‏جيجي بطفوله.. انا مش فاهمه حاجه بس انا مش هسيب بابي انا بحب بابي اوي
‏عيسى وهو يحتضنها بقوه..... وبابي مش هيسيب جيجي ابدا وبكرا هجيب اخر الحكايه دي
شادي وهو يدق على الباب.. عيسى اخرج عايزك
‏وضع عيسي جيجي على الفراش ومسح وجهها وفتح الباب....... اي في ايه
‏شادي.. انت اللي في ايه صوت الخبط وصل لتحت مبراحه شويه
‏عيسى بجديه....... عايزك تنزل تروح المخزن القديم هتلاقي اربع شباب هناك متكتفين مش عايزك ترحمهم عشان انا لو روحت هقت*لهم
شادي... اهدى بس كده لي يعني اي اللي حصل
‏عيسى بتنهيدة... الكلاب كانوا بيبصوا علي جيجي
‏شادي بتعجب.. يا ساتر يارب صحيح الدنيا اتقل خيرها
‏عيسى بحدة.. مش وقت استظراف امك روح اعمل اللي قولتلك عليه
‏شادي..متهدى شويه علي نفسك بعدين مش هيا دي المجنونه اللي كنت مش بطتيق تبص ف وشها بعدين انت ناسي اللي عملتوا فيها مش انت اللي حرق*ت شقتهم
‏عيسى بجديه مصطنعه.. ميخصكش انت تحاول تفهم مراتك تنسا اي حاجه حصلت ونبتدي صفحه جديده انا خلاص مش ناوي ابعد جيجي عني
‏شاادي.. العب حبيتها يا عيسى
‏عيسى ... ملكش دعوه حاول تبعد مراتك
شادي بجديه.. هو اي اللي ابعد مراتك انا مراتي خلاص هتعيش معايا ونسيت كل اللي فات انت اللي حاول تصلح صورتك قصادها بدل منتا شبه دراكولا كده
‏عيسى وهو يحاول ان يستفز شادي.. قصدك يعني اخدها ونتعشا برا
‏قام شادي بلكمه بغضب... اخرس لو الكلام ده طلع منك تاني هق*تلك ياعيسى انت فاهم
‏عيسى وهو يقف ويضع يده مكان اللكمه.. ااه يابن المجنونه خلاص يعم بهزر معاك ايدك بقت تقيله
‏شادي بجديه..... الحاجات دي مفيهاش هزار وهايدي ملكش كلام معاها مفهوم
‏عيسى...... خلاص ياشادي قلت كنت بهزر ابقاا فهمها انت بقاا علي اللي قلتوا
‏دلف شادي بدون اي كلمه فهو الان عاشق لهايدي فهيا عنده خط احمر لا أحد يتجرأ حتى يفكر فيها فهي عشق شااادي كاد يصبح عشق الاسد لفريسته
‏......
‏هايدي وهيا تتحدث مع شروق
‏ها عملتي اي
‏شروق وهيا تاكل شيبسي.. لسه اصبري عليه بس الدنيا تهدا وكله هيبقاا تمام
‏هايدي.. تمام حاولي تنجزي ظبطي اللي قولت عليه
‏شروق.. متخافيش كله تمام بس دراكولا ده يهدى كده و الدنيا هتمشي زي السكينه في الحلاوه
‏هايدي.. خلي بالك يا شروق
‏شروق.. متخافيش ولو ياستي يومين وكله هيبقاا عندك
‏هايدي.. تمام هطلع اشوف شادي وهبقاا اجيب جيجي و نقعد مع بعض شويه انتي مش ظبطي الدنيا عند ابوكي
‏شروق.. اه ياستي هو فاكر اني ف رحله تبع الكليه يعني متخفيش
‏صعدت هايدي لغرفه شادي
‏شادي وهو يحتضنها من الخلف... وحشتيني اووي
‏هايدي.. لحقت اوحشك مناا لسه كنت معاك
‏شادي وهو يقبل رقبتها... إنتي بتوحشيني طول الوقت انا دقت معكي احلى والذ وقت ف حياتي
‏هايدي..لا يا شادي لو بتحبني كنت اعلنت جوازنا وكمان جواز اختي من عيسى
‏شادي وهو يلفها ويمسك بوجهها... حبيبتي احلى فستان و احلى فرح ليكي يحصل لو عايزه انهارده
‏هايدي بإبتسامة..... بس انا مش عايزه فرح انت شخص مشهور كفايه انك تنشر صورنا وصحفه وسوشيال ميديا تعرف انك جوزي
‏شادي. وهو يقبل شفتيها بحنان... طبعاً ياحبيبتي بكره الصبح هينتشر خبر جوازنا لكل الناس
‏هايدي.. ربنا يخليك يارب وميحرمنيش منك ابدا
‏شاادي... بقولك اي طب متيجي نعتبر انهارده فرحنا ونعيد اللحظه من تاني
‏ضحكت هايدي بشده بينما شادي حملها بين يديه... شكلها ليله عسل اووي
........
‏ياريت السناجل ملهومش دعوه ماشي 😹😹
‏.......
في المستشفى
‏الاب بتعب...البنات وحشوني اوي
‏الام... معاك حق ياحاج دول بقالهم فترة مش سمعلهم حس ولا خبر
كاد الأب أن يتحدث لكن قاطعهم دخول شخص ما عليهم
......
في غرفه عيسى
جيجي وهيا تاخذ العلاج... بابي انت لسه زعلان
عيسى وهو يجلس على الفراش وهو عاري الصدر... لا يا جيجي مش زعلان بس مفيش خروج تاني
جيجي وهيا تضع يده مكان قلبها... بابي حاسه ان هنا واجعني اوي
اقترب منها عيسى بلهفة.....مالك حاسه ب اي اجيبلك دكتور
هزت جيجي راسها بنفي...لا يابابي بس حسه انو وجعني اوي
عيسى و هو يضمها له بشده و يقبل شفتيها بحنان بالغ و اخذت هي تحاول ان تجارية ... طب يا حبيبتي نامي شويه تلقيكي تعبانه من العب طول انهار
استرخت جيجي داخل حضن عيسى حتى غرقت في النوم
..............
حل الصباح على الجميع
شادي وهو يرتدي ملابسه ب نشاط... صباح الخير ياحبيبتي ‏
هايدي و هيا تمسك بضهرها بالم وصوت ضعيف اثر النوم..... ااااه صباح الخير يا حبيبي بجد انت فظيع ضهري وجعني اوي
ضحك شادي بشده... ياشيخه علي اساس البت ملاك دا انتي طلعتي عين اهلي يلا ورايا شغل كتير انهارده
اقترب منها شادي وأمسك بيديها بحنان..... هايدي انتي ناسيه كل حاجه صح
هايدي بإبتسامة... انا مش عايزه حاجه غيرك وغير ان جيجي تكون مبسوطه وانا شايفة عيسى بيعاملها كويس يبقاا فين المشكله
قبل شادي يديها بحب ثم خرج إلى غرفة عيسى
عيسى وهو يتامل جيجي وهيا غارقه في النوم... مش عاارف حبيتك امتاا ولا انا اللي كنت بحبك من الاول بس كل يوم بقضية معاكي بيكون أحلى وقت عمري ما ارتحت ف يومي زي مبرتاح معاكي
افاق عيسى من شروده على صوت دق الباب من شادي
عيسى وهو يفتح الباب.. هو انا هتمسا بيك واتصبح بيك بردة
شادي... معلش يا سيدي خليها عليك بس كنت عايز اقولك على موضوع
عيسى.. وهو الموضوع ده ميستناش لحد منروح الشركه
شادي.. مهو انا هروح انهارده المصنع ومش هكون فاضي المهم انت تكلم كل الناس بتوع السوشيال ميديا والصحافه والجو ده لازم تعلن خبر جوازك من جيجي وخبر جوازي من هايدي
عيسى.. خلاص ماشي انا فعلاً كنت هعمل كده خلاص روح انت وانا هتصرف
ذهب شادي الى سيارته
وعيسى ارتدا ثيابه وتوجه إلى الشركه
بعد مرور بعض الوقت........
جيجي وهيا جالسه في غرفتها
دلفت اليها هايدي ......صباح الخير على القمر بتاعي
جيجي.. لا انا زعلانه منك
هايدي... لي بس يا قمري
جيجي بحزن.. عشان مش بتيجي تقعدي معايا
هايدي وهيا تحتضنها بحزن... معلش ياحبيبتي اديني جيت اهو و أوعدك كل حاجه هتتصلح وهنرجع نقعد مع بعض
......
عيسى... عرفت هتعمل اي انهارده عايز كل الناس تعرف بجوازي من جيجي مصطفي
وجواز شادي من هايدي مصطفي مفهوم
الشخص.. مفهوم ياباشا
....
في المساء بعد ان انتشر خبر الزواج
هايدي.. الو يا سيد ها فين اللي اتفقنا عليه
سيد بصوت حزين...... كله تمام الراجل شويه كده و هيكلمك
هايدي....... تمام شكرا على تعبك معايا
سيد.. ولا يهمك ياهانم انتي حرم شادي باشا
هايدي بضيق.. خلاص ياسيد لما اعوزك هكلمك المهم تجهز عشان لما اقولك نفذ تنفذ
انهت هايدي المكالمه
بينما خلفها شروق... سيد قالك اي
هايدي.. شويه والراجل هيكلمني
رن فون هايدي
هايدي بإبتسامة....... اكيد هوا
الو
شخص ما يتحدث لغه غير مصريه....... مرحبا السيده هايدي معي
هايدي بجديه.. ايوة و ياريت ندخل في الموضوع على طول ونتكلم عربي
ابتسم الشخص وتحدث باللغة العربية.. ماشي اللي حضرتك عيزاة ياهانم مع اني مش واخد عليها بس يكرم لاجل عيونك
بدات هايدي والرجل الحديث معا في الأمر الذي تريدة
حتى انهت المكالمه
شروق... ها خلصتي مع ابن الرغايه ده
هايدي.. اه تمام كلها يومين بس
شروق.. وانا انهارده هطلع ادي العلاج لجيجي وهنفذ
ابتسمت هايدي بخبث وتحدثت بمكر....... انهارده بليل بداية أول حاجه هتحصل ليكوا و.....
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشق في حي شعبي''  اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات