القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الحادي عشر

رعد:-ايه اللي بيحصل هنا………ليان بتعاملي ايه هنا
ليان:-مكنتش اعارف انك مشغل ناس مش محترامه معاك
البنت:-المش المحترامه دي تبقا انتي علشان انتي اهلك معارفوش يربوكي
ليان لسه هتضرابه بقلم رعد ماسك ايدها وخدها المكتب
ليان بدموع وصوت عالي:-انت منعتني ليه انا اهلي معرفوش يربوني سيبني بقا يارعد
رعد ببرود:-عايز اعارف جيتي ليه
ليان:-ارفض البنت الباره دي
رعد بغضب:-بقولك جيتي ليه
ليان بخوف:-علشان اتدارب في الشركه
رعد:-اممم وحد قالك ان انا هخاليكي تداربي وبعدين انا كلامي مع عمي ابراهيم
ليان:-عم ابراهيم مالهوش ذنب انا قولتلو انك انت كلامتني
رعد:-والخنق اللي باره كانت ليه
ليان:-اولا هي مش محترمه ولبسه الذباله دااه انا معارفش شغالتها ليه عندك
رعد:-انا مش بقولك قولي رايك فيها انا بقول اتخانقتو ليه
ليان بمرح:-انا كانت بسال عليك اشطا ……اشطا
رعد:-ليان اتكلامي كويس
ليان:-كانت بسال عليك وهي قالت رعد حاف كده وقولتله ردي علي قد السؤال وبدات تقال ادبها وانا مسكاتش وارفضه يلااا
رعد:-عم ابراهيم تحت خاله يروحك يا ليان ولسه حسابنه مخلاصش
ليان:-هتضرابني يعني ولا ايه ما انت علشان مش راجل بتضربني
رعد ضرابها بقلم
رعد:-قولتلك لمي لسانك يا ليان علشان انت اللي هتضربي
ليان بدموع:-ااااه مش راجل يا رعد مش راجل
رعد:-انتي اهلك مربكيش فعلا يا ليان
ليان:-ااااه فعلا علشان اتوافه ……بس برضو يا رعد انت مش راجل
رعد ضرابها كتير وهي مش بتسكات يوسف كان عارف ان دااه هيحصل وسمع صوت ليان فاتح الباب وداخل
وحاش ليان من رعد
يوسف:-انت اتجاننت يا رعد هو انت في وعيك
رعد:-اطلع باره يا يوسف
ليان قامت وطلعت تجري
يوسف:-انت اي غبي
ويوسف طلع ورا ليان
يوسف:-ليان ياليان استتي
ليان:-ايه يايوسف
يوسف;- متزعليش واهدي كده
ليان بدموع:-لا انا تمام مش هزعل يشتمني بااهلي وانا مش هزعل عادي خالص
يوسف:-خلاص بقي اسمعي زي متقولتلك اتجنبي رعد خالص ورحي الكليه مع عمي إبراهيم يلااا روحي
ليان ببتسامه:-ماشي سلام
وروحت ليان
داخلت اضتها وفضلت تعيط ومن كتر العيط نامت
عند يوسف رح عند اسر المستشفى
يوسف:-ازيك يااسر
اسر:-تمام الحمدلله
اسر:-مالك يايوسف شاكلك مضايق
يوسف:-هو رعد مالوو بيعمل ليان كده ليه
اسر:-ليه مالو
يوسف:-ليان كانت انهارده في الشركه………وقالوو اللي حصل
اسر:-تمام انا هكلمو
يوسف:-ياريت بسرعه قبل ما تضيع من ايده
اسر:-حاضر
••••••••••
رعد رجع البيت
رعد:-هي ليان فين
صفيه:-فوق يابيه
رعد:-ااه طيب
صفيه:-معلش يابيه هو…..هو يعني مالها الست هانم رجعت من بره بتعيط ومنهاره وطلعت الاوضه وقفلت علي نفسها
رعد:-هي مااكلتش
صفيه:-لا يابيه
رعد:-طب اطلعي قوليلها تنزال
طلعت صفيه وبتخبط علي ليان مش بتفتح فاتحت الباب مالقيتش ليان موجوده
نزلت قالت لرعد………بقلم هاجر حسين
صفيه:-رعد بيه الست هانم مش موجوده
رعد:-يعني اي مش موجوده امال راحت فين
صفيه:-والله يابيه جات طلعت علي فوق ومانزلتش تاني
رعد طلع فوق مالقيش ليان راح الاوضه التانيه لقيها مقفوله عرف انها موجوده
رعد:-ليان افتحي الباب
ليان كانت نايمه
رعد:-ليان افتحي الباب انا عارف انك جواه
رعد عارف انها مش هتفتح راح طلع مفتاح وفتح الباب لقي ليان نايمه وباين انها كانت بتعيط
رعد:-ليان ليان قووم
ليان:-انت ازي تدخل عليا
رعد:-ماانا خبط وانتي مافتحتيش
ليان:-عاوز اي عاوز تضربني تاني ولا عايز تهزقني تاني
رعد:-ليان انتي غلطتي فيه
ليان:-اه يارعد اللي يستقوي علي واحده ست يبقي مش راجل
رعد:-ليان متعصبنيش ويلااا علشان تاكلي
ليان:-شكراً لحضرتك بس انا مش ليا نفس
رعد:-يلاا انزل
ليان:-مش نازله
رعد:-براحتك انشاءالله ماتاكلي
رعد نزل وليان قفلت الباب وطلعت علبة بيتزا
وقعدتت تاكل منها
ليان لنفسها:-شكراً يايوسف والله مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي………وانبي الواد ده عسل هههههه ايه اللي بقول ده
تلفون ليان ران
ليان بتتكلم زي الحراميه:-الوو يايوسف
يوسف بضحك:-مالك يابنتي بتتكلمي كده
ليان:-اصل رعد تحت
يوسف:-اه وعمالتي ايه
ليان:-……………قالتلو اللي حصل
يوسف:-تمام كده
ليان:-بقولك ايه يايوسف ابعتلي واحده بيتزا تانيه
يوسف:-ههههه ليه مش لسه جايبلك اتنين
ليان:-هههه افقل ياعمي خاليني اكل قبل ماجعفر يطلع سلام
يوسف:-سلام
وليان بدات تاكل
رعد اكل وتلفونه ران
رعد:-الوو ازيك يا اسر
اسر:-بلا ازيك بلا زفت اي اللي انا سمعتو ده انت اتجننت ياغبي بضربها ليه علشان واحد مواظفه ماحترمتهش
رعد:-لا مش علشان كده……بقلم هاجر حسين
اسر بعصيبه:-ايه ياخي البرود اللي انت في ده انت اي
اسمع بقي يارعد فوق قبل فوات الاوان علشان والله العظيم هتندام
وبعد كده كلهم مش زي بعض هي علشان امك كده يبقي ليان كده لا يارعد ليان محترمه وبتحبك فوق يارعد فوق قبل ما تخسرها
رعد:-خلصت
اسر:-اه
رعد:-انا ضربت ليان علشان بتقول علي مش راجل
اسر:- من غير ماتعمل حاجه
رعد:-لا علشان ضرابتها
اسر:-انت ياما هتشلني يااما هتشلني برضو سلام يارعد سلام
وفقل السكه في وشو
رعد كان قعد في المكتب وفضل يفكر في كلام اسر
وبعد شويا راح نام
•••••••
في الصباح رعد صحي قام اخد دوش ونزل مالقيش ليان
رعد:-هي ليان فين………بقلم هاجر حسين
صفيه:-ست هانم مشيت راحت الكليه يابيه
رعد بعصبيه:-يعني ايه تخراج من غير ماتقولي ماشي يا ليان
طلع الفون وران عليها مفتحتش
رعد:-ماشي يا ليان انا هروحلك الجامعه
••
ليان كانت قاعده في الكافتريا وفرح جايه عليها
فرح:-السلام عليكم
ليان:-وعليكم السلام اقعدي
فرح بستغراب:-لا لا مش معقوله صحبتي اللي حبتها بتقولي اقعدي
ليان:-عادي يا بنتي ما احنا بنات زاي بعض
فرح:-اكيد فيكي حاجه انتي سخنه
ليان:-لا اقعدي
فرح:-طيب اعضاءك تلازمك
ليان:-لا مش محتاجه خديها
فرح:-لا انتي مش اللي شوفتها قبل كده فين خفة الدم
ليان:-اظاهر انك خدتي علي كده
فرح:-ااااه والله جدا
بعد شويا شاب جاها عليهم قامت فرح وحضانه
ليان لنفسه:-احيييه البنت طلعت منهم وجايه تعمل فيها شيخه
فرح:-اعارفك يامعارفش اسمك حازم اخويا وجاي يخدني من الجامعه اعارفك يا حازم بس لما اعارف انا لاول
ليان:-اهلا بحضرتك
حازم:-اهلا بيكي …انتي متعارفيش اسم صحبتك ولا ايه يا فرح
فرح:-والله ما اعارفو لدلوقت
ليان:-انتو هتخطفوني صح
فرح:-ههههه لا يا بنتي ولو احنا هنخطفك مش هيهمنا اسمك ايه
ليان:-اسمي ليان الهلالي
فرح:-بجد اخت رعد الهلالي
ليان:-لا مش كده ر……قطاع كلامها رعد اللي ماسك اديها
رعد:-لا جوزها
ليان:-خضيتني يارعد
حازم:-اهلا بيكي……بقلم هاجر حسين
رعد:-في اي مشاكله
فرح:-لا ابدا بس انا زميلات ليان واخويا حازم كان بيندهاني علشان يخدني معاها
رعد:-اهااا تمام
مشيت فرح وحازم
فرح:-ههههههه هموت………بقلم هاجر حسين
حازم;-منك لله يا فرح كانه هنروح في داهيه
فرح:-داهية ايه بس داي البنت قمر وربنا وداخالت قلبي
حازم:-ويوم متشوفيلي وحده تكون مجوازه
فرح:-احمد ربنا يا غبي…هو جه في الوقت المناسب الحمدلله انك مراحتش وطلبته منها وكانت خدات علاقه منه زاي الروايات ههههه
حازم:-وانا اصلا مش عايز اتنيل تاني كفايه اوووي اول مره وفاشلة فيها
فرح:-علي فكره عادي جدااا واي وحده تتمانك انت قمر اصلا وبعدين ما هي اتجوازت بعد ما طلقتها وانت كمان لازم تجواز
حازم:-ان شاء الله …طيب انت ممكن توافقي علي واحد كان متجواز قبل كده
فرح:- وليه لا بس اشوف ظروفه الاول وعارفة كويس مش اجوازه واتخزوق
حازم:-طيب اركابي يختي
فرح:-طيب ونبي ياسطااا وصلني المستشفى الاول لا وطالعت المستشفي بتاعت الهلالي دي احلوت اووووي هههه
حازم:-يعني انا اتعب دااه كله في الشرطه وفي الاخر يتقالي ياسطااا سواق الهانم انا اركابي
•••••
ليان:-في ايه……بقلم هاجر حسين
رعد:-مين اللي كانتي واقفه معاهم دوله
ليان:-انا معارفهمش هي بتحاول تكلامني بس انا مش بكلامها
رعد:-طيب خراجتي ليه من غير ما تقوليلي
ليان:-لانك اتاخرات في النوم افتكرك مش هتروح الشركه
رعد:-طيب خالصتي
ليان:-لا فيها محضرها تاني
رعد:-بتطلعي ليه من غير فطار
ليان:-ماليش نفس
رعد:-تعارفي انا عارف انك بتاكلي بيتزا انا شوفة العالبه بتعتها
ليان:-هو حرام ولا ايه
رعد:-لا مش حرام بس انتي عامله فيها انك مش بتاكلي
ليان:-رعد احنا قاعدين في كافتريات الجامعه ولو حد شافني هيفمنا غلط
رعد:-ميهمنيش والله
ليان:-لا بقولك انا مش عايزه حد يفتاكرني اني مش كويسه وبمشي معا شباب
رعد:-طيب يا ليان تعالي روحي معايا الشركه
ليان:-لا ويالا بقا امشي
رعد'-مش همشي هستناكي
ليان:-هو ايه التغيير المفاجئ دااااه……بقلم هاجر حسين
رعد:-ولا تغيير ولا حاجه دي طبيعتي……بقلم هاجر حسين
ليان:-ياراجل انا لسه عارفك ولا ايه دااه انت مش
رعد:-مش ايه لمي لسااااانك احنا مش في البيت علشان اضرابك
ليان:-وايه الجديد يعني
رعد:-تعارفي لو في البيت أنا كنت ربيتك علي قلة ادبك دي
ليان:-لو مش عاجبك شد في حواجبك
رعد بغضب:-ليان
ليان:-رعد خاليك بكرامتك احسن قدام الناس
رعد:-ههههه المفروض انا اللي اقولك كده
ليان:-يعني انت ممكن تعامل كده
رعد:-وليه لا
ليان:-طيب …انا هروح المدرج
رعد:-هستناكي هنا
ليان:-والله وليه بقا هو انت متاكد انك رعد ولا بدلوك
رعد:-ليان روحي المدرج احسن وانا همشي وهجيلك اخدك ابقا كلاميني
ليان:-لا خاليا عم ابراهيم احسن
مشيت ليان وكان في شاب واقف وشايفه قاعده مع رعد
ليان ماشيه والشاب خبط فيها قصدا
ليان:-اسفه
ولسه هتمشي لقيتو في وشها وكل ما تمشي كده يجي كده
ليان:-هو ايه داااه بقا……بقلم هاجر حسين
الشاب:-اتعارف بيكي
ليان:-لا يا سكر مش بتعارف وابعد عني بقااا
الشاب:-ما انتي مقضيها جات عليه يعني………بقلم هاجر حسين
ليان ضربتو بقلم:-مقضيها يا حيوان ابعد عني بقا
رعد كان قاعد ومش بصص عليها ولما سمع الصوت قام ورحله…

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية

 

reaction:

تعليقات