Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الحادي عشر 11 بقلم موني وسكر

   رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الحادي عشر 11  بقلم موني وسكر

رواية وقعت في المنتقم الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الحادي عشر

عدي اسبوع وفهد وادم و ليد ماشين ف خطتهم وعلاقه فهد واسيل اتحسنت كتير وبداو يبقو صحاب
ف يوم فهد رجع من الشغل وطلع الاوضه علطول عشان يغير
اسيل خبطت ودخلت
اسيل: فهددد
فهد : ادخل
اسيل: فهددد بقولك ايه عايزه اقولك علي حاجه من غير شتيمه😂
فهد : هي فيها شتيمه
قولييييي
اسيل: عايزاك تاخدني نتمشي بالعربيه شويه
بجد مخنوقه وعايزه انزل اشم هوا
فهد : انتي قولتي من غير شتيمه صح ؟!
اسيل: صح
فهد : طب ارجع ٣ خطوات لورا
رجعت اسيل لورا وكانت بره الاوضه
اسيل : اهو
فهد : اقفلي الباب
اسيل : حاضر
وراحت اسيل قفلت الباب
اسيل:فيه ايه بقا
فهد مات علي نفسه من الضحك : هههههه ادخلي تاني يا هبله
اسيل فتحت الباب تاني
اسيل: بقا كدا بتتريق عليا بجد يا فهد زهقانه والله والنبي نلف بالعربيه شويه
فهد : ونبي ما قادر
اسيل: عشان خاطري حبه صغيرين بجد مخنوقه بلييييييز
فهد : اممممم
ماشي
روحي البسي
اسيل : ميرسي يا احلي فهد ف الدنيا
وطبعت بوسه علي خده و جربت تلبس
فهد : هبله وربنا هههه
ولبست اسيل بنطلون جينز وتيشرت وكوتشي وسيبت شعرها وحطت ميك اب هادي
اسيل: انا خلصتت
فهد : يلا ياختي
اسيل: متزقش بس 😂
وركبو العربيه واول ما خرجوا من الفيله
اسيل: هيييييه اخيرا شفت الشارع يا لهوي دا انا كنت هموت من الخنقه
فهد : انتي روحتي اسكندريه قبل كده
اسيل: تؤ مرحتش الا وانا صغيره مره ف رحله مع المدرسه انما غير كدا مرحتش
فهد : المشي علي الكورنيش هناك لا يعلا عليه
سيبك بقي من القاهره الزحمه والوش الكتييير ده
اسيل: بجد ؟!
فهددد وديني اسكندرييه
فهد : كنت انشل في لساني قبل ما انطق بكلمه
اسيل:فهد بليييز وديني اسكندريه عايزه امشي علي الكورنيش واتفسح بلييييز
عشان خاطرييييي
فهد : هو انتي جابه تحققي احلامك عندي هنا
اسيل : ايواااااااااا
فهد : ماينفعش
احنا بقينا امتي عشان نروح ونيجي تاني مستحيييل
اسيل: مش مهم نروح ونيجي بكره
فهد : ونبات فين
اسيل: ف اي اوتيل
بليزز يا فهد مترفضش بلييييز
فهد : لااااااا
اسيل: لييه
فهد: هو ايه الي ليه
اسيل: ايوا ليه ايه ال يمنعنا مثلا ولا حاجه ف يلا بجد نفسي اروح اسكندريه واقعد علي البحر يا فهد عشان خاطري مترخمش
فهد : مش كان مشي بالعربيه حبه ونرجع
دلوقتي بقت سفريه لاسكندريه
حسبي الله ونعم الوكيل
اسيل: انت طيوب وهتوافق يلا بقا يلا
فهد : اووووف
موافق موافق
اسيل: هييييييه يلا يلا وشغلي اغاني
فهد : نعم
اسيل: هات ال eux بس هات
فهد : خدي ياختي
وشغلت اغاني علي زوقها وبدات تغني وهما ماشين
وبعد ساعتين وصلو اسكندرييه
اسيل: عايزه اروح البحر شوف البحر بيتراح منين ووديني😂
فهد : بيتراح منين ؟! 😂
ده اسكندريه كلها واقعه في البحر
اسيل: بجد ما انا معرفش بقا المهم وديني البحر
فهد : حاضر
وخدها وداها ناحيه البحر
ونزلت من العربيه جري وراحت ناحيه الشط وسابته ورا لسه بينزل من العربيه
وراحلها
فهد : انت يا بت يا مجنونه
اسيل: اييييه نعم😂
فهد : ريحه فين يا هطله
اسيل: البحر
فهد : بهدومك
اسيل: اة هيجري ايه يعني تعالي بس
وشدته من ايده ناحيه الشط
فهد وقفها : بلاش جنان
ممكن ناخد برد
اسيل: مش مهم المهم اننا هنتبسط اسمع كلامي وجرب بسس يللاا
وشدته جوا المايه
فهد : طب تعالي نروح نجيب مايوهات ونروح نغير في اي اوتيل وابقي انزلي المايه برحتك
اسيل: لااا دلوقتي يلا بس
فهد : لا يا أسيل
يووووه
هو الي كنت بعمله في امي هيطلع عليا 😂😂
اسيل بفضول: كنت بتعمل ايه ف مامتك
فهد بسرحان : كنت احب دايما انزل البحر بهدومي وكانت تقعد تقولي غلط وتزعق فيه وهتتعب لحد ما جاتلي نزله شعابيه ومن يومها لميت نفسي وماعدتش تتقرر تاني
اسيل: اممم بس بكره هننزل المايه ماشي!!
فهد : لما يبقي فيها بكره
يلا يا عيله قدامي
اسيل: انا مش عيله
فهد: معلش
انتي شبه عيله
يلا يا اوزعه 😂
اسيل ضحكت
وخدها ولفو ف اسكندريه شويه بالعربيه وبعدين راحو الاوتيل
اسيل: احجز اوضتين بقا
فهد :مفيش غير اوضه واحده الي فاضيه
الباقي كله محجوز
اسيل: مقدامناش غيرها ف خلاص اوك
وطلعو الاوضه
واسيل رمت نفسها علي السرير بتعب
اسيل: مش قادرررره لازم ننام عشان بكره ورانا لف طويييييل عايزه اروح البحر واروح ملاهي المعموره سمعت انها تحفه ونروح سان ونروح حتت كتير اوي
فهد : احنا هنروح بكره الصبح بدري
عندي شغل كتيييير لازم يخلص
اسيل: لا حرام انت 24 ساعه بتشتغل يا فهددد
مجتش من يوم حد يمشي الشغل بدالك بليز
فهد : الشغل ده ماينفعش غيري يعمله
و نبقي نيجي مره تانيه لما الشغل ده يخلص
اسيل: مره تانيه هه مفيهاش مره تانيه اكيد انت بتدبر حاجه لبابي وهتنتقم منه وهتطلقني ف مفيهاش مره تانيه
بكره لما تعوز تروح صحيني تصبح علي خير واتعدلت عشان تنام
فهد : انا رايح مشوار
لوسمحتي ماتطلعيش من الاوضه لحد ما ارجع
اسيل بفضول: رايح فين
فهد : رايح اطمن علي اهلي
اسيل: عايزه اجي معاك
فهد : بلاش
مش هتستمتعي بحاجه
اسيل: عايزه اتعرف علي مامتك
فهد : انا ممنوع من دخول البيت ياأسيل وانتي عايزه تتعرفي علي مامتي
خشي نامي يا أسيل
اسيل: ممنوع من دخول البيت بسبب بابي وال عمله فيك صح
طب ما انا ممكن اتكلم مع مامتك وباباك انا بنتو واكيد هيصدقو كلامي مدام بقول كلام ضده وهو ابويا
مش هتندم بس خدني معاك بليز
فهد : تعالي عشان اخلص من ذنك
لكن ماتعمليش حاجه غير بموافقتي مفهووووم
اسيل: مفهوم
وقامت نزلت معاه ووصلو الفيله فهد ركن وفضد ف العربيه
اسيل: مش هتنزل!
فهد : لا
اسيل: ليه
فهد : كل ما امي تشوفني بيزيد حزنها وابويا عمره ما هيرجع في كلامه ابدا
بس غريبه الدنيا كلها مطفيه في الفيلا
اسيل: ممكن يكونو سافرو ف حته
فهد : بابا مابيحبش السفر وعمره ما ساب اسكندريه وسافر غير للشغل وهو حاليا طالع علي المعاش
اسيل: امال ممكن يكون فيه ايه طيب تعالي ننزل نشوفهم كدا كدا انا عايزه اتكلم مع باباك اصلا
فهد : اترزعي هنا علي ما ارجع
اسيل: ما براحه طيب متتاخرش
فهد ؛ ماشي
نزل فهد من العربيه وراح علي اوضة الحارس وخبط
الحارس فتح
الحارس: فهد بيه حمدلله علي السلامه يا باشا
فهد : الله يسلمك يا عم صلاح
امال فين اهل البيت انا مش سامع حس يعني في البيت
صلاح: هو انت متعرفش يا بيه محمد بيه تعب من يومين ونقلوه المستشفي
فهد : مستشفي ؟!
مستشفي ايه
صلاح : مستشفي........
فهد سابه وبسرعه راح علي العربيه
وركب فهد بسرعه ودور العربيه ومشي
اسيل: فيه ايه يا فهددد حصل ايه
فهد : بابا في المستشفي
اسيل:اييه طيب اهدا براحه هنعمل حادثه هو هيبقي كويس والله متخافش
طلع فهد بسرعه علي المستشفي وركن العربيه ونزل جري علي الريسيبشن
فهد : لو سمحت فين اوضة اللواء محمد
الممرضه: اوضه 302 الدور التالت
طلع فهد جري واسيل وراه
لقي فهد ولدته قاعده بره
امه: فهددد ...
فهد : ماما
انتي كويسه
بابا فين
امه ببكاء:ابوك جالو ازمه قلبيه فجاه بليل مكنتس عارفه اتصرف يا فهد ابوك كان هيروح مني
فهد خدها في حضنه : بعد الشر يا حبيبتي
هو عامل ايه دلوقتي
امه:الدكتور بيقول انو اتحسن شويه
لكن مين ال جايه معاك دي يا فهد
فهد : ديه أسيل
اااا سكرتيرتي في الشركه
اسيل استغربت رده
امه: طب يا ابني مبهدل بنات الناس وجايبهم معاك ليه
فهد : هي كانت معايا وجت بالصدفه يعني
بابا صاحي
امه: اة صاحي
فهد : طب ممكن ادخله
امه : اة يا حبيبي ادخله
فهد : أسيل خليكي هنا لحد ما اطلع
اسيل: حاضر
دخل فهد
فهد : سلام عليكم
ابوه وشه اتغير ومردش
فهد : بابا ارجوك مش وقته
انا عايز اطمن عليك
ابوك: انا ابني ميت لحد ما برائته تظهر يا يفضل ميت
فهد نزلت دمعه من عينه : والله برئ من التهمه ديه
وصدقني اقل من اسبوع هكون ثابت برأتي قدامك
ابوه : هترجع ابني اول ما تاكدلي اني ربيت صح
فهد : قريب
بعد اذنك
ليخرج فهد من الاوضه
امه : ها لسه منشف دماغه
فهد يبوس راس امه : انتي اول مره تتعاملي مع اللواء محمد
ده هيطلع عيني ولسه
امه : صعبان عليا حالكم يابني
فهد : اسبوع اسبوع واحد وكل حاجه ترجع زي زمان
امه: ياريت يا ابني انا تعبت من بعدك عني بقاا لازم ترجع لحضني تاني
فهد : قريب بإذن الله
يلا روحي انتي ارتاحي وانا هبات مع بابا انهارده
امه: لا يا ابني مش هيسيبو لوحده انت عارف خد البنوته ال انت جايبها معاك روحها زمان اهلها قلقانين عليها وروح انت انا مش هقدر اسيب ابوك
فهد : طب روحي غيري هدومك وهاتي لبابا هدوم جديده كده واعمليله اكله من ايدك وهو يقوم زي الحصان
امه:هههههه حاضر يا ابني
تمشي الام ويجلس فهد علي الكرسس بتعب
وقعدت اسيل جمبه
وربتت علي كتفه بحنان
اسيل: فهد
فهد :نعم
اسيل: انت كويسو روح
فهد: الحمد لله
اسيل: فهد باباك هيبقي كويس متقلقش
فهد : بإذن الله
هو انا موبيلي فين
اسيل: مش عارفه
فهد : شكلي نسيته في العربيه
اسيل: طيب انزل اجيبهولك من العربيه؟
فهد : لا خليكي
مش مهم لما ماما ترجع ابقي انزل اجيبه وبالمره اروحك
اسيل: تروحني؟ طيب وانت!
فهد : هبات هنا مع ماما
اسيل: بس انا مش عايزه اسيبك لوحدك ف وقت زي دا
فهد : متقلقيش
اسيل: هو انت ليه مقلتش لمامتك اني مراتك؟
فهد : عشان تقع من طولها
اسيل: تقع من طولها! ليه يعني مشبهش مثلا اني ابقي مراتك
فهد : مقصدش
بس ان ابنها يتجوز من وراها اظن انها حاجه مش بالساهل عليها ده غير انها فتره وهتعدي فمافيش داعي
اسيل: اهاا ماشي
وبعد شويه رجعت مامته
امه: انا جيت اهو يا ابني خد البنوته ال معاك روحها عشان اهلها يا ابني وروح انت كمان
فهد : انا هروح اسيل وارجعلك تاني يا ست الكل
امه: ماشي يا ابني
ومشي فهد هوا واسيل وركبو العربيه
اسيل: فهد انا عارفه انو مش وقته بس انا عايزه موبايل انا هباات لوحدي افرق عزت اكلمك او اطمن علي مامي
فهد بتفكير : عندك حق
بس أسيييييل
اسيل: نعم فيه ايه
فهد : انا بثق فيكي بلاش اي حركة غدر تخسري فيها نفسك فاهمه
اسيل: وانت عارف كويس اني مش هعمل ال ف دماغك انا مش عايزه ارجع لبابي اصلا ولا لعمار ف مستحيل اعمل اي حاجه
انا هكلمك بس وهكلم مامي
فهد : وممنوع السوشال ميديا انا اصلا هجبلك موبايل زراير
اسيل: لا لا والله مش هفتح سوشيال ميديا هفتح يوتيوب بس بس هاتلي فون كويس
بلييز
فهد : تمام
اسيل: تمام
وخدها جابلها موبايل وبعدين خدها روحها
اسيل: لما ادخل هشغل الفون ولما توصل المستشفي طمني عليك
فهد : بإذن الله
ودخلت الاوتيل واطمن انها دخلت ومشي راح المستسفي لامه
فهد : ماما
ادخلي ارتاحي مع بابا جوه شكلك تعبان
الام: لا يا ابني انا كويسه.
انت رجعت ليه روح ارتاح يا حبيبي
فهد : مش هسيبكوا لوحدكوا يا امي
يلا يا حبيبتي ادخلي نامي
الام: حاضر يا ايني
تصبح علي خير
فهد : و انتي من اهله
ودخلت الام نامت
ومسك فهد التليفون وكلم ادم

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' رواية وقعت في عشق المنتقم '' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات