القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل العاشر 10 بقلم موني وسكر

   رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل العاشر 10  بقلم موني وسكر

رواية وقعت في المنتقم الفصل الاول 1 بقلم موني وسكر

 رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل العاشر

تاني يوم الصبح
صحيت اسيل بنشاط قامت خدت دوش ولبست دريس قصير
وسيبت شعرهاوخرجت من الاوضه
رتحت ناحيه اوضه فهد
وخبطت
فهد : ادخل
اسيل ب ابتسامه: صباح الخير
فهد وهو بيكمل لبسه : صباح النور
خير في حاجه
اسيل: كنت عايزه اسالك خليت البودي جارد يشيلو الكلاب
فهد : لا
اسيل: ليه
فهد ة كده امان اكتر
اسيل: بس انا عايزه اقعد ف الجنينه
فهد : اقعدي في البلاكونه
اسيل: فهد انا زهقت من الحبسه دي انا عايزه اقعد ف الجنينه
فهد : لا
اسيل: اخر كلام لا؟
فهد : ايوه
اسيل: تمام وانا هطلع الجنينه ناو
كلاب بقا مش كلاب عادي مش كدا كدا انت عايز تخلص مني ومش طايقني انما انا زهقت من القعده دي
واتديرت عشان تمشي شدها من ايدهاا جامد
فهد بغضب : أسييييل
لمي الدور وقعدي في البيت احسن بدل ما احبسك في اوضتك
اسيل: لا مش هلم الدور انا مغلطتش ف حاجه عايز تحبسني ف اوضتي اتفضل احبسني
فهد : انتي شكلك نسيتي انك مخطوفه
اسيل: اة نسيت ومش عايزه افتكر دا
فهد : اسيل
انسي احسنلك
اسيل : هو ايه الي انساه
فهد : الي انتي بتفكري فيه
انسيه
اسيل: ايوا ال هو ايه مش فاهمه
فهد : لما تبقي تفهمي ابقي انسي
اسيل: هو انت بتعاملني كدا ليه وبتتكلم كدا ليه هو انا طلبت منك حاجه غلط ولا حاجه حرام علي فكره دا حقي اني ابقي براحتي واروح الحته ال انا عايزاها ف الفيله انا مراتك
فهد : مراتي؟!
اسيل: اة مراتك تنكر
فهد : اه
اسيل: ليه بقا
انا مراتك قانونا والمحامي وصحابك يشهدوا
فهد : قانونا اه
لكن شرعا لا
اسيل: مش موضوعنا دا بس انا مراتك قانونا ب الاسم انا مراتك قدام الكل
فهد : فتره وهتعدي
ومتحوليش يا اأسيل تخدي حجم اكبر من كده في حياتي لان مستحيل حسن الدمنهوري يكون حمايا انا او جد لولادي
اسيل: كل حاجه مستحيل عشان انا بنت حسن الدمنهوري الي اذاني زي ما اذاك
مستحيل حتي تفكر تعاملني كويس عشان انا بنت حسن الدمنهوري اقولك علي حاجه مش انت عايز تحبسني ف الاوضه وانا مش هخرج منها متقلقش وهنفذ كلامك
وشدت ايدها من ايده وفرت دمعه من عينيها مسحتها وسابته ومشيت دخلت اوضتها
فهد خد مفاتيح عربيته بغضب ونزل
فهد للجارد
فهد : لو أسيل هانم نزلت الجنينه الكلاب تنسحب فورا وعينكوا تبقي عليها مفهوم
الجاد : تمام يا فهد بيه
وصل فهد الشركه وكان متعصب جدا دخل ورزع باب المكتب
وليد: فيه ايه علي الصبح
ادم : مالك يا اخينا ضارب بوظ الاخس ده ليه
فهد : مفيش
ها عملتوا ايه مع حسن
ادم : زي ما توقعت قال لعمار وعمار بدأ يدور ورانا
وليد : بس ما تقلقش كله ماشي تمام
فهد : تمام
ادم: ما تقول يا ابني مقفل ليه فيه ايه حصل حاجه؟
فهد : الهم الي جايبه في بيتي
ادم: مين اسيل
فهد : هو في غيرها
كان ناقص اني اشيل مسئولية عيله
ادم: مالها عملتلك ايه
فهد: مش طايقها
مش متقبل منها اي فعل
ادم: حرام عليك دا البنت طيبه انسي انها بنت حسن هو اذاها زي ما اذاك
فهد : مش عارف
حولت لكن بجد مش عارف
وليد: انت محاولتش اصلا يا فهد متضحكش علينا
حاول تتقبلها ولو للفتره دي بس حرام حبسك البنت طيبه
فهد : هي شكلها عايزه تعمل اقامة مستمره للابد مش بس فتره وهتعدي
ادم : ايوه قول كده بقي
انت خايف
فهد : خايف ؟! من ايه ؟
ادم: خايف تحبها
فهد : أأيه
ادم: ايه ال ايه ايوا دا الي انت خايف منه ف كل مره بتعاملها وحش بتبقي عشان متميلش ليها وتحبها
فهد : طب اسكت ونبي وخليك في خبتك
وليد: هو ادم قال ايه غلط فهددد اسيل مش وحشه متاخدهاش بذنب ابوهاا اسيل كويسه وممكم تكون بتناكف فيك عشان بتحبك
فهد : ويوم ما نتخانق واعايرها بأبوها ولا اجيب عيال يتقلهم الي ابوكم كان سبب سجن او اعدام جدكم هتنبسط ست أسيل ساعتها
وليد: بس انت مش كدا انت لو حبيتها اكيد مش هتعايرها ب ابوها وهي اكيد غير ابوها
فهد : بقولكوا ايه سكوا علي الموضوع ده
ادم: ماشي المفروص تمشو دلوقتي لان حسن جاي
فهد : جاي ؟!
ادم: اة عايز يتفق علي معاد الصفقه
فهد : طب ماقولتوليش ليه
ادم: نسيت دا لسه مكلكني قبل ما انت تيجي بحبه
فهد :تمام تمام
انا هندخل استناك في الاوضه التانيه ونبقي نتكلم بعد ما نخلص
ادم: تمام
ودخلو
وبعديها شويه وصل حسن
دخل حسن المكتب
ادم: نورت يا حسن بيه
حسن : اهلا بيك يا باشا
ادم : خييير ؟!
ايه بقا ال مينفعش ف التليفون ال عايز تقولو
حسن : عمار عايز يشترك معانا
ادم: غريبه انو رجع ف كلامه بس ماشي مفيش مشكله
عادي يجيي ونتقابل ونتكلم
حسن : تمام
بس الشحنه هتدخل امتي
ادم: اخر الشهر دا
حسن : تمام
ادم: تمام شرفت يا حسن بيه
حسن : شكرا يا صقر باشا
وإن شاء الله مش هتبفي اخر مره
ادم: ان شاء الله
ومشي حسن وسابهم
وطلع فهد ووليد
وليد: دا بيقولك مش هتبقي اخر مره😂
فهد : ياعم سيبه يتفائل حبه احسن السجن كله ظلمه ويأس😂😂
ادم: علي رايك انا همشي بقا عشان ورايا حجات
فهد: علي فين يا صايع
ادم: رايح اقابل😂 ما حد يلمني يا جماعه ويجوزني بدل ما اعملكو مصيبه 😂 فهد معندكش عروسه
فهد : كان علي عيني
ادم بمكر: لا عندك علي فكره اسيل مش انت هتطلقها😂وانا شاريها يا عم هتجوزها انا😂
فهد : اداااام لم نفسك هي لحد دلوقتي مراتي لما ابقي اطلقها ابقي اعمل الي انت عاوزه
ادم: بتغير بتغيير اعترف
فهد : غور ياض روح للبت الي هتقبلها
تلقيها اصلا عوره وانت مختوم علي قفاك
ادم: انا ماشي سلام😂😂😂
فهد : سلام
وخلص وليد حجات مع فهد
ومشي
وفهد خلص شغله ورجع الفيله ملقاش حد تحت طلع الاوضه عند اسيل
خبط
سعاد: ادخل
فهد : سلام عليكم
سعاد: وعليكم السلام يا ابني حمدلله علي السلامه
فهد : الله يسلمك امال فين أسيل
سعاد: ف الجنينه
فهد : تمام
عايزه مني حاجه
سعاد: تسلم يا ابني
ونزل فهد تحت
لقي اسيل قاعده وسرحانه
فهد : هو مش انا قولت مافيش نزول
اسيل: وانا نزلت هتعمل ايه بقا
ثانيا لو مكنتش عايزني انزل مكنتش طلبت من الجارد يسحبو الكلاب من الجنينه لما انزل
فهد : عملت كده عشان عارف انك عنيده وهتمشي الي في دماغك
ومش هستفاد حاجه لما كلب يإذيكي
اسيل: ليه لا هتستفاد كتير علي الاقل هتخلص مني ومن زني
علي الاقل اهو تبقي ضربت عصفورين بحجر خلصت من ابويا ومني
وارتحت بقا وكملت انتقامك صح
فهد : فهماني غلط
انا معندييييش اي نوع من انواع العداوه نحيتك
وخطفتك عشان اوقع ما بين ابوكي وعمار بس
اسيل بغضب: لو معندكش اي نوع من انواع العداوه ناحيتي كنت هتعاملني حلو كنت علي الاقل لما اغير طريقتي معاك لما اعرف ان بابي اذاك وابقي بعاملك كويس تعاملني ولو بنسبه 1% كويس
كنت مش هتتعمد انك تذلني وتخليني اعمل حجات مش بعرف اعملها
وتعاملني معامله الخدامات
وانا ماذيتكش ولا دايقتك
فهد : انتي الي نرفزتيني
انا ماكنتش ناوي اعمل حاجه من دول لكن انتي الي دخلتي معايا الند بالند وديه اكتر حاجه بكرها
اسيل: بردو انا ال غلطانه اووووف بقا
وكامت هتسيبه وتمشي مسك ايدها وقفها
فهد : انا اسف لو كنت دايقتك
وياستي انا ههدي اللعب خالص لحد ما ترجعي بيتك تاني ونطلق
تماما
اسيل استغربت لان مش فهد ال يعتزر
اسيل: وهتعاملني كويسس؟؟؟
فهد : اه
اسيل ابتسمت: خلاص مش زعلانه بس بشرط لا مش شرط شرطين
فهد : هنتقمر بقي
خير ؟؟
اسيل: عايزه موبايل عشان بجد مليت من التلفزيون وعايزه اطلع الحنينه براحتي
فهد : الجنينه ماشي
الموبيل لا
اسيل: ليييه يا فهد اكيد مش هكلم حد مش عايزه خط ولا عايزه حاجه بس بجد مليت وعايزه افتح سوشيال ميديا
فهد ؛ لا
السوشيال ميديا من الممنوعات كمان
يبقي الموبايل مالوش لازمه
اسيل: اوووف بقا طيب
هتتغدي طيب احطلك الاكل علي السفره
فهد : ياريت
اسيل: ماشي غير هدومك علي ما احطلك الاكل
فهد : تمام
طلع فهد الاوضه غير هدومه علي ما اسيل جهزت الاكل

عند وليد ف النيابه
بيخبط علي مكتب اللوا محمد
اللوا محمد: ادخل
وليد: محمد باشا ازي معاليك
اللواء محمد : اهلا اهلا واليد بيه
ازيك يابني
عاش من شافكوا
وليد: مشغولين ف قضيه حسن
علي فكره معاد تسليم الشحنه قرب اوي
اللواء محمد : انا مراهن عليكم
لازم ترفعوا راسي وفهد يتردله اعتباره
وليد: اكيد يا فندم متقلقش بس هحتاج قوه جامده يوميها
اللواء محمد : متشلش هم بلغني بس بالمعاد وكل القوي اللازمه هتبقي متوفره بإذن الله
وليد: تمام يا فندم عن اذن معاليك
اللواء محمد : اتفضل
ربنا معاكم
وذهب وليد الي مكتبه ليستعد لبدا المهمه في اي وقت لانه يعلم اذا حدد فهد معاد للعمليه فهو سوف يؤديها قبل هذه المده

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' رواية وقعت في عشق المنتقم '' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات