القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل العاشر 10 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل العاشر 10 بقلم هاجر حسين 

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل الاول 1 بقلم هاجر حسين

رواية عشقت صعيدي قاسي الفصل العاشر

رعد:-انزالي نضفي
ليان:-وحيات امك
رعد بغضب:-ليااااان انزالي ويلا علشان اوصلك الجامعه
ليان:-ربنا يخليك انا هلبس وهنزال …وباستو في خدو
رعد نزال و ليان لبست ونزالت
ليان:-انا جهزات اهو …ايه داااه انت رجعت الشغالين
رعد:-ليان اقعدي افطري ومش عايز اسمع صوتك ……واااه اشرابي كوباية لبن علشان تيته وصتني عليكي
ليان:-بس انا مش بحبو
رعد:-ما انتي بتشرابي كوبايتين
ليان:-لا وربنا مش بشرابو
رعد:-امال كانتي بتعاملي فيها ايه
ليان:-هقولك بس بلاش تيته تعارف علشان متزعالش …كانت بدلقه
رعد:-اااه وعقابنا ليكي هتشربي كل يوم قدامي وعافيه
ليان:-لا كده حرام
رعد:-الحرام انك تدالقي البن يا استاذه…يلااا اشرابي
ليان:-تعارف انا ممكن اديك بوسه و ما اشرابش البان
رعد:-ليااااان
ليان:-حاضر حاضر هشربو ……لا مش هقدار يا رعد عقبني بي حاجه
رعد:-تمام العقاب انك مش هتروحي الجامعه و تنضفي الڤيلا قدامي
ليان:-ليه يا رعد ليه انا اعارف ان العقاب انك تبوسني زي الروايات
رعد:-لياااان
ليان شربت شويه وقالت:-ياععععع كده كفايه وانبي يارعد
رعد:-اشربيها كلها
ليان شربتها وقامت تراجع
ليان في الحمام:-منك لله يارعد
يالهوووي استغفر الله العظيم ايه ده يارب سمحني اااااف اشوف فيك يوم يارعد
وخراجة لقيت رعد مش موجود سالت صفيه
ليان:- هو رعد فين يا دادا
صفيه:-في الجنينه يا بنتي
راحت ليان الجنينه وشافت رعد سرحان وبيشرب نسكافيه قعدة جنبو واخدت الكوبايه منو شربت منها
رعد:-هاتي الكوبايه دي بتعتي
ليان:-بجد بتعتك
رعد:-صبرني يارب
ليان:-بتشتم علي نفسك ليه انت كده هتبقا صبار
رعد:-يلااا تعالي اوصلك
ليان:-يلاااا
وركب رعد وليان العربيه
رعد:-مالكيش دعوه بحد انتي فاهمه
ليان:-حد ازاي يعني
رعد:-متتعارفيش علي حد ولا تقعدي مع حد
ليان:-ليه يعني انا لازم اصاحب حد يا عم
رعد:-ما انتي مش بتثقي في حد
ليان:-حاضر ……وبابستها في خدو
رعد بغضب:-مش عايزها تتكرار تاني يلاااا انزالي
ليان:-ماشي ……ليان هي وماشيه بتكلام نفسها واتخبطت في وحده
ليان:-انا اسفه والله مكنتش مركزه
فرح:-معلش عادي ولا يهمك بس انت زعلانه ليه كده لو في حاجه مزعلكي احكيلي
ليان:-انا كلامتك خلاص انا اعتذارتلك ان خبطك
فرح:-انا ماليش صحاب لو تحبي نتعارف
ليان:-لا يا ستي يلا سلام
فرح:-براحه طيب اسمك ايه قمر صح
ليان:-اشمعنا قمر بقااا
فرح:-اصلا انتي جميله جداااا
ليان:-والله انتي اللي جميله
فرح:-انا طالبه في كليه الطب وانتي
ليان:-ااااه علشان كده عايزه تتعارفي عليا
فرح:-ازاي مش فاهمه
ليان:-يعني ممكن تكونه محتاجين جثه في المشراحه
فرح:-ههههههههه والله مش هسيبك غير لما نكون اصحاب
ليان:-لا رعد قالي متتعارفش علي حد
فرح:-رعد مين
ليان:-انتي حشريه اوووي علي فكره
فرح:-ههههههه ونبي هاتي رقمك اكيد بتنزالي استوري حلو زايك
ليان:-قولتلك لا ويالا يا بابا امشي
فرح:-ماشي براحتك انا حبيت اتعارف عاليكي مش اكتر لان انا من ساعة ما جيت مشوفتش وحده زايك كده جميله و دمه خفيف ومحترمه كلهم لبسين نص حجاب …فرصه سعيده
ليان:-انا اسعد ……انا في هندسه ومش عارفه المدرج فين
فرح:-اهو داااه اللي هناك انتي اول يوم ولا ايه
ليان:-اااااه شكرااااا
فرح لسه هتمشي………بقللم هاجر حسين
ليان:-بقولك ايه هاتي رقمك وانا اللي اكلامك
فرح:-ههههههه طيب هو ايه الفرق يعني ما رقمك هيظهر عندي
ليان:-خلاص براحتك انا همشي …وراحت ليان المدرج
فرح لنفسه:-يخراب بيت جمال مش هسيبك لازم اعارفك اكتر علشان الواد حازم عايز عروسه وانتي اجمل وحده شفتها……يختااااااي اتاخرت ع المحاضره اجريي بسرعه
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
رعد راح الشركه وكان اسر ويوسف مستنينه
اسر:-اتاخرت يعني
رعد:-وصالت ليان الجامعه
يوسف:-بجد
رعد:-اااه ومالك كده خضيتني
يوسف:-عادي
اسر:-المهم انا جاي اتكلام معاك في موضوع وهروح المستشفى
رعد:-موضوع ايه
اسر:-مراتك
رعد:-مالها
اسر:-انا عارف انت بتعامله ازاي
رعد:-وعارفة ازاي بقاااا
اسر:-بطريقتي بقا …بلاش يارعد اللي في دمغاك داااه يحصل علشان ليان مش زي امك
رعد:-ليان
يوسف:-اشراب بقاااا
اسر:-هههه خلاص مدام ولا تزعال…………انا هروح المستشفى ……وجري
رعد:-ماشي يا اسر
يوسف لنفسه:-امال لو عارف قعده معاها هتعامل ايه
رعد:-وانت هتقعد هنا كتير روح علي شغالك
يوسف بتنهيده:-طيب
رعد:-مالك
يوسف:-مفيش عادي
رعد:-لا قول بس متتكسف
يوسف:-ندي رجعت تاني
رعد:-طيب وايه يعني سيبك منها دي خاتنك ولا انت لسه بتحبها
يوسف:-احبها ايه بس يا رعد انا مكرهتش حد زايها
رعد:-طيب انت شفتها فين
يوسف:-اما رجعنها من اسيوط كانت عندي في البيت و………………
رعد:-طيب لو حصل اي حاجه زاي كده تكلامني
يوسف:-ليه وانا صغير………بقلم هاجر حسين
رعد:-الله يرحم
يوسف:-انا مش هنكر انك واقفة معايا كتير بس انت سبتني واجوازت غيري
رعد:-طيب روح علي شغلك يا يوسف
يوسف:-طيب
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في الكافتريا عند ليان
فرح شافته قاعده لوحده وراحت عندها
فرح:-قمر يا ناس وقاعد لوحده
ليان:-تعارفي ان لو انتي ولد مش هتعمالي كده وبعدين ما انتي جميله جداااا
فرح:-والله انتي الجميله …انتي مش هتقوليلي اقعدي معايا
ليان:-لا وبعدين انتي عايزه ايه
فرح:-عايزاكي
ليان:-انا كانت عارفه انك تاجرة اعضاء يعني وعايزاني عشان تشرحوني عندك في المستشفي لا وايه مش لاقي غيري انا وبكل بجاحه جايالي وتقولي عايزاني احيييه ياماا انا كنت حاسه ان الموضوع مش سهل
فرح:-هههههههههه لا مش قادره انتي بجد دمك خفيف اووووي
ليان:-عارفه يا نوحي عارفه
فرح:-انا هسيبك بقا علشان متاخرش علي المستشفي
ليان:-ااااه ما انتي لازم تعارفيهم انك لقيتي وحده
فرح:-هههههه لا والله انتي مجنونه وبعدين انا لو هعمال زاي ما بتقولي هجي وابقا حابه اتعارف عليكي
ليان:-معارفش بقا
فرح:-يلااا سلام
ليان:-سلام ياغتي
ليان لنفسه:-رعد اتاخر ليه كده انا هران عليها
رعد:-نعم في حاجه
ليان:-انت بتكلامني ليه كده يا رعد
رعد:-انا بكلامك عادي خلاصتي ولا لسه
ليان:-ااااه خلاصت ومن زمان هتيجي ولا لا
رعد:-لا انا مشغول هبعتلك السواق
ليان:-فيك الخير يا كينج………بقلم هاجر حسين
وبعد شويا السواق وصل وركبت معاها
ليان:-ونبي يا عم عبده وديني عند رعد في الشركه
السواق:-حاضر بس انا ابراهيم مش عبده
ليان:-معلش بقا انا افتكر اسمك عبده زاي ما بشوف بقا
ابراهبم:-ولا يهمك يا هانم
وبعد شويا ليان وصلت الشركه
انبهارت من الشركه وجمالها وداخالت
ليان:-لو سمحتي فين مكتب رعد
البنت:-رعد حاف كده
ليان:-ردي علي قد السؤال يختي
البنت:-ما تحترامي نفسك يابت
ليان:-انتي بتكلاميني انا يا حلوه
البنت:-اااه انتي ويالا غوري اطلعي باااره
ليان:-هههه اللي هتطلع باره هتكون انتي
مسكوه في بعض في الكلام وكله اتجمع علي صوتهم
رعد:-ايه اللي بيحصل هنا………… ليان

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' عشقت صعيدي قاسي '' اضغط علي اسم الرواية
reaction:

تعليقات