Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ستكون صغيرتي الفصل العاشر 10 بقلم هاجر محمد

رواية ستكون صغيرتي الفصل العاشر 10 بقلم هاجر محمد

https://www.k-novels.com/2021/10/38.html

رواية ستكون صغيرتي الفصل العاشر

مليكة: انا بحب لسة مكملتش الجمله ولقت قل*م نزل ع وش*ها من اسر
اسر بغضب: انتي ايه قوليها تاني انتي لسه النهاردة هتتممي ال 18 سنه وبتحبي لا انا اللي غل*طت لما خليتك تتطلعي برا البيت ده علشان تتعلمي من النهاردة مفيش خروج.
مليكة الدموع ملت عنيها ومقدرتش تبرر اللي كانت هتقوله لكن اسر فهمها غلط طلعت بسرعة ل فوق وفضلت تعيط كتير وافتكر المذكرات تبعها فتحتها وكتبت
" لم اتخيل ان يحدث هكذا اليوم الذي يجب ان اكون به سعيدة هوا عيد ميلادي اليوم ساتمم 18 سنه سابلغ السن القانوني لا اشعر بالسعادة مطلقا لان الشخص الذي كان سبب سعادتي اصبح الان لا يريد ان يراني اصبح يفهمني خطا اريد ان ار*تاح من كل ذلك ولكنني اوعد نفسي انني ساصبح شيئا كبيرا وسوف يفتخر بي وساصبح دكتورته الصغيرة قريبا لن افكر باخد غير هدفي "
قفلت مذكراتها ونامت ………
- عند ادم
كان فاتح الابتوب وبيتفرج ع صور بنت دخلت جميلة عليه وادم قفل اللابتوب علطول
جميلة بخبث: في اي اللي بيحصل
ادم: ها لا ولا حاجة
جميلة بضحك: امم خلاص ماشي المهم جهز نفسك بكرا هتروح تجيب نرمين من التدريب لانها اتاخرت النهاردة وهتفضل هناك
ادم: كنت مستريح منها البت دي هتفضل تزهقني
*نرمين اخت ادم.
جميلة بابتسامة: معلش ي حبيبي دي اختك ف الاخر……
- ف الصبح
صحيت مليكة بدري لان بداية السنه الدراسية الجديدة ليها كانت النهاردة يعني بقت ف ثانوية عامة جهزت نفسها ونزلت من غير ما تكلم حد……
عند اسر
افتكر ان النهاردة بداية الدراسة فلازم انه يوصل مليكة للمدرسة قام وجهز نفسة ونزل
مليكة: قعدت تاكل
هبة بغي*ظ وهيا بتاكل: عمي صحيح انا واسر امتا هنحدد معاد جوازنا
مليكة من غير رد فعل فضلت تاكل ب ابتسامة
هبة شافت اسر نازل فقامت وراحت حض*نته
مليكة: جدو انا همشي
بعد اسر ع هبة وقال: يلا هوصلك
مليكة ببرود: شكرا انا مش محتاجه حد معايا كبرت وبعرف اروح لوحدي مشيت وسابته
اسر خرج وراها بسرعة مليكة استني
مليكة ببرود: نعم ي اس قصدي ي ابيه
اسر: في اي
مليكة: في ااي
اسر: مش هتكلم كتير بس مبحبش حد يعار*ضني انتي مسمعتيش كلامي امبارح وقولت مفيش خروج
مليكة: ملكش حقوق عليا مكنتش ابويا ولا خطيبي ولا جوزي علشان تؤمرني
اسر بصوت عالي ملييكةة
مليكة ببرود: مشيت من غير ما تتكلم ……
- فمكان اخر
عامر: هننفذ العملية امتا
الشخص الي لابس قناع: هيا دلوقتي مبقتش موجودة مع اسر علطول لان زي ما انت شايف مبقوش يطيق*وا بعض ف سهلت عليها كل حاجة
عامر بخبث: انا مش متاكد من اسر ده هوا ليه فجاه بقي عايز يتجوز حد تاني
الشخص ضحك بصوت عالي: واضحة اوي يغبي هوا بيحب البت ف علشان مش عايز حد يتكلم عليها فقرر يتجوز حد غيرها
عامر: هنقول الذكاء حاجة صغيرة ليك وفضلوا يضحكوا………
- مليكة وصلت المدرسة كان اول يوم ليها وهيا مش حابة تصاحب حد
جت بنت وقعدت جنبها وقالت: ليه زعلا*نه كدا
مليكة انتبهت ليها وقالت: اسفة منتبهتش انك قاعدة ابتسمت لا عادي
حور بحب: انا حور وانتي
مليكة مكنتش عايز تصاحب حد بس كان لازم يكون ليها صحاب علشان هيا بقت وحيدة: وانا مليكة
حور ابتسمت: خلاص بقينا صحاب قوليلي ليه زعلانه كدا
مليكة بزعل: شوية مشاكل عادي
حور: خلاص اشطا هنسيكي كل ده بس بعد المدرسة علشان هنن*شكح دلوقتي من الدراسة
ضحكت مليكة ومشيو.....
عند اسر
كان قاعد بيشتغل وبيفكر بمليكة وان النهاردة عيد ميلادها بس مش هيعمل اهتمام ليها
دخل ادهم عليه وبصوت عالي: اي اللي بيحصل دا بقي انت هتتجوز هبه بجد
اسر ببرود: زي ما سمعت هوا الصح يريت تتفضل دلوقتي عندي شغل
ادهم: والله لا محنا مبقناش هامين*ك اوي كدا ع العموم الف مبروك وقام
اسر بصوت مبحوح والدموع نزلت من عينه وقال: انا بحبها
ادهم وقف بابتسامه: منا عارف
اسر فضل يعيط زي الاطفال ادهم بشفقه ع صاحبه راح وحضنه………
-عند مليكة وحور خرجوا من المدرسة وحور طلبت من مليكة يروحوا يتمشوا شوية بما انهم بقي صحاب
مليكة اتردد فالاول لان اسر لو عرف انها اتاخرت هيعا*قبها بس بعد اصرار من حور وفقت تروح معاها
حور: احكيلي عايشة مع مين
مليكة: مامي وبابي متوفيين وعايشة مع جدو وقاطعهم تلفون مليكة رن وكان اسر وشها جاب الوان وعرفت انها اتاخرت فتحت عليه لكن جه شاب وسحب منها التلفون ورماه ع الارض وقال: سيبك من كل ده وخليكي معايا
مليكة: نعم
حور: مسكا ايد مليكة ومشيوا
لكن الشاب مسك ايد مليكة استني الاول نتكلم ي جميل
مليكة: ابعد ايدك ي حي*وان
الشاب: ضحك طالعه منك حلوه بس هعرفك مين ال حيو*ان دلوقتي نادي لصحابه ووقفوا محاوطين مليكة وحور
التلفون كان لسة مفتوح واسر سمع كل ده واتدا*يق جداا وو…
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية '' ستكون صغيرتي '' اضغط علي اسم الرواية

 

reaction:

تعليقات