القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل العاشر 10 بقلم هدير بدر

 رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل العاشر 10 بقلم هدير بدر

رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل العاشر 10 بقلم هدير بدر

فيروز : مين وقعها عليكي 

خديجه : وقعت من ايدي اسفه 

ياسين جري عليها بلهفه : هي ايدك لسه وجعاكي 

فضلوا باصين لبعض شويه 

وبعدين خديجه سحبت ايدها بهدوء 

فيروز ابتسمت : وريني ياحبيبتي القهوه وقعت عليكي فين 

خديجه اتحرجت : لا لا ماحصلشي حاجه انا هاقوم اغسل مكان ماوقعت واعملكم تاني 

فيروز مسكت ايدها 

ايسل موجوده ياحبيبتي ارتاحي انتي 

روحي اعمليلنا انتي يا ايسل 

وابتسمت بخبث

ايسل بصيتلها بغضب : ماشي 

وراحت عملت وهي عماله تتوعد لخديجة 

ياسين بص لخديجة وهو زعلان باللي عمله فيها 

فيروز: وايسل عامله معاك اي

ياسين : الحمدلله يا أمي وانتي عامله ايه وانتي خديجه عامله اي

خديجه بصتله وسكتت 

فيروز : الحمدلله كنت عايزاك تاخد خديجه معاك الشركه تدرب هناك 

ياسين فرح  

خديجه : بس ياماما 

فيروز: مش بس ولا حاجه وعرفت ان صاحبتك برضو معاكي روحوا انتو الاتنين 

خديجه بفرحه : بجد. 

فيروز: ايوا ياحبيبتي بجد قومي اجهزي انتي علشان تروحي الكليه 

ياسين : تمام اجهزي وانا اوصلك 

خديجه بصتله: لا شكرا بعرف اوصل نفسي عن اذنك ياماما 

وطلعت فوق 

ياسين بص لاثرها بحزن 

ايسل رنيت علي امها 

ايسل بضيق : الو يا ماما 

امها : مالك يابت في ايه 

ايسل : الزفته دي وقعت عليها القهوه والآخر امه قالتلى اعملى انتي القهوه اووووف 

امها : هي كدا باين عليها عايزه العلقه تاني اقفلى انتي وانا هاتصرف بس اسمعي كلام حماتك علشان جوزك 

ايسل : ماشي ياماما وقفلت معاها 

ايسل خرجت بالقهوه : الاه امال خديجه فين 

فيروز: وراها كليه ياحبيبتي مش هاتقوم توصل خديجه يا ياسين 

ياسين : حاضر يا أمي 

ايسل : توصل مين 

فيروز : مراته زي مانتي مراته 

خديجه خلصت عايزه حاجه ياماما وباست ايدها 

فيروز : لا ياحبيبتي علشان خاطري خلى ياسين يوصلك انتي تعبانه 

خديجه بصيت في الارض : ماشي 

ياسين لسه قايم 

ايسل: خلاص ياحبيبي هاجي معاك علشان بعدها نطلع علي بيتنا

فيروز اضايقت 

ياسين: ماشي اتفضلوا 

خديجه ركبت ورا وايسل جنب ياسين 

ايسل : الا قوليلي انتي بتشوفي بالبتاع دا 

خديجه : امال بنمشي ازاى 

ايسل : أصله مكبرك اوي ومش باينلك ملامح 

خديجه بابتسامه : علشان جسمي مش سلعه كله يشوفها غير كدا كفايه اني كبيره عند ربنا احنا جايين هنا نعبد ربنا مش جايين نشوف الموضه وربنا كرمنا وجعلنا غاليين علشان كدا مخلينا نخبي جسمنا وجعلنا زي الجوهره اللي مقفول عليها 

ايسل اضايقت من كلمها وحسيت انها بتلقح عليها

ياسين فرح جدا من كلامها 

وكلهم سكتوا وياسين كل شويه يبص لخديجة من المرايه 

وصلوا 

ياسين : بتخلصي امتي علشان اجي اجيبك 

خديجه: لا شكرا عن اذنك

وسابته ومشيت 

ياسين بص لاثرها بحزن 

ايسل بصتله بشك: مالك زعلان ليه يكونشي حبيتها

ياسين : احب مين يابنتي انا بحبك انتي وبس 

ايسل : حبيبي ممكن تجبلي ٥٠٠٠ جنيه اروح اعمل شوبينج 

ياسين : وانتي مش كنتي بتعملى امبارح 

ايسل: مستخسر فيا 

ياسين: لا ياستي اتفضلي 

ايسل باسته من خده: حبيبي 

نزلني عن المول بقا 

ياسين نزلها 

وبعدين راح علي شركته كان داخل متعصب وعمال يفكر في بعد خديجه عنه وتجنبها ليه 

ياسين : عايز ورق الملفات دي حالا 

كله كان خايف منه 

السكرتيرة دخلت اديته الملفات وطلعت 

مراد جيه : مالك يابني متعصب ليه انت أحوالك مش عجباني اليومين دول 

ياسين: ماعرفشي مالي متلغبط حقيقي مش طايق نفسي 

ايسل وصلت المول وبعدين دخلت كافيه كانت امها موجوده 

ايسل حكتلها كل حاجه 

امها : يابت شكله حبها انتي بقة ادلعي في البيت كدا وسيبي الباقي عليا هي البت دي كليه اي

ايسل : هندسه ياختي 

امها : كمان طيب اديني العنوان ومالكيش دعوة 

ايسل مليتها العنوان وراحت البيت 

خديجه قابلت ريم 

ريم : حبيبتاااااي وحشاني اد البحر وسمكاته

خديجه: مصاحبه هبله والله 

بصوا جنبهم لقوا واحده بتعيط وقاعده لوحدها 

خديجه : تعالي نشوف مالها 

ريم : يالا 

راحوا قعدوا جنبها 

خديجه: اممممم الجميل زعلان ليه 

البنت بعياط: ها لا مافيش .

خديجه : احكيلي بس 

البنت : انا تعبت اوي اخويا عايز عمليه وانا مش بايدي واهلى ميتين انا ياست 

خديجه بابتسامه: ولا تقنطوا من رحمه الله مش ربنا قايل كدا

وبعدين ياستي عندك أقرب مثل قصه سيدنا ايوب شوفي ربنا ابتلاه في صحته وعياله 

وهو صبر علي دا كله ربنا ابتلاه بايه بقا 

اول حاجه عياله كلهم ماتو 

وبعدين ابتلاه بضعف جسمه وخلى كل جلده يقع هل حزن بالعكس فضل صابر لحد ما الناس كلها بعدت عنه 

ماكنشي فاضل معاه الا اتنين صحابه ومراته لدرجه ان مراته كانت بتبيع ضفائرها علشان تجبله الاكل شوفتي لدرجه ايه ولما دعا ربنا علشان يخلصه من العذاب والابتلاء فربنا نزله ملايكه خليته في شبابه هو ومراته ورزقهم باولاد شوفتي 

بقا عوض ربنا لازم تصبري وصدقيني هايعوضك ويطلعك من بلاءك 

البنت : الله كلامك حلو اوي ربنا يجازيكي خير 

ريم: كدا احنا صحاب اتفقنا 

البنت : اتفقنا 

ريم : اسمك اي بقا 

البنت : اسمي فاطمه 

خديجه : عاشت الاسامي يا قمر وانا خديجه 

ريم : وانا ريم 

وفضلوا يضحكوا ويهزروا مع بعض 

خديجه ؛ ممكن رقمك بقا 

فاطمه : طبعا طبعا 

خلصوا اليوم وخديجه ودعت ريم وفاطمه 

خديجه وهي واقفه مستنيه تاكسي لاقيت عربيه وقفت ادامها 

خديجه جايه تبعد لاقيت حد نزل وحط حاجه علي وشها وماحستشي بحاجه بعد كدا 

.........

يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية منتقبة اوقعتني في حبها "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات

7 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق