Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوس عاشق الفصل التاسع 9 بقلم شروق هاني

 رواية هوس عاشق الفصل التاسع 9 بقلم شروق هاني

رواية هوس عاشق الفصل التاسع 9 بقلم شروق هاني


تشعرين بالضعف كونك فتاة ،
في حين أن المجتمع يرفضك هناك من يقبلك كما أنتِ
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ثم طرق الباب هو الذي منع انهطل دموعه بغزره وثم قامت بمسح دموعه بااصبعه ودلف لي فتح باب الغرفه وثم نظرت بحب لي الطفاله الذي كانت أمام الباب بحب وتقول ,,,,,,,,,
لمار :رهفي انتي عيونك حمره كده ليه انتي زعلانه من بابي 
رهف بحزن :انا ازعل لا الزعل دا كان زمان وكمان مفيش حاجه اسمه زعل انا متعود وانا كان عندي 4سنين اه سيبك في حاجه حصلت لي ماما دولت 
لمار بجديه :لا يارهفي بس انا زعلانه منك اووي 
رهف بحزن :اكتر من العالم الي زعلان مني كمان لمار تزعل مش هقدر علي كده انا بحبك طب زعلانه ليه ياشقيه 
لمار :انتي وعدني انك تعملي ليه كيك انتي نسيه
رهف بجديه :مكنش نسيت وانتي زعلاتي مني كده خالص اعمل أحله كيك بشوكولاته لي لمار البنت العسل 
لمار بفرحه :دولي هتكل معنا
رهف :اكيدد
لمار بتفكير :انتي هتعملي كيكه الشوكولاته بس 
رهف :انتي عايزه اي تاني وانا اعمل علشان لاميره الصغيره 
لمار بفرحه :بحبك يارهفي انا عايزه سماك سندن
رهف :اسمه سردين ومن عنيه ماشي يلا 
لمار :بحبك يارهفي مووووت
رهف :وانا كمان بحبك مووت علي لآل لقيت حد يحبيني من قلبه كده 
ثم اتجاهات الي المطبخ الرئاسي وبدأت في عمل الكيكه والسماك لي لمار بحب ,,,,,,,
بس كان هناك الذي كان يسمع كل حرف من لمار ورهف هو رعد الذي كان متيم برهف بحزن علي ما حصل فيه ونفسه يعرف ما الذي دهاها علشان تبقا ضعيفه كده وثم زهب الي المطبخ علشان يرقب كل تفصيل رهف بحب هو مش عرف وقع في الحب حقيقي ولا مجرد شهوه بس هو لايدري هو الذي بقا يحب تفصيله ويظل يرقب فيها ,,,,,,,,
لمار بتسال :اي البتع دا 
رهف :لا مش عرفه دا دقيق ابيض
لمار مست القليل في يديها من دقيق وثم طيرته في الهواء بفرحه ,,,,,
ورعد الذي كان يضحك علي شقوت ابنتها ,,,,,ورهف الذي بقت مثل الملاكه بي لون الدقيق 
رهف :لا ولله اي الي انتي عملتي دا هاا 
لمار :بلعب يارهفي 
رهف مسكت البعض من الدقيق وثم علي وجه لمار وهي تضحك والذي كان يتفرج عليهم هم مثل بعض تمامن ,,,,,,,,
ثم دخل رعد المطبخ وثم الدقيق من يد رهف جي علي وجهه وصر مثل لاشبح
رهف بضحك هي ولمار علي الذي فعلو برعد لانصاري ,,,,,,,,,,,,
رعد بعصبيه :اي الي حصل دا مين فكو عمل كده 
رهف بخوف من كلامه :انااااا
رعد :خالص الدور علكي انتي كمان 
وثم امسكه جيد من خصرها وقرب منها وظل يشم رائحة عطرها بقوه وهي جسدها رجف في يديها وثم قربه منو اكتر وأمسك دقيق وحطه علي وجهه برقه طاغيه ,,,,
هل تسمعون الطبول !!!
نعم ياساده هذه دقات قلبه صاعقه إصابته جعلته لا يتحرك من مكانه رعد لانصاري يقع في الحب وقلبه ينبض كل مجنون عليه لا بل لزم يشيل كل هذا من تفكيره 
كان رعد يحدث نفسه بس هو في لآخر انسان ليس حجر ,,,,,

ثم دخلت الي المطبخ ليان وهي كان علي وجهه عدات اساله ما هذا الذي تره لأن هو حقيقي ولا حلم موالم
ثم نظر رعد الي ليان الذي كانت تتفرج بكل كره وعصبيه ثم بعد رعد عن رهف ومكانش عايز يبعد عنها ابداا كانها روحه وليان اخدات روحه منها ,,,,,,
ثم خرج من الطبخ وطرق ليان سا تنفخار مش البلون 
ورهف الذي كانت بتغسل وجهه من لمسات هذا العنيد القاسي 
وثم لمار بدأت في محاكات ليان بس لا تصغه اليه ليان تركته وتركت الفتاة تبكي بشده ,,,,,,,,,,,
لمار :انا مفيش حد بيحبني يارهفي لم ماما مشيت ومجتش تاني انا زعلانه يرته ترجع تاني 
رهف بحزن علي حل الصغيره :خالص انا جنبك طب ماما فين انا مش شيفه هنا
لمار ببرائه:ماما عند ربنا يارهفي مشيت وسبتني لي وحدي ليان مش بتحبني ولا تيتا سهر 
رهف :خالص لمار إذ عيطي انا مش هعمل سماك ومش هحكي لكي حكايه تمام واصلا انا بحبك وماما دولت بتحبك وكمان رعد 
عند نطق اسمه علي شفيقه ظل قلبه ينبض بقوه باسم رعد هي تحبه دي كرسه أنه معه بنت هو لا يحبها هي مجرد شهوه هي تعرف كويس لا فوقي يارهف 
لمار :رهف رهفي الكيك الفرن سفر 
رهف بصدمه :نعم 
لمار :انتي مش سمعني الفرن سفر ياعني الكيكه خالص استوت 
رهف :حاضر يلا روحي غيري هدومك وانا بعمل لاكل واجبو علي غرفه دولت علشان لزمن تخد الدواء تمام 
لمار بطعه :حاضر يارهفي

"في غرفه المكتب لي رعد لانصاري"
رعد :انت مجنون انت زي تقوع في حبها لا استحله انت رعد لانصاري 
ثم دلف ليان الي مكتب رعد ,,,
ليان :البنت دي وقاحه علشان تعمل كده دي بلدي اووي 
رعد بعصبيه :اطلعي برااا اي الي جابك هنا 
ليان بحب :علشان بحبك مووت يارعد 
رعد :انتي يابت انتي روحي العبي علي حد غيري انا اكتر وحد هنا عرفك

ليان بعيط :بس انا بنت خالتك يارعد وبحبك 
رعد :طب اريحك
ليان :اه وقوله 
رعد :بكرهك يالياااااااااان
البودي جارد دلف الي غرفه رعد ,,,,
البودي جارد :الشرطه هنا وبتقول انت رهان لاعنتقل علشان حجز عندك بنت اسمه رهف 
رعد :اي المسخره دي انا عيز افهم 
البودي جارد :البنت الي اسمه رهف هي الي بتقول والشرطه هتخدها معها اعمل اي يااستاذ رعد 
اليان :مش قولت ليك يارعد انها وحد مش سهله أن عرفه النوعيه دي كويسسس
رعد بغضب صافع كف علي وجهه لي ليان ,,,,,



يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية هوس عاشق"اضغط على اسم الرواية.


reaction:

تعليقات