القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية إنتقام العاشقين الفصل التاسع 9 بقلم منة مصطفى

 رواية إنتقام العاشقين الفصل التاسع 9 بقلم منة مصطفى 

رواية إنتقام العاشقين الفصل التاسع 9 بقلم منة مصطفى 

عند حور.. اي الملل دا اما اقوم انكش في بت الحربايه الس اسمها ميرادي وخرجت حور من مكتبها وراحت هناك 
راحت حور ملقتهاش 
حور..هي راحت فين اما اشوف مراد
بتفتح حور اللباب لقت مراد بيحضن ميرا
مراد بصدمه..ورمي ميرا حور 
حور..مراد 
مراد..حور
لكن حور طلعت تجري وراحت خدت الشنطه بتاعتها وطلعت تجري من الشركه
مراد بيجري وراها لحد ما لحق دراعها ادام الموظفين
حور بعياط..عاوز اي
مراد.. والله 
حور بعصبيه.. والله اي انا دخلت وشوفتو بعنيا محدش قالي 
مراد..يا حور افهمي
حور..افهم اي انت مش مدرك انت كنت بتعمل اي انت كنت كنت بتحضنها يا بيه 
والموظفين في دهشه وكلوا بيبص جمبه ومستغربين هو في اي او بيقولو اي الصدمه دي مراد بيه يعمل كده 
وطلعت حور 
لف مراد وشاف ميرا وبعلو صوته اطلعي برااااااا اطلعي انتِ متروده يا يا ميرا 
وميرا بغيظ مااااشي ولمت حاجتها 
مراد..انتو بتتفرجو علي اي كل واحد يخلي في شغلو وموظفين في اقل من ثانيه كل واحد رجع ل الي كان بيعملو 
وطلع مراد المكتب. وطلع ورا ه عمر 
عمر..اي يا مراد اي الي سمعته من حور دا اي الي حصل 
مراد.....
#فلاش_باك
مراد..وتجيبي كل الورق المطلوب للإجتماع دا مهم جدا
ميرا..حاضر يا فندم 
مراد..و صفقه مع شركه زين الجرحي تتم علي خير 
ميرا..تمام
مراد.. وهتيلي ملفات المتقدمين للشغل عشان نديهم معاد 
ميرا..حاضر
وجت تخرج ميرا من الاوضه لقت حور جايه رجعت بسرعه وحضنت مراد
مراد..اي الي بتعملي دا
#back
عمر..ما ترد يا اخيهي دخلت شافتك بتحضنها 
مراد..انا كنت واقف ومعرفش اي الي حصل 
عمر بنرفزه.. والله وانت عيل صغير مزقتهاش ليه وطردها انت عبيط
مراد..متزعقش
عمر..مزعقش اي يا ابني انت متخلف انت فاهم اي الي حصل انت مشفتش الموظفين بيبصولك ازاي انت سقط من نظرهم 
_________
حور..اي يا ادهم
ادهم بخضه..اي يا حور انتِ بطعيتي ليه اي الي حصل 
حور..********وحكت لادهم كل حاجه بالتفصيل
ادهم..يا نهار اسود تعالي يا حور دا ميستهلكيش ولا يستاهل ظفرك
وبعدها وصلت حور البيت وهي منهاره تماماٌ وادهم حاول يهديها
حور..هو لي كده يا ادهم كل ما احب حد يبقي خاين أنا ذنبي اي اني بحبه
ادهم..معلش يا حور انا حاسس بيكي لكن مش هينفع نقول كده كل دا نصيب من عند ربنا مينفعش 
ادهم..انا هسيبك دلوقتي واطلع برا
________________
طلع ادهم من الاوضه 
بيلا..ها هدتها 
ادهم..منهاره
بيلا..حقها يا ادهم دي خيانه واكتر حاجه صعبه خيانه خصوصا انها حبته وكانت عاوزه تصلحه مين دلوقتي الي اناني 
ادهم..عارف بس وطي صوتك دلوقتي عشان هي مش مستحمله 
____________________
عند يوسف كان قاعد علي البحر وبيفتكر الكلام الي ادهم قالهولوا
فلاش باك
ادهم..سافر يا يوسف روح اي مكان يقدر ينسيك لانها خلاص مبقتش ليك 
يوسف..بس
ادهم..متعلقش نفسك باحبال دايبه 
يوسف..انا اسف 
ادهم..الاعتذار مش مفروض يكون ليا المفروض يكون ل حور 
يوسف..ابقي اعتذر ليها عشان انا مش هقدر اوريها وشي 
باك
يوسف..انا اسف يا حور اول مره اكون ضعيف كده انا مش عارف انا ازاي اصدق كل دا عليكي
وكان يوسف قاعد سمع صوت بنت بتعيط وكانت بنت زي القمر 
يوسف.. يا انسه 
ليل..نعم
يوسف..انتِ بتعيطي ليه 
ليل..حاجه متخصكش
يوسف..انا اسف ممكن اقعد معاكي 
ليل..اتفضل 
يوسف. انا يوسف 

ليل..انا ليل
يوسف..اسمك غريب
ليل..عارفه 
وبدأت ليل تعزف اغنيه هادئه وكان يوسف عينو بدمع غصب عنو 
___________
عدي اسبوع و حور مبتخرجش من اوضتها 
جرس الفيلا بتاعت ادهم رن 
بيلا..افتي يا امينه
امينه..حاضر يا ست هانم 
فتحت امينه الباب 
بيلا بصدمه.. مراد
مراد..انسه بيلا 
بيلا طلعت ندهت علي ادهم
ونزل ادهم وقعد مع مراد ومراد حكالو علي كل حته بالتفصيل 
مراد..بس كده والله ما كان ليا ذنب وانا لو مكنتش عاوز حور مكنتش اجوزتها دا أنا قبلتها عندي في شركه عشان نتصالح 
ادهم..انا هطلع اندهلها
ونفس الدقيقة لقو باب حور بيتفتح وطلعت منه حور 
حور..طلقني
مراد..اسمعيني
حور..بقولك طلقني 

يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية إنتقام العاشقين "اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات