Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب الصدفة الفصل السادس 6 بقلم شروق هاني

 رواية حب الصدفة الفصل السادس 6 بقلم شروق هاني

رواية حب الصدفة الفصل السادس 6 بقلم شروق هاني


عٌلَيَ أفُضلَآلَصّلَآةّآلَسِلَآمً عٌلَيَکْ يَآنِبًيَ مًحًمًدٍ 

♡♡♡وٌآتٌوٌ آلَبًيَوٌتٌ مًنِ آبًوٌبًهّآ وٌآتٌقُوٌ آلَلَهّ لَعٌلَکْمً تٌفُلَحًوٌنِ♡♡♡
((في فلا الحديدي))
احمد :كده لسه زعلنه مني ليه طب دا انا اخوكي وكل حاجه 
شروق :ولا تكلمني ولا اكلمك انت فهم 
حسين :يا احمد سيب اختك في حاله يوسف فين 
احمد  :قال عنده اجتمع مهم اه صح تعرف يابابا خدنه عقد جديد مع الشركه لامريكيه والعقد  نجح مبروك علينه 
محمد :الف مبروك يابطل 
حسين :الف مبروك عقبال لايام الجيه 
احمد :مالك يا حبيبتي
محمد :ارن علي الدكتور 
شروق :انا كويسه شويه صدع متخفش يا بابا لاء ياعمو مترنش علي الدكتور 
حسين :بس اي الصدع دا !
شروق :عادي يا بابا 
حسين :قوم يا احمد هو برشم لي الصدع ليه اختك 
احمد :حاضر 
شروق :لاء مش عيزه منه حاجه انا زعلانه منه 
احمد :ولله بحبك انا بخاف عليكي يابت 
شروق :وانا بحبك اصدي اوووف 
احمد :وقعتي  بي لسنك ياقمر بحبك 
شروق :طب خلاص بحبك 
هاله :طب فين يوسف علشان لاكل 
هند :يلا نكل هو عنده اجتمع مهم يلا احنا يبقا يكل في الشارع 
شهد :اه ياطنط علشان شروق تنام كمان شويه 
هاله :طب يلا 
احمد :خدي البرشام اهو 
شروق :شكرا ياحنين
احمد :لزمن ابقا حنين علكي هو انا عندي كام شروق 
شروق :وحده بس 
احمد راح بس ايده بحب وقبل بطن يديها 
((علي سفرت لاكل ))
احمد :انا رنت علي يوسف ومش بيرود 
محمد :متخفش تلقي في لاجتماع 
حسين :خير انشاء الله
شروق : الحمدلله انا شبعات 
هاله :لاء لسه كملي لاكل بتعك يلا ياحبيبتي 
هند :اه كملي يابت انتي جسمك ووزنك مش حلو 
شهد:خلاص يا شروق اسمعي الكلام
الباب خبط 
شروق :اروح افتح علشان ام عمرو بتكلم في التلفون 
حسين :ماشي 
شروق نزلت الطبق الرئيسي أمام الباب الفيلا 
شروق :خلاص احنا مش علي الباب 
راح بسه من خده الأيمن
شروق استغربت مين عمل كده في حقه 
يوسف :هاله حبيبتي وحشتيني
شروق حطات يديه علي ليقه القميص وزقته بعيد عنها 
شروق :انا مش هاله افهم انا شروق يلا بره من بيتي 
يوسف اضرق انو دي ليست هاله 
يوسف :وفيها اي ياعني عادي 
شروق :انت لو عملت كده تاني صدقني هزعلك 
يوسف :طب زعليني اه كمان انتي غير هاله بكتير انتي مختلفه 
يوسف راح بسه من شفيفه وفضل يطبطب عليه وشروق اغمدت خفن عينيه بقوه ودموه نزلت علي جده 
راحت حطط ايده علي ليقه القميص بتعت يوسف وكانت هتضربو بي القلم علي وجهه بس هو اتفده الضربه وقيد يديه بي مهره 
شروق :حسبن الله ونعم الوكيل انا مش زي اي بنت انت بتمشي معها انا مختلفه انت ليه عيز تشوه صورتي وتضيع شرفي ليه انا عملت اي ليك طب خلاص اقولك تعال معيه 
كانت بتقول الكلام بعيط والم شديد وصدريه يهبط ويخفق بي الم شديد 😭!!!!!!
شروق مسكت  يد يوسف وسحبتو قدم الغرفه بتعته 
شروق بحرقه علي ما فعل فيه :
دي غرفة النوم بتعت العاهره بتعتك اتفضل خش وانا اعمل كل الي انت الي عوزه 
يوسف أنصدم من كلم شروق علشان هو. مش قصده كده هو بيحب يغيز فيها بس مش اكتر من كده 
ضربه بقلم علي وجهه حتي أصبح لون وجهه احمر مثل لون الطماطم 
رحت قعدت علي لأرض وظلت هذه الامر حولي دقائق وهو مش قدر يعمل ليه حاجه هو حقيقي غلط في حقه بس يعمل اي هو مش عرف اي لإحساس دا 
يوسف راح قرب عليه وقال جنب أذنه بحب انا اسف بس انا مش يوسف الي بيعتز من حد سمحيني علي الغلط دا مش هيتكرر تاني
شروق نهضت من علي لأرض وبصت ليه في عينيه بقوه ورفعت يديه في وجهه 
شروق :انت لو عملت كده تاني مش هيحصل طيب تمام انا مش لعبه ولا عاهره انا بنات ناس متربيه وملقش حق ترفع ايدك عليه كلمي مفهوم ابعد عن طريقي 
رحت مسحت عبرتيه الذي تسقط علي وجنته بقوه ورفعت راسها في العلي علشان تستجمع قوته 
ام عمرو :انا اسفه يا شروق روحي انتي وانا اخلي لاستاذ يغسل يديه 
شروق :ماشي بس مفيش اعتز تمام 
يوسف :انا عرف كل مكان في الفيلا دي روحي انتي يام عمرو
ام عمرو :خلاص علي رحتك علي ازنك 
يوسف دخل غرفة النوم بتعت شروق وفضل يتفرج عليه الغرفة شبه كرتين ديزني للاطفال وانمي 
شروق :هو حد قال ليك أنه وكله من غير بواب 
يوسف :انا عيز اغسل يدي يا فتاه   
شروق :اتفضل في الحمام تحت يااستاذ يوسف
يوسف :انا هخوش دا اشطا يا فتاه 
شروق :انا معنديش كلام يتقال غير حسبن الله ونعم الوكيل 
يوسف :بتحسبني عليه صح 
شروق :طب علي ازنك بقا 
يوسف :انا لم اكلمك تقفي وتكلميني انتي فهمه 
راح مد يديه وشده من خصرها وفضل ضممه لي صدره، وهي كانت جسمه يرعش من الخوف 
شروق :انت شرب حاجه صح

يوسف :اه ومش بين عليه متخفيش انا دلوقتي في وعيه بل كمل 
شروق بعيط شديد لتتوه في الكلام وتقول 
سبني ونبي 
راح يوسف عيط معها علي عيطه هو اصلا مش عرف اي الي بيعمله ولا بي لاصح هو عرف بس قلبه مش متقبل كده انو ينكسر قدم بنت خلاص ولا عيز يجرب وجع المضي والحب 
يوسف :هششش متخفيش بس اهدي خلاص روحي انتي يا شروق يلا ااا اااا 
شروق :حاضر 
بقلم شروق هاني محمد 🌺
حب الصدفه 🌺
البارت السادس
هو فضل يمسح عبرت شروق وبسه من شفيفه برحه وبس بطن يديها،،، شروق استغرب الي بيحصل معها هي مش بتحب يوسف بس لم بتشوفه بتبقا هديه في يديها وكمان هي عرفه انو يوسف عمرو ما يقع في الحب 
شروق فقط علي صوت يوسف من الشرود 
يوسف : ربنا يخليكي روحي يلا انا مجنون انتي فهمه 
شروق قدم الباب ثم قالت لها 
شروق :حاضر بس في لون علي القميص بتعك 
يوسف :دا لون حمر من شفيفك
شروق :لاء انا مش حطه حاجه 
يوسف :اه ماشي تمام 
خرجت شروق من غرفتها وترقته لي الغريب يوسف أو المجهول الذي لا تعلم هي بتحبه ولالاء بس هو مش هيحب ولا هيحب علشان هو بتع بنات 
يوسف دي بتعت جومانه لافعه جومانه السيوفي انا عرفت ياتره شروق قالت اي عني دلوقتي بس مش مهم انت بتفكر فيه ليه يا يوسف ممكان علشان وجعته وجرحته مني علشان كده أوووف اقفل الموضوع يا يوسف 
بعد حديث طويل مع يوسف ويوسف نفسه 😂  

.....
......
......
......
.......

...
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية حب الصدفة "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات