القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رؤى والعشق والانتقام الفصل الخامس 5 بقلم دهب مبروك

 رواية رؤى والعشق والانتقام الفصل الخامس 5 بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والانتقام الفصل الخامس 5 بقلم دهب مبروك

_خالد... بقاا واقف مش فاهم حاجه ومش مستوعب اي بيحصل 
وفجأه محمد قرب من خالد وضربوا بوكس جامد وبزعيق ...انا معاه في كل ده وانا اللي خلتها شريكه وانا الللي خطفتها وانا اللي هدمرك يخالد 
_خالد... انتوا اتجننتوا انا مقتلتش حد اي الهبل ده 
_محمد... البنت بتاعت العربيه اللي سبتها بتموت وخفت علي نفسك وهربت 
_خالد... ده قضاء وقدر انا...
_رؤى.... انت ايه قتلت اختي اوعا تفكر اني بحبك يخالد انا بنتقم منك انا بكرهكك اووووي 
_سلمي... طلقني يخالد... انت انسان قزر اووووي 
_خالد... انتوا كلكم عليا كداا حتي انت يمحمد 
_محمد... انا انت دمرلتلي حياتي .. خليت اكتر انسانه حبتها وحصون قلبي حبتها.. انت السبب في موتها 
_خالد... انا خبطتها بالعربيه و...
_محمد... وايه وسبتها سايحه في دمها صح علشان خفت علي نفسك 
_رؤي.... طلقني يخالد 
_خالد... طلاق مش هطلق 
_رؤى... عادي هخلعك يخالد 
_خالد... اعدوا وتعالوا نتفاهم 
_محمد.... خرج بهدوء ومشي 
_رؤي.... انا جايه شركتي انت بقاا بتعمل هنا ايه 
_خالد... نعم يروح امك 
_رؤى.. حدفت ورقه وقالت اقرأ محمد مضك عليها تنازل عن الشركه ليا... والامن دخل 
_رؤى.... ارموه براا الشركه وممنوع يدخلها ابدا 
_خالد... مش هسيبك يرؤى 
_رؤى... معلومه مفيده خرجوااااا 
والامن خرج خالد براا الشركه 
_سلمي... انا عايزه اطلق 
_رؤى... اخلعيه 
_سلمي... فكره برضوا 
_________________________♡'
 
_محمد...قاعد في المقابر
_ وبتكلم...عارفه انت واحشتيني اووووي... حياتي ناقصها وجودك... دموعي مش بتفارقني تفتكري هعيش ازاي من بعدك... انا مدمر بتضحك بهزر عادي يعني انا بطبعتيه كداا.. بس قلبي بيبعيط علي فراقك وعيني بتعيط علي فراقك... واحشتيني اووووي ينور عيني.. عارفه رؤى....بتحبك اوووووي... بتضحي بحبها علشانك مهي حبتوه بس بتكابر وبتعاند مع نفسها.. بنتقم لك من خالد... يلا هجيلك تاني ينور عيني هتوحشيني اووووي وبص للمقبره بصه اخيره ومشي
_محمد... خبط في بنت 
_البنت.. اسف مكنتش واخده بالي
_محمد... لا ولا يهمك ويمشي
_البنت... تبتسم وتمشي 

_____________________♡' 

_خالد... في الشقه ورايح جاي وفي نفسه انا مقتلتهاش بس انا فعلا خفت وبعد مخبطتها بالعربيه مشيت يعني هي ماتت طب ورؤي ازاي هي اختها... هو ايه اللي بيحصل ومحمد معاها وديه ابقااخطيبتوه طب ليه رؤي مقلتش من ساعه الخطوبه انا بجد مش فاهم حاجه بس طلاق من رؤي مش هطلقها اما سلمي عادي بس المهم حبي لازم ادافع عنوه بس... بس انا لازم اقابل رؤى ونتكلم... 

_______________________♡'
 
_عدااا شهر...
خالد... بيحاول بتكلم مع رؤي وهي رافضه تماماً
_محمد....رجع شغلوه من تاني بس لسه في حاجه هيعملها
_سلمي... خالد طلقها 
_رؤى.... دفنه نفسها في الشركه ومقضيها شغل 

________________________♡' 

في حفله كبيره متجمع فيها رجال وسيدات الاعمال .....
_بيرقصوا سلووو 
_خالد... قرب من رؤى ومسك ايديها وبدا يرقصوا سلوو 
_رؤي.... انت غبي ايه اللي بتعملوه ده 
_خالد.. بيبص فـ عيونها ارقصي بس 
_رؤي... ليه مأنقظتهاش 
_خالد... علفكره انا كنت شارب وقتها... ده غصب عني
 _خالد يمسكها ويلفها وترجع تبقاا فـ حضنوه ونظاراتهم تتلاقي لثواني 
_وينتبهوا لحالاتهم.....
_خالد.... ممكن نتكلم وننفاهم 
_رؤى....لسه اللي جاي تقيل اوووووي 
وخلصت الرقصه 
_خالد... قرب من رؤي وشلها قدام الكل
_خالد.. متبصوش كداا دي مراتي ومشي بيها وخرجوا لبراا
_رؤى....قربت من خالد ومسكتوه من ياقه البدله.... انت اتخطيت حدودك اووي 
_خالد... انا جوزك 
_رؤي بزعيق.... وهخلعك يخالد 
_خالد...رش منوم وشلها ودخلها العربيه ومشي بيها 
______________________♡' 

_فشقه اللي كان هيتحوز فيها خالد وسلمي 
_خالد... فوق رؤى 
_رؤى... تفتح عنيها انت اتهبلت اللي... اللي بتعملوه ده 
_خالد... مش هتخرجي من هنا الا اما نتكلم 
_رؤى... وانا مش هتكلم مع واحد زيك 
_خالد.. رؤى احترمي نفسك معايا.... انتي ظلماني انت ومحمد... انتوا ليه فاهمين غلط...
_رؤي... انا معايا الفيديو يثبت كلامي يخالد 
_خالد.... افهمي من الاول... انا كنت ماشي عادي او بمعني اصح خارج من ملهي ليلي وبسوق عادي مكنتش واخد بالي لقت اختك مره واحده نطت لفوق من اثر الخبطه نزلت اشوف في ايه حركت اختك كانت ماتت الخبطه اثرث عليها انا سبتها لما لقتها ماتت... انا مكنش شارب للدرجه هو كاس اتنين بس 
_رؤي... بتدمع وتبص في اللاشئ... اناكتبت كل املالك باسمي مش الشركه بس فخد المهم من الشقتين والفيله وامشي 
_خالد... ازاي... ايه اللي بتقوليه ده انت عارفه انا بنيت كل ده ازاي تعبت وشقيت ازااااااي 
_رؤى.... خالد تطلقني وارجعلك كل حاجه 
_خالد... الضمان 
_رؤى...من غير طلقني وهرجعملك 
_خالد... هتكوني موجوده هنا وقراري هيوصلك 
_رؤي... تطلقني ياما هخلعك يعني فكر بعقل هه والشقه شقتي يعني... 
_خالد.. بصلها ومشي
_رؤي بصريخ .... لااااااااااااااااااا..... هو اللي قتلهااااااااا انا ليه قلبيييييي بيحبوه ولييييه مش عايزه يطلقني كداا صبااااااااا هتزعل مني انا تعببببببببت وضمت نفسها وفضلت تعيط تعيط كتير اووووووي وبحرقه ونامت للهروب من الواقع 
_______________________♡' 

_خالد... بعت ريكورد لمحمد... انت ليه خبيت عني انا مقتلتهاش علفكره كل حاجه قضاء وقدر احنا بقلنا سنتين بلاش تهدمهم بتفكير زي كدا... انت غلط معايا جامد اوووي بس بتمني تقولي معاد ونتقابل وهفهمك لاني فعلا كل ده قضاء وقدر وقفل الريكورد وبعتوا لمحمد 
_خالد سند راسوه علي الحيطه... وبدا يفكر هيعمل ايه خالد خلاص انا قررت وعرفت هعمل ايه 
_______________________♡'

_سلمي... يووو يرؤى رد بقاا قلتيني عليك لا مبداهش بقااوفضلت ترن جرس ومفيش رد برضوا 

________________________♡' 

يوم جديد.... " 
_رؤي... خالد صح والكلام اللي بيقوله ده حاسه انوا صح انا حولت انام معرفتش الفيديو اهووو احنا غلط من الاول وده قضاء وقدر... انا هخليه يطلقني وارجلعو املاكه 
_محمد... انت اتجننتي صح... هو مش انت دي فكرتك وكل حاجه انا ماشي معاكي فيها.. هه ولا انت صح حبتيه مش مهم صبا ما انتي خالص هي ماتت يبقاا انت تعيش علي راحتك وتختاري سعدتك انت 
_رؤي... محمد ركز واعرف انت بتقول ايه كويس
_خالد... احم احم 
_محمد... بصلوه بعضب انت اي ليك عين تيجي لهنا 
_خالد... انتوا الاتنين اغبيه عارف ليه... لانكم مواجهتونيش من الاول مكنش هيحصل كل ده... فكرتوا بطريقه غلط... وغلطتوه غلطه كبيره بس مفيش حد معصوم من الغلط وانا مسامحكم عادي 
_محمد قرب منه...انت اي عارف انت عملت ايه انت دمرتني ودملترلي حياتي الفيديو هفتح بيه القضضيه من تاني وهسجنك وانا هجيب حقها لوحدي 
_رؤى... انا اختها وبقلك اننا كنا غلط من الاول 
_خالد... لو ده هيريحك اعملوه بس هاخد براءه 
_رؤى.. كداا غلط يمحمد
_محمد بعصبيه... مش حبيبب القلب لازم تدافعي عنوه ومشي 
_رؤى... محمد 
_خالد.. مسك ايديها سيبيه هيهده وهـ يعرف انوا كان غلط زيك بالضبط 
_رؤي بتوتر ... قررت ايه 
_خالد... وهو بيسيب ايديها... رؤي انتي طالق طالق طالق 
_رؤى بصدمه... ايه!!
______________________♡'


يتبع الفصل السادس والاخير اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية رؤى والعشق والانتقام"اضغط على اسم الرواية.




reaction:

تعليقات