القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور عيني الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد

 رواية نور عيني الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد 

رواية نور عيني الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد 


(مستر عادل شركه الاصتدار و التصدير بعتت فكس) 
و دي كانت الكلمه الي قلتها هاجر 
عادل المدير/ ماشي يا هاجر سيبي و انا هبقا ارجعو 
هاجر/ تمام خرجت هاجر؛ هاجر تبقا شغل سكرتيرة في شركه الادوايه. 
(هاجر و هيا خرجه من مكتب عادل و رايحه مكتبها خبتط في شخص)
هاجر/ ايه ما تفتح يا عم انت 
الشخص/ انا برضو الي افتح 
هاجر /و هو انت مين و جاي هنا ليه 
الشخص/ و انتي مالك 
هاجر/ انا مالي ماشي، يا امن يا امن 
الشخص/ الامن دا لكي انتي و (سبها و دخل مكتب المدير)
هاجر /نهارك اسوك و( دخلت وراه، هاجر دخلت المكتب و جريت علي المدير) 
هاجر /مستر عادل اطلب الامن 
عادل و هو بيبص للشخص و مبتسم و هو بيسلم عليه 
عادل / وحشني يا راجل 
مراد/ انت اكتر 
عادل/ هاجر ابعتي قهوة!! انت بتشربها ايه؟
مراد و هو بيبص لي هاجر / سادة 
عادل /قهوة سادة بسرعه يا هاجر، هاجر يا هاجر 
هاجر /هاا كنت بتقول حاجه 
(مراد بيضحك ف سره)
عادل/ ايو ة بقولك هاتي قهوة سادة 
هاجر /هو حضرتك تعرفو يا مستر عادل 
عادل /يعني لسه متعرفه عليه بس انسان لطيف اوي 
(هاجر بصت لي مراد و مراد بيصلاها بستفزاز)
هاجر /حاضر ايه اوامر تاني 
مراد بستفزاز /ايوة لو سمحتي كوبايه مياه 
هاجر بغضب /حاضر و( خرجت)
مراد/ اي يا عم مين البت دي 
عادل/ دي تبقا هاجر السكرتيرة بس شاطرة اوي 
(مراد /في بالو امم اكيد مش شغله معك🙄)
هاجر و هيا بتقول للقهوقي يعمل القهوة لي مراد 
هاجر /اول ما تعمل القهوة ابقا ابعتهالي و انا هبقا اوديهالو
القهوقي/ حاضر يا استاذة 
هاجر /ماشي والله لهوريك 

هي شركه ادهم  

ادهم خالص الشغل بدري و كان حاطط في دماغو انو يراوح من نفس الطريق علشان يشوف نور 

ف المدرسة 

(منه مستنيه نور في فنا المدرسة و لمحتها و ندهت عليها)
منه/ نور يااا نور 
نور سمعت صوتها /ايوة استني جيلك 
منه /في اي يا بنتي كنتي فين مستنياكي من بدري كنتي فين 
نور/ ما انتي عارفه يا منه مستر حمدي رغاي و كان بيكلمني في الدارس 
منه /انتي مش ملحظه حاجه يا نور 
نور/ ملحظه طبعا هو انا عبيطه ولا ايه مستر حمدي بيلمح بي حاجه بس انا بصدلو دا كبر و اتخبل دا عندو عيالو اكبر مني
منه /ايوة بس ايه مز يا بت 
نور/ مز ايه بلا قرف انا مش عارف ساب بنت المدرسه كلها و جيلي انا 
منه/ انت الي في الدماغ يا برنس 
نور/ بقولك ايه اقفلي علي الموضوع علشان لما بجيب سرته بطني بتوجعني 
منه/ ههههه حاضر 
(كان ادهم وصل المكان الي خبط في نور وواقف مستنيه 
نور و هيا بتودع منه علشان منه و نور طرقهم مختلف و ادهم شافها"
نور /يلا سلم يا منه 
منه/ سلام طب ما تيجي توصليتي 
نور/ طب ما تيجي انتي توصليني 
منه/ ها طب يلا باي 
نور/ اه يا وطيه 😂 باي باي
منه /ياااا نوور
نور /ايوة 
منه /هاتي بكر كشكول الكمياء علشان مكملتوش 
نور/ هههههه حاضر دا انتي ضايعه 

نور و هيا مشيا و ادهم نزل من العربيه و وقف قدمها 
نور بصتلو/ هو انت 
ادهم/ اها 
نور/ نعم عايز ايه 
ادهم /اصل انا مخلصتش كلام معكي و انتي جريتي 
نور/ جريت علفكر انا كنت متاخر علي المدرسة عشانـ....... وبعدين انت مالك جريت ولا لا ها يلا خالص كلامك علشان متاخرش 
(ادهم مش مهتم بكلمها و بيبصلها و مركز علي ملامحه )
نور /ها ما ترد، انت 
ادهم استرجه وعيو/ احمم ها ايوة هرد انتي بقا تقوليلي صحبتك و مدرسة
نور باختناق/ اووف بقولك ايه انا مش ليا بال للمنهدا سلام 
(ادهم مسك اديها جامد و شدها و اتخبتط ع صدرو يعتبر كانت في حضنو و بتبصلو و هو كان بيبصلها و بيقولها)و
/انا بقا ليا بال للمنهد 
(نور كانت بتبصلو و كانت عجزه عن الكلام)
ادهم و هو بيبصلها/ ايه ما تردي 
نور انتبهت ليموضيعها وزقتو بسرعه/ انت انت ايه الي عملتو دا 
ادهم و هو بيقرب ليهاوبيبصلها بجراء/ هو انا لسه عملت حاجه 
(نور خافت و تواترت و جريت بسرعه و كان الميني باص وصل و ركبت) و ادهم بيبص عليه و بيضحك/ اه يا بنت اللذينا ماشي انا سبتك المر دي 
ادهم و هو بيصفر و ركب عربيتو و ميشي 

(اتفضلي يا استاذة هاجر القهوة اهيا)
هاجر ماشي روح انت _هاجر بخبثه /ماشي شوف انا هعمل فيك ايه و (حطط حاجه يخليه عندو مغظ)
و رحت علي المكتب و خبطط 
عادل /اتفضل 
هاجر و هيا مبتسمه بخبثه/ اتفضل القهوة 
مراد بستغراب /شكرا 
هاجر/ العفوا و خرجت 
مراد شرب القهوة كلها و شويه شويه لقه بطنو وجعا 
مراد /احمم طيب امشي انا بقا 
عادل /انت لسه قعد 
مراد /معلش تتعوض 
عادل/ اكيد 
مراد/ سلام 
عادل /مع السلامه 
مراد خرج و هاجر مشيت وراء و لقيتو بيدور علي حاجه و هيا عرفها 
هاجر/ كنت بدور علي حاجه 
مراد/ ايوة كنت بدور........و مكنش عارف انها هيا و عرفها لا مش بدور علي حاجه 
هاجر /اممم طيب( مراد خلاص كان هيموت و يخش الحمام 
و هاجر كانت حسه بيه)
هاجر و هيا بتتكلم بصوت عالي/ الحمام اخر الطرقه علي ايدك الشمال( مراد اخد الطرقه كلها جري علي الحمام و هاجر كانت عامله تضحك جامده 
شويه و مراد خرج و هاجر كانت مستنيا في الطرقه و شفها و هيا قلتلو /ايه دا كل ده و انت ف الحمام دا انا كنت هطلبلك الاسعاف 
مراد و هو بيبصلها بغضب و فضل يمشي ليها و هاجر ترجع بضهرها ترجع و هو يقرب ترجع و هو يقرب لغيت ما هي خبتط في الحيطه و هو حط ايدو الاتنين علي الحيطه و محوطها و قلها /انتي قد الي عملتي دا 
هاجر كنت مكسوفه و محرجه من الحركه الي عملها مراد لحظها 
مراد /يعني مش بتردي و مره واحد مسك بطنو و جري علي الحمام و هاجر وقعت من الضحك 

و جيه بليل و كان صباح غريب جدا علي ادهم و نور و مراد و هاجر

في منزل نور

نور و هاجر كل واحدة علي سيررها و بتفكر فلي حصل معها 
نور و هاجر في وقت واحد (كنت عايزة اقولك حاجه) و ضحكو هما الاتنين علي بعض
نور /قولي 
هاجر/ لاقولي انتي 
نور /لا قولي انتي انا سمعكي 
هاجر /لا قولي انتي 
نور /منا هقولك بس قولي انتي لاول 
(هاجر استسلمت و حكيت لي نور هاجر خلصت) 
نور/ وووووااااااوووو زانقيق في الحيطه 
هاجر /بس بس واطي صوتك و ايه زنقيق دي هو بس اا....
نور/ ايه.... 
هاجر/ خلاص فكك قوليلي بقا انتي 
(نور هي كمان حكيت لي هاجر الي حصل معها)
هاجر/ امممم و بتتريقي عليا و تقوليلي اتزنقت دا انتي اتحضنتي 
نور/ ايييه اتحضنتي دي انا زقيتو بسرعه و بعدين انتي مش عندك شغل بكره نامي بقا و (حدفتها بلمخده)
هاجر و هيا بتلقوت المخاده و بتضحك/ ههههههه ماشي تصبحي على خير 
نور /و انتي من اهل الخير 

في منزل مراد 

(مراد اهلو قعدين في اسكندريه يعني هو قاعد لوحدو علشان الشغل و من الوقت للتاني بيروح بيزور اهلو )
مراد من اول ما راوح و هو رايح جاي علي الحمام
مراد/ ماشي انا مش هعدهلك 
مراد متوعد لي هاجر جامد 

في منزل ادهم فهد 

علي السفره و كلهم متجمعين و ادهم اول مره من فتر يقعد معهم 

ادهم قاعد و كلهم بيبصلو لكن مش مدي لحد اهتمام 
فهد/ انا فرح اوي ان ادهم رجع يقعد معانا زاي زمان 
خالد بخبثه/ امم بس واضح ان في حاجه مفرحه ادهم اوي 
(ادهم مدلهوش اهتمام و مردش عليه بكل برود خالد اضايق) 
انجي /انا كمان يا جدو فرحه لي ادهم انو قاعد معانا 
ادهم /متتعودوش علي كد بقا 
فهد /لي كد يا ابني 
ادهم بصرآمه /سبكو دلوقتي بما انكو متجمعين انا قررت اتجوز 
فهد بفرحه/ بجد 
مها بفرحه و خبثه/ بجد 
ادهم/ ايوة 
فهد بخبثه/ و مين بقا دي 
ادهم /تبقا نور 
فهد /ايه؟؟
مها/ نعم؟؟( مها كانت مضايقه علشان كانت عايزة ادهم لي بنتها طمع بقا )
و الباقي مصدوم 😳 
ادهم/ زاي ما سمعتو 
فهد بغضب/ ازاي يعني ده هو الكلام الي قولتلك عليه و بعدين مين نور دي 
احمد /خلاص يا بابا سيبو علي رحتو اكيد هو عارف مصلحتو 
امين /يعني ايه مش لازم نعرف تبقا بنت مين و تبقا ايه 
خالد بحقد/ اكيد واحدة من الشارع و.........
ادهم قطع كلامه بنظرة كلها غضب/ انت متتكلمش لحسن والله مش هعمل حساب لحد ولا لحتي ابوك 
فهد بصخب /ادددهمممم 
ادهم ببرود/ انا مش باخد رايكو انا بقولكو انا هعمل ايه 
فهد دا ليمكن يحصل يا ادهم 
ادهم و هو قايم من علي الكرسي و ببرود/ امممم هيحصل
وساب الكل مصدوم 

(بعد ما خلاص اكل مها اخدت انجي علي الاوضه) 
مها/ شوفتي يا هبله اديه هيتجوز 
انجي /و فيها ايه يا ماما دا انا كنت هبركلو 
مها/ انتي عبيطه يا بت يعني بدل ما توقعي و تخلي يتجوزك 
انجي/ اتجوزو!! ادهم دا اخويا و اكتر كمان عمري ما افكر في كد 
مها/ لا انتي عبيطه انتي مش عارفه هو عندو شركات قد ايه ولا الشركات بتعت العيله الي مسكها كل دا هيبقا ليكي 
انجي/ لا يا ماما انا مش بفكر كد انا بحب ادهم زاي اخويا و بتمنلو الخير 
مها/ ماشي يا انجي بكره تندمي و تقولي يارتني سمعت كلام ماما و تيجي البت دي تاخود الهلوما دي كلها  
(انجي سبتها و راحت لي اوضه ادهم و خبطت)
ادهم/ ادخل 
انجي/ انت نمت 
ادهم/ انتي شايفه ايه
انجي /شايفه انك لسه صاحي و كنت عايزة ابركلك 
ادهم/الله يبارك فيكي  
انجي /احكيلي بقا هيا نور حلوة؟!
ادهم بتفكير/ اوي 
انجي /اممم ماشي يا عم يا بختك يلا تصبح علي الخير 
ادهم /و انتي من اهلو 

- متسالونيش هو ازاي عرف اسم نور دا ادهم فهد مش اي حد بهزار (فكرين لما منه ندهيت علي نور الصبح) هو كان سمعها 

في صباح 🌤 جديد 

يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية نور عيني "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات