القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حورية العسكرية الفصل الرابع 4 بقلم ايمان نصر

 رواية حورية العسكرية الفصل الرابع 4 بقلم ايمان نصر

رواية حورية العسكرية الفصل الرابع 4 بقلم ايمان نصر

احمد:مهما تحاولي أنا واثق في حور وفهد
فهد:عين العقل ي صاحبي وانا عمري م اخونك
احمد:عارف ي صاحبي اه صح أنا نسيت م اقولكم بكرة في معسكر نامو عشان اليوم بكرة طويل
نور:هتخسري متزليش احسن ليكي
حور:هنشوف مين ال هيخسر
نور:اوعدكم لو الصغيرة دي كسبت هعتذر ل احمد قدام العسكرية كلها
حور:أنا مش صغيرة أنا في تالتة قدك وهتعتذري ي ضلمة تصبحي على خير
صباح يوم جديد والكل مستعد للمعسكر
المدير:مينفعش تنزلي عشان دراعك
حور:متصابة في دراعي الشمال وبستخدم السلاح باليمين
المدير:فهد ابقا معاها
فهد:مفهوم ي فندم
المدير:زي م انتو عارفين المعسكر كلو كاميرات وهنشوف كل حاجة مع بعض بعد م تخلصو وال هينتصر هيبقا المسؤل عن العسكرية لمدة شهر مستعدين
الكل:مستعدين ي فندم
بدء صوت ضرب النار بعد3ساعات صوت ضرب النار اختفى
المدير:برافو عليكم ي ولاد تعالو بقا نشوف مين ال انتصر
احمد:ثواني ي مدير حور وفهد مش قاعدين
المدير:اكيد حد فيهم اتصاب دورو عليهم
الكل:اوامرك ي فندم
بعد وقت قصير لقيو فهد متصاب في رجلو وحور سنداه
احمد ومحمد اخدو فهد للدكتور طلع الرصاصة وعقم الجرح
احمد:اي حصل ي حور
حور:محصلش حاجة
المدير:انت كويس ي فهد
فهد:الحمدلله ي فندم 
المدير:تعالو نشوف المنتصر
فهد:حور
حور:نعم
فهد:أنا بكلم المدير النصر لحور
المدير:هنتاكد
دخلو اوضة المراقية وفعلا كان النصر ل حور
المدير:أنا اول مرة اشوف قتل بالاحترافية دي العسكرية بتفتخر بيكي ي حور
حور:ميرسي اوي ي حضرت المدير
المدير:من دلوقتي متقوليش مدير قوليلي حسن انتي دلوقتي زي زيك هنا لمدة شهر
حيو المديرة الجديدة
الكل:اهلا بيكي ي حضرة المديرة
حسن:اوضتك جاهزة ي حور استلميها في اي وقت
حور:شكرا ي حسن بيه
حسن:حسن بس عن اذنك ي حور *مشي*
احمد:مبروك ي حبيبتي
حور:يبارك فيك ي قلبي
الكل:مبروك ي حضرت المديرة
حور:يبارك فيكو
فهد:عاوزك
حور:تعالى على الاوضة انت واحمد
فهد:احمد تعالى عاوزك
احمد:سامعكم وجاي وراكم
فهد وحور دخلو الاوضة
فهد ببرود:متقلقيش أنا كويس
حور:عملت كده ليه ي فهد
فهد:هعرف انتقم براحتي 
حور:وانا هديها قرصة ودن صغيرة
فهد:لا دي عقربة وانتي مش قدها
احمد:عاوز اعرف العقربة نور عملت اي بالتفاصيل
حور:مين قالك اننا بنتكلم عن نور
احمد:مفيش عقربة غيرها
Flash Back 
حور:الحق ي فهد نور بتغرق
فهد:ده تمويه منها متروحيش
حور:تمويه ازاي
فهد:اي حد يبعد عن الكاميرات متنقذهوش
حور:ي فهد بتغرق بجد
فهد:خليكي أنا هشوفها
حور:اجي معاك
فهد:لا بس راقبيني من بعيد 
فهد بيتحرك عند نور وفجأة اتصاب في رجلو
نور:كان نفسي تبقا هيا بدالك بس نصيبك 
وهيا دورها جيه باييييي
حور مسكت السلاح وضربت كل ال قدامها باحترافية
حور:فهد انت كويس
فهد ببرود:قولتلك تمويه بس انتي ال مسمعتيش
حور:أنا اسفة
فهد ببرود:اسفك مقبول تعالي اسنديني
#بقلم_ايمان_نصر
Back
حور:بس هيا دي الحكاية
احمد:نور عاوزة تخلص على حور
فهد:هيا دي اصل الحكاية
احمد:اي العمل
حور:انتو نسيتو حاجة مهمة أنا المديرة هنا اقدر اعمل كل حاجة ومحدش هيكلمني
فهد:نور لازم تقف على التمريض وبكده ضربنا عصفورين بحجر
احمد:عصفورين!؟
فهد:مصطفى معاها ي صحبي عينو على حور
احمد:كده هيبقو مع بعض
فهد:وهيفتكرو كل حاجة ماشية على هواهم
حور بضحك:وهوووب نطلعلهم احنا صدمة ههههههه
فهد ابتسم على ضحكتها:مجنونة
احمد بضحك:احنا الخازوق ال في الموضوع
فهد:الاخ واختو مجانين هههههه
حور:احنا احلى اخوات
نور دخلت الاوضة بعصبية وقالت......

يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية حورية العسكرية "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات