القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب الصدفة الفصل الرابع 4 بقلم شروق هاني

 رواية حب الصدفة الفصل الرابع 4 بقلم شروق هاني

رواية حب الصدفة الفصل الرابع 4 بقلم شروق هاني



"""""""""""لالم ليس مووت بل هو قوه من دخل حزين علي ما فقض """"""""""""

((نكمل ))
يوسف :انا همشي انا علشان عندي شغل 
هاله :لاء اتغده لاول معنا 
احمد :شغل اي الي من وريه داا
يوسف :مع العمل لأستراليا
احمد :اه طب الغي الموضوع ياصحبي دلوقتي 
شروق :لاء خلي ياغور يلا 
يوسف :علي ازنك 
هاله :استنه بس يايوسف الولد خرج حرام علكي عمل اي لكل دا 
شهد :سبيه ياطنط 
احمد :انا اسيبك انتي وشروق ياشهد اصلا عندي شغل
هاله :ربنا معاك يااحمد انت ويوسف خلي بالك من نفسك 
((دخل شركه فخمه ديكورات وأحدث التقنيات الحديثة في مجال التجارة العالمية))
يوسف :ازي تقولي كده انتي 
السكرتيره :حضرتك يايوسف بيه هي لاستاذه جومانه الي قالت كده 
يوسف :انا قولت كلمتي خلاص روحي ندي ليه دلوقتي 
السكرتيره :حاضر يابيه 
يوسف :اه صح كوب قهوه معكي يلا فوران 
السكرتيره :حاضر يابيه يوسف 
((يوسف في باله ازي يحصل كده انا قولت لاء يبقا لاء وازي البنات جومانه دي متفهمش ولا هي علشان مساوله عن المشاركات والحسابات في الشركه))
جومانه :هو عيز اي مقلش لكي حاجه 
السكرتيره :لاء مقلش حاجه ليا غير عيز كوب قهوه وحضرتك 
جومانه :طب هتي كوب القهوه ده وانا هخدو معيها 
السكرتيره :حاضر يا جومانه هانم 
جومانه في نفسه هو اكيد عيزني في حاجه كده ولا كده او عيز يشكرني علشان العقد معه الشركه لأستراليا
رحت فتحت الشنطه بتعتها وطلعت احمر شفاه بي اللون الاحمر وحطت منو وهي بتغاني وبتقول حبيتك بي الثلاثه 
يوسف :اتفضل ادخل 
جومانه :ادي القهوه ساده زي ماانت بتحب انا الي عمله ليك يايوسف  
يوسف :ايو انا اسمي لاستاذ يوسف مش يوسف انتي فهمه
جومانه : حاضر يايوسف بيه 
يوسف :ازي انا الغي العقد مع الشركه لأستراليا انتي ترجعي  العقد تاني معهم انتي اي الي هاا
جومانه :انتي اي، انا جومانه السيوفي
يوسف :انا عيز افهم انتي ازي ترجعي العقد دا 
جومانه :علشان دول معرفه قديمه اووي وناس مضمونه الجوده
(قال الكلام ب زعيق ل جومانه )
يوسف :الغي العقد تمام
(جومانه من الخوف وفقت ) 
جومانه :تمام 
يوسف :كده نتفق حلو اووووي
جومانه :نتفق علي اي يايوسف بيه 
يوسف :اطلعي من المكتب بتعي 
جومانه :انا ممكان افرحك علطول يايوسف بيه 
يوسف :وانا مش عيز افرح مع وحد زيك 
جومانه بدلع وميعه قربت علي المكتب وقعدت فوق الطوله بتعت المكتب وحطه ايده علي قميص يوسف ورحت بست يوسف من شفيفه 
يوسف :انتي اي الي عملتيه دا انتي عبيطه ابعدي كده 
يوسف راح زق جومانه بعيد عنه وقام من علي الكرسي بتع المكتب ضربه كف علي وجهها 
جومانه :  كده انا اضرب بيه القلم علي وشي وليه يايوسف كل دا علشان ابسطك و افرحك شويه 
يوسف :بره انتي أمتك عندي كده افهمي بره لو عايزه تفضلي في الشركه المحترمه افهمي شركتي عمره ما كانت وحشه ولا هتبقا بره 
جومانه :حاضر 
احمد :ازيك ياصحبي اسف علشان مخبطش علي الباب، جومانه في اي عرفت انو اتلغه العقد صح
جومانه :اه يااحمد بيه 
يوسف : كوبين قهوه ساده بسرعه 
جومانه :حاضر يااستاذ يوسف
احمد :انت عملت اي مع الشركه لأستراليا هاا ياصحبي 
يوسف :زي الزفت الحمدلله
احمد :انا اسف علشان الي عملته شروق فيك ياض
يوسف :انت ازي تعمل كده احنا مش صحب سيب لاعتزر مش ليه الصحب خليه لي الغريب لاعتزر 
احمد :خلاص ياصحبي انت مش تمام كده 
يوسف :في عقد مع الشركه لامريكيه اي رايك بي العقد دا اهي الملف شوف كده

((في فلا الحديدي )) 
شهد : خلاص ياشروق اهدي علشان انتي في صدمه ياحبيبتي
شروق :بس ياشهد انا في زفت وانا كويسه وطالت كمان صح 
شهد :انا شوفت يوسف وهو بيبوسك ياشروق 
شروق :اه وانا قرفنا من نفسي اووي انتي فهمه ياشهد 
شهد :طب تعالي اسعدك تخدي دوش 
شروق : ياحبيبتي انا كويسه اهو
هاله :طب بصي انا جبت معيه مين كده 
هند :ازيك ياعمري وحشتيني ياروحي 
شروق : الحمدلله وانتي كمان وحشتيني 
شهد :اي الرومانسيه دي يابت انا مبقولش ليه ماما كل دا وانتي ياماما بتحبي شروق اكتر مني صح 🥺😉 
شروق :دي بنت ممحونه بس يابت هي طنط وانا عرفه من صغري علشان كده بحبه 
هند :عندك حق ياشروق دي ممحونه 
شهد :خالص انا بحب طنط هاله 
هاله :وانا بحبك ياروح طنط هاله 
هند :انتي كويسه ياقلبي انا عرفت انو انتي دخلتي في صدمه 
شروق :صحبتي كويسه ياماما 
هاله :طب تعالي يا هند ونخلي العيل مع بعض 
شهد :اوك ياماما روحي انتي وطنط
شروق :طب اقوم اخد دوش ياشهد شوفي المحاضره الاولى امتا من علي اللكتوب 
شهد :اسعدك انا ياشروق 
شروق :لاء انا كويسه وقولت شوفي المحاضر يااخرات صبري 

........
.......
........

يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية حب الصدفة "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات