القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فراق ولكن الفصل الثاني 2 بقلم منة غريب

 رواية فراق ولكن الفصل الثاني 2 بقلم منة غريب

رواية فراق ولكن الفصل الثاني 2 بقلم منة غريب

وصل الجميع الي مقر شركات الزيني 
ترجل أسر اولا 
ومن خلفه اسيل 
أسر :يلا علي غرفه الاجتماعات 
اسيل :,تحت امرك يا خويا 
مشت اسيل وهي تلعن هذا الغبي 
اسر :الله يرحم بقا انا يتقالي يا خويا 
يلا اخوها اخوها 
في مكتب اسيل 
حيث يتميز بالذوق الراقي 
والجمال أيضا 
دخلت اسيل بغضب شديد 
ومن خلفها السكرتيره الخاصه بها 
حيث أن هذه كانت رغبه اسر 
بأن يجعل معاه فتاه وليس رجل 
تدعي هذه الفتاه 
لينا 
(لينا فتاه جميله تبلغ من العمر ٢٢عاما ... فتاه مرحه بعد الشيئ وصديقه ل اسيل منذ أول يوم عمل لها ..... ترتدي الحجاب والفساتين الواسعه 
وتعلم مدي حب اسيل الي أسر ... ولكنها لا تطيق أسر لانه يتعامل مع صديقتها المفضله وكأنها أخته )
لينا :صباح الخير يا اسيل هانم خير يا حبيبتي ارمي الصباح حتي  
اسيل 'عاوزه ايه علي الصبح 
سبيني في حالي 
لينا :امممم الحوار دا وراه حبيب القلب صح 
اسيل :هو في غيره 
أنا تعبت والله 
هو مش حاسس بيا ولا بقلبي 
وكل شويه اختي اختي اختي 
وهكذا 
وجدي كأنه بينتقم مننا 
كل شويه دا اخوكي دا اخوكي 
وانا عمري ما شوفته اخويا 
دا أسر حبيبي اللي من يوم ما اتولد وانا بحبه 
لينا :يا سيدي يا سيدي ايه يا بت دا كله 
طلعي اللي في قلبك 
اسيل بحزن :اهو بتكلم وخلاص ومش هقدر اعمل حاجه غير كده 
يلا مليش نصيب اني اكون معاه 
لينا بخبث :طب اقولك علي حاجه 
اسيل:قولي واخلص 
لينا :أسر معاه البت اللي مش مظبوطه دي في مكتبه دلوقت 
تغيرت ملامح اسيل من البراءه الي الغضب 
وقالت بغيره :وحيات أمه 
وربنا لا اخرب الدنيا دلوقت 
طلعت اسيل بغضب شديده 
وغيره تعمي عيونها 
لينا وهي تضحك :تعالي يا مجنونه هتخربي الدنيا 
في مكتب أسر 
يجلس أسر 
وأمامه فتاه شقراء وترتدي ملابس قصيره 
تدعي هذه الفتاه 
صوفيا 
صوفيا بخبث :كنت مبدع امبارح يا بيبي 
أسر :مبدع صح 
ايه اللي حضرتك لبساه دا 
انا مش قولت البس دا ميتلبس تاني 
صوفيا :يا بيبي لازم تكون مودرن 
علشان انا السكرتيره الخاصه بتاعت صاحب الشركه 
أسر :صوفيا احترمي نفسك 
متقوليش بيبي دي تاني 
وبعدين الكلام دا والبس دا بره الشركه مش هنا مفهوم ولا تحبي اقوم افهمك 
صوفيا :فهمت متعصبش نفسك 
دخلت اسيل بغضب شديد 
وقالت :خير يا أسر باشا 
هنقعد مع السحليه دي كتير ونسيب الشغل يولع 
صوفيا بغرور. قصدك مين سحليه يا اسيل هانم 
أسر :مالك يا اسيل في ايه 
لسه شويه علي الاجتماع 
اسيل بغيره :طب تعالا معايا 
اسر :هنروح فين
اسيل :في أي دهيه بس تعالا معايا
أسر:يا بنتي هنروح فين بس 
اقعدي يا اسيل واهدي كده 
وانتي يا صافي روحي انتي دلوقت 
صوفيا بدلع ؛حاضر يا فندم بعد ازنك 
وخرحت صوفيا بدلع وتغنج 
من أمام اسيل 
التي تستشيط غضبا 
اسيل بهمس في اذن صوفيا :ابعدي عن أسر يا حلوه ماشي 
بدل ما تزعلي مني اوي 
صوفيا :والله دي مش مشكلتك هو حابب كده وانتي أخته يعني ملكيش فيه 
خرجت صوفيا 
وبقيت اسيل تنظر نظرات حاده الي أسر 
أسر :مالك ايه البصه دي 
اسيل :اخر مره هسألك البت دي بتعمل ايه هنا 
أسر بخبث :شغل يا حبيبي شغل 
اسيل :امم ماشي يا أسر ماشى 
ا
متتكلمش معايا تاني 
ها 
ومشيت اسيل وهي غاضبه 
وأسر يضحك عليها 
لانه يعلم أنها لن تقدر أن لا تتحدث معه دقيقه واحده 
دخلت اسيل تاني 
أسر بضحك :ايه مش من دقيقه متتكلمش تاني
اسيل:بارد اوي 
انا جايه اخد الشنطه بتاعتي 
وانت براحتك شوف السحليه لحسن تكون عاوزه حاجه كده ولا كده 
يلا باي يا أسر باشا 
أسر :وبعدين معاكي يا اسيل حياتي 
هتجننيني معاكي والله 
في مكتب اسيل 
اسيل بدموع :اعااااا هموت واعرف عاجبه فيها ايه السحليه دي 
لينا :خلاص صوتك خرم ودني 
وبعدين البت حلوه وموزة يعني ليه حق الصراحه 
اسيل بغضب :طب غوري بره بقا علشان ما اقوم واضربك علقه اخليكي تكرهني بجد 
لينا :لا علي ايه يا باشا انا خارجه 
وانتي اولعي 
يلا سي يو 
وخرجت لينا 
وبقيت اسيل تبكي فقط 
دخل أسر وقال. وبعدين بقا في شغل الاطفال دا يا اسيل 
مسحت اسيل عينها وقالت بغضب :انت ايه اللي دخلك هنا 
اطلع بره يلا 
روح شوف الشغل اللي عندك 
جري أسر وحضن اسيل وقال :يا طفلتي هو انا عندي اغلي منك في الكون 
اسيل :اها البت الصفرا دي وخدك.مني وانت كل يوم معاه 
ومش بتردي تخرجني معاك 
أسر :طيب ايه رايك لو نقضي اليوم كله بره 
وبكره يا سيتي نروح الجونه 
اسيل بفرحه طفوليه :بجد يا أسر هتخرجني 
أسر :هو انا عندي اغلي منك 
يا حيات اخوكي 
اسيل :اها اخويا 
طيب يلا علي الاجتماع 
أسر :,ههههه يلا دا انتي متحوله 
اسيل؛طب طلب اخير 
أسر :قولي انا مش هخلص 
اسيل :البت الرخمه دي متدخلش معانا الاجتماع 
أسر :حاضر يا غيوره حاجه تاني 
اسيل :لا ميرسي يلا بينا 
أسر :يلا 
مسك أسر يد اسيل وخرج بيها الي غرفه الاجتماعات 


يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية فراق ولكن "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات