القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في حب الياسمين الفصل الثاني 2 بقلم نورهان محمد رفعت

 رواية في حب الياسمين الفصل الثاني 2 بقلم نورهان محمد رفعت

رواية في حب الياسمين الفصل الاول 1 بقلم نورهان محمد رفعت

رواية في حب الياسمين الفصل الثاني

 ياسمين ف البلكونة:العنكبوت النونو خطفت قلبه عنكبوته

:من يومها جن جنونه و عقله اتلغبط لغبطوطه
ياسمين:الاه ، انت بتعمل اي عندك
حمزة:هكون بعمل اي يعني بيتي
ياسمين:بيتك مين دا بيت تيتي الله يرحمها
حمزة:ما هو احنا قاعدين هنا علي ما الڤيلا بتاعتنا تجهز
ياسمين:اه و ماله ي خويا ميجراش حاجة تنورنا
حمزة:بتسمعي اي
ياسمين:العنكبوت النونو
حمزة شد منها الهاند فري:هسمع معاكي
ياسمين :مافيش احترام الخصوصية خالص مافيش دم مافيش ذوق مافيش اي حاجه
حمزة:لا فيه ،دا (و رش ف وشها كوباية المايه)
ياسمين:و اقسم بالله ما انا سايباك يا بن زينب
"روحت طلعت من شقتنا و خبطت علي شقة عمتي و كريم اللي فتح لي "
كريم:في حاجه ي طنط
ياسمين: ولا مش ناقصاك اسمي ياسمين بس
كريم بضحك:ماشي يسطا بس هدي اعصابك كدا
ياسمين:عديني عايزه ادخل
كريم:تدخلي فين
ياسمين:ادخل جوا
كريم: لا
ياسمين مسكته من هدومه:انت بتقول لا لمين ياض (وضربته علي قفاه)
كريم:ااه و انا مالي ي لمبي ،هو اللي رش عليكي مايه
ياسمين:هي كدا ، يعني هو اللي قالك مدخلنيش طيب ي حمزة
ياسمين: بص ياض يكيمو هعمل معاك اتفاق حلو
كريم:اشجيني
ياسمين:انت متأكد انك جاي من المانيا الاول !
كريم:بيقولوا
ياسمين:بص بقا ي عم اللمض انت هتعمل ............
كريم:اعتبره حصل بس دا مقابل اي
ياسمين:هوديك الملاهي و اجيبلك شيكولاته
كريم:لا ي قمر انا عايزك تظبطيني مع البت اللي ف الدور اللي فوق
ياسمين بصدمة:نعم ي روح امك ، طفل ف أولي اعدادي و تقولي ظبطيني ،
و بصوت عالي :طبعا ما انت تلاقيك متربي علي ايد اخوك بتاع البنات
حمزة من الداخل:سمعك و لو جيتلك هنفخك
ياسمين بصوت عالي :لو قد كلامك تعالي ،انا مبتهددش
حمزة:هشيلك المادة عالفكرا
ياسمين بعدم اهتمام:و لا يهمني ، و اصلا اصلا متقدرش ي بتاع البنات
وبصوت لكريم:و انت يلا اعتبر اتفقنا لاغي ي مهزء
حمزة:انت عملت اي يلا
كريم بتمثيل البراءة:و لا اي حاجه ، كل دا عشان بقولها تخلي البت جارتنا تبعد عني عشان بتعاكسني ف الرايحه و الجاية
حمزة برفعة حاجب: ي جدع ! دا احنا لسا مكملناش يومين هنا
كريم:انا قمر و بتعاكس بسرعه
..........
تاني يوم الصبح
سعاد:ياسمين بت يا ياسمين
ياسمين بنوم:امم
سعاد:قومي يلا عشان تروحي الكلية حمزة مستنيكي برا
ياسمين نطت من علي السرير:احلفي بالله
سعاد:بسم الله الرحمن الرحيم
ياسمين جريت علي برا: هو فين
حمزة باستغراب:بتدور علي مين
ياسمين:دا بجد !
حمزة:هو اي اللي بجد
ياسمين:انت مستنيني!
حمزة:انا عارف ان الصدمه كبيرة عليكي ،و عارف برضو أن جمالي لا يقاوم
ياسمين: اي التواضع الاوڤر دا ،مستنيني لي
حمزة: عشان مش عارف الطريق
ياسمين:اومال روحت ازاي امبارح
حمزة:كنت طالب اوبر
ياسمين:اه ، طيب استناني بقا لما اجهز
حمزة:عشر دقايق و الاقيكي قدامي
بعد نصف ساعه:
حمزة بصوت عالي بينادي علي ياسمين:انتي يا بنتي
ياسمين:انا جيت اهو
حمزة:كل دا بتلبسي !
ياسمين: معلش
حمزة: اصرفها فين دي
ياسمين:تصرفها متصرفهاش متشغلنيش بمشاكلك
حمزة:قدامي ي اوزعة
ياسمين:ورايا ي شوڤير و شيل دي كمان ( حدفت الشنطة بتاعتها عليه )
ياسمين ف نفسها:ياااه احساس تاني لما تكون رايح الكلية مع حد قريبك لا ومش كدا بس دا دكتور ف الجامعه بتاعتك ياااه ي جدع ،ااااااه
حمزة بضحك:معلش ي غنن
ياسمين بوجع:ياخي منك لله اااه رجلي مش قادرة بيها
حمزة:ما انتي اللي سرحانه و بقالي ساعه بقولك خلي بالك من الطوبة اللي قدامك
ياسمين:تلاقيك انت اللي حاططها اصلا
حمزة بمكر:لا مش انا اللي بتفق مع عيال صغيرة !!!!!!!!!
.........
اسراء:عملتي اي ف ضهر الورقة
ياسمين:ماله ، بيوجعها و لا اي 🙂
اسراء ببعض الخوف:اوعك تقولي انك مشوفتيش الاسئلة اللي ف ضهر الورقة
ياسمين بنبرة صوت باكي:مشوفتهاش ، يلا حسبي الله
اسراء:متزعليش نفسك ،هتنجحي أن شاء الله
ياسمين:انا مش زعلانه ع الاسئلة اصلا
اسراء :اومال اي
ياسمين:زعلانه عشان محل الشاورما قفل بدري انهاردة
اسراء :ي شيخه حسبي الله فيكي ،غوري من وشي
حمزة:محدش طايقك
ياسمين:الله الله ،انت بتتصنت علينا و لا اي
حمزة:انت فاكرة نفسك مهمة اوي عشان اتصنت عليكي يالا ي ختي عشان نروح
ياسمين:عايزة اكل
حمزة:هجيب لك اكل و كم...
*حمزة انت بتعمل اي هنا ،وحشتيني اوي
ياسمين بصدمة و غيظ:دي احلوت اوي كمان بتحضنك
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا

 الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية ''رواية في حب الياسمسن'' اضغط علي اسم الرواية

reaction:

تعليقات