Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد

 رواية طفلة الأسد الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد 

رواية طفلة الأسد الفصل الثاني 2 بقلم حنين أحمد 

"يوم كتب الكتاب" في بيت ملك تحديداا
-مامت ملك: حبيبت ماما يلا قوميي في عروسهه تنام لحد دلوقتي 
-ملك بسخريه وخفوت: عروسهه! عروسهه لزير نساء 
-مامت ملك: حبيبت ماما انا عارفه انه اكبر منكك وعارفه انك مش عايزة تتجوزيه بس هو جدة ليه افضال كتيرة عليناا وانتي عارفه ان الوصيه بتاعت ابوة وابوكي انكم تتجوزوا عشان يعرفوا يستلموا فلوس ودة جواز علي ورق بس كام شهر وكل واحد يروح لحاله وهو مش هيقرب منكك اكيد
-ملك باستسلام: تمام يماما
-مامت ملك:ماشي يحبيبتي قومي يلا عشان تجهزي.....وقاطعهم دخول دنياا
-ملك:حاضر.....
-دنياا:قومي يعروسهه يلا
-مامت ملك:هسيبكم انا بقاا....وخرجت
-ملك:خايفه ي دنياا والله انتي مبتشوفيش الصور الي بينزلهاا وكل واحدة اجمد من الي قبلهااا ولا عدد علاقاتهه الي بتتكلم عليهاا الناس
-دنياا بضحك:بس اكيد مش اجمد منكك يعسل انتي يبت مش شايفه نفسك دنا لو ولد كنت اتجوزتك دة مش هيسيبكك 😹♥
-ملك بضحك: بس يبت هتعاكسيني ولا اي.... خوفيني اكتر منا خايفه
-دنياا: لا يحبيبتي انا اقدر........ يلا بقاا قومي عشان تجهزي
-ملك: ماشي يزميكس..... وقاموا
في مكان تانيــــــــــــــــــــــــ
-امجد:الو
-الحارس:ايوة ي امجد باشاا انا جبتلك كل المعلومات عن البنت دي وصورتهاا كمان
-امجد:تمام ابعتهم يلا
-الحارس:ماشي ي باشاا هقفل انا......وقفل
-امجد:اما نشوف مين الي هيتجوزهاا اسد المنشاوي.....تن تن تن
-امجد بزهول:اي اي دة هي حقيقه بجد دي حوريه بحر دي دي ملاك اي دة هي ازاي كدهه انا قولت ابن المنشاوي مش هيتجوز واحدة تقل جمال عن حوريات البحر
-يارا:اي ي امجد متنح للفون كدهه لي
-امجد بصدمه:بصي
-يارا بفزع:اي اي دة دي بني ادمه زيناا كدهه مين دي دة رهيبهه.....طبعاا انا احلي احم احم
-امجد بغيظ:دي الي هيتجوزهاا اسد المنشاوي.....بس قسماا بالله مهتكون غير لامجد الاسيوطي
-يارا بغل:انت لياا انا وبس
-امجد بخبث:طبعاا يحبيبتي....بس البت بطل متتسبش نقضي معاهاا كام ليله ونرجعلك انت يقمر
-يارا:اما نشوف اخرتها
"في قصر اسد المنشاوي"
-سلمي:اسد...ي اسد قوم بقاا في عريس ينام لحد دلوقتي
-اسد بنعاس:اي ي سلمي مالك مش انا نايم يبقاا فيه
-سلمي:طيب يلا فوق كدهه عشان جدو عايزك تحت
-اسد:تمام انزلي انتي هاخد شاور واجي
-سلمي:ماشي يروحي.....وخرجت
-اسد لنفسه:اجم احم بقاا اول جوازة تبقاا علي عيله صغيره ياااه علي الدنياا....ولبس ونزل
"في الصالون"
-اسد:كنت عايزني يجدو
-سليمان:كتب كتابك انهارده ولا نسيت
-اسد بغضب محاولا الهدوء:اسد المنشاوي مبينساش حاجه.....بس انا مش هروح روح انت وابعتلي الورق في المكتب همضي عليه انا عندي اجتماع.....عن اذنك
-سليمان بغضب:تمام ي اسد
"في شركه اسد"
-السكرتيرة باعجاب:اهلا اهلا ي اسد باشاا الملف جاهز علي مكتبك
-اسد بجمود:تمام قولي لحسام يجي
-السكرتيرة باعجاب اكتر:حاضر يفندم انت تأمر 
-اسد:تقدري تتفضلي لو خلصتي تامل فيااا
-السكرتيرة بحرج:احم احم انا اسفه.....وخرجت
-طق طق طق
-اسد:ادخل
-حسام:اهلا يعريس
-اسد بغضب:حسام متفكرنيش....قولنا دي عيله
-حسام:اهدي بس انا عارف انهاا صغيرة بس مش يمكن العيله دي هي اللي تسكن قلب الاسد
-اسد:حسام دة جواز علي ورق بس وكام شهر وهطلقهاا
-حسام:ماشي يصحبي....هروح انا مكتبي 
-اسد:ماشي
-حسام:تمام.....وخرج
-اسد لنفسه:احم احم بقاا عيله هي الي تدخل قلبي بعد كل دة ههههههه
"في بيت ملك"
-دنياا بنبهار:اي اي دة انتي ازاي كدهه يملك دة انتي شبه حوريات البحر بجد اي دة دة هياكلك أماا يشوفكك
-ملك بضحك:اتلمي يبت عيب....خوفيني خوفيني كل شويه
-طق طق طق
-ملك:ادخل
-مامت ملك:ماشاء الله يحبيبتي...يلا يحبيبتي سليمان باشاا برة ومعاه الماذون وكمان خالك محمد جيه
-دنياا:والعريس
-مامت ملك:احم عندة اجتماع جدة هيديله الورق يمضي ويبعته للماذون
-ملك بسخريه:طبعاا تلاقي البيه بيتسرمح مع واحدة من بتوعهه....مش فاضي يحضر كتب كتابه بس كدهه كده متفرقش معاه ولا معايا
-مامت ملك:ماشي يحبيبتي يلا
-ملك ودنياا:يلا....وخرجوا
"في الصالون"
-سليمان بنبهار:مشاء الله تبارك الرحمن 
-ملك بكسوف:ربنا يخليك يجدو
-سليمان:مكنتش اتخيل انك بالجمال دة والله
-ملك:مرسي جدا
-محمد خال ملك:مشاء الله يحبيبتي
-ملك:حبيبي يخالو
-سليمان:اكتب ي سيدناا الشيخ
-الماذون:اين وكيل العروسه
-محمد:انا
-الماذون:اين وكيل العريس
-سليمان:انا
-الماذون:تمام.......امضي هنا يبنتي
-ملك بخوف:احم حاضر 
-دنيااا:ملك اجمدي مالك 
-مامت ملك:امضي يحبيبتي
-ملك:حاضر يماما ومضت
-الماذون:اين العريس
-سليمان:انا هبعتله الورق يمضي وهبعته لحضرتكك
-الماذون:تمام
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
-ملك قلبهاا دق بسرعهه...
-اسد قلبه دق بسرعه اكبر...
"عند اسد"
-حسام:اي يبني مالك
-اسد:كتبوا الكتاب
-حسام:الف مبروك ي اخويااا.....اخيراا رجل الاسد وقعت
-اسد بغضب:حسام اطلع برة
-حسام:اهدي بس انا كنت جايبلك القسيمه عشان تمضي وابعتهاا للماذون
-اسد برتباك:تمام.....ومضي
-حسام:انت مبصتش علي الصورة لي معقول مش عايز تشوف مراتك
-اسد:قولتلك انهاا متهمنيش 
-حسام:تمام....وخرج
في مكااان تانيــــــــــــــــــــــــ
-امجد بغيظ:كتبوا الكتاب
-الحارس:ايوة ي باشاا
-امجد بغضب:بردو حتي لو مراتهه مش هتبقا غير لامجد الاسيوطي
-الحارس:تمام يباشاا....وقفل
-امجد لنفسه:اه ي ابن......ملك لامجد الاسيوطي وبس
"عند ملك"
-ملك ببكاء:ماما انا مش عايزة اسيبك ينفع يعمو تيجي تعيش معايا
-سليمان:ينفع يحبيبتي
-مامت ملك:حبيبتي متخافيش عليااا وبعدين يستي هجيلك والله
-ملك ببكاء:كلي كويس يماما وخدي العلاج في الوقت
-مامت ملك:حاضر يحبيبت ماما
-دنياا!متخفيش يحبيبتي.....وكملت بمشاكسه طنط طيوبه وبتسمع الكلام
-مامت ملك:حبيبت طنط انتي
-سليمان:يلا يحبيبتي....خد الشنطه من الهانم ي اسماعيل
-ملك لنفسها:هانم واو!....وخرجت
-سليمان:اركبي يبنتي
-حاضر يجدو....وركبت فهي اصبحت مدام اسد المنشاوي
"بعد مدة وصلوا القصر"
-سليمان:اتفضلي يبنتي
-ملك بنبهار:واو جميل جداً وتصميمه رائع
-سليمان ببتسامه:دة ذوق اسد
-سلمي بصدمه:اي دة اي دة انتي حقيقه
-ملك بضحك:تؤ تؤ بلاستك 
-سلمي بضحك وانبهار:لا مش قصدي بس انتي حرفياا شبه حوريات البحر...انتي ماكدهه انك بني ادمه زيناا كدهه
-ملك بضحك:اه والله بني ادمه ههههههه انتي عسل اووي
-سليمان:سلمي خدي ملك علي جناح اسد
-سلمي:بس
-ملك:احم احم ممكن انام في اوضه تانيه بعد اذنك يجدو
-سليمان باستسلام:الي يريحك يحبيبتي....خديهاا علي الجناح التاني 
-سلمي:يلا يقمر....وطلعوا
-ملك:واو دة تحفهه اووي
-سلمي:انتي احلي اكيدد....يلا هسيبك ترتاحي لحد ما اسد يجي"وغمزتلهاا"
-ملك بخوف:احم احم ماشي يزميكس
-سلمي: ماشي يروحي...وخرجت
-ملك لنفسها:ادخل بقاا انا اخد شاور كدهه.....وطلعت بجامهه عبارة عن هوت شورت وتشيرت حماله بالون الاحمر.....ودخلت
"في الصالون"
-سليمان:اسد انت جيت
-اسد:اه يجدو
-سليمان:طب مش هتطلع تشوف مراتكك
-اسد بجمود:لا مش هطلع قولتلك اني ميهمنيش اشوفهاا....انا طالع ارتاح
-سليمان:تمام ي اسد
"عند ملك"خرجت مش الحمام وهي تنشف شعرهاا الذي يصل لركبتيهاا وترتدي البجامه الحمراء الجذابه ولون عينيهاا الزقاء الهادي مع خدودهاا الورديه....كانت حقاا كالاميرات
-ملك لنفسها:يخلاثيي علياا وانا قمر.....وبدات تغني😹😹
اسد لنفسه وهو يستمع لصوتهاا الرقيق الي سحرة:اي الي انا بعملو دة.....وراح علي الجناح
"في اوضه سلمي"
-سلمي:الو يحبيبي
-امجد بغيظ:اهلا يحبيبتي وحشتيني والله
-سلمي بحب:وانت كمان ي امجد والله....احييه ي امجد البنت الي اسد اتجوزهااا شبه الملايكهه اموت واعرف دي بني ادمه زيناا ازاي رغم انهاا صغيرة بس جميله جمال مش عادي
-امجد بغيظ وخبث:احم احم فعيوني انتي احلي
-سلمي:يحبيبي تسلملي عيونك
-امجد بخبث:هقفل انا بقاا يحبيبتي واقبلك بكرة
-سلمي:ماشي يحبيبي....وقفلت
"عند ملك"
- ملك لنفسها: يوة جناح طويل عريض مفهوش ميه طب انا عطشانهه اعمل اي والله اعيط....خلاص هنزل اجيب من المطبخ وخرجت من الجناح
"عند اسد"
-اسد لنفسه:يووة نسيت الملف تحت...وخرج من الجناح
"في الصالون"
-ملك لنفسها:احييه هي الدنياا ضلمهه كده لي....وهو فين المطبخ في كل دة احييه والله اعيط
-اسد لنفسه:ميت مره اقولهم ميطفوش النور كدهه
-ملك فجاه خبطت في جسم صلب ودافي:اعاااااااااا يماما عفريت يماما عفريت احييييه الحقيني يماما تعالي خديني 
-اسد وهو بيحط ايدة علي بؤهاا:هششششش اخرسي يبت
-ملك شالت ايدة:اعااااا والنبي سبني دنا حتي بغطي رجلي وانا نايمه عشان العفاريت متسحبنيش والله اجي هناا اتسحب.....والنبي سيبني انا عملتلك اي انت معندكش عيال يماما عفريت اعااااااااا
-اسد وهو بيزعق:اخرسي واهدي هشغل النور....وراح شغل النور ولسه بيلف
-اسد بنبهار وصدمه وارتباك من كتله الجمال التي تقف امامه:ان......


يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"طفلة الأسد "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات