Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبك احلى حاجه الفصل الثالث والعشرون والاخير 23 بقلم رحمة هاني

 رواية حبك احلى حاجه الفصل الثالث والعشرون والاخير 23 بقلم رحمة هاني 

رواية حبك احلى حاجه الفصل الثالث والعشرون والاخير 23 بقلم رحمة هاني 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تخيل تلاقي شريك حياة بيحبك وفاهمك وبيركز في كل التفاصيل وكل أزمة بيبقى جمبك، ده بيبقى الشخص الصح بيجي مرة واحده في العُمر، الحياه مبتديش فرص كتير ولو أدت فرص بتبقىٰ لقطات ولازم تلحق الفرصه وتركز فيها، هتجيلك فرصة هتغير مجرىٰ حياتك وتخليك شخص سعيد بس إنت خلي عندك يقين في ربنا،،، "".
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وقفنا في الفصل اللي فات لما
اروي كانت بتقول ل آدم إن هى
حامل،،،،،،،،،، 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدم: إزاي دا يا أروى انتي مش متجوزه صح إزاي حامل هااا انا هتجنن مين عمل كده يا أروى 
أروى بعياط : انا مش عارفه يا آدم حاجه خالص انا كل اللي اعرفه اني انا مش كويسه خالص علشان أنا هتجنن يا آدم والله 

أروى عماله تعيط أوووووي راح آدم
حضن أروى و بيقول

آدم:هششش خلاص ياحبيبتي انتي كويسه بس انتي عرفتي إن انتي حامل من شرط الحمل دا صح ممكن يكون حمل كاذب يا أروى عادي 
أروى :إزاي دا يا آدم انت هتهزر انا هتجنن اوووي
ادم:ممكن يا أروى اكشف عليكي انا دكتور نساء 
أروى:ماشي يا آدمادم
آدم:يلا إلبسي علشان نروح علىى المستشفى
أروى :حاضر يا آدم 

(راح آدم و أروى المستشفى بتاعت فهد)

(عند آدم في المكتب) 

أروى : انا خايفه يا آدم 
ادم: متخافيش ياعسل إن شاءالله هاتكوني مش حامل 
أروى: يارب 

بعد وقت طويل آدم خلاص كشف مصدوم أووي

اروى: في اي يا آدم انا خايفه ما تقلقنيش
آدم: أروى انتي حامل؛ بس من مين؟!
انا هتجنن 
اروي بعياط: إزاي دا يا آدم انا خايفه 
آدم بضحك: والله انتي مش حامل كنت بهزر معاكي ياقلبي بحبك ❤
أروى: وانا كمان بحبك ❤بموت فيك ياقلبي 
آدم: حبيبتي تقبلي تتجوزيني يا أروى أنا بحبك 
اروي: اه موفقه انا بحبك 
آدم: وأنا أكتر 

(في المستشفى بس في مكان اخر 
عند عُمر و وعد) 

وعد: انا فرحانه جدا ياعمر عشان هنتجوز خلاص
عمر: وانا أكتر بس أنا زعلان أوي على ياسمين يا وعد 
وعد: إن شاء الله هتكون كويسه وتفوق كمان عشان فهد ، أنا اول مره أشوف فهد بيحب حد كده 
عمر: ربنا يخليهم لبعض يارب 
وعد: يارب ويخليك ليا يارب 
عمر: يارب

(فجأه تليفون عمر يرن وكان فهد اللي بيتصل)

عمر: ألوو يافهد 
فهد:ياسمين فاقت من الغيبوبه
عمر:بجد والله يافهد
فهد:اه والله ياعمر يلا تعالى عشان هى عايزاك
عمر:حاضر انا جاي

(وقفل التليفون مع فهد)

عمر:انا فرحان أوي ياسمين فاقت من الغيبوبه
وعد: إن شاء الله خير يلا ي عمر

راح عمر و وعد وآدم و أروى و هاله و فهد لي ياسمين 

(داخل غرفة ياسمين)

هاله:الف سلامة عليكي يابنتي
ياسمين بعياط:الله يسلمك ماما
هاله:متعيطيش ياقلبي

وهاله حضنت ياسمين 

ياسمين:ماما يوسف ماكنش ميت
هاله:خلاص ي ياسمين انا عرفت كل حاجه من فهد بس انتي اهدي هو أصلا في السجن
ياسمين:ماشي ياماما وحشتيني يا أروى أووي
أروى :انتي أكتر ألف سلامة عليكي
ياسمين:الله يسلمك ياقلبي
أروى :كل دا و ياسمين نايمه حصل حاجات كتير وانتي نايمه 
ياسمين:بجد حصل أي بقى أنا مكنتش نايمه كتير
أروى :كدابه انتي نايمه بقالك شهر ي ياسمين
ياسمين:بجد والله 
أروى:اه
ياسمين:وحشتني ي عمر جدا
عمر:انتي اكتر والله ألف سلامة عليكي
ياسمين:الله يسلمك ي بروو
آدم:الف سلامة عليكي ياسمين
ياسمين:الله يسلمك دكتور آدم 
فهد:الف سلامة عليكي ياقمر
ياسمين:الله يسلمك يافهد شكراجدا ليك بجد
فهد:على أي انسي بقا اللي حصل دا كله
ياسمين:تمام وشكرا أووي
فهد:مفيش شكرا 
ياسمين:ماشي
فهد:يلا الكل يمشي عشان ياسمين لسه تعبانه انتي يا طنط هاله يلا روحي علي البيت علشان انتي مكنتيش بتنامي
هاله: طيب و ياسمين انا خايفه عليها
فهد:متخفيش أنا هنا

(فعلا الكل سمع كلام فهد و ياسمين كانت نايمه و أروى مش عايزه تمشي)

فهد:يلا يا أروى روحي على البيت
أروى :نووو ياعسل انا مش هامشي
فهد: يالهوي علىى البرود إنتي سمعه الصوت دا 
أروى :لا 
فهد:لا في صوت دا آدم بينده عليكي
اروي:بجد آدم حبيبي 
فهد: اه روحي هو في المكتب يلا 
اروي: اشطا سلام خلي بالك من ياسمين 
فهد: في عيوني 

(راحت أروى مشيت) 

ياسمين بضحك: أنت ليه كذبت على أروى
فهد:كده عشانها بارده اووي
ياسمين:ههههههه ليه بس دي قمر
فهد:انتي اللي قمر
ياسمين: ميرسي 
فهد:ياسمين انا عايز أقولك على حاجه
ياسمين:اتفضل
فهد:فاكره اليوم لما كنا مع بعض في المخزن انتي سمعتي حاجه من اللي انا قولتها ؟

ياسمين:لا يافهد
فهد:بجد ولا بتهزري؟
ياسمين:انا عايزه اقولك على حاجه
فهد:اتفضلي
ياسمين:انا بحبككككككككك أوي يافهد وانا سمعت كل حاجه وانا بعشقك 
فهد بفرح :بجد ي ياسمين
ياسمين:اه ، أنا بحبك من اول يوم شوفتك لما كنت في الجامعه وأنا بعشقك
فهد:انا اكتر والله وبحبك وأسف علي اللي انا عملته معاكي
ياسمين:حبيبي متقولش كده تاني 
فهد:حاضر من عيوني
ياسمين:تسلم عيونك
فهد: فرح عمر و وعد بعد أسبوع وكمان انا وانتي انتي بجد موافقه تتجوزيني
ياسمين:ايوه يافهد أنا بحبك وموافقه أتجوزك النهارده كمان قبل بكرا
فهد بضحك:هههههه بس ياهبله لما تخفي
ياسمين:اشطا يلا مفيش نصيب بقا
فهد:والله مجنونه يابت انتي
ياسمين:اشطا ياض
فهد:مين دا اللي ياض يابت
ياسمين:انت ياعسليه
فهد:تمام وانا مسامحك ياقلب ياض من جوه
ياسمين:بعشقك بموت فيك
فهد:اه صح ياسمين انتي كان ليكي إمتحان بس الإمتحان خلص 
ياسمين:يعني اي انا منجحتش؟؟!
فهد:لا طبعا انتي بقيتي أكبر دكتوره
ياسمين:إزاي دا؟!
فهد:انا إمتحنت عنك وانتي دلوقتي دكتوره
ياسمين:شكرا ياقلبي 
فهد:متقوليش كده تاني اشطا

إقترب فهد من ياسمين و إلتهم شفتيها بكل شوقًا و حب

نظر فهد في عيون ياسمين و قال :بحبك 
ياسمين: و أنا كمان بحبك 
فهد: اه صح بالنسبه للفقر في الدم انتي بقيتي كويسه انا عملت عمليه والحمدلله انتي كويسه
ياسمين:الحمدلله يافهد

(بعد اسبوع في بيت ياسمين داخل غرفتها)
كانت ياسمين نايمه 
هاله:يلا ياعروسه اصحي بقى النهارده فرحك يابت 
ياسمين: سيبيني يا ماما انا عايزه أنام شويه هاله:يلا ياعروسه اصحي بقا النهارده 
فرحك يابت 
ياسمين:انا عايزه انام يا ماما شويه كمان
هاله:في عروسه والنهارده فرحها ونايمه كده دا ينفع برضو
ياسمين:ونبي بس انا عايزه أنام 
أروى : أنا جيت
هاله:نورتي يا أروى
أروى :هي لسه نايمه اه انا عرفت ليه علشان سهرانه بتكلم حبيب القلب
ياسمين:بسس يابت مانتي كمان بتكلمي آدم
أروى:طب خلاص يلا علشان البيوتي سنتر 
ياسمين:ماشي بس هنام شويه 
أروى:لا يلا علشان وعد هى كمان جايه معانا
ياسمين:حاضر 

فجأه تليفون ياسمين بيرن

أروى:رد دا حبيب القلب صح
ياسمين:يلا اطلعي بره
أروى: لأ مش هطلع
ياسمين:ماشي بس ماتتكلميش اشطا
أروى:وعد حاضر
ياسمين: ألو ياحبيبي
فهد:وحشتيني أووي
ياسمين:وانت أكتر والله
فهد:يلا اجهزي بقا 
ياسمين:حاضر ياقرة عيني
فهد:شاطوره يلا سلام علشان آدم مش عايز يسكت 
أروى:ليه حبيبي ماله 
فهد:دا مجنون عمال يغني 
أروى:ياحبيبي دا فرحان اوي
فهد: أيوه طبعا مش هيتجوز
ياسمين:بس بقا يلا سلام ياحبيبي
فهد:اوك ياعمري خلي بالك من نفسك
ياسمين:حاضر ياقلبي

راحت ياسمين قفلت التليفون وكانت فرحانه وبتضحك

أروى:اي الحلاوه دي 
ياسمين:ياااه يا أروى أخيرا هتجوز فهد وانا بحبه أووي
أروى:ربنا يخليكم لبعض يارب
ياسمين:يارب ويخليكي ليا
أروى:يارب يلا يابت عشان البيوتي سنتر
ياسمين:حاضر بس فين عمر
أروى:مع آدم وفهد
ياسمين:تمام يلا بينا

(في الصالون)
هاله: كُلي ي ياسمين انتي و أروى
ياسمين:والله مش جعانه
أروى:وانا كمان ياطنط مش جعانه
هاله:طب يلا على البيوتي سنتر

في الفندق اللي هيبقي فيه الفرح كان في ادم وفهد وعمر ويوسف

يوسف:انا نفسي اتجوز زيكو
آدم:بس ي صغنن
فهد:حبيبي انت صعبان عليا أوي
يوسف:ماشي يافهد
عمر: إن شاءالله تلاقي بنت الحلال
يوسف:يارب ياعمر
آدم:بس ياعمر دا عيل 
يوسف:كده كتير أوي مين دا العيل ياض 
آدم:انت ياصغنن
يوسف:لا والله انا مهندس وبتقول على كده
آدم:خلاص يايوسف ما انت مش بتحب الجواز
يوسف:لا بموت في الجواز
آدم:ربنا معاك يايوسف
فهد: بس بقا يا آدم انت ويوسف
زمان البنات في البيوتي سنتر
آدم: أيوه فعلا ماكل حاجه جاهزه
فهد: أيوه انا عارف يلا علشان نلبس
آدم:يلا علشان نروح نجيب البنات 
عمر:بنات اي دول باردين عقبال ما يلبسوا يكون أجى تاني يوم أنا مجَربّ علشان ياسمين برضو كدا 
ألف مبروك عليك يافهد 
فهد:هى كدا بجد!!
عمر:اه والله 
فهد:عادي انا بموت فيها

بعد وقت طويل في الفندق في الجناح اللي فيه الشباب كان كل واحد منهم لبس بدله تحفه جدا
فهد كان لابس بدله سوداء وقميص أبيض و جراڤته جميله و نفذت رائحة عطره المميز و كان عسل وآدم كان لابس قميص أبيض و چاكت أبيض مع بعض الزخرفات اليدويه السوداء التي زادت أناقته و كان قمر عمر كان لابس بدله تحفه سوداء و قميص أبيض وكان سكر ويوسف كان لابس بنطلون أسود وقميص أبيض وجاكيت أزرق وكان قمر

فهد:مبروك ياعمر مبروك يا آدم
عمر وآدم مع بعض:الله يبارك فيك 
وألف مبروك يافهد 

(في البيوتي سنتر)

هاله:بسم الله ماشاء يابنات انتو قمرات ربنا يحميكم يارب

Rahma Hany:
ياسمين: اي رأيك قمر صح ؟
أروى: وانا اي رأيك فيا 
وعد: وأنا و أنا ياطنط 
هاله: والله بسم الله ماشاء الله ربنا يحميكم انتو كلكم قمرات وعد و أي طنط دي انا إسمي ماما ياحبيبتي
أسماء أم فهد: أيوه طبعا هتقول ماما علشان ياسمين القمر هتقول ماما
ياسمين:ماشي ياماما أسماء وأنتي ياماما هاله
أروى:بعد إذنك 
أماني ام آدم:انتي رايحه فين يابنتي
أروى:والله ياطنط....
أماني:اي طنط دي انا إسمي ماما يا أروى ياحبيبتي
أروى:واحلى أم كمان
أماني:ربنا يخليكي ليا انتي وآدم يارب 

ياسمين كانت لابسه فستان أبيض ستان قصير كانت في غاية الجمال وكانت تاركه شعرها منسدل خلف ظهرها و طوله يتخطى خصرها ببضع سنتيمترات و كانت أروى تلبس فستان أبيض طويل وكانت آيه من الجمال و اختارت تسريحة شعر مع وضع تاج فاخر على رأسها فجعلها تشبه الأميرات أما عن وعد فكانت تلبس فستان أبيض قصير و فوقه طبقه رقيقه من الدانتيل المرصع بالمجوهرات اللامعه وقامت بإختيار وضعية شعر رائعه و فوقها طرحة الزفاف الطويله و التي تشبه في تصميمها رونق و جمال الفستان التي ترتديه 

هاله وأماني وأسماء:بسم الله ماشاء الله عسلات يابنات ربنا يحفظكم يارب
البنات:يارب

خارج البيوتي سنتر كان كل شاب من الأربعه كل منهم داخل سيارته ثم خرجوا منهم

فهد:انا نفسي أشوف ياسمين أوي
آدم:وانا كمان نفسي اشوف أروى بعشق أروى أوي
عمر:وانا نفسي أشوف وعد 
يوسف:في اي ياض انت وهو النهارده الفرح والله يعني ما تقلقوش أنتو هتزهقو من البنات
فهد وآدم وعمر: مستحيل
يوسف: أيوه بقا 😉😂

كان في بنت نازله من البيوتي ستنر و كانت قمر بمعنى الكلمه 

ماليكا: أخباركم أي ياشباب
رد الشباب في نفس اللحظه : مين ؟
ماليكا: أنا صاحبة وعد أخت فهد
فهد:اه صح انتي ماليكا 
ماليكا:اه انا ماليكا 
يوسف:اخبارك اي ياماليكا و يمد يده لها للسلام 
ماليكا: قامت بمصافحته الحمدلله كويسه
يوسف:إتشرفت بمعرفتك والله ياقمر
ماليكا:شكرا بجد
يوسف:هاتي رقم الفون بتاعك
فهد:اهدى على نفسك شويه ي عسل

مره واحده نزلت هاله وأسماء وأماني
الشباب في نفس واحد بلهفه :فين البنات ؟
أماني:إهدى يافهد على نفسك شويه مش كدا 

نزلت أروى من الأعلى و كانت تشبه القمر
آدم بإنبهار : هى دي أروى حبيبتي !!!
أروى :اه يا آدم أنا أروى
آدم:بسم الله ماشاء الله انتي قمر وحضنها 

فهد وعمر: فين ياسمين و وعد

هاله:اهدى ياعمر أنت وفهد 

وفي نص كلامهم نزلت أروى وياسمين 

فهد: حبيبتي اي القمر دا
ياسمين:والله أنت اللي قمر يا حبيبي

عمر:اي العسل ده يا وعد
وعد بإبتسامة خجل :انا عسل صح 
عمر:قمر والله ربنا يخليكي ليا يارب
وعد:يارب ياحبيبي

فهد خَد ياسمين على العربيه
وادم و عمر اخدوا اروى و وعد على عربياتهم 
ويوسف و ماليكا ركبوا عربية يوسف 
وهاله وأسماء وأماني في عربية وليد أبو آدم

(في الفندق بعد وقت طويل)

دخل كلا من البنات والشباب
اللي الفندق وتم عقد قرآنهم 
و علا صوت المأذون و هو بيقول بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكم في خير 

فهد ل ياسمين :ألف مبروك ي حبيبتي
ياسمين: الله يبارك فيك ياحبيبي 
آدم: الف مبروك يا أروى 
أروى: الله يبارك فيك ياحبيبي 
عمر: الف مبروك ياوعد
وعد: الله يبارك فيك ياعمري 

كل واحد من الشباب خد مراته وفضلوا يغنوا ويرقصوا وكان أحلى يوم في حياة كل واحد منهم 

يوسف: ماليكا انا بحبك بجد من أول يوم شفتك فيه النهارده 
ماليكا: انت بتقول إي يايوسف 
يوسف: والله بحبك مش واثقه فيا
ماليكا: الصراحه انت عسل وانا كمان حبيتك يا چو 
يوسف: وانا بحبك ياقلب چو من جوا

بعد وقت طويل من الإحتفال و الرقص خلص الفرح وكل واحد من الشباب أخد حبيبته على عربيته
ياسمين:فهد احنا رايحين فين؟
فهد:مفاجأه ياقلبي بحبك
ياسمين:بإبتسامه والله وانا كمان بحبك
فهد:ربنا يخليكي ليا يارب
ياسمين:يارب ياحبيبي

(في عربية آدم)

أروى : آدم إحنا رايحين فين 
آدم بضحك :هخطفك اي رأيك
أروى :وانا موافقه 
آدم:بعشقك يقلبي
أروى : وأنا بحبك ياقلب أروى من جوه
آدم:ربنا يخليكي ليا يارب
أروى :يارب ياروح قلب أروى

(في عربية عمر)

وعد:حبيبي احنا رايحين فين
عمر:مش انتي بتحبيني 
وعد: اه وبموت فيك كمان
عمر:يبقا تستني بنفسك تشوفي المفاجأه ياوعد قلبي
وعد: إشطا ياباشا
عمر:هههههههه هو انتي هبله في حد يقول لي جوزه إشطا 
وعد: أيوه إشطا ي عسل
عمر:بحبك ياهبله
وعد: وأنا أكتر ياعبيط
عمر:لا كده غلط انا جوزك
وعد:حاضر ياحبيبي

بعد وقت طويل في الطريق كان كل عربيه قدام المطار 

فهد ل ياسمين بعد ما وقف العربيه : إنزلي ياقلبي
ياسمين:ليه المطار؟
فهد:مفاجأه يلا إنزلي
ياسمين:حاضر

آدم:انزلي يا أروى 
أروى :حاضر بس إحنا هانسافر دلوقت ؟
آدم: يلا بس دي مفاجأه 
أروى :تمام

عمر: إنزلي ياقلب عمر
وعد:حاضر يا عمر انا عارفه إنك عاملي مفاجأه وهنزل وأنا ساكته
عمر:شطوره ياقلبي

كل واحد أخد حبيبته على الطياره بعد وقت طويل من الوقوف أمام فندق في جزر المالديف 
فهد :بصي جايبك في أحلى مكان في العالم إزاي عشان أثبتلك إن حبك هيفضل جوا قلبي 
ياسمين :بحبك يانور عيوني

(داخل غرفة فهد و ياسمين)
إقترب فهد من ياسمين و مِسك إيديها بقوه و حضنها و جعل قلبها في موضع قلبه ليسمع نبض قلبها داخل قلبه وكانت جسدها يرتجف مد فهد إيده على رباط الفستان و قرب منها أكتر عضته ياسمين من خده و جريت بعيد عنه ومسكت قطعة تحفه وكانت هاتضربه بيها على راسه و قالت بقوة و كبرياء أنثى
الأول نصلي إبعد عني يانور عيوني 
فهد :بس كده من عيوني تعالي بس اساعدك علشان تقلعي الفستان يا نور عيني
ياسمين :جدع ياشبح أنا رايحه أغير بقى
قرب منها فهد ومسك وشها بإيديه وقالها وهو يغمز
فهد :مش عيب ما أساعدكيش في فك الفستان 
ياسمين بكسوف :عيب كده ي فهد
فهد :عيب اي انتي لسه شوفتي العيب ده اليوم طويل 
ياسمين ببرائه نظرت لساعة الحائط وقالت ياسمين :الساعه 3الفجر فين اليوم اللي طويل يا سافل
فهد :شششش اللي عندي قولته 
و شدها ناحيته و فك الفستان و إحمر وجهها و لمعت عيونها خجلا وظلت محتضنه فهد بقوه
و حملها فهد بين يديه وإتجه بها حاملها الي الحمام وهى كانت مغيبه عن الواقع 
دخل إلى الحمام وهو ياسمين بين إيديه بس ياسمين همست في ودنه ب رقه :فهد كده كفايه حرام لازم نصلي علشان ربنا يبقا راضي على اللي احنا هانعمله 
فهد :من عيوني يانور عيوني 
نزلها فهد للأرض بهدوء وخرج من الحمام و ودخل الغرفه التانيه عشان يتوضى و يصلي هو وحبيبته
خرجت ياسمين من الحمام وهى لابسه فستان قميص أبيض طويل وكانت لبسه حجاب وكانت مكسوفه وهي واقفه قدام فهد وهو م بيشيل عيونه من عليها
فهد :ربنا يبارك فيكي ياروحي يلا علشان نصلي 
اخد موضع القبله و وقف أمام ياسمين وهى كانت خلفه وبدأ في الصلاه بها و انتهى فهد من صلاته و عيونه اجت علي ياسمين 
إحمر وجهها من نظراته الذي كانت تشبه الصقر 
ياسمين :انت بتبص كده ليه يافهد
حملها فهد من مكانها و إتجه للسرير بهدوء وبدأ في فك أزرار قميصها وإقترب منها وظل يداعب خصلات شعرها 
ياسمين :فهد 
فهد :عيون فهد وحياته وكل حاجه 
ياسمين :بحبك 
فهد :انتي حبك أحلى حاجه في العالم ده 
وإقترب منها وبدأ في ختام زواجهما أمام الله وبسسسس
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(داخل غرفة آدم و أروى )
أروى :مالك بتبصلي كده ليه يابجح 
آدم :اصلا السنيوره جمالها عدى جمال الكون 
أروى : آدم إحترم نفسك كده علشان هعورك
آدم :تعوري جوزك حبيبك لا ده انا اللي أعورك 😉متخفيش 🥺
أروى : آدم أنا بحبك موت 
آدم إقتر عليها وحملها بين يديه وظل يدور بها في الغرفه وهي تضحك عاليا بمرح وهي بين يد حبيبها
و اتجه للسرير فا دفعته وقالت بشراسه
أروى : إتلم علشان هتخسر حياتك 
آدم :اتنيلي انا بحبك يابت موووت 
إقترب منها و وضع رأسه عند رقبتها وظل يقبل رقبته برقه وهي ترتجف من لمس آدم لها و لكن كانت فرحانه إنها حصلت علي حبيبها 
آدم :انتي حبك أحلي حاجه في الدنيا و الآخره
أروى :طيب وسع ياعينيا علشان متروحش على الاخره 
و إقترب منها اكثر وظل يقبلها برقه و حنان
وإستووووووووب إعلان☺️☺️ جوازهم أمام الله وليس أمام الناس 
لم تكبروا ياصغننين هاتعرفوا😂😂
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(عند عمر وعد)
(داخل غرفة النوم الخاصه ب عمر وعد )
عمر :تعرفي إني طاير من الفرحه مش مصدق ان كل دا حصل انا بحلم ياوعد صح؟
وعد :لا ياعيون وعد انا بحبك وحلمك بقا حقيقه ياروح قلبي 
عمر :انا اعمل اي بعد الكلام الحلو ده ياوعد
وعد :يالهوي يعني اي مش عارف ياض أنا مراتك 
ثم حملها و إتجه نحو السرير و وضعها عليه
وعد :ما براحه انا عروسه براحه 
عمر بغمزه :ده انتي أمك داعيالك لإني انا طول عمري براحه عليكي
وعد :كداب 
عمر :انا كداب ماشي ياوعد 
ثم إقترب منها و وضع شفتيهِ على شفتيها وبدأ في تقبيلها برقه وهو يهمس من بين قبلته و الأخرى
عمر :انتي حبك أحلى حاجه في الكون كله
واستووووووووب اعلان جوازهم أمام الله وأمام الغرباء
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد مرور 9 شهور في المستشفى الخاصه بفهد وقف أمام
غرفه العمليات فهد وآدم وعمر وأسماء وأماني و وليد وهاله ويوسف و ماليكا بعد مرور 5 ساعات أمام باب غرفة العمليات خرج الدكتور

فهد:ياسمين عامله اي 
الدكتور:الف مبروك جالك بنتين قمرات
آدم:وانا يادكتور مراتي عامله اي
الدكتور:الف مبروك جالك ولد زي القمر 
عمر:وعد عامله أي 
الدكتور: ألف مبروك جالك ولد ربنا يخليهولك

.نطق الشباب جميعا :الله يبارك فيك يادكتور ينفع ندخل نشوفهم دلوقت
الدكتور:طبعا 
الشباب الثلاثة: شكرا ي دكتور
أماني:الف مبروك يا آدم يا بني
وليد:مبروك ياحبيبي
آدم:الله يبارك فيك يابابا أنت وماما
اسماء:الف مبروك يافهد 
فهد:الله يبارك فيكي يا أمي
هاله: ألف مبروك ياعمر ياحبيبي
عمر:الله يبارك فيكي ياماما

(داخل غرفة ياسمين بعد ما الكل أطمن عليها )

فهد:حبيبتي انتي بقيتي ماما
ياسمين:انا جبت اي يانور عيوني
فهد بضحك:جبتي قطتين بعيون 
رمادي صواريخ أرض جو 
ياسمين:ههههههه انا فرحانه 
فهد:يارب دايما حبيبتي

(في غرفة أروى)

آدم:الف مبروك ياقلبي
أروى :الله يبارك فيك ياعمري
ادم:جبتي ولد عسل أووي
أروى :دا شبهك يا آدم
آدم بإبتسامه :ايوه طبعا مش إبني

(في غرفة وعد)

عمر:الف مبروك ياقلبي
وعد:الله يبارك فيك ياحبيبي
عمر:جبتي ولد قمر زيك ياحبيبتي
وعد:حبيبي دا شبهك انت
عمر:عارف علشان دا حته مني

تمت ❤***

في النهاية نبقى مع من يجعلون الحياة أبسط و أسعد مع من لا نبذل الكثير من الجهد معهم حتى يتقبلونا بعيوبنا 
من يحبونا بصدق وبدون أسباب هم فقط من يستحقون البقاء معهم،،،،❤

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبك احلى حاجه "اضغط على اسم الرواية.

يتبع ايضاً رواية هذه حبيبتي انا اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات