القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الصعيد الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم ريمو

 رواية نور الصعيد الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم ريمو

رواية نور الصعيد الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم ريمو

نور الصعيد 
البارت الواحد والعشرون
حكايات رقيه طارق الزيني
************************************************
ليدخلوا وتلجمهم هنا الصدمه نور بحزن شديد: نانسي مش معقول 

فيروز باستغراب:في ايه يانور 

نور بحزن عميق:نانسي كانت صاحبتي من ايام الطفوله بس هيا سافرت مع باباها ومامتها واديكي شايفه وهما مداخالينها العمليات ازاي ليقاطع كلامهم دخول أسر:ايه ياشوباب مالكم

نور بحزن:فاكر نانسي صاحبتنا يا أسر 

أسر:اه نانسي ايه اللي فكرك بيها وحشتني بنت الايه 

نور كادت أن تقول لكنها تعرف مدي تعلق أسر لنانسي فقالت:ها لا مفيش جات علي بالي فجأه 

أسر باستغراب:ماشي ثم أكمل ازيك يا انسه فيروز 

فيروز بخجل نوعا ما:الحمد لله تمام 

نور بغيظ:طب وبالنسبالي انا بقي هوا مثلا 

أسر بتوهان:اقعدي انتي علي جنب دلوقتي خليني اشوف القمر دي 

نور وهيا تمسكه من قميصه وبلهجه صعيديه: وه وه اتحشم ياولد عاد عتعاكس اختي جدامي أكده واني اسكتلك ولا اي دا أن ادفنك أهنه

أسر بضحك:اهدي ياحج برعي انا بهزر اي مبتهزرش يارمضان 

نور وهيا تتركه:لا ياخويا مبنهزرش 

أسر بجدية:انا عندي خبر حلو هيفرحكوا 

نور:طب قول ياعم فرحنا 

اسلام بأبتسامه وهوا ينظر الي فيروز التي تستمع بأهتمام:الخبر الحلو ان نسبه الهي#روين في الدم قليله جدا وساعد على أنها كانت بتتعاطي بنسب قليله فمتكونش نسبه كبيره كبيره من المخدر في جسمها عندها اراده وعزيمه أنها تخف فأحنا هنبدا العلاج من بكرا بأذن الله والموضوع مش هياخد مننا علاج اكتر من١٠ايام وبعدها هناخد كام جلسه لتحسين النفسيه لا نفسيتها هتكون مش كويسه بسبب العلاج يعني تلات جلسات كدا وكله يبقا زي الفل 

نور:خلاص تمام احنا هنبدا بعد اسبوع من النهارده وتنهض هيا وفيروز وتقول نقوم احنا بقا عشان ورانا شغل نبقا نكلمك.في الفون يا أسر سلام 

أسر بأبتسامه:سلام يانور 

************************************************
                   «في قصر مازن الاحمدي»

في غرفه مازن ينام نوم عميق بسبب الإرهاق الذي تعرض له في العمل الفتره الماضيه حتي يقطع عليه وصله نومه رنين الهاتف تالت مره ليجيب دون النظر علي اسم المتصل 

مازن بصوت ناعس:الووو 

يزن بعصبيه طفيفه عارف دي المره الكام ارن فيها عليك ياحيوان 

مازن:صباح النور يايزن ياحبيبي خير 

يزن بعصبيه:حبك برص ياشيخ قوم ياض فوق الساعه 9 وانت لسه مش صحيت فوق يلا 

مازن بضيق:لا بقولك ايه انت من يوم ما سافرت الصعيد وانا شايل الشركه لحد ماضهري اتقطم ومعنديش ذره طاقه اني اقوم من علي السرير ورق الصفقات كلها عندك واقف علي امضتك وفي اجتماعين احضرهم وكل اللي انتا عايزه هتلاقيه مع السكرتيره بتاعتي انا فاكس النهارده يلا سي يو يابرنس 

ليغلق الهاتف في وجهه بعدما القي هذا الحديث به بسرعه كبيره ويعود الي الفراش وأحلامه العزيزه مره اخري حالما بمن سرقت دقات قلبه وانفاسه حتي الآن .........
(الكاتبه بضحه شريره:جدع ياض يامازن تربيتي حسبي الله فيا والله ياجماعه انا بطلع اجيال امل مصر ومثال عندكم مازن😹😹🤦‍♀️)

************************************************
في الصعيد تحديدا في القصر الشافعي

في غرفه يزن يتأفف بضيق ويستحلف لمازن عندما يراه 
ثم قام بكسل لقد اشتاق لنور حقا رغم أنها لم تغير عنه إلا يومين لكنها أصبحت إدمانه هذه الفتاه ليذهب ليأخذ شاور ويرتدي قميص اسود يبرز عضلاته السداسيه وبنطال رمادي وحذاء اسود لامع وساعته الروليكس وبرفانه الخاص به ويصفف شعره بطريقه شبابيه جعلته وسيم جداا وينزل الي أسفل ليجد العائله متجمعه علي طاوله الفطار 

يزن بأبتسامه:صباح الخير

الجميع:صباح النور 

يزن:انا رايح الشركه دلوقتي وانا راجع لو نور وفيروز جاهزين ممكن اجيبهم معايا 

خديجه بحنان اموي:طب افطر الاول ياحبيبي قبل ماتخرج

يزن بأبتسامه وهوا يقبل رأسها:معلش بقا ياامي ورايا شغل كتير جدا في الشركه عدوانا هبقي اكل ايه حاجه في الشركه وخلاص 

الجد الشافعي:هاتسافروا ميتا علي اميريكا عشان الحفله بتاعت الشركه هناك يايزن 

يزن:بعد خطوبه مازن هوا وزهره وكتب كتابهم علي طول 

محمد ومنصور:ربنا معاكي ياولدي 

ليذهب ويستقبل سيارته متجها الي شركته الخاصه به ليصل بعد عده ساعات ويدخل الشركه بطالته الجذابه المعهوده ليسمع. همسات الموظفين عليه بين حقد...وحب....وغيره ....وحسد...واعجاب 

ليدخل الي مكتبه وينادي علي السكرتيره الخاصه 

يزن بجديه:نادين هاتي اوراق الصفقه اللي محتاجه امضتي وجهزي الاجتماعات وهاتيلي القهوه بتاعتي 

نادين بعمليه:حاضر يا مستر يزن 

يزن بتذكر:واه اطلبيلي مازن خليه يجيلي 

نادين بتوتر:بس يافندم مستر مازن مجاش النهارده 

يزن:امممم خلاص روحي انتي اعملي اللي قولتلك عليه لتذهب نادين الي الخارج 

ليتصل يزن بمازن لغرف سبب عدم مجيئه ليرد عليه مازن للمره الرابعه بصوت ناعس ويخبره أنه لا يستطيع الحضور ويغلق الخط بوجهه ليقول يزن: اه يابن جميله ،ماشي يامازن الكلب لما اشوفك هواريك 

************************************************
في مكان آخر عند الثعالب 

مجهول١:ها عايزه تعملي ايه 

مجهول٢بشر:مش عارفه لحد دلوقتي اعمل ايه بس لازم الاقي حل في اسرع وقت لازم تدمر عيله الشافعي جايلك يانور ومش هاسيبك في حالك وهواريكي تمن اللي عملتيه فيا دا هيبقي ايه 

مجهول١بضحه خبيثه:اممم شكل اللعبه هتحلو 

مجهول٢بضحه مجنونه:علي الاخر بس اسويهم الاول علي نار هاديه ثم أكمل اشرحلك بقي ياعم..وووووووووو

يتبع الفصل الثاني والعشرون اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية نور الصعيد "اضغط على اسم الروايةالرواية
reaction:

تعليقات