القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الطفلة والجبار الفصل الاول 1 بقلم ميرا ابو الخير

 رواية الطفلة والجبار الفصل الاول 1 بقلم ميرا ابو الخير

رواية الطفلة والجبار الفصل الاول 1 بقلم ميرا ابو الخير

الاب بقسوة: هتجيبوا البنت عشان سيف يتجوزها. 
عليا بخوف من جبروت ابنها: يا عثمان دي بنت صغير عمرها15 سنة ازاي ده حرام وابنك مش هيرحمها دا ز*اير نسا*ء حرام هتر*ميها ليه. 
عثمان بجبروت: ودي البنت يلي انا اختارتها لابنك عشان يتلم شويه كل يوم في حضن واحدة شكل قرفنا. 
عليا: بس يا.... 
عثمان بغضب: انا قولت وكتب الكتاب اتكتب كمان ابقي قولي للمحروس ابنك. 
عليا بخوف من ابنها: ح حاضر. 
عليا شافت منار بتعيط هي بنت عم سيف وبتحبه ونفسها تتجوزه. 
عليا: معلش يا بنتي مش نصيبك. 
منار بحقد: سيف ليا انا وبس و رحمة امي مش ههنيها بيه والايام بينا. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
............. 
في جناح سيف. 
نايم وجنبه بنت البنت صحيت و اخدت شاور: يلا يا بيني اصحا.
فتح عينيه ذك الغاضب وصفعها وقعها علي الارض.
البنت بالم: ف في ايه.
سيف بيدخن: في انه تغوري في داهية اخدت مزا*جي وانتهينا.
البنت قامت لامت هدومها ومشيت.
عليا داخلة وخبطت فيها بصت بقرف وداخلت لابنها. بقلم ميرا ابوالخير. 
سيف قام يعمل رياضه: ايييه القرف ده علي الصبح.
عليا: ابوك كتب كتابك علي بنت من اهل البلد وهتيجي النهارده.
سيف عيونه بقت حمرة:اييييههههههه.
عليا: دي اؤمر ابوك.
سيف بغضب: ليه عيل انا تكتبوا كتابي بدون اذني ومن بنت من النا**س الح**قيرة دي. 
عليا: امر ابوك. 
سيف اخد القميص ونزل وعليه علامات الغضب. 
سيف بصوت عالي: انت فين يا عثمان بيه. 
عثمان جاه ببرود: صوتك وانت بتكلم ابوك.
سيف بغضب: اي يلي حصل ده. 
عثمان قعد: يلي سمعته و اه البنت دي انا هكتب ليها كل حاجه لما تجيب ولي العهد هتورث وايلا هتبرع بكل حاجه بقا وانت تفلس. 
سيف بغضب: مستحيل. 
عليا راحت علي ابنها: خلاص يا ابني اسمع كلام ابوك. ببقلم ميرا ابوالخير 
منار بخبث: معه حق يا مرات عمي دا ازاي. 
عثمان ضرب بالعكاز الارض: خلص الكلام يلا شوفوا رايحين فين سيف البنت لو اذيتها صدقني انا هحر*مك من كل حاجه. 
سيف قبض علي ايده وابتسم بخبث: تمم تمم اوي كمان. 
_ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ_ 
في حي فقير جدا تستيقظ فتاة في 15 من عمرها تدعي بسمه من عائله فقيرة. 
الام: يلا يا بسمه عشان تاكلي. 
بسمه بغضب طفولي: يا ماما بوسي بوسي مش بسمه 😡. 
الام بضحك: ماشي يا ستي بوسي. 
الاب اتي من الخارج و عليه التعب والالم والحزن: تعالي يا هالة عايزك. 
بوسي: وحشتيني يا بابا تعالي ناكل. 
الاب بص بالم لابنته التي ستضيع من بين يديه: لا يا حبيبتي كلي انتي. 
هالة بقلق: في ايه يا احمد. 
احمد اخدها الاوضه. 
احمد بزعل: لابسي بنتك الفستان جاه الوقت. 
هالة بلطم: لا بنتي لا مش هياخدوها مني . 
احمد بزعيق: دا العادات جهزي بنتك هتروح لبيت جوزها. 
هالة بعياط: حرام ليه كل ده حرام. 
احمد بزعل: يلا عشان تروح بيت جوزها. 
هالة بعياط و شهقات: ط طيب. 
بوسي كانت بتلعب مع العيال: ماما بصي الواد ده اخد مني الرغيف وانا جعانه. 
هالة بحب: تعالي يا بنتي عشان تلبسي الفستان الجديد وتروحي عند جوزك. 
بوسي بطفولة: يعني اي جوزي. 
هالة بدموع: تعالي يا بنتي يلا عشان هيجوا ياخدوكي القصر. 
بوسي بتمسح دموع امها: خلاص متعيطيش عشان هروح هناك اجيب اكل كتير لينا وعشان بابا مش يبقا جعان. 
هالة خدتها في حضنها: يا ضنايا يارب. 
لابست الفستان وهي فرحانة بيه فرحت الاطفال وجاه السواق واخدها و ودعت اهلها. 
................... 
عند سيف. 
مروان بضحك: يعني اتجوزت خلاص. 
سيف بيضرب الملاكمه بغضب: اخرس انت كمان. 
مروان: هتعمل ايه. 
سيف بخبث: بعدين سلام. 
بقلم ميرا ابوالخير 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. 
عند منار. 
منار بغضب: البت دي لازم تمو*ت. 
امها بخبث: وليه مانتي عندك الاحسن من كده. 
منار باستغراب: ايه هو. 
امها بمكر: كده كده سيف زا*ير نسا*ء يبقا نقول انك حامل منه. 
منار بصدمه: ايههه. 
_ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ_
في جناح سيف. 
طلع و قلع قميصه و لاقي بنت صغيرة قاعدة علي السرير و وشها متغطي. 
سيف بجمود: انت بنت مين يا بت انتي وداخلتي هنا ازاي. 
بوسي ببراءة ورفعت الشال: انا العروسة انت مين يا عمو. 
سيف بصدمه من جمالها وبلع ريقه و رجع لجبروته تاني: مين يا روح امك. 
بوسي بخوف: ا انا العروسه. 
سيف بغضب: ياولا*د الكلب جايبين لي طفلة صغيرة اتجوزها. 
بوسي بعدم فهم: عمو هو انت مين. 
سيف برفع حاجب: عمو مين انا جوزك يا عروسه. 
بوسي باستغراب: شكلك حلو يا جوزي. 
سيف: انت عارفه يعني ايه جواز. 
بوسي ببراءة: يعني عروس وعريس و ياكلوا كتير. 
سيف انفجر ضحك: ههههه مش قادر ههههه. 
بوسي ببراءة: عمو انا هروح امتي. 
سيف بخبث: عايزة تروحي مش كده. 
بوسي ببراءة: اه واخد اكل لاهلي كمان. 
سيف خلع قميصه: يبقا هنبدء من دلوقتي.. 
بوسي بخوف وبترجع لورا: عمو كده عيب. 
سيف بيقر*ب منها: هنلعب عريس وعروسه دلوقتي و انفذ المهمه عشان الورث. 
بوسي بعدم فهم: مش فاهمه. 
سيف بيقر*ب منها و شد الفستان وقال بخبث: هجيب ولي العهد دلوقتي قر*ب منها وهي بتعيك وخايفه و*قطع الفستان واصبحت عار*يه و........ 

يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية الطفلة والجبار "اضغط على اسم الرواية





reaction:

تعليقات