القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في حب الياسمين الفصل الاول 1 بقلم نورهان محمد رفعت

 رواية في حب الياسمين الفصل الاول 1 بقلم نورهان محمد رفعت

رواية في حب الياسمين الفصل الاول 1 بقلم نورهان محمد رفعت

رواية في حب الياسمين الفصل الاول

متحكميش عليا من شوية بوستس بشيرهم علي الفيسبوك
:اومال احكم عليكي بإيه
ياسمين:متحكميش عليا اصلا ، انتي شاغله بالك بيا لي .
"كنت ماشية ف حالي رايحة الكلية ، لقيت واحده جارتنا بتوقفني ف الشارع و تتريق على البوستس بتاعتي، اسكت؟ ابدا و الله ما يحصل ، فحرقت دمها اكتر،خليني كيداهم كدا "
ياسمين بصوت منخفض:يارب يارب تاخد الكلية دي انا تعبت ،ما هو انا و هي مش هننفع سوا ،يا انا ي هي
حمزة:في حاجة ي آنسة
ياسمين بانتباه:هو حد كلمك ي بني
حمزة:ابنك!
ياسمين:لا ابني ازاي بس انت مش شايف نفسك عامل ازاي 🙂 دا انت ماشاء الله طول بعرض
حمزة:قل اعوذ برب الفلق
ياسمين:سيبني ف حالي لو سمحت انا ف كلية قمة
حمزة باستغراب:و دي قمة اي
ياسمين بصوت اشبه للبكاء: قمة الذل و لو ضغطت عليا اكتر من كدا هعيط 🥺 و اتفضل امشي من هنا بقا
في كلية العلوم:
ياسمين:بت يا اسراااء
اسراء:صباح الخير
ياسمين:صباح النور ، المحاضرة الساعه كام
اسراء:١١:٣٠
ياسمين:يااه دا يدوبك اوصل القاعه مش باقي كتير يلا بينا
اسراء:يلا، عالفكرة دا دكتور جديد انهاردة
ياسمين:مش فارقة كله زيه بعضه دا هيشرح و دا هيشرح
ف القاعه:
حمزة:السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ياسمين : و عليكم السلام يا خويا ، هو انت هتشرف معانا و لا اي ، وبعدين ما تيجي تترزع معانا انت واقف عندك لي
حمزة متجاهلا ياسمين:انا دكتور حمزة ،و انا اللي هكمل معاكم الترم بدل الدكتور يونس
ياسمين:طبعا انا لو حلفتلك اني بهزر معاك مش هتصدقني
حمزة بإبتسامة مستفزة: براا
ياسمين:طب س سس سلام
"يلا ادي اليوم باظ بسببه، انا اروح انام في بيتي لا دا يقولي برا و لا دا يقولي مش عارفه اي "
ياسمين:ماماااا
الام(سعاد):تعالي انا ف المطبخ
ياسمين:ايوه جاااي
سعاد:يلا بسرعه ادخلي اغسلي ايديكي و تعالي ساعديني
ياسمين:لي
سعاد:عمتك جاية هي و عيالها
ياسمين بغباء:عمتي!!عمتي مين هي مش ماتت !
سعاد:يخربيت هبلك هي مين اللي ماتت ، دي مسافرة المانيا ي بت
ياسمين:اي دا من أمتي
سعاد:انا مش هخلص منك انهاردة ، قومي اخلصي جهزي السفرة
ياسمين:حاضر و هدخل انام بعدها
بعد ٤ ساعات #
رن رن رن
ياسمين بنعاس :اي دا انا نمت كتير اوي ، دا زمان عمتي مشيت
اما أقوم اشوفهم
ياسمين بصوت عالي : ماماااا
سعاد:تعالي ي حبيبتي أخيرا صحيتي
ياسمين:عمتو جات و لا لسا
سعاد: تعالي بس
ياسمين:انا جيت اهو ، مين دول
زينب:ازيك وحشاني اووي
ياسمين بتبص لباباها:مين دي
الاب بضحك:تعالي سلمي علي عمتك و عيالها
ياسمين: هي فين عمتي !
زينب بضحك: انا اهو يبت
ياسمين:ماشي انتي بنت عمتي فين امك بقا 🙂
زينب بضحك:انا عمتك
ياسمين:بلاش هزار ي ستي انتي ، هو أه الواحد لسا صاحي من النوم بس مركز عادي
كريم:ازيك ي طنط
ياسمين:طنط ! ما انت عندك حق ي بني و الله ، دا امك احلي مني
ياسمين بخضة:عاااااااا بسم الله الرحمن الرحيم
حمزة:شوفتي عفريت
ياسمين:انيل ،انت اي اللي جابك هنا ، انت مش طردتني من المحاضرة
حمزة:ان
ياسمين بمقاطعة:انت جاي تتأسف لي صح ،استني (عدلت البجامة و رفعت راسها )
ياسمين بغرور:يلا تقدر تتأسف لي دلوقت
حمزة:بس ي عسل
زينب بضحك:انتوا تعرفوا بعض ! دا حمزة ابني
ياسمين ببرود وهي بتبص لحمزه:حسن المعرفة ي زوزا و الله ، بس احب اقولك ابنك مش متربي
حمزة:لا بجد! و انتي اللي الاحترام بينقط منك اوي
ياسمين:اه بينقط مني و حاسب كدا الا تتزحلق
سعاد:روحي ي سيما اعملي عصير
ياسمين:لا عصير اي بقا ، دا انتوا تنزلوا ع القهوة بعددكم دا 
 
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
 
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية ''رواية في حب الياسمسن'' اضغط علي اسم الرواية

 

reaction:

تعليقات