القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور عيني الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة أحمد

 رواية نور عيني الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة أحمد 

رواية نور عيني الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة أحمد

 
ادهم اخذ نور علي الشركه 
وهو داخل الشركه و في ايدو نور و الجميع متفاجا بتمسك ادهم بيه بي هذة الفتاة 
- في المكتب اميرة كانت وافقه و صديقته في العمل تسمي( امال)
امال// ياهبله يعني هو قصاد عينيكي مش عارفة توقعي 
اميرة// لا يعني انتي مش عارفة ادهم فهد 
امال// عارفة بس مفيش رجال مبيضعفش قصاد ست 
اميرة// اسكوتي بقا شكلو هو الي في الاسنسير روحي علي مكتبك 
امال// حاضر 
و فعلا خرج ادهم و في ايدو نور من الاسنسير ودخل المكتب بس قبلها قال لي اميرة (اسبقيني) 
اميرة كانت لا تستوعب التي راتو ثم استعدد وعيها و دخلت المكتب كان ادهم يجلس علي كرسيه المكتب و نور علي الكنبه التي بجور المكتب
اميرة و هي تنظر لي نور بدهشه و استغراب// ايه يا ادهم بيه 
ادهم// عايزك تخدي نور و تروحو تشتور هدوم و كل الي الحاجات الي محتجاها نور 
اميرة بستغراب// نور مين يافندم 
ادهم و هو بيشاور علي نور// نور دي.....مراتي 
اميرة بمفاجأ// اييييه 
ادهم //مراتي...ايه في حاجه
اميرة// هاا لا مفيش يلا يانور هانم اتفضلي معايا 
و هما خرجين نده ادهم علي اميرة 
اميرة //ايوة يا ادهم بيه 
ادهم// انا كلمت السوق هيوديكو وبعدها يوصل نور و يبقا يجبك هنا...اه و كان في بودي جارد هيبقا معكو و انتو بتشترو و اوعي تيتوهو منو 
اميرة //حاضر...... حاضر يا فندم 
اميرة خرجت من المكتب و لقيت نور واقفه مستنيها 
اميرة بتكبر //تعالي معايا 
نور بستغراب/ حااضر!
كانو مستنين الاسنسير و خرج مراد منو و شاف اميرة 
مراد //الله انتي رايحه فين يا اميرة 
اميرة// رايحه انا و نور هانم من اوامر ادهم بيه 
مراد مكنش واخد بالو من نور وشفها لقها جميله 
//نور اممم و هي نور فعلا 
اميرة //عن اذنك يا مراد بيه 
مراد و هو ينظر لي نور// طبعا اتفضلي 
في المكتب الباب خبط ادهم ادخل 
مراد و هو يدخل// ااه يا نمس 
ادهم //قاصدك ايه 
مراد //ااهاا يانمس قاصدي علي نور و هيا نور فعلا دي طلعت جمدا بصراحه عندك حق 
ادهم بي غضب// مراااد احترم نفسك
مراد //في ايه يا عم بهزار معك دي تبقا مرات اخويا يعني اختي 
ادهم// ملكش دعوه بيها
مراد// اممم عندك حق مهو الحب ولع في الدوره 
ادهم// بس بقا ركز في الشغل 
مراد// اها ايوة الحكومه لسه مش ليقه عادل 
ادهم// تمام يبقا ننزل الرجاله يدور عليه 
مراد// طب و انت مهتم بي الموضوع ده اوي كد ليه 
ادهم //علشان زمانو عرف مين الي بلغ عنو و اكيد محضر حاجه يأذيني يبها...
مراد// تمام.... و خرج من المكتب و طلع تلفونو و كلم.....
مراد //الو 
هاجر// الو 
مراد// عاش من سمع صوتك 
هاجر //اهلا يا مراد 
مراد //مال صوتك مش عحبني 
هاجر //مفيش انا بس تعبانه شويه
مراد //تعب بس!
هاجر //مش هينفع احكيلك في التلفون.....

في( اكبر و افخم محلات)

اميرة// بصي ده 
نور بتوتر// لا لا ده قصير اوي 
اميرة// ما انتي مش هتلبسي للشارع في البيت 
نور بتوتر //هاا ايوة نور.. في... سرها انا دمش لازم ابين حاجه 
اميرة// كده احنا خلاصنا لبس الخروج و البيت يعني خلصنا اللبس كلو دلوقتى معاد الكوفير 
نور بستغراب //كوفير ايه 
اميرة// ادهم بيه قلي اوديكي الكوفير بس ده بعد البيوتي سنتر 
نور بتوهان و استغراب// هاااا 
اميرة بمكر // بيوتي ستنر ايه مرحتهوش قبل كد ده يعجبك اوي ده في سونا و مساچ و.... 
نور //يلهوي عليا ادهم عيزني اعمل كل ده ليه اكيد ناوي علي حاجه.. ربنا يستر
.....
في( كافيه تجلس هاجر و مراد) 
مراد// مالك ياستي احكي يا شهرزاد 
هاجر// اصل من يومين في حاجه حصله شقلبت البيت و حياتي 
مراد بهتمام //ايه 
هاجر //كنا قاعدين كلنا و الباب خبط رروحت فتخت لقيت واحد زقني و معه.....و بتدات تحكيلو اليوم الي جيه في ادهم عندهم البيت..
مراد //كل ده حصل من غير ماعرف 
هاجر //يعني كنت هتعمل ايه 
مراد //كنت هعمل ايه! كنت هعمل كتير انتي مستاليه بيا 
هاجر// لا والله مش قاصدي بس يعني انا سمعت بابا بيقول انو اكبر رجل اعمال و اكبر صحاب شركات في مصر 
مراد //اسمو ايه 
هاجر بتفكير //هو اسمو احمد فهد يااا امجد فهد يااااا....ايوة ادهم ف
مراد بداهشه كبيرة// ادهم فهد!!!

في( بيوتي سنتر) 
نور //ولزمتو ليه شعري منا محجبه 
اميرة// هو انتي مش بتقعدي في البيت بي طرحه ولا بشعرك 
نور بتلقائيه// طرحه طبع.....قاصدي شعري طبعا
اميرة //طيب لازم مرات ادهم بيه تبقا واحدة تشرف لي راجل اعمال كبير زاي ادهم بيه 
نور في خفوض.... علي اساس انيمكنتش مشرفه جتك الارف و انتي مسلوعه كد لا بس حلوة و تعجب ايه حد كفايه الچيبه الي لبسها و مبينا كل رجله و فكرت و غارت ان ادهم كل يوم بيشوفها بشكل ده و اكيد كانت بتعجبو....
..
في( الكافيه)
هاجر //ايه..يعني انت تعرفو 
مراد //بقولك ده صحبي لا ده اخويا عارفة يعني ايه و حكالي عن نور بس انا معرفش ان نور دي اختك و هو اتجوزعا كده...
هاجر //طب ايه العمل انا نور وحشتني اوي و اعايزة اشوفها انا خايفه عليه اوي 
مراد //هههه متخفيش 
هاجر// وانت ايه الي يعرفك 
مراد// علشان يا ستي نور و ادهم بيحبو بعض 
هاجر //ازاي 
مراد// لا دي قصه كبير
هجار// طب احكيلي 
مراد// بصي ياستي في سو ادهم كان راجع الشركه و مضايق............و بدا يحكي الي حصل لي ادهم اول ما اتقبلو و لغيت دلوقتى.....وبس بعدين ادهم قالي انو اتجوز بس معرفش انو اتجوزها بطريقه دي...
هاجر// طب انا عايزة اشوفها 
مراد// انا هخليكي تشوفيها بس مش دلوقتي 
هاجر //امته 
مراد //الصبر حلوة....

في( شركه ادهم فهد)
الباب بيخبط 
ادهم و هو باصص في الوراق ادخل 
اميرة //ايوة يا ادهم بيه عملت الي قولتلي عليه 
ادهم// السواق وصل نور 
اميرة// ايوة يا ادهم بيه 
ادهم //تمام روحي انتي 
اميرة //حاضر 

في (منزل اسلام)
شادية في المطبخ و بتفتكر نور لما كانت بتسعدها في المطبخ و دايمان تنكشها و تهزار معها.. قطعه تفكرها خبتط الباب 
شادية //ايوة.... وفتحت لقيت منه بي لبس المدراسة و بتبتسم 
منه //ا..زايك يا طنط 
شادية بحزن // ازاي يا حببتي
منه// عامله ايه و نور هي فين صح 
شادية بتعيط 
منه //ايه ده انتي بتعيطي يا طنط ايه الي حصل 
شادية بتعيط 
منه// اومال فين نور 
شادية بعيط//نورعن خالتها 
منه// طب وانتي بتعيطي ليه 
شاديه// لا دا من البصل 
منه //طيب لما تيجي خليها تكلمني 
شادية// حاضر 
منه// متنسيش ونبي يا طنط علشان الاسبوع الي جاي امتحنتنا 
شادية //ماشي
منه و هي تنزل السلم و تتحدث في سرها يا تره ايه الي حصلها مع ادهم انا متشوقه اوي اعرف ههه....

يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "نور عيني "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات