القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب الصدفة الفصل الخامس عشر 15 بقلم شروق هاني

 رواية حب الصدفة الفصل الخامس عشر 15 بقلم شروق هاني

رواية حب الصدفة الفصل الخامس عشر 15 بقلم شروق هاني

- فات شهر من غير ما تسأل عني؟.. متتكسفش، إسأل دلوقت وأنا هتبسط بسؤالك.
- بقالك كتير مفتحتش رسالتي ومحرج تفتحها متأخر؟.. عادي مايهمكش، إفتحها حالاً وانا هقدر. 
- متصلتش عليا تواسيني في مشكلتي لحظتها.. إتصل وانا مش هصدك.
- شايف إن الفلوس مقصره معاك ومش هتعرف تجيبلي هدية قيمة يوم ميلادي؟.. هات إزازة بيبسي لتر وكيسين شيبسي ناكلهم سوا وانا هفرح.
- إوعي لو مش قادر تقدم الكتير تقول مش هقدم حاجة أحسن!.. القليل منك أحلي من مفيش، قلل بس متقطعش، متزودش لكن متمنعش!..
💗💗💗💗💗💗
محمد :اتوفت من نص ساعه بس 
سليم :البقاء لله
حسين :ونعمه بالله
الدكتور :لاستاذ يوسف فاق من البنج الموضعي وعيز وحد اسمه شروق 
هند :شروق فقده الوعي ينفع انا اخش لي ابني الكل نزل تحت قدم غرفه المتوفيها وقدم الحضانه ينفع ابني يادكتور
الدكتور :بس بلاش كلام كتير أفضل علشان يتعفا بسرعه 
دخل غرفه العنايه المركزه شافت قطعه من قلبه كان المنظر يوجع القلب يوسف متوصل بل لاجهازه ولا حول ولا قوه,,,,,,,,ثم احتضنت ابنها بشده كبيره وظلت تقبل يديها
يوسف :شروق 
هند :الف سلامه انا امك يا خلبوص
يوسف :الله يسلمك انا عملت اي فين شروق 
هند : حبيبي متخفش كويسه هي الصراحه فقده الوعي
احمر وجه يوسف من الخوف ,,,,,,
يوسف :ماله شروق يا ماما انا لزمن اشوفه
هند :اهدي شروق كويسه وانت شكلك بتحبها هتخبي علي امك وكانت مطلع عين البنت وانا عرفه
يوسف :انا يوسف المصري مش بحب 
هند :انت بتتساله بي بنت صحبتي ازعلك يايوسف اي الحب دا كله ياعني هعيش لم اشوف احفدي يابطل 
كل ام علمه بمشعر ابنها,,,,,,,
يوسف :اه بحبه مووت يا ماما انا مش عرف هي عملت اي فيها انا يوسف المصري الي بيشوف البنات كلها افعي انشاء الله تشوفي احفدك
هند :انت حقيقي اخترات صح بنت قمر وشاطر انت يومك وانت زي جدك المصري كان بيعرف يختر صح 
يوسف :يلا روحي خلي بلك من مرات ابنك انا بحبه بل اعشقها
هند :يوسف عيز اقول حاجه
يوسف :اتفضلي ياست الكل
هند اصاله تعيش انت توفت
يوسف :أن الله وان إليهم رجعون انا كانت عرف دي بنت زي الشمس
ثم دلف سليم دون لاستاذان ,,,,,
سليم :ينفع اخش ياجو
يوسف :ماانت دخالت يا سليم 
سليم :الف سلامه ياصحبي انا مش عرف اشكرك ازي انت طول عمرك كده عرف يوسف المصري يروح يخلص 
علطول 
يوسف :السكرا لي ربنا سليم 
سليم :ونعمه بالله انا عيز اخد اقولك علشان لانسه فقده الوعي 
يوسف :اتفضل اسال
ثم خرجت من الغرفه هند ولدت يا يوسف ,,,,,,,,,,
سليم بدأ يطرح عليه لاساله علشان يخد اكبر معلومات
سليم :اول حاجه انت عرفت ازي انو دي عشان عصبه وانت قتالت محمد السيوفي
سليم بدأ في تسجيل وبدأ يسجل كل كلمه ينطقه يوسف ,,,,,,,,
يوسف :هي دي اساله يابني انت جي تلعب في عدد عمرك 
سليم :بس ياصحبي بقا عيب عليك كل شويه امسح المسجل 
يوسف :انت الي بتلعب في عدد عمرك انت فهم 
بعد لعب كتير معه صحب الجامعه سليم وكان عمل يلعب في اعصب سليم لي اخر لحظه سليم خد لاقول وفضل قاعد معه شويه ,,,,,,,,
ثم دلف احمد الي صديق العمر يوسف دون أن يستاذان ,,,,,,,,,
احمد :هاي 
يوسف :بااااي
احمد :انا عملت اي انا خايف عليك ياجدع 
يوسف :هي وكاله من غير بواب ولا حاجه
احمد :الف سلامه عليك تعيش وتخد غره
يوسف :الله يسلمك اه شروق عمله اي 
احمد : كويسه الحمدلله ياجو
ثم قام سليم من جنب يوسف وفضل ينفض في ملابسه بشكل كوميدي 😂
سليم :طب انا مش بين انا جن في مصبح علاء الدين 😂😔
يوسف :شكلك كده جن 
احمد :اخبارك اي ياجدع ولله وحشتيييييييييني
سليم :عش من شفك يابوحمد
احمد :انا مش شيف جن انا بشوف بشار
سليم : الحمدلله هي اختك لانسه دي
يوسف :جن بيقول الحمدلله 😂😮ازعلك لو قولت حاجه عنها وعيز اي منها يخربتك يااخي
سليم :لاااااء يوسف المصري بي شحمه ولحمه وقع في الحب واو
احمد :لاء اكيد لاء ازي دا 
يوسف :احمد ينفع اطلب ايد لانسه شروق علي سنت الله ورسوله
سليم :احمد أرفض دا مش يليق بيك انت احمد بيه
احمد :بي عنك لو جوزتك اختي 
يوسف :يااحمد بس رخمه بقا انا بحب اختك 
احمد :انت نسي انا عمري متجوز البنت دول افعي 
يوسف اتعصب وكان هيقوم علشان يضرب احمد بس يوسف مسكه,,,,,,,,
يوسف :هتجنن عليك ياض 
احمد :احمد بيه
يوسف :الي عنده حاجه في ايد الكلب يقول بيه ويبوس ايده
احمد :بتقول حاجه خالص اخد رأي شروق 
يوسف :انت تعرف اني اقدر افضحك انت وابوك واقول انو البيبي الي في الحضانه ابني انا وشروق
احمد :دا ابن اصاله وشروق عايزه تربي انا موفق علي بركات الله
يوسف فضل فرحان وكان هيقوم من علي السرير علشان يحضن احمد ,,,,,,,

ثم الدكتور مسك يوسف علشان لا يقوم من السرير ,,,,
سليم :اهدي شويه ياصحبي انا عيز افرح بيك والله بس متجيش علي نفسك
احمد :عليك نور دا الي بقولوا دائما
يوسف :دكتور ينفع اطلع اشوف لانسه الي فقده الوعي
الدكتور :لاء يااستاذ يوسف الجرح لسه طري الاصابه جديده
يوسف :ده لو دقيقه بس اشوف لانسه
الدكتور :انت حقيقي بطل انك عرفت تمسك عصبه ذي دي وكمان نقذت البيبي الصغير وكان في انسه معك بس دي حالته صعبه شويه
يوسف :اصدق اي شروق ماله 
احمد :اختي ماله يا دكتور 
الدكتور :,,,,,,,,,,,,,,,,,,


يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية حب الصدفة "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات