القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فراق ولكن الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة غريب

 رواية فراق ولكن الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة غريب

رواية فراق ولكن الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة غريب

جاء اليوم الثاني يحمل معه الكثير من الأحداث 
ولكن هل سيبقي الانتقام دائم بينهم 
ام ماذا 
....
في شركه اسيل الزيني 
كانت الشركه متجمعه حول مكتب أحدي الموظفين الذي صرخ بجنون وقال بخوف :يا نهار اسود الوحش بذات نفسه جاي القاهره 
يبقي اكيد هيجي ويقضي علي شركتنا هنا
بداء الجميع يتكلم بخوف عن الوحش الذي سيظهر في أي وقت وسيأخذ من بين يدهم تعب السنين 
جاءت اسيل وهي تهتف بهم بغضب 
اسيل :ايه التجمع دا ايه اللي حصل 
الموظف بخوف:حضرتك جه ايميل من شركه الوحش بتقول أن الوحش بذات نفسه جاي القاهره هنا 
اسيل :مين هو الوحش دا وهو في شركه اسمها الوحش 
الموظف بتعجب :حضرتك دي اكبر شركه في الشرق الأوسط 
واكبر.رجل اعمال في العالم لكن محدش يعرف عنه أي شيئ ولا حته بيظهر في أي مكان ولا حد يعرف اسمه رجل غامض كده 
بس وصوله هنا هيبقي دمار للشركه بتاعتنا يا فندم 
اسيل ؛انت بتشتغل مع اسيل الزيني يعني تقعد بهدوء كده ومفيش حد هيقدر ياخد حاجه مني خصب عني فاهمين ولا لا الكل يرجع ل شغله وبلاش كلام فارغ فاهمين 
ومشيت اسيل الي مكتبها وهي تلعن هؤلاء الحمقى 
....
صافره 
صدرت من فم أسر 
كان يصفر بصوت عالي 
وهو يدندن أحدي الكلمات الغير مفهومه 
دخلت حياه وهي تجر لعبتها المفضله 
وتهتف .. بابي جدو قال انك هتمثي دا ثح 
أسر :ايوه صح يا حبيبتي هجهز شويه حجات وارجع اخدك من هنا اوكي 
حياه ببكاء طفولي :لا انا بحبك يا بابي عاوزه اروح معاك 
أسر :حبيبت بابي لازم تسمع الكلام ماشي واوعدك هاخدك علي طول ماشي يلا بوسه حلوه ل بابي 
قلبت والدتها بحب طفولي ومشيت 
كمل ارتداء بدلته الانيقه مع لحيته التي ذاته وسامه أكثر 
الو الطياره جاهزه تمام 
انطلق أسر حيث المطار الذي سينقله الي الانتقام 
ابتسم بخبث وقال :,قربت اوصل خلاص 
..
كانت ضربات قلبها تتسارع بشكل جنوني 
اسيل :هو في ايه اللي بيحصلي ليه ضربات قلبي بتزيد بالشكل دا 
ثم تذكرت أن هذه الضربات المجنونه كانت تنبض عندما تشعر به حولها أو تسمع خطواط أرجله 
اسيل :وحشتني اوي نفسي ترجع بقا وانا هغير حياتنا كلها 
....
بعد مرور ساعات طويله 
كان هو غارق في أفكاره وكيف سيسيطر علي هذه الضربات اللعينة 
أسر بغضب :لازم اهدي علشان اعرف اخد حقي انا بقيت اقوي من الاول انا أسر الوحش محدش يقدر يوقفني عن انتقامي 
..
وصل إلي مطار القاهرة الدولي 
استقبله عدد كبير من الحرس 
واسطول من العربات 
التي كانت بأنتظاره 
السائق :تحب حضرتك ترجع القصر الجديد بتاعتك ولا هنروح فين 
أسر :شركه الزيني الاول 
انطلقت السياره الي مقر شركه الزيني 
... 
سمعت صوت أشخاص كتير بره وزعيق 
اسيل خرجت من مكتبها وقالت بصوت عالي :,هو احنا في شارع هنا 
ايه دا انتم مين 
الحارس :احنا حراس الوحش والباشا وصل واحنا بنأمن الشركه خلي موظفينك يقعدوا مكانهم بدل ما في حد يروح فيها انهارده 
اسيل بغضب :انت ازي تدخل بالطريقه دي ومين الزفت اللي مشغلك انت متعرفش انا مين انا اسيل الزيني يا حيوان 
..حصل لنا الرعب يا مدام اسيل الزيني 
ما هذا هل هذا صوته نعم انه هو. ذلك الحبيب المنتظر ..
لفت اسيل وبصت ولقت شخص لم تعرفه جيدا تغير شكله كثيرا ولكن عرفته من عينها البنيه التي تلمع تحت الضوء 
أسر بصوت مرعب :اهلا بيكي في جحيم الوحش يا اسيل الزيني 
رجعت انتقم منك انتي وجدك 
لحظه واحده .. انت انت 
وفجاه كان الجميع يدور من حولها أغمضت عينها ووقعت في الأرض 
..


يتبع الفصل السادس عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية"رواية فراق ولكن "اضغط على اسم الرواية



reaction:

تعليقات