القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور عيني الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة أحمد

 رواية نور عيني الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة أحمد 

رواية نور عيني الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة أحمد 

نور فتحت الباب لقيت ادهم واقف قدمها 
نور// بصدمه انت..... انت ايه الي جابك هنا
ادهم// مبترديش علي تلفونك ليه 
نور //كد و مش هرد 
ادهم بغضب //يعني ايه 
نور// اييه يا بابا انت نسيت الي عملتو امبارح 
ادهم// نور انتي مش فاهمه 
نور// و مش عايزة افهم........ امشي دلوقتي لحسن حد يشوفنا و تبقا مشكله 
ادهم// تمام....بس انا مش هسيبك 
و مشي ادهم و هو في مزيج من الغضب و الحزن و النتقام 

(في شركه الادوايه) 
قاعده علي مكتبها و تلفونها رن 
هاجر// الو 
مراد //ايوة يا جوجو
هاجر //جوجو متسترجل يلا 
مراد //استرجل ماشي بص يسطا 
هاجر// يسطا 
مراد //لاده عاجب ولاده عاجب اعملك ايه يعني
هاجر //المهم 
مراد// علي معدنا بعد الشغل 
هاجر// طيب 
مراد// شرير يلا سلام 
هاجر// سلام

(في شركه ادهم)
ادهم لسه داخل الشركه و بعت مع اميرة السكرتيرة تنادي مراد
مراد //في ايه يا ادهم اميرة قلتلي انك عايزني 
ادهم //ايوة يا مراد اقعد 
مراد// اها
ادهم// في عمارة......... الشقهالدور الثالث عايزك تسالي عليها و تجمعلي معلومات عنه 
مراد //حاضر بس ليه 
ادهم// من غير ليه.... صح عملتلي ايه في النمره الي قولتلك عليها
مراد //الخط مش متسجل فامعرفتش مصدرو ايه 
ادهم// تمام روح اعمل الي قولتلك عليه 
مراد// تمام 
_________________________&
في منزل نور 
بتكلم منه في التلفون 
منه //خلاص يا نور هو ميستهلش 
نور //اعمل ايه يا منه انا بجد اتكسرت اوي كل ما افتكر لما كانت في حضنو بتوجع اكتر 
منه// خلاص يا نور  
نور// هو خلاص فعلا
منه //يعني ايه 
نور //يعني خلاص انا وفقت علي العريس يامنه
منه// انتي اتجننتي
نور// اعمل ايه بس 
منه// عملتي غلط يا نور 
نور// لا مش غلط و اكيد بعد الخطوه دي هنسا ادهم 
منه// مش صح يا نور انك تنسي حد بي حد يا نور 
نور// خلاص بقا يا منه انا وفقت وخلاص 
منه// ماشي يا قلبي يلا سلام 
نور //سلام 
منه كان فرحان لانها نفذت الي في دمغها و فكره انها تكلم ادهم و فعلا كلمتو 
منه //الو 
ادهم //عايزة ايه يابنت........*
منه// انت بتتشطر عليا انا طب روح شوف الي سبتك و هتتخطب لي واحد غير 
ادهم بغضب شديد //انتي بتقولي ايه 
منه //الي سمعتو مش انا قولتلك انهاك كدابه و خدعه و هتسيبك و هتروح اي غيرك 
ادهم// والله لاجيبك و اندمك علي الي بتقوليه دا و قفل الخط و هو بيفكر ان فعلا نور هتتخطب......... 
_____________________
«علي الكرنيش مراد و هاجر»     
_____________________
هاجر// وليه التغير ده 
مراد// التغير حلو 
هاجر //طب يا تره التغير دا وراء حاجه  
مراد// عايزة الصراحه ولا الحقيقه 
هاجر// الاتنين
مراد //اصليك وحشتيني 
هاجر بكسوف// احم قولت ايه مسمعتش 
مراد// اتتي بتكسفيني يعني........ وحشتيني اعلي صوتي..... وحشتينييي
هاجر //بس بس الله يخربتك 
مراد// لا دا انا مجنون 
هاجر// لا مهو واضح 
مراد// بتقولي ايه 
هاجر// بقول الف سلامة عليك 
مراد //ايوة صح من بكر تقدمي استقاله من شغلك 
هاجر// اممم و بعد الاستقاله 
مراد //مش فاهم
هاجر //يعني هروح في لسه هدور علي شغل تاني 
مراد// نعم تدوري و مراد موجود عيب هتشتغلي معايا 
هاجر// معك فين 
مراد //في الشركه الي بشتغل فيها 
هاجر// تمام 
مراد// انتي حلوة انهارد كد ليه 
هاجر// مرسي 

في منزل نور 
شادية// قاعده مع اسلام 
اسلام //انتي متاكدة يا شادية 
شادية //ايوة متاكدة بقولك قلتلي موفقه 
اسلام //طب اساليها تاني 
شادية //هيا حكايه منا قولتلك موفقه 
اسلام // انا مش مصدق دي كنت مترفض علطول و بتتحجج بدرستها اي الي خلها توافق 
شادية// في اي يا خويا تلقيها عجبها الواد علاء و الحق يتقال الواد ميتعيبش 
اسلام// خلاص انا هبقا اديلو معاد الخميس الي جاي

في اليوم التالي
 نور في طريقه للمدراسة و ادهم نده عليها ادهم 
ادهم// نور.....يانور..
نور كانت سمعها و مش عايزةترد 
ادهم جري ووقف قدمها وبغضب// مش بنادي عليكي 
نور //عايز ايه يا ادهم 
ادهم //انتي بتعملي معايا كد ليه و انتي مش عايزة تفهمي و تعرفي اني مظلوم
نور// مظلوم دا انا شيفاك بي عيني و تقولي مظلوم
ادهم// ايوة يا نور و قريب اوي هثبتلك 
نور //مش عايز منك حاجه و بعد بقا علشان متاخرش 
ادهم// قبل ما تمشي انا سمعت ان في حد عندكو هيتخطب 
نور// ايوة....هههههه...انا 
ادهم بغضب// انتي و مسكها من ايدها جامد 
نور بوجع// اه ايدي اوعا....ايوة انا هتخطب و ملكش دعوه بيا تاني 
ادهم// علي جثي انو يحصل 
نور// بقولهالك تاني يا ادهم ملكش دعوه يبا يا ادهم 
ادهم بتحدي //انتي بتحلمي؛؛ و سبها و مشي وهو في مزيج من الغضب و الحب و الحزن 
______________________________
في المدرسه 
منه// ايه يوم الخميس 
نور بحزن //ايوة ماما قلتلي ان بابا هيدلو معاد يوم الخميس 
منه بخبثه// و ادهم قلتيلو
 نور //ايوة
منه// و عمل ايه 
نور// اتعصب وقالي مش هيحصل...... وانا مش عارفه ازاي من يومين كان بيخوني و دلوقتي متعصب اني هتخطب و غيران عليا..... تعرفي انا بدات اصدق انو مظلوم و الي انا شوفتو دا كان متدبر 
منه بتوتر// متدبر ازاي يعني....اكيد لا دا احنا شفنا بي عينينا متبقيش عبيطه 
نور بعيط// مش عرفه يا منه مش عرفه
______________________________

فى شركه الادوايه
عادل بستغراب و شك //و انتي عايزة تستقيلي ليه خد ضيقك 
هاجر// لا يا عادل بيه بس انا خلاص بس هقعد في البيت
عادل// خلاص علي رحتك 
______________________________
في منزل ادهم فهد 
باب غرفه امين خبط 
امين //ادخل 
خالد// ايه يا بابا 
امين// تعال يا خالد 
خالد //هي مش العمليه بكر 
امين//ايوة انا برتب ليها 
خالد// انا هاجي معك 
امين //لا خليك هنا 
خالد //لا انا عايز اشوفك و اتابع الي بيحصل
امين// طيب ابدا بقا جهز نفسك 
خالص// حاض........قطعه كلامه رنرن تلفون امين
امين //الو 
عادل// ايوة يا امين جهزت نفسك
امين// بجهز اهو 
عادل //خالي بالك يا مين و احنا كمان عايزين رجاله كتير سامع دي هتبقا اكبر عمليه عملنها و هترفعنا لفوق 
امين //اكيد........ 

- و عدا اليوم علي هاجر قالت لي مراد انها استقالت و ادهم الي علطول بيفكر في نور و نور الي مكسوره و مش عارفه تفكر ولا تاخد قرار و امين و خالد الي بيحضرو للعمليه المخدرات الكبيره 
_______________________________

في اليوم التالي 
في مخزن كبير تبع شركه الادوايه 
عادى// و دا المخزن الي بنخزن في البضاعه 
امين// و انت مش خايف لحد يبلغ عنك 
عادل //مفيش بنا خاين يا امين و الخاين هي طلقه في دماغو 
امين// تمام؛؛ و فجا سمعو صوت عربيات البوليس 
امين// هو دا الامان يا عادل 
عادل// مفيش حد غريب غيرك يا امين احنا عمرنا ما انكشفنا غير لما انت عرفت؛؛ و طلع من جيبو مسدس و اطلق رصاص علي امين 
- خالد جري علي امين
خالد// بابا بابا فوق 
و راح جري علي عادل و مسكو من رقبتو// ايه الي انت عملتو دا انا مش هسيبك مش هسيبك 
- و البوليس دخلو اخد كل الي جوه بس عادل هرب!!!!

- هاجر بتكلم مراد في الفون 
هاجر //شوفت اي الي حصل 
مراد// ايوة يعني دا نا الي مبلغ 😂
هاجر// بس بيقولو ان عادل هرب انا خابفة عليك يا مراد 
مراد// متخافيش المهم بس انك تخلي بالك علي نفسك 
هاجر// حاضر و انت كمان 

- و عدي يومين و مراد بيطمن علي هاجر في التلفون و علي ادهم الي بيخطط و بيفكر هيعمل ايه مع نور و نور الي متلغبطه و الحكومه الي بدور علي عادل...... و جيه يوم الخميس
_______________________________

«في يوم الخميس»

شادية// يلا يابنات شهلو شويه الناس زمنهم جيين 
هاجر// خلاص يا ماما احنا خلصان اهو 
- نور كانت زعلانه
شادية //مالك يا نور 
نور //مفيش يا ماما بس تعبانه شويه 
(و كلهم سمعو صوت الجرس)
شاديه //اهو هم جم انا رايح افتح الباب مع ابوكو و انتو خلصو 
- و دخل علاء و عائلته و رحبو بيهم و اتفقو علي كل حاجه و نور طلعت و سلمو عليها و جيين يقراو الفاتحه؛ الباب خبط 
هاجر// انا هروح افتح 
هاجر// ايوة مين حضرتك، زقها و دخل و كان معه رجالتو و كانو اضخام 
هاجر //استاذ يا استاذ عيب كد 
(و دخل الصالون الي قعدين فيه و كلهم) اتفجاااووو و نور بصدمه //ادهم!!!! 
ادهم بغضب وصريخ // اطلعو برررره......! 


يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "نور عيني "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات