القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق يونس الفصل الثالث بقلم دهب مبروك

 رواية عشق يونس الفصل الثالث بقلم دهب مبروك

رواية عشق يونس الفصل الثالث بقلم دهب مبروك

عشق يونس ❤
البارت التالت 
رقيه... اي ده خديجه وراحت عندها بسرعه 
يونس... اختها صح 
ريماس... اها 
يونس... طب تعالي يريماس معايا علي مكتبي
وفاروق... راح علي مكتبه 
خديجه... رقيه وحضنها اي انتي اي جابك هنا 
رقيه... وانتي اي جابك هنا ماما. ماما عامله اي خديجه... بتبان انك مش فارقه بس اناي عارفه 
: تعالي يا انسه معايا 
رقيه.. روحي واسألي علي مكتب يونس واحكيلك كل حاجه ونفهم ايه اللي بيحصل 
رقيه راحت ليونس وخديجه راحت تقابل حاتم 
********************
في مكتب يونس 
يونس بجديه...انتي عارفه ان هنا شغل ومش عايز اي غلطه والمواعيد تكون مظبوطه مفهموم 
رقيه.... تمام مفهوم 
يونس... اخرجي لمكه براا وهي هتفهمك كل حاجه 
رقيه في نفسها... والله ماعارفه انتا طالع لمين فيهم وقالت ماشي عن اذنك مستر يونس وخرجت
 يونس في نفسه....والله انا شكلي هحبك كداا يخريبت الرقه اللي فيكي دي بس انا مش عارف ايه هيحصل بس انا لازم افكر كويس واشوف هعمل اي 
********************
رقيه....خرجت لمكه وعرفت كل حاجه وهتبدأ شغل من انهرضه
وراحت لخديجه واتكلموا سواا ورقيه عرفتها علي فاروق وريماس ويونس ورحبوا بيها وقبلوه علشان خاطر رقيه بس هي برضوا شاطره وهتبدأ شغل من بكرا
****************
يونس... اها جايبها تشتغل السكرتيره الخاصه بيا انا وبس وانا بجد حاسس اني معجب بيها او حبتها من ساعه اللي حصل وصورتها مش بتفارقني، بس انتا عارف اني انا السبب في اللي هي فيا انا اللي اغتصبتها لو عرفت استحاله هتحبني او تسمحني ده انا دمرتلها حياتها!!
حاتم.... انتا مبقتش طبعي من ساعه اللي حصل ده انتا بطلت تسهر لا وكمان جاي الشركه ومهتم اووي بشغلك هي السبب ولا اي!
يونس.... اها هي السبب مش عارف ولا فاهم حاجه 
رقيه... لا انا افهمك ان بسببك امي اعتبرتني ماتت، اتفضحط بسببك، انتا اي ياخي ده انتا عندك اخت حتي مش خايف كمان تدين تدان، تخيل لو اللي عملتوه فيا ده اتعمل في اختك كنت هتعمل اي بقاا انتا اللي عامل كدااا ولا اكنك عملت حاجه لا وبجح وتقول معجب بيها انتا اي انتا مش بني ادم اصلا انتا شيطان ييونس 
مسحت رقيه دموعها وخرجت براا الشركه كلها 
حاتم ويونس.... وقفين مزهولين وانصدموا 
يونس... نزل جري وراها بعد كا استوعب اللي حصل ونزل جري وراها 
يونس.... يوووه راحت فين بس وطلع تاني وطلع فونوه وعمل مكالمه 
ريماس... متأكد يحاتم انك مش عارف مالها وراحت فين 
حاتم بتوتر.... ها لا طبعا 
يونس دخل في الوقت ده 
ريماس... يونس فين رقيه
يونس بتوتر ... مش عارف كانت زعلانه ونزلت نزلت اشوف مالها ملقتهاش 
ريماس... بصتلهم وخرجت وهي شاكه ان في حاجه وروحت علي البيت 
********************
يونس... هعمل اي الدنيا باظط اوووي وعكت كمان انا عارف اني غلطان بس انا هطلح ده بجوازي منها وهي تبقاا تقرر هتكمل ولا لأ
حاتم... مش عارف والله بس انتا تعرف بيتها 
يونس... لا بس خديجه اختها جايه بكراا فا انا خلاص عرفت هعمل ايه 
حاتم... ماشي انا رايح مكتبي اكمل شغل 
*************** 
عند رقيه...  
ماشيه في الشارع والدموع نزله زي الشلال ومش عارفه تعمل اي لقت عربيه بتقرب عليها 
رقيه..... اي ده ولسه هتكمل 
شخص... رش عليها حاجه واغمي عليها وشالها وحطها في العربيه واتحرك 
الشخص.... الووو يباشا كلوو تمام والبنت معانا 
وقفل 
********************* 
في كافيه...... 
أحمد... رقيه مجتش الجامعه بقالها كتير ولا عارف اشوفها واحشتني اوووي  
محمد... طب حاول تاني توصلها يمكن هات عنونها وشوفها 
أحمد.... اروح واتقدم لها ولا اعمل اي 
محمد... والله لو رحت واتقدمت ده احسن حاجه هتكون عملتها 
أحمد.. بس انا عايز اخليها تحبني الاول 
محمد... اتقدم لها وادخل البيت من بابوه علشان ربنا يكرممك 
أحمد... ماشي يصحبي اسيبك انا بقاا 
ومشي.....   
أحمد.... بقولك اي تجيب عنوان رقيه وبسرعه كمان وقفل 
********************** 
بعد شويه...  
رقيه.... فاقت ولقت نفسها في مكان شبيه بشقه حولت تهرب وقاطعها صوت
 المجهول .... متحوليش تهربي يرقيه لانك مش هتعرفي ومهما حولتي الهروب مش هتخرجي من هنا الا بي مزاجي يجميل ههههههههه
رقيه... انت مين بقولك انتا مين 
المجهول .... مش هتعرفين انا شايف كل حاجه بتعمليها وسامعك كمان المكان كلوو في كاميرات وسمعات اها بس الحمام لأ بااي يقطه 
ومشي المجهول وهو مبتسم لانوه نجح ووصل لرقيه 
رقيه.... يارب هو انا ناقصه وفضلت تتفرج علي الشقه اللي هي فيها وبعديها خدت دوش ونامت
يوم جديد....
صحيت رقيه واتفجأت بي ......  

*********************
لمتابعة الفصل الرابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة 
"رواية عشق يونس" اضغط على اسم الرواية 
reaction:

تعليقات