القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ماسة الفهد الفصل السابع بقلم حبيبة محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل السابع بقلم حبيبة محمد

رواية ماسة الفهد الفصل السابع بقلم حبيبة محمد

البارت السابع(7).
رواية:ماسة الفهد💙.
بقلمي الكاتبة:حبيبة محمد♥.
في الجامعة.
ماسة: ريدو واحشاني اويي
فريدة:واحشاني اكتر رجعتي امتى
ماسة:من يومين 
فريدة:لوحدك ولا انتي وفهد
ماسة: مالك بفهد بقاا فهد ده بتاعي
فريدة:ياستي انا كل مااتكلم عنوا تتعصبي اهدي كدهه
ماسة:مبحبش اي بنت تجيب اسموا على لسانها
فريدة:بتغيري عليه مني
ماسة:اهه ده حبيبي بهزر معاكي انتي اختي يابنتي وخلاص ياست هشوفلك عريس في فرحنا
فريدة:اي فرحنا انتوا حددتوا المعاد ومقولتليش يااواطية يعني انا مش صحبتك
ماسة:اي اي اي اهدي كده لسا مقلش لبابا مستني وراهه حاجات يعملها وهيقوله
فريدة:اهه بحسب طب يلا يختي عشان المحاضرة
ماسة: طب استني فهد بيرن عليا
فريدة:ايوا ياعم ردي وتعالي ورايا
ماسة:الو ياحبيبي
فهد: احلى كلمةحبيبي اسمعها منكك
ماسة:بس يافهد بتكسفني بتتصل لي
فهد:بتصل عشان اطمن عليكي اوعي ياماسة تقفي تتكلمي مع اي ولد في الجامعة او الدكتور مترديش عليه هزي راسك بس
ماسة:حااضر ياعم مش هكلم حد سلاام بقا عشان المحاضرة
فهد:سلام يااحلى ماسة ويالي هتبقي مراتي بتاعتي هاا
ماسة بتوتر :هاا خلاص ماشي سلام بقا
ماسة لنفسها: مجنون بس بحبه اويي
وماشية بصا في الارض
ماسة:انت اعمى ماتفتح
وفجأة بتبص..
عند اسيل
اسيل: الو ياجاسم انت وصلت ولا لسا 
جاسم:وصلت يحبيبتي وهاجي بعد اسبوع مش اسبوعين يلا ابسطي
اسيل بفرحة:بجد فرحتيني اويي
جاسم:اعيش وافرحكك ياعيوني
اسيل:ربنا يديمك ليا بص بقا اوعى تعمل حاجه كده ولا كده من ورايا عشان هعرف
جاسم:ياا هتعرفي منين بقا
اسيل:يعني قصدك ان انت هتعمل كده وبتعيط طب اعملها كده يااجاسم وانا انا هسيبك
جاسم:اهدي يامجنونة انا بحبك انتي واكيد مش هبص لحد غيرك
اسيل:بجد طب سلام بقا عشان ماما جايا
عند ماسة
ماسةبعصبية:هو انت انت اي اللي جابك هنا هاجاي تعمل اي
ادم:اسمعيني بس
ماسة:اسمع بقولك اي ابعد عني عشان فهد لو شافني قصدييي
ادم:ما انا جااي عشان فهد
بعد ما ماسة مشيت شوية رجعت تاني
ماسة:وانت تعرف فهد منين اصلا
ادم:هحكيلك كل حاجه
ماسة: احكي
وفجأة جي اللي شد ماسة من دراعها على العربية
فهد بعصبية:انا قولت اي ياماسة مش قولت متقفيش مع حد لا وكمان واقفة مع الزفت ادم دهه فهيميني
ماسة بزعيق: انت اللي فاهمني ادم يعرفك منين
فهد ضربها بالقلم:اسموا ميجيش على لسانك وانا هعرفك ازاي تزعقي كده ياماسة
ماسة وهيا في حالة صدمة:نزلني يافهد دلوقتي 
فهد ومكمل في الطريق 
فهد:لا
ماسة بصريخ وعياط: نزلني يافهد بقولك
فهد وقف العربية
فهد: انتي عايزة اي دلوقتي ياماسة
ماسة بدون تفكير حضنته وفضلت تعيط
فهد: طب اهدي دلوقتي انا اسف والله مكنتش اقصد بس اتعصبت بس انتي عارفه انا بحبك قد اي صح عشان كده بغير عليكي
ماسة:بس مش كده هو لسا بيقولي هفهمك كل حاجه وانا معرفش قصدوا على اي كنت عايزة افهم روحت انت جيت وشدتني
فهد:يعني اسيبك واقفة مع واحد زي ده انتي راضية يعني بكده
ماسة: انا اصلا سبتوا ومشيت لقيتوا بيقول اسمك فارجعت قولت اشوف عرفك منين
فهد بتوتر:كان في مابينا شغل قبل كده
ماسة:طب عينك في عيني كده
فهد بيضحك على طريقتها
ماسة:انت بتضحك لي هاا
فهد:عليكي ياماستي
ماسة بطفولية:يعني انت بتضحك عليا يافهد طب انا زعلانة بس
فهد:زعلانة مني لي بس
ماسة:لسببين الاول انك ضربتني والتاني لانك بتضحك عليا
فهد: طب عايزة اي 
ماسة:تخرجني بس
فهد:ماشي ياست هتبقا احلى خروجة كمان 
ماسة:يلا بيناا

لقراءة ومتابعة القصص والروايات كاملة انضم الينا عبر التلجرام اضغط هنا


reaction:

تعليقات