القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العانس الفصل الثامن والاخير 8 بقلم نور الشامي

  رواية العانس الفصل الثامن والاخير 8 بقلم نور الشامي

  رواية العانس الفصل الثامن والاخير 


نظرت ريحانة اليه بغضب : اي اللي عملته دا ..زترضي ان زين يضربني 
رحيم : هجتله لو عمل اكددة 
ريحانة : يبقي اللي مترضهوش علي اختك متعملوش في بنات الناس  طلجها وبلاش تعمل عداوة بينك وبين اهل العزاب
رحيم : انازعلان منك لانك معنتيش بتيجيلنا
ريحانة : من بعد وفاة والدي وامك ااتجوزت ابوك وانا مبقاش ليا مكان عندكوا روح طلجها يارحيم وسلم نفسك ياخووي 
القت ريحانة كلماتها علي ريحم وذهبت اما عند غرفة ضياء وداليا
داليا بقلق : حبيبي قولس حاسس بايه 
ضياء بمزاح : حسس اني جعان جووي 
داليا ببكاء : كل اللي حوصلك بسبيي 
ضياء : لا مش بسببك انتي كتن لازم تعرفي الحقيقة 
لاما لغرفة اسيل وفارس 
اسيل :: هبجي كويس لو سمحتيني 
اسيل : المهم تبقي كويس 
فارس : المهم تسامحيني يا اسيل انا  بحبك 
اما لغرفة كنان وعتاب 
عتاب ببكاء : حاسس باية  ياحبيبي 
كنان : حاسس اني هموت 
عتاب : بعد الشر عنك انشاء الله هتبقي زين 
كنان بخبث : يعني لوبقيت كويس هترجعيلي 
عتاب : انا بحبك ومثدرش ابعد عنك 
كنان : المرة اللي فاتت قولتي اكدة وبعدها طلبتي الطلاج 
عتاب : لا انا بحبك بجد ومش هقدر ابعد عنك 
 
في صباح اليوم التلي في بيت شوقية ورضا 
زين بصراخ : انا زهجت منكوا البنات دول ملكوش دعوة بيهم فاهمين هما هيعيشوا في الشقة اللي تحت وانا اللي هصرف عليهم 
رضا : دول بناتنا 
زين : لما تعرف تتعامل مع بنتك ساعتها يبقي ليك بنات بقي عايز تجوز البنت وهي عندها11 سنه عشان العريس ميطفش ميغور في ستين داهية 
البات دلوقتي بقي مسؤولين مني 
ريحانة : انت احلي جوز واخ وابن في العالم كله 
زين : وانتي احسن واحدة في العالم 
مرا يومان وصحة ضياء وكنان وفارس تتحسن وعلاقتهما بزواجتهما تتحسن ايضا 
في يوم جاء رجل ليسلم اردور
عتاب : محدش هنا طاب اوردر
نزلت داليا وهي تعرف ساعة رحيم التي لاحظتها في يده 
ثم ازال رحيم الاشاء علي وجها 
انا عايز اختي دلوجتي لاما هقتلكم 
عتاب :اختك روحت ياغبي
رحيم :لا مش مصدقكوا هقتلكوا بردو
امسكت داليا الهاتف واتصلت علي كنان وتركت الخط مفتوح ولاحظت عتاب المسدس فسحبته واطلقته علي قدم رحيم 
جاء كنان ويحتضن عتاب وهي خائفة :مقتلتوش ياكنان صوووح 
كنان ينظر بشك : لا ياجاب كنان يعني كان لازم تقتلي من زمان عشان تحضنيني اول مرة تحضنيني 
جاءت الشرطة وقبضت علي رحيم وانهت الواقعه بانها دفاع عن النفس 
ومرت الايام  والكل يعيش بسعادة 
ضياء مع عفاف 
واسيل مع فارس 
وكنان وعتاب 
في يوم كانت تلامس عتاب بطنها المنتفخة : خلاص هولد الاسبوع اللي جاي 
اقترب منها كنان الا ان دخل كريم :عمو...عموو بتعملوا اي
كنان بضحك : مبنعملش حاجة ياحبيبي
كريم : بابا قالي روح نام في اوضتك 
كنان بتبسم :طب خلاص تعالي نام جنبنا هنا
عتاب اخواتي دلوقتي مطمنة عليهم اسيل سعيدة بحياتها واخواتي الصغيرين زين واخد باله منهم وانتوا كمان بتبقوا تساعدوه 
بس ياريت اهلي يتغيروا 
كنانا : هيتغيغروا ياحبيبتي 
عتاب : انا بحبك جوووي 
كنان : وانا بموت فيكيي 


ملحوظة اللي بيضرب مراته دا بيبقي مكتوب في البطاقة راجل بس ولكن هولا يمس هذة الصة بشيء تاني حاجة كامة عانس اتشطبت من القاموس مبقتش موجودة بقت دي حرية شخصية للبنت اذاكان هي تقبل بالجواز ولا لا تالت حاجة مش عيب اننا نسامح وندي فرصة تانية طاما الطرف التاني يستهل حبوا وتسامحوا 


تمت الرواية عبر مدونة كوكب الروايات

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "البنت والمجهول" اضغط علي اسم الرواية 



reaction:

تعليقات