القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية البنت والمجهول الفصل السابع 7 بقلم وفاء المغربي

 رواية البنت والمجهول الفصل السابع 7 بقلم وفاء المغربي 



 رواية البنت والمجهول الفصل السابع 


 قاطع ادهم حديث افكار يارا لنفسها

ادهم : يارا حبيبتي

يارا : هااا اي نعم

ادهم : انتي مش معايا خالص

علي بمزاح يلطف الجو : اكيد بتفكر فيا ياعم  ههه

ادهم :  اي الحب الملزق دا ههه

اي رأيكوا الفرح يبقي الخميس اللي بعد اللي جاي

علي بفرحة : ياريت

يارا  صامته

ادهم : اي يارا قولتي اي

يارا : موافقة

علي : يلا نبل الشربات انا لو بعرف ازغرط هزغرط

احس علي بعدم فرحة يارا بهذا الخبر وحيرتها الشديدة فطلب من ادهم ان يتركهم لوحديهم

علي : يارا  ممكن افهم في اي

يارا :  مفيش كل حاجة تمام

علي : لا والله ابدا في حاجة

يارا : بصراحة ياعلي انا خايفة ومحتارة مش عارفة اعمل اي الماضي دايما ملاحقني مش عارفة ومش قادرة اخد قرار علي انا بحب ابعد من الناس عشان برتاح ومبوجعش دماغي بحد خايفة ياعلي تسيبني اانا لاول مرة بحكي لحد عن اللي جوايا

علي بعيونه التي تضم سارة فهو يفهم الا ما تحتاج اليه فهو الاطمئنان يارا تريد ان تطئمن وتنسي ماحدث

علي : يارا تأكدي اني جنبك طول مانا عايش  وعمري ماهبعد عنك ياارا اناا.....

انا بحبك 

يارا   تنظر اليه بذهول وفرحة

علي : ايوة بحبك بحباااااااااااااااااااااااااااااك يامجنونة

يارا : بس خلاص

علي  : لا مش خلاص انتي روحي واقرب ما ليا من نفسي انتي عنيا اللي بشوف بيها وعقلي اللي بفكر فيه

يارا وهي تشعر بطمئنان : علي انا...

وقطعاهما رنة تليفون ادهم

علي لنفسه  لازم ترن دلوقتي ياشيييخ

دخل ادهم بعد ان سمع صوت هاتفه  يررن ليجيب عليه

علي : يارا كملي كنتي عايزة تقولي ايه

يارا  تستدعي الغباء : ايه

علي : يلا يايارا بالله عليكي

يارا : طيب خلاص , كنت عوزة اقولك انا.....

وقطعاهما دخول ادهم المرة دي ههههه

علي  : لا بقي دانت غتت زي تليفونك

ادهم  بضحك : اي في اي

علي : مفيش يازعامة , يلا هستأذن انا بقي

ادهم : مستعجل لية

علي : ورايا شغل لازم اخلصه وبعدين اطلب اجازة عشان الفرح بغمزة ليارا مع كلامه

يارا تلاحظة وتستدعي عدم المبالاة

ادهم : طب ياحبيبي ربنا معاك

وغادر علي

اقترب موعد زفاف علي  ويارا  فكل منهما يستعد لتلك الحياة المجهولة ولكن يعلم علي انه بحبه ليارا وحب يارا له سيستطيعوا التغلب عللي كل شيء

يارا في الكوافير ترن علي علي

الو ايوة ياعلي يلا انا خلصت تعالي

علي : حاضر ياحبيبتي جاي علي نار مشتاق اشوف شكل القمر بفستان ابيض

يارا : ياباي عليك

علي بغيظ : اه قمر مش عجبك ولا اي

يارا : ايوة قمر طول عمري قمر يابا

علي بضحك : ايوة يازعامة ياولااااا يافخم

يارا : باشا واسطورة ياعم

علي : ايوة ياسرسجي قلبي انت جاي في الطريق ياحبييبي

يارا : ماشي ياعلي

وصل علي للكوافير فنزلت يارا التي تشبة الملاك بالفستان الابيض الكبير

وعلي قلبه يرقص فرحا حتي  كاد ان يلمس السحاب لان حبيبه قلبه التي احبها سرا في قلبه اليوم اصبحت عروسا له عروسا يخطف انظار كل البشر

علي بفرحة : بسم الله مشاء الله النهاردة  تالت اسعد يوم في حياتي

يارا بكسوف : مش المفروص اسعد بس

علي : لا  تالت لان اول مرة شوفتك فيها دي كان اسعد يوم في حياتي يوم ما قلبي داقلك مع اني كنت قافل عليه ابن التيت دا بس ضعف قدامك

يارا : طب والتاني

علي : يوم خطوبتنا ياولا

يارا اكتفت بالنظر بحب له

خرجا حتي وصلا لمكان الاحتفال لم تعي يارا لشيء الا حينما قال

 

يتبع الفصل الثامن : اضغط هنا 


الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "البنت والمجهول" اضغط علي اسم الرواية 










reaction:

تعليقات