القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العانس الفصل السادس 6 بقلم نور الشامي

 رواية العانس الفصل السادس 6 بقلم نور الشامي


  رواية العانس الفصل السادس 

وقف الجميع في خوف حتي خرج الطبيب 
فسأله كنان بخوف : اي ياحكيم هي زينة مش اكددة 
الطبيب : في كدمات وجروح كتيرة في جسمها اتعرضت لضرب جووي 
ذهب الطبيب
فارس بغضب : الوسخ عمل فيها اي انا هجتله 
وقاطعه دخول الظابط 
كنان بيه : انت بتشك في اي حد ممكن يكون هو اللي عمل كدة 
كنان : هو اي اللي حصل اصلا 
الظابط : احنا ليقنا اختك مرمية عالطريق مغمي عليها وجسمها مليان كدمات وجروح 
فعشان كدة بسأل لو بتشك في حد 
كنان بغضب : لا لا مبشكش في حد 
الظابط: بصفتك بير الصعيد لازم تساعدنا وتقولنا مين عشان ياخد جزاءه 
فارس بغضب  : ما قالك ميعرفش مين ودي مهمتكوا انتو تعرفوا مين اللي عمل كدة 
انصرف الظابط 
وفارس بغضب يذهب حتي امسكه كنان  : انت مش هتروح في اي حتة انت هتروح اسيل وعتاب وخيرية وبعدين تيجي نشوف حل 
خيرية : لا مش هروح  واسيب بنتي 
كنان : ملوش لازة الجعدة اهنيه هي في الغرفة جوا وممنوع حد يدخل ليها هتروحي دلوقتي وضياء يبقي يجيبك الصبح 
ذهب فارس وذهب الجميع خلفه 
وجلس كنان حزين حتي احس بيد تلمس كتفيه واذاهي عتاب 
كيان : انتي مروحتيش معاهم لية 
عتاب : مش ينفع اسيبك في الظرف دا لوحدك زي مسبتنيش قبل  اكدة 
كنان بحزن : انا قولتلها متروحيش ليه مبيحكبكيش عايز فلوسك وبس بس هس مصدقتنيش 
عتاب : البنت  لما تحب مبتقدرش تشوف عيوب فيه لازم تعذرها 
كنان : دا مسموش حب دا ذل واهانة ليه بتحبوا تذلو نفسكوا
فالتفتت لهى عتاب : كان نفسي اتجوز واحد ذي شخصيتك من زمان 
كنانى : مانتي متجوزة 
عتاب : مش قصدي دا عالورق 
كنان : اي رايك نخليه حقيقي 
عتاب : بس احنا هنطاج 
كنان : لا هنخليه علطول مش عارف اذاكنت بدات احبك ولا لا بس اللي متاكد منه اني مش عايزاك تبعدي عني 
عتاب بلامبالاه : وانا كمان بحبك
احتضنها كنان  فاذا بهاتفه يرن 
ضياء 
احنا لقينا امه واخته وابوة في الشقة بس 
كنان : هات اخته 
في منزل رحيم 
ضياء : انا عارف انك مش عارف ابنك فين بس هناخد حاجة تخليه يظهر تاني 
وخرجت سامية من الغرفة 
ونظر لها ضياء بخبث وامسك بها 
والد رحيم : لا يابني سايبها والنبي 
الوالدة تصرخ
سامية : متخفيش ياماما مش هيعرفوا مكانوا فين هما فاكرين ان اخويا بيحب  بنتهم وهو عايز الفلوس وبس 
فتلقت صعفة قوية علي وجها احنا بقي هناخد شريكة اخوها في الجريمة وقوله اذا مظهرش هيستلم جثتها
في بيت العزام 
فارس بحدة : لما تبقي واقفة تضحكي مع الحكيم تبقي مش محترمة جوزك ولا محترمة حد 
اسيل : انا مضحكتش واالله انا كنت ببتسم بس انت فهمت غلط 
فارس : لا مفهمتش غلط 
تشيل : انا زهجت من طريقة غيرتك دي وزهجت من العيشة دي لم تكمل كلامها حتي تلقت صعفة علي وجها اسقطتها عالارض حتي خبطت بكرسي 
فارس بخة : اسييل انا اسف والله غصب عني
تنهض اسيل : طلجني يافارس 
اتي الجميع الي البيت ورأوا سهيل تحمل حقيبة وتخبر فارس : طلجننني ياااافارس 
فارس  سامحيني اخر مرة مش هكررها تاني والله 
كنان ينظر له بغضب : تاني  يافارس 
اسيل تكلم كنان بصفتك كبير الصعيد وبتساعد اي حد محتاجك : طلجني منه 
كنان : طلقجها يافارس 
فارس : اسيل انا بحبك والله فكري في اببنا 
اسيل بصراخ : طلجنني ياااافارس ..
فارس بخوف : انتي .... انتي... طالج 
نزل الخبر علي سهيل فحطم قلبها 
عتاب : طلجني انا كمان 
كنان : اي دا مش هطلج حد انا مش هطلجك 
عتاب : انا همشي انا واختي من اهنيه وطلجني ثم ذهبا 
لم يستطبع فارس تحمل هذا وشعر بدواار وفجأة.....



يتبع الفصل السابع : اضغط هنا 


الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "رواية العانس" اضغط علي اسم الرواية 

reaction:

تعليقات