القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل السادس 6 بقلم شهد علاء

 رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل السادس بقلم شهد علاء



رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل السادس بقلم شهد علاء


كريم:الو ي بابا
ابو كريم:تعالي يبني عايز اسلم عليك قبل ما امشي
كريم بصدمه:ايه تمشي فين
ابو كريم:تعالي و هفهمك
كريم:تمم جي ف السكه اهو
قفل معاه و رحله 
.....................
ف فيلا سيف الدين البرنس
ابو كريم :طلع ي مغوري الشنطه ف العربيه الي بره
مغوري:حاضر ي بيه
كريم دخل
كريم:بابا ع فين و اي الشنط دي 
ابو كريم:قررت اعيش ف لندن بقيت عمري
كريم بخضه:ليه ليه ي بابا هتسبني ليه
أبو كريم:و انت محتجني ف اي ما انت الي عامل كل حاجه انا مسعدتكش حتي و بعدين دا قراري و خلاص مفيش نقاش
كريم بحزن:تمم ي بابا مع الف سلامه
ابو كريم:سلام ي حبيبي
...................
كريم وصل ابوه المطار و راح عند بتاعت مجوهرات 
كريم :ازيك ي عم حسن
عم حسن:الحمد لله ازيك انت ي كريم بيه
كريم:تمم ي راجل ي طيب ..كنت عيزك ف خدمه
عم حسن:خير ي ابني
كريم:عيزك تجبلي طقم الماظ بس يكون شيك كدا و تقلدلي واحد زيه ب الظبط و هاخد الاتنان
عم حسن:انت تأمر ي كريم بيه 
كريم:بس عيزه حالا
عم حسن:بص كدا دا الاصلي و دا الازاز و فيه دا كمان الاصلي و منه المضروب 
كريم:تمم هاخد دا 
عم حسن: مبروك عليك ي كريم بيه
خالص كريم معاه و رجع الشغل و مكنش طايق نفسه 
قاعد ف المكتب بيشتغل 
تك تك
كريم:ادخل
السكرتاريه:ياسمين هانم بره ي كريم بيه ادخلها
كريم: ماشي
ياسمين:كيمو وحشتني وحشتني اوي
كريم بمكر:و انتي ي روحي عاملي اي
ياسمين:كويسه ي حياتي انت 
كريم طلع من الدرج علبه
كريم :اتفضلي ي ياسمين
ياسمين:اي دا ...وااااو دي حلوه اوي اوي حياتي انت
و قامت بسته 
كريم:ينفع ي قلبي تسبني بقا اشتغل و هبقا اكلمك
ياسمين:اه حاضر ي روحي باي
كريم:باي
......................
اليوم عدي و كريم خالص شغل و روح البيت كانت لارا قعده بتتفرج ع سينبي و بتعيط
كريم دخل و قعد جنبها 
كريم:ف اي بتعيطي ليه
لارا:اصل اسكار موت موفاسه و دلوقتي عايز يموت سنبي اهئ اهئ انا بكره اسكار دا بارد
كريم قعد يضحك
لارا بنرفزه:انت بتضحك ع اي و بعدين انت قاعد جنبي و بتكلمني ليه بعد اذنك ملكش دعوه بيه
كريم بهدوء و طلع العلبه:انا اسف ولله ما كان قصدي الي حصل امبارح دا ..ممكن تقبلي دي مني
لارا :اي دا 
كريم:افتحيها و انتي تعرفي
فتحت لارا العلبه 
لارا:و دا ب منسبت اي بقا أنشأ الله
كريم:اعتبريه اعتذار 
لارا:سوري مش هقدر اقبله
كريم:ليه بس
لارا:بص ف وشي كدا دا يرضي ربنا انا وشي معلم اوي و كل دا ليه عيزا اعرفك حاجه مهم عني انا بحب الهزار و العند جدا و لو ضيقتك ف مره تأكد أنه من غير قصدي
كريم:ينفع تنسي و تسمحني انا اسف بقا و اطمني لو حبي تطلقي ف اقرب وقت هنفز طلبك 
لارا بحزن:تمم تصبح ع خير 
و سبته و طلعت بسرعه
لارا لنفسها
"هطلقني ي كريم دا انا مليش حد غيرك اه انا مش بطيقك بس ع الأقل لقيت حد اتكلم معاه طول عمري ابويه حبسني مليش حد ولا صحاب ولا حاجه خالص هترجعني لابويه الي مسالش عليا من يوم ما جيت هنا "
و طلعت نامت كريم طلع ورها و هو بيفكر
*أطلقت دا اي دا بعينك دا انتي خلاص خلتني اسيرگ اسيبك تؤتؤ ..ي طرأ مشت ليه ي بابا وراك ايه انا مبقاش عندي ثقه ف حد خالص *
طلع و دخل غير هدومه و نام جنب لارا
لارا غمضت عنها:هو انت اي ي وجه البرص انت كل يوم تنام من غير تشرت قوم البس ي جدع انت و لحظ أن ف بنوته هنا
كريم بضحك:هي فين البنوته دي
لارا و لسه مغمضه:متعودتش ارد ع حد و انا مغمضه قوم البس يلااااااا
كريم:حاضر اهدي الله 
قام لبس و قعد جنبها ع السرير
كريم:اهو يستي لبست ..بس انتي مش ملاحظه اني جوزك ف عادي يعني لم اقعد كدا 
لارا:لا يراجل شوف ازاي انت فاجأتني ب الموضع دا
كريم:ولله طيب ينفع ننام بقا
لارا:ما تتخمد انا مسكاك الله 
لسه هينامه النور قطع (اه هم بينامه ف نور ضعيف زي اللمبه السهري دي )
لارا حضنت كريم من الخوف و قعدت تعيط 
كريم :ف اي اهدي اهدي تلقي الكرت خالص انا نسيت اشحنه هنزل اشحنه و اجي اوعي
لارا بعياط:لاااء متسبنيش ونبي بخاف من الضلمه خدني ننزل سوي
كريم مسكها و نزل هو و هي ع نور الكشاف و هو حضنها و شحن الكرت 
لارا بعدت عنه بسرعه:انت ازاي تلزق فيه كدا ولله انك سافل 
و سبته و مشت
كريم بضحك:مجنونه ولله 
......................
تاني يوم ترن ترن 
تلفون كريم بيرن الساعه 7الصبح و الاتنان نيمين 
لارا بتضرب كريم ع وشه و هي نيمه 
لارا بصوت نايم:قوم يعم فونك بيرن ..شوف الحيوان الي بيرن مين
كريم بنوم و بيحوش اديها:طيب ااممم
التلفون رن كتير ف الآخر رد كريم
كريم:اي ي زفت عايز اي
مؤمن:الحق ف 3صفقات ضاعه علينا و في عجز كبير اوي ف السيوله 
كريم بخضه:ايه ازاي دا حصل مين عمل كدا
مؤمن بحزن مصتنع:للاسف احمد
كريم بصدمه:ايه مين احمد لا مستحيل
مؤمن:تعالي بس و هتفهم كل حاجه 
كريم:تمم جي حالا
قام لبس و نزل اخد العربيه و راح 
.....................
ابو لارا:ازي يسافر 
راجل:هو كدا جاب آخره معايه 
أبو لارا:هتعمل اي ي كبير
الرجل:هقتله
ابو لارا بصدمه:ايه انت هتقتله 
الرجل:مش انا 
أبو لارا:اومال مين
الرجل بصله و ابتسم 
......................
كريم بزعيق:ازاي الخصاره دي كلها ازاي و احمد عرفت ازاي أن هو
مؤمن بمكر:انا مزهول زيك بظبط بس اسمع كلام الرجل دا
رجل عجوز:بص ي كريم بيه احمد بيه جالي و قالي أنه عايز يبيع ال3صفقات دول و انا قلتله ع المنفسين بتوع سعاتك بس معرفش اكتر من كدا
كريم بقا متلغبط خالص :أطلعه بره و سبوني لوحدي 
الكل طلع و هو لوحده بيحاول يفكر
......................
لارا نيما ف سابع نومه حست بخروشه ف الاوضه
لارا فتحت عينيها لقت حرامي و مغمي وشه و كل حاجه بيفتش ف الإدراج
لارا:ااااااااعااااا
و قامت بتجري راح الرجل خبطها فوق دمغها و طلع يجري 
نعمه :اي الصويت دا اما اشوف ف اي
طلعت نعمه لقت لارا ع الارض و دمغها بتجيب دم
نعمه:يلهوي 
و اتصلت ع الجنيني يطلعلها و ع الإسعاف و ع كريم 
كريم:الو ي نعمه ...ايه .......طب طب مستشفي اي ....مسافه السكه
كان الدكتور عند لارا جوه كريم وصل 
كريم بخضه:هي فين دلوقت
نعمه بعياط:جوه من بدري الدكتور معاها
كريم بقلق:خير انشاء الله
بعد شويه طلع الدكتور
كريم بلهفي:خير ي دكتور
الدكتور:.........
و

يتبع الفصل السابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية أسرتني فتاتي المشاغبة "اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات